Muusikoiden.net
08.12.2016

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kuvayhteys
1
HateHalon
29.10.2009 21:57:32
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ajattelin jättää lasinrakennusprojektit väliin ja tarkoitus laittaa kuvayhteys 2 soittotilan ja tarkkaamon välille. eli 3 kameraa ja kuvaruutua.

Muutenkin mietin asiaa psykologisesti: bändin/muusikon olisi helpompi suoriutua tehtävästään jos ei ole suoraa ikkunaa josta toiset tuijottavat kriittisesti.

Ja tallennus samalla mahdolliseksi niin päällekkäisäänitykset helpottuvat kummasti kun on semmoiten visuaalinen tuntuma. Vähän niinkuin live mutta ei kuitenkaan.

Eli mitä kokemuksia tälläisesta teillä on? Onko hyviä vinkkejä asian suhteen?

studiokekkonen
31.10.2009 17:13:27

Äänieristyksen ja akustiikan kannalta loistava ratkaisu. Lisäksi verrattain erittäin edullinen.

Joillekin toi monitorin tuijottelu voi tuntua vieraalta, mutta kyllä siihen tottunee.

Nauhoitus lienee vain kuriositeetti, mutta itselläni oli sessio jossa toi olisi ollut tarpeellinen ominaisuus.

4lp1
01.11.2009 12:21:10

Ja ihan btw, onhan tossa tallennuksessa sellanenkin puoli, että bändi voi studiohäröilyvideollaan, ellei jopa mv:llään, laittaa kuvaa äänityksistä, soittajaa häiritsemättä. Kyl mua häirittis, jos joku kokoajan pyöris kameran kans maisemissa, mutta jos pikkunen kamera jossakin vahtaa, niin ei siitä niin paljoa haittaa ole.. .')

Pitkät hiukset ja kitara, loppu sujuu kuin itsestään.
Mikael
01.11.2009 12:44:06
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä oon monta kertaa päällesoittoja tehdessä toivonut että olis videokuvaa pohjasoitoista. Varsinkin jos on vedetty ilman klikkiä ja on ns. luonnollisen mittaisia taukoja... helpottais päällesoittajaa kun vois nähdä et milloin lähtee.

Ennen ei ollut mitään - nyt on.
Lapis
01.11.2009 23:51:22 (muokattu 01.11.2009 23:57:47)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on vanhoja mv-valvontakameroita joista yhden laitoin soittopuolelle ja vedin piuhat jo aikanaan seinien läpi. 32" LG tuossa seinällä ja hyvä tuli. Olisin laittanut ikkunan mutta onneksi en. Yläkerran takan tukipilarit pelasti kun oli edessä. Laulukoppiin on ikkuna mutta siihenkin tulee verho että saa vetää eteen jos laulaja niin haluaa.

http://www.noisysilence.net/kuvagal … hp?view=preview&category=2&image=63

How do we know he's not Mel Tormé?
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti