Muusikoiden.net
08.12.2016

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: tuplasetin äänitys (tuplabassari)
1
Pasi B Pace
29.09.2009 19:07:08 (muokattu 29.09.2009 19:13:30)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

elikkäs tuleeko hyvää saundia jos ostaisi 4 kpl overeita ja basareihin omat mikit ja sitten mikittäisi niillä koko setin (setin koko: 2 etutomia 2lattiatomia 2 bassaria (ei siis tuplapedaalia!) virveli haitsu ja pari peltiä vai pitäisikö ostaa silti tomimikit? onko kellään kokemusta? kun ei viitsisi montaa tonnia tuhlata kun olen vasta aloittelemassa äänityshommia

yritin muotoilla kysymykseni mahdollisimman selväksi (;

PS raidat jäävät sellaisekseen en lisää mitään kaikuja yms.

hemmo
29.09.2009 19:10:28
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tulee, tulee

T-Bone on hyvä

"Vittu mä oon niin energinen!"
jannu
29.09.2009 19:10:58
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Saako hyvin kalaa jos ostaa onkivavan?

Millaset kamat sulla on muuten? Ja millaset tilat? Pelkillä mikeillä harvemmin saa mitään tallennettua.

Kukkis 77
29.09.2009 19:11:38
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hemmo: tulee, tulee

Eikä tule. Kyllä mä laittaisin 17 overheadia.

"Olen ohjannut suurimman osan elokuvistani kännissä. Poliisikoirakaan ei pysty sanomaan mikä niistä on tehty selvinpäin." -Aki Kaurismäki
Pasi B Pace
29.09.2009 19:16:11

jannu:

Millaset kamat sulla on muuten? Ja millaset tilat? Pelkillä mikeillä harvemmin saa mitään tallennettua.

ihan vaan oma autotalli missä olen jo monta vuotta soitellut akustikka pelaa kunnolla ja on tollanen alesis multimix 16usb mikseri ollut hankinnassa kauan

samantien
29.09.2009 19:30:42 (muokattu 29.09.2009 19:32:58)

_PaZi_: elikkäs tuleeko hyvää saundia jos ostaisi 4 kpl overeita ja basareihin omat mikit ja sitten mikittäisi niillä koko setin (setin koko: 2 etutomia 2lattiatomia 2 bassaria (ei siis tuplapedaalia!) virveli haitsu ja pari peltiä vai pitäisikö ostaa silti tomimikit? onko kellään kokemusta? kun ei viitsisi montaa tonnia tuhlata kun olen vasta aloittelemassa äänityshommia

yritin muotoilla kysymykseni mahdollisimman selväksi (;

PS raidat jäävät sellaisekseen en lisää mitään kaikuja yms.

Miksi 4kpl overeita? 2 overia, pari dynaamista perusmikkiä (Shure sm57tms.) ja basareihin omat. Overeiden asettelulla pystyy vaikuttaan paljon siihen miten tomit jytisee. Ite laittaisin (ja aina laitankin) virvelin kummallekin puolelle lähimikityksen noilla dynaamisilla.

Mutta tuleeko hyvää saundia? Tuskin, ehkä ja mahdollisesti.
Se on niin monesta eri asiasta kiinni, ettei pelkät mikkivalinnat takaa yhtään mitään.
Varmista ensin että sulla on hyvä rumpali, asialliset ja viritetyt rummut, järkevän kuuloinen soittotila jne.

Eikä varmaan haittais ottaa selvää eri mikitystekniikoista ynnä muusta perushutusta ennen minkään mikin hankkimista.

"haista paska. mistä tiiät? ootko soittanu? NÄttää hyvältä, muute iha pasnoja?" - Juzzu.
CryptoFib
29.09.2009 22:53:55

Sehän on tosiaan, että mistä tykkää. Koita vaikka 3kpl overeita. Yks keskellä, tomivoittosesti ja laidat peltivoittoisehkosti. Dynaamiset basareihin ja 1 tai 2 virppaan. Vaikkapasta.

Siitä huolimatta, että eläminen on niin kallista, se on edelleen hyvin suosittua.
Kallekorvola
29.09.2009 23:46:37

tuleeko hyvää soundia?

no, osaatko äänittää? onko autotallin akustiikka rumpujen äänitykseen kelvollinen? mitä mikkejä? onko kunnolliset etuasteet? millaseen musaan rumpuja äänittelet? mitkä ovat soundimieltymyksesi? mikä on "hyvä"?

oikeasti tohon kysymykseen on miljoona vastakysymystä, ja kuitenkin kaikki riippuu sinusta itsestäsi...

bassari ja overhead-kombolla saa aikaan kelpo soundia, jos on hyvä soittaja (jolla dynamiikantaju kunnossa), kunnon rummut hyvässä vireessä ja äänitystilan akustiikka kunnossa. sitten homa pitää vielä osata äänittää musiikkigenreen sopivalla tavalla. tuskin se silti tulee kuulostamaan samalta kuin oman idolin soitto viimeisimmällä miljoonabudjetin levyllä.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti