Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Melodyne Editor
1 2 3
south_of_heaven
30.11.2009 21:01:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Testailin tuota Melodynen demoa, ja aika hurja tunne oli kyllä päästä vääntelemään kokonaisia sointuja. Kokemus oli muutenkin jollain tasolla, pelottavaa kyllä, lähes addiktiivinen.
 
Tämä lienee pakko hankkia kun pääsen oikeasti bändejä nauhoittelemaan.
 
Life in plastic, it's fantastic!
BubbleBob
01.12.2009 01:51:59
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, saat tehtyä bändi-ylläreitä kivasti ;-)
 
Onhan tuo teknisesti mahtavaa mutta onko loputon savotta korjata soittoa "sisältäpäin".
Jos tämä vielä automatisoidaan (jonkinlaiselle AI:lle) niin saadaanko uusi megalyttäyksen kilpakumppani megalatteus ?
 
Jos mikään ikinä sinua koskettaa... Älä saatana ammu runoilijaa
Jarno86
01.12.2009 09:50:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaikella pitää olla rajansa omasta mielestäni ainakin.
 
Jos aina korjaa nauhotettujen bändien vireitä laulussa ja kitaroissa jne. niin sillä ei saavuteta paljon mitään.
 
Sitten kun bändi astuu lavalle ja kitaroissa on intonaatiot mitä on ja laulaja laulaa jotenkin sinne päin niin voi olla aika pettymys kuulijoille kun levyllä kuulosti kuitenkin niin paljon paremmalta ;)
 
Mutta tietty on järkevää korjata kitarasoinnuissa pieniä intonaatiovirheitä, joilla ei ole niin suurta merkitystä mutta saa kuitenkin musan kuulostamaan vähän paremmalta.
 
saastara
01.12.2009 12:13:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jarno86: Sitten kun bändi astuu lavalle ja kitaroissa on intonaatiot mitä on ja laulaja laulaa jotenkin sinne päin niin voi olla aika pettymys kuulijoille kun levyllä kuulosti kuitenkin niin paljon paremmalta ;)
 
Live on live.
 
Hitler used Telefunkens.
Jarno86
01.12.2009 12:15:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaikilla tietty omat mielipiteensä. Mun mielestä bändi kuulostaa livenä paljon paremmalta kun kaik soittimet tarkas vireessä ja laulaja myös. mut turha siitä kiistelläkään enempää.
 
saastara
01.12.2009 12:21:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jarno86: Kaikilla tietty omat mielipiteensä. Mun mielestä bändi kuulostaa livenä paljon paremmalta kun kaik soittimet tarkas vireessä ja laulaja myös. mut turha siitä kiistelläkään enempää.
 
Jeps, musta ainakin on mageeta, että kaikki kuulostaa paskalta.
 
Hitler used Telefunkens.
Timo JM
01.12.2009 13:54:05
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jarno86: Sitten kun bändi astuu lavalle ja kitaroissa on intonaatiot mitä on ja laulaja laulaa jotenkin sinne päin niin voi olla aika pettymys kuulijoille kun levyllä kuulosti kuitenkin niin paljon paremmalta ;)
 
Paitsi, että tavallinen musankuluttaja ei kyllä huomaa mitään virejuttuja ollenkaan ;-)
 
...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | DIVARi | Timo |
varakeef
01.12.2009 14:11:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minusta soittajien pitäisi editoida itse omat mokansa ja epävireisyytensä... "vedätkö uusiksi vai vietätkö ensi yön leikkelemässä ja liimailemassa?"
 
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
Jarno86
01.12.2009 14:22:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No kyllä "tavallinen musan kuuntelija" kyllä huomaa että musa kuulostaa "paskemmalta" jos vaikka laulaja vetää täysin päin persettä :)
 
Tottakai soittaja laitetaan vetämään niin kauan kunnes vetää mahd hyvin sisään. Mutta aina jotain olennaisia virejuttuja saattaa tulla jälkikuuntelussa vasta vastaan.
 
Zammy
01.12.2009 14:23:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

varakeef: "vedätkö uusiksi vai vietätkö ensi yön leikkelemässä ja liimailemassa?"
 
Tuota voi vielä tehostaa Phil Spector tyyliin samalla asetta lataillen.
 
Minulla on pappatunturi, sininen ja sporttinen. Sillä naiset isketään, sen sorttinen.
myslique
01.12.2009 15:01:45
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos editoinnista saa tuntipalkkaa, eikä ole tähdellisempääkään tekemistä, niin mikäpäs siinä mokia korjaillessa...
 
Harrastin kerran pallon neliöintiä. Vähemmän abstraktisti ilmaistuna leikkasin ja liimasin livenä vedetyt rummut medium shuffleksi, vaikka rumpali soitti alussa liian hidasta shufflea ja lopussa kymmeniä prosentteja nopeampaa suoraa komppia. Vaihto shufflesta suoraan tapahtui biisin aikana vähä vähältä. Tahdit atomeiksi ja hiirikäsi hommiin :-). Ja jos rytmiin jäi virheitä, niin se ei ollut enää soittajan syy.
 
Eihän tuossa mitään järkeä ollut, mutta ei sitä silloin tullut ajatelleeksi :).
 
Niq
01.12.2009 15:36:19
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

varakeef: Minusta soittajien pitäisi editoida itse omat mokansa ja epävireisyytensä... "vedätkö uusiksi vai vietätkö ensi yön leikkelemässä ja liimailemassa?"
 
Perhana, tää meni kehyksiin ja treeniksen seinälle. +++
 
"An amateur practices until he gets it right. A pro practices until he can't get it wrong."
Kalmo
02.12.2009 11:48:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onhan se hupia, jos neljän tunnin äänityssession tuloksia korjaillaan viikko tai kaksi, ennenkuin päästään edes miksaamaan.
 
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
south_of_heaven
02.12.2009 14:07:25 (muokattu 02.12.2009 14:07:53)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oon kyllä itsekin sitä vastaan että laulajan ei tarvitse osata laulaa kun voi sitten korjailla jälkeenpäin, mutta ei tuohon hommaan oikeasti kovin kauan mene. Celemonyllä on kyllä miehet tehneet homman helpoksi. Uskoisin että tolla vähän vaativampaa korjailua voi tehdä vaikka 10 biisiin päivässä, jos pää kestää. Helpompaa korjailua voi tehdä autotune ja autoquantize nappuloilla sekunnissa.
 
Life in plastic, it's fantastic!
Velli
02.12.2009 15:10:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Korjailkoot niin paljon kuin lystäävät. Sitten kun kaikki pääsevät tekemään levyjä vaikka eivät oikeasti osaakaan soittaa, niin osaavien livemuusikkojen arvostus alkaa kummasti nousta ja keikatkin toivottavasti lisääntyvät. Tästä olisi ainakin mulle etua, livemuusikko kun etunenässä kuitenkin olen.
 
south_of_heaven
02.12.2009 17:08:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Velli: Sitten kun kaikki pääsevät tekemään levyjä vaikka eivät oikeasti osaakaan soittaa, niin osaavien livemuusikkojen arvostus alkaa kummasti nousta ja keikatkin toivottavasti lisääntyvät.
 
Oletko ikinä kuullut pinnalla olevia hiphop-artisteja ja -yhtyeitä? Ne käyttää noita ihan livenäkin. Mikseivät siis kohta kaikki muutkin?
 
Life in plastic, it's fantastic!
Epämuusikko
02.12.2009 18:43:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

south_of_heaven: Oletko ikinä kuullut pinnalla olevia hiphop-artisteja ja -yhtyeitä? Ne käyttää noita ihan livenäkin. Mikseivät siis kohta kaikki muutkin?
 
Näytä mulle se perseensilmän kokoinen jazzklubi tai orkesterisali, jossa tuolla softalla olisi mitään jakoja minkään suhteen.
 
Ämpärit täyttyvät, mieli on iloinen.
south_of_heaven
02.12.2009 19:59:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Epämuusikko: Näytä mulle se perseensilmän kokoinen jazzklubi tai orkesterisali, jossa tuolla softalla olisi mitään jakoja minkään suhteen.
 
siinä vaiheessa kun pienillä jazzklubeilla aletaan vääntää musaa vireeseen reaaliaikaisesti, se on se päivä kun maailma räjähtää...
 
mutta mikä estäisi esimerkiksi keskisuurella rokkikeikalla vääntämästä laulajan ääntä vireeseen moisella? ei niin, että sitä missään nimessä kellekään suosittelisin, vaan ennemminkin laulajan vaihtamista.
 
Life in plastic, it's fantastic!
Kalmo
02.12.2009 21:22:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

south_of_heaven: Oon kyllä itsekin sitä vastaan että laulajan ei tarvitse osata laulaa kun voi sitten korjailla jälkeenpäin, mutta ei tuohon hommaan oikeasti kovin kauan mene. Celemonyllä on kyllä miehet tehneet homman helpoksi. Uskoisin että tolla vähän vaativampaa korjailua voi tehdä vaikka 10 biisiin päivässä, jos pää kestää. Helpompaa korjailua voi tehdä autotune ja autoquantize nappuloilla sekunnissa.
 
Tässä puhutaankin Melodyne Editorista ja DNA:sta. Eli siis korjailusta joka ulottuu soittimien yksittäisten sointujen osa-ääniin.
 
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
south_of_heaven
02.12.2009 21:42:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kalmo: Tässä puhutaankin Melodyne Editorista ja DNA:sta. Eli siis korjailusta joka ulottuu soittimien yksittäisten sointujen osa-ääniin.
 
kyllä tuollakin saa soinnun auki? vai olenko ymmärtänyt jotain väärin?
 
Life in plastic, it's fantastic!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «