Muusikoiden.net
08.12.2016
Musamaailma.fi - Soittimet helposti netistä 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Waves SSL vs. UAD2 solo vs. joku muu hyvä AU plugisetti?
1
JoKo
22.09.2009 11:51:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi! Olisi tarkoitus hommata hyvät perusplugarit, eli eq ja kompura. Perus miksaukseen, joten en kaipaa mitään kovin villiä soundia vaan sellaista minkä voi iskeä lähtökohtaisesti kanavaan kun tarvii jotain equttaa tai kompressoida.

Wavesin SSL:ää on monet hehkuttaneet, mutta toisaalta jatkuvasti kuulee myös vähemmän mairittelevia kommentteja k.o. firman meiningeistä. Onko noi hintansa väärtejä?

UAD on kai myös hyvä, mutta käyttääkö se ainoastaan sitä sen omaa prosessoripalikkaa? Eli onko niin kun siitä loppuu teho niin sitten ei enään lisäillä plugareita?

Muita vaihtoehtoja joita on tullut mieleen ovat Sonnox EQ + Sonnox dynamics sekä Metric Halon Channelstrip..

Olisi kiva kuulla näitä käyttäneniden kokemuksia.. Muitakin saa toki ehdottaa.

Kiitoksia!

hape
22.09.2009 11:58:03
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Multa ainaki pisteet UADille. Mulla on kaks niitä UAD-1e-korttia eikä ole vielä potku lopuunu. Aikasemmin ku oli vaan yks kortti niin kävi aina niin että just sitä viimestä kompuraa lisätessä loppu teho kesken. Mutta noi uudet UAD2:t onkin huomattavasti tehokkaampia. Plugarit on mun mielestä hinnoteltu kohtuullisen järkevästi ja ennen kaikkea soundaavat erittäin hyvältä.

Remember: Don't eat the deadly yellow snow!
Nick Leeson
22.09.2009 15:30:16

Minulla on neljän prossun UAD 2 Quad ja suosittelen lämpimästi.
En tiedä kuinka isoja produktioita teet, mutta mulla jotkut 30 raidan
miksaukset, UAD:tä siellä täällä aika runsaastikkin, niin ei kyllä potku lopu.
Sitten kun raskii varustella, eim. parin sadan UAD 4K Buss Compressor on
masterouttiin mainio työkalu ja esim. plate 140-peltikaiku on ihan tajuton
lauluun tai soolokitaraan ja Nevet yms. Satsaa kunnon laajenevaan työkaluun.
Itse olen tyytyväinen.

Mikael
22.09.2009 15:52:26

Täältäkin löytyy UAD2 ja voin varauksetta suositella.

Ennen ei ollut mitään - nyt on.
dewil
22.09.2009 16:17:49

Mä käytän miksausksissa säännöllisesti molempia. Joko mulla on kanavassa waves SSL chanel tai sitten UAD Neve -88. Molemmat on parempia.

Dont Clone The Beat. Own The Beat.
Fonisoul_
22.09.2009 21:13:30
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onkos Liquid mix ollenkaan samalla viivalla noitten kanssa?

Soul with a capital "S"...
JoKo
23.09.2009 09:23:15

Mites noi UAD:n perussetissä mukana tulevat efektit, eli lähinnä CS-1 channel stripin eq ja kompura? Pärjäisikö noilla vai täytyykö siihen heti kättelyssä tilata mukaan se Neve-plugari?

Itseasiassa noiden Harrisonin eqn mallinnoskin vaikuttaa aika mielenkiintoiselta...

Mä käytän miksausksissa säännöllisesti molempia. Joko mulla on kanavassa waves SSL chanel tai sitten UAD Neve -88. Molemmat on parempia.

Mites sulla noiden käyttö sitten jakaantuu, osaatko sanoa kumpi noista olisi enemmän sellainen jokapaikan höylä?

samic
23.09.2009 10:44:32 (muokattu 23.09.2009 10:53:00)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Waves SSL vs. UAD2 solo vs. joku muu hyvä AU plugisetti?

Noista kahesta ottasin tuon wavesin ssl,uadista loppuu yllättävän nopeasti potku,ite pärjään just ja just 4 rossun uadilla.
Toi wavesin SSL on helkkarin hyvä ja halapa paketti.
Jos käpyä löytyy ni sit kannattaa ostaa isompi uad.

joujou
dewil
23.09.2009 11:28:02

JoKo:Mites sulla noiden käyttö sitten jakaantuu, osaatko sanoa kumpi noista olisi enemmän sellainen jokapaikan höylä?

No Neve on läskimmän kuuloinen ja SSL tiukemman.
Ehkä jos jompi kumpi pitäis valita, niin toi SSL, sen neutrauliuden takia.
Onneksi ei tarvi :D

Dont Clone The Beat. Own The Beat.
MrGuitarist
23.09.2009 12:53:50

Tuota Wavesia ja UAD:tä voi tosiaan suositella.

Yks käyttis vaihtoehto vois olla myös Wave Artsin Trackplug 5, kantsii ladata demo ja tutustua. Se on myös melko edullinen.

http://wavearts.com/products/plugins/trackplug/

Maybe there's no such thing as a perfect cup of coffee..
Notefix
23.09.2009 18:26:19

Wavesin wup on kyllä niin perseestä kun vain voi olla, samoin niiden rekisteröinti. Mulla on UAD toiminut kyllä pirun hyvin ja plugit soundaa mahtavilta...nyt kun tuli vielä Fatsokin. SSL:n plugit hankin ostamalla Duenden...sen pcie versio ei ollut paljoa uad:n plugeja kalliimpi ja tehoja tuli paljon lisää ja soundaa pirun hyvältä.

"Layers of layers of shit!"
rock777
30.09.2009 22:25:30

Itse voin suositella sony oxfordin bundlea. Todella tehokkaat plugarit ja hienon saundiset.

theguru_
01.10.2009 11:33:41

Käytän Metrichalon EQ:ta enimmäkseen kuten myös sonalksista. Kannattaa myös tsekata Flux. Tykkään käyttöliittymistä kun siellä ei oo mitään v^*n putkia loistamassa ja VU mittareita valoilla. Karukäyttöliittymä ilman tarkkoja lukemia niin joutuu kuuntelemaankin asioita.

I switched my output cables around and now when I turn the pan pot to the left, all the sound comes out of the right speaker. Is there a way I can save this as a preset?
Fonisoul_
16.10.2009 09:09:13

Nostetaanpas tätä vähän.

Tarkoitus olisi minullakin hankkia hyvä eq/comp -paketti. Wavesin SSL:stä on kokemusta ja olen tykännyt siitä paljon. UAD:ta en ole koskaan käyttänyt mutta kiinnostaisi kuitenkin myös, mutta onko todella niin että tuon solo/laptop version tehot loppuu nopeasti kesken? Käytössä on MacbookPro joten tuo laptopversio on ainoa mahdollinen. UAD:lle plussaa olisi Wavesia edullisempi hinta, suurempi plugarien määrä ja laajennettavuus (lisää plugareita samaan korttiin).

Niin ja entä se Liquid Mix? Onko ollenkaan samalla viivalla? Ilmeisesti monilla on ainakin ollut ongelmia sen stabiiliuden kanssa.

Soul with a capital "S"...
monoculture
16.10.2009 10:46:17

Ittellä oli aikanaan testissä Wavesin SSL, Powercore sekä Liquid Mix. Muutamia keloja niistä; Wavesin liimaus masterissa oli erittäin hyvä, parempi kuin Liquid Mixin versio aiheesta(en ole aivan varma oliko ne samasta länääjästä sitten mallinnettu). Wavesin EQ:t oli pätevän kuulloisia, mutta omaan makuun liian "kirkkaita"(keksimättä parempaa termiä tähän hätään). Powercoren imitaatio 1176:sta oli aivan mahtava mun mielestäni, default-asetuksissakin jo rokkas erittäin makeesti. Kaiut oli erittäin hyvät ko. pelissä, myöskin laulu-plugarit laitteessa oli hyviä. Huonoa taas oli Powercore Compactin tehot; meinasin ostaa isomman, räkkiversion aiheesta, mutta muut laitteet vaativat tärkeämpää päivitystä joten sen hankkiminen sitten jäi.
Tällä hetkellä ainoa käytössä on LiquidMix, johtuen sen monipuolisuudesta. Läskin tekeminen biiseihin onnistuu helposti ku värejä on riittävästi. Osa mallinnoksista on vähän outoja mun makuun, tai ainakaan en ole käsittänyt niiden pointtia tai tykännyt siitä mitä ne tekee. Itte käytän noista about 4-6 kompuraa ja 4-5 EQ:ta säännöllisesti.

Mulla toi on toiminut hyvin iMac Intelillä ilman ongelmia. G5 + Logic 8.0:n kanssa piti suorittaa joku asetus Logicista (oiskohan ollut joku latenssi tms.), jonka jälkeen yhteistyö toimi mallikkaasti.

Mä luulen että se maine hankalana laitteena tuli niistä alkupään ajureista, mitkä nyttemmin on jo historiaa. Ainakin omalla kohdallani.

DV247:stä sais sen pienemmän mallin vähän päälle 200 euroon, ei paha.

"Melodia ei ole mitään muuta kuin CBS valepuvussa. Vittumaiset promoottoritkin on ihan samaa kamaa!" -Billy Bragg (Rumba 1/88)
JoKo
16.10.2009 12:53:02

Voiko sillä Wavesin SSL EQ:lla ruuvata vasenta ja oikeaa kanavaa erikseen?

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti