Muusikoiden.net
09.12.2016

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: PowerMac
1
junnu_V
24.11.2009 13:25:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tervehdys!

Ainaiseen kikosteluun pc:n kanssa kyllästyneenä kyselisin kokeneilta macin käyttäjiltä kuinka PowerMac G5 Dual 2.0Ghz, 4 Gt DDR jaksaisi toimia Protools 8 kanssa? Tällä hetkellä omaan AMD Athlon 64 Dual core 4200 x 2 CP, 2 gt ddr.

Vanhan koneen nopeus on todettu omaan äänityöskentelyyn riittäväksi, ainoastaan jatkuva eheytys/tyhjennys ja erinäiset kaatumiset aiheuttavat suurta päänvaivaa. Autuaaksi tuo mac tuskin tekee, mutta kotikoneena jo melkein 5 vuotta loistavasti toiminut macbook antaa uskoa paremmasta.

PowerMacit ovat nyt kohtuuhintaisia ja aikoinaan nykyistä konetta ostaessa olivat ilmeisen paljon studiokäytössä. Olisiko hinta/laatu nyt kohdallaan?

Kiitos vastaajille etukäteen!

HTMono
24.11.2009 13:36:40 (muokattu 24.11.2009 13:40:02)

Itse tein aika pitkään tuollaisella 2x2ghz PowerMacilla ja täytyy sanoa että hyvä kone se on, ainakin hintaansa nähden. Hiljanen, varma ja jaksaa vääntää. Harmittaa itseasiassa vieläkin että vaihdoin pois.

Pro tools 8 taitaa toimia jos asennat siihen Leopard-käyttöjärjestelmän. Tigerillä se ei ymmärtääkseni toimi, korjatkaa kuitenkin jos olen väärässä. Snow Leopardia tai Windowsia siihen koneeseen ei sitten kyllä voi asentaa, joka on vähän sääli jos pitkällä tähtäimellä miettii sen käyttöä.

EDIT: Ois tuolla tietysti ollut tuokin keskustelu, ehkä oikea paikka tälle kysymykselles: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=33&t=122282

If somebody thinks they're a hedgehog, presumably you just give 'em a mirror and a few pictures of hedgehogs and tell them to sort it out for themselves.
monoculture
24.11.2009 15:02:02 (muokattu 24.11.2009 15:05:18)

junnu_V: Tervehdys!

Ainaiseen kikosteluun pc:n kanssa kyllästyneenä kyselisin kokeneilta macin käyttäjiltä kuinka PowerMac G5 Dual 2.0Ghz, 4 Gt DDR jaksaisi toimia Protools 8 kanssa? Tällä hetkellä omaan AMD Athlon 64 Dual core 4200 x 2 CP, 2 gt ddr.

Vanhan koneen nopeus on todettu omaan äänityöskentelyyn riittäväksi, ainoastaan jatkuva eheytys/tyhjennys ja erinäiset kaatumiset aiheuttavat suurta päänvaivaa. Autuaaksi tuo mac tuskin tekee, mutta kotikoneena jo melkein 5 vuotta loistavasti toiminut macbook antaa uskoa paremmasta.

PowerMacit ovat nyt kohtuuhintaisia ja aikoinaan nykyistä konetta ostaessa olivat ilmeisen paljon studiokäytössä. Olisiko hinta/laatu nyt kohdallaan?

Mä duunaan juuri kyseisellä koneella matskua. Protarista en pysty sanomaan mitään, mutta Logicista(8.0.2) kylläkin. Tehot riittää aivan hyvin ku pimppaa koneen audiolle. Kerran jouduin ulkoisten syiden(asensin vanhempaa hardwarea aikaisemmin olleen uuden tilalle) takia lataamaan format c:n kehiin mutta sen jälkeen ei oo hyytynyt enää yhtään.

Mulla on pci-versio aiheesta(niitä oli kolmea eri väyläistä mallia), ja tänkin palstan kautta saa edulliseen hintaan plugari- & ym.-kortteja kun jengi päivittää uusiin koneisiin ja niistä uupuu pci:t. Välillä itse konettakin on näkynyt 400-500 egeen(esim. hopeisesta omenasta). Ei paha :)

Ja vaikka tuota G5:sta jo aletaankin pitämään hieman antiikkisena otuksena, niin kyllä se on vielä monen huippustudionkin työjuhta(mitä mä oon nähnyt).

"Melodia ei ole mitään muuta kuin CBS valepuvussa. Vittumaiset promoottoritkin on ihan samaa kamaa!" -Billy Bragg (Rumba 1/88)
NeliX4
27.11.2009 20:39:23 (muokattu 27.11.2009 20:39:45)

junnu_V:

On. Tuohon saat käytettynä hankittua mainittua PCI-äänikamaa ja kovalevyäkin saa lisää vaik kui. Optiset ääniliitännät löytyy vakiona.

Jos tarkoituksena käyttää firewire/usb vehkeitä, niin myös iMac, MacMini ja Macmini server on parempi kuin nykyisesi.

JPQ
27.11.2009 21:23:37 (muokattu 27.11.2009 21:23:45)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

monoculture: Mä duunaan juuri kyseisellä koneella matskua. Protarista en pysty sanomaan mitään, mutta Logicista(8.0.2) kylläkin. Tehot riittää aivan hyvin ku pimppaa koneen audiolle. Kerran jouduin ulkoisten syiden(asensin vanhempaa hardwarea aikaisemmin olleen uuden tilalle) takia lataamaan format c:n kehiin mutta sen jälkeen ei oo hyytynyt enää yhtään.

Mulla on pci-versio aiheesta(niitä oli kolmea eri väyläistä mallia), ja tänkin palstan kautta saa edulliseen hintaan plugari- & ym.-kortteja kun jengi päivittää uusiin koneisiin ja niistä uupuu pci:t. Välillä itse konettakin on näkynyt 400-500 egeen(esim. hopeisesta omenasta). Ei paha :)

Ja vaikka tuota G5:sta jo aletaankin pitämään hieman antiikkisena otuksena, niin kyllä se on vielä monen huippustudionkin työjuhta(mitä mä oon nähnyt).

Oikean proon tai pro käytön tunnistaa minusta siitä ettei rautaa kokoajan uusita vasta vain jos tarvetta ilmenee... ei ole aikaa pähkätä uuden ongelmia ehkä akvoida softia uusiksi ja/tai asentaa niitä uusiksi jne.

Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti