Muusikoiden.net
03.12.2016
The Bassbreaker™ Guitar Amplifier Series | Fender® 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Phase88 yhdessä EWS88:n kanssa..?
1
matti_
29.06.2009 01:14:42
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi!

Mulla on PCI väyläinen Phase 88 -äänikortti, sekä sellainen pienempi ews88 boksi, jossa MIDI i/o ja 8 i/o rca-rööriä.

Olen ymmärtänyt, että noita voisi käyttää myös yhdessä, jolloin saisi 16-raitaa talteen kerralla. Mutta miten ?!

- Matti

suhmura
29.06.2009 23:32:15 (muokattu 01.07.2009 09:04:04)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on Phase 88 ja EWS 88D samassa koneessa. EWS 88:iin on kytketty Fostexin ADAT-muunnin, Rotel s/pdif DA-muunnin ja Lexiconin Multiefekti s/pdif out:iin. Saan siis sisään kerralla 18-raitaa ja ulos saman verran.

Manuaali löytyy täältä:

http://www.terratec.net/en/driver-a … 36661.html?selectproduct=PHASE%2088

Arvaamalla asennus ei onnistu, koska kortit pitää kytkeä toisiinsa kaapelilla. Sivulla 38 selitetään kuinka se tehdään.

Mulla on EWS 88 Masterina eli Sync out:sta kaapeli Phase 88:n Sync in:iin.

4 EWS 88/Phase 88 korttiahan sinne saa maksimissaan.

Jos asennus onnistui niin Terratec Control Panel näyttää sitten kummatkin kortit omilla sivuillaan. Sonarissa näkyy sitten in ja out drivereita iso läjä.

EWS88D poikkeaa siitä sun EWS88MT:stä siinä että EWS88D:ssa ei ole 8 in/out rca liittimiä (eikä edes koko liitinboksia) vaan ADAT-liittimet. EWS88D:ssä on 2 MIDI IN-liitintä ja 2 MIDI OUT-liitintä.

matti_
30.06.2009 23:39:32

Kiitos tosi paljon!

suhmura
01.07.2009 09:01:45

Ei tarvitse kiittää. Omista äänityskamoistani kirjoitan aina mielelläni.

matti_
06.07.2009 01:16:48

Katsos,

Ajattelin että 8 raitaa riittää tällä kertaa mainiosti rumpuäänityksiin (suom. en jaksanut suosiolla alkaa säätämään EWS-korttia PHASE88 kaveriksi kiireessä).

Phasesta oli kuitenkin pimeänä kanavat 5 ja 6. Vaikka se piuha, jonka väliin laitoin, ei vaikuttanut edes soveliaalta ja toisessa äänikorteista heitin sen summamutikassa johonkin reikään, niin kummasti se vaan toimi. Otin rummut sitten lopulta 11 mikillä.

Pakko hehkuttaa vielä äänityspaikkaa, nimittäin äänitettiin rummut lähes 100-vuotta vanhassa, ISOSSA heinäladossa. Aivan sikahieno saundi pelkillä 57:lla ja muutamalla konkkamikillä. En oikein keksi että mitä niille edes kannatta miksauksessa tehdä.. ehkä en tee mitään.

aaprami
24.09.2010 00:14:30

Hei ajattelin tänne lisätä. Mulla on tuollainen phase 88 ja en saa toimimaan sitä millään. Koneena toimii pc ja windows 7. Eli sii asennan siihen nuo ajurit ja työpöydälleni ilmestyy "phase 88 control panel" tämän jos klikkaan auki tulee teksti "Harware not found. Please chek if the EWS88 MT/D is propery installed!" Eikä tietokoneen misään ohjelmissa yms löydy kyseistä äänikortti. Kiitos suuresti etukäteen jos joku osaa auttaa!!

matti_
04.08.2011 02:20:44

aaprami: Hei ajattelin tänne lisätä. Mulla on tuollainen phase 88 ja en saa toimimaan sitä millään. Koneena toimii pc ja windows 7. Eli sii asennan siihen nuo ajurit ja työpöydälleni ilmestyy "phase 88 control panel" tämän jos klikkaan auki tulee teksti "Harware not found. Please chek if the EWS88 MT/D is propery installed!" Eikä tietokoneen misään ohjelmissa yms löydy kyseistä äänikortti. Kiitos suuresti etukäteen jos joku osaa auttaa!!

Käytävillä kuiskitaan, että Windows seiskan kanssa voi aluksi olla hankalaa vanhempien äänikorttien kanssa. Itse en näe mitään syytä vaihtaa XP:tä pois, nyt kun se kymmenen (vai viidentoista) vuoden ihmettelyn jälkeen vihdoinkin toimii...

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti