Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Hei, ostin studiokamaa!
1 2 3 4 537 38 39 40 4167 68 69 70 71
Kaakatus
04.02.2017 16:09:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sennheiser HD800S. Studiomonitoreihin ei tässä kämpässä viitsi liikaa panostaa, joten tarkemmat analyysit on tehtävä luureilla.
 
Soitetaan nopeammin kuin osataan.
Muovinen
04.02.2017 20:02:14
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

RME Fireface 800 torilta. Katsotaan nyt toimisko tuo paremmin, kuin Scarlett, joka voi hyvinkin kohta löytyä torilta myös...
Ziggy Bubba
04.02.2017 20:03:24
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaakatus: Sennheiser HD800S. Studiomonitoreihin ei tässä kämpässä viitsi liikaa panostaa, joten tarkemmat analyysit on tehtävä luureilla.
 
Noni, kunnon pari. Kerrohan kokemuksia ihmeessä, ois hauska kuulla. Onko sulla kokemusta vanhasta perus-800:sta?
Mikael
04.02.2017 20:31:53
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaakatus: Sennheiser HD800S. Studiomonitoreihin ei tässä kämpässä viitsi liikaa panostaa, joten tarkemmat analyysit on tehtävä luureilla.
 
Onnea! Mä oon ollut erittäin tyytyväinen perus HD800:siin ja siihen et oon opetellut tekemään duunia luureilla. Se on mahdollistanut laadukkaasti työskentelyn melkeen missä vaan kunhan on tarpeeks hiljasta. Ihanat luurit. Millaisella vahvistimella sä ajelet noita?
 
Fuzz is Clean! https://soundcloud.com/skipzoneband
Ziggy Bubba
04.02.2017 21:44:43 (muokattu 04.02.2017 21:45:29)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikael: Onnea! Mä oon ollut erittäin tyytyväinen perus HD800:siin ja siihen et oon opetellut tekemään duunia luureilla. Se on mahdollistanut laadukkaasti työskentelyn melkeen missä vaan kunhan on tarpeeks hiljasta. Ihanat luurit. Millaisella vahvistimella sä ajelet noita?
 
Onko sua häirinnyt noitten toitotettu piikkii 6k paikkeilla? Noita saa välillä käytettynä hyvään hintaan ja hyväksi havaittuja modauksia on lukuisia... Oon miettiny tosissaan just tota vanhaa mallia.
Mikael
04.02.2017 21:49:23
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No eipä kyllä oo häirinnyt. Ainoa mikä tuntui aluksi oudolta on se etteivät ne painaudu tiiviisti korvien ympärille kuten HD600 ja HD650. Mut kun tuntumaan tottui niin ovat olleet pelkästään ihanat.
 
Fuzz is Clean! https://soundcloud.com/skipzoneband
Ziggy Bubba
05.02.2017 00:22:43
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikael: No eipä kyllä oo häirinnyt. Ainoa mikä tuntui aluksi oudolta on se etteivät ne painaudu tiiviisti korvien ympärille kuten HD600 ja HD650. Mut kun tuntumaan tottui niin ovat olleet pelkästään ihanat.
 
On muuten jännä miten paljon hyvä istuvuus korvien ympärille vaikuttaa avoimilla luureilla myös, etenkin bassotoistoon. Jes, ehkä iteki uskaltaudun noi hommaamaan vielä.
 
Tällä haavaa mulla sattuu olemaan HD600 ja HD650 (jälkimmäinen kaverilta lainassa) kämpillä. Ensin mainittu on mainio laitos studiotyöskentelyyn.
Kaakatus
05.02.2017 14:00:27 (muokattu 05.02.2017 14:02:31)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ziggy Bubba: Noni, kunnon pari. Kerrohan kokemuksia ihmeessä, ois hauska kuulla. Onko sulla kokemusta vanhasta perus-800:sta?
 
Mikael: Onnea! Mä oon ollut erittäin tyytyväinen perus HD800:siin ja siihen et oon opetellut tekemään duunia luureilla. Se on mahdollistanut laadukkaasti työskentelyn melkeen missä vaan kunhan on tarpeeks hiljasta. Ihanat luurit. Millaisella vahvistimella sä ajelet noita?
 
Kiitoksia kiitoksia. :)
 
Vanhat luurit ovat jo kunnioitettavaan yli 10v ikään ehtineet HD555:t, joten hyppy tähän huippumalliin on luonnollisesti suuri. Äänilähteenä ja kuulokevahvistimena toimii M-Audion Profire 2626, joka jaksaa tuottaa enemmän kuin tarpeeksi äänenpainetta. Muuten sen laatua tai soveltuvuutta näiden luurien kanssa en osaa kommentoida, kun parempaakaan en ole saanut testiin, huonompia kyllä. Olen samaisen äänikortin perässä testannut myös kaverin HD600-mallia, eli jokin käsitys valmistajan malliportaiden suhteesta toisiinsa on olemassa.
Muutama kk takaperin hain tavalliset HD800:t liikkeestä vuorokaudeksi testiin. Ensisijainen palautuksen syy oli kuulokkeiden huono kunto huolimatta siitä, että niihin oli vaihdettu uudet tyynyt ja kaapeli. Lisäksi toistossa häiritsi yläpään terävyys, joka aiheutti kuunteluväsymystä, eikä äänenvoimakkuutta pystynyt tästä syystä nostamaan tarpeeksi. Netin mittaustuloksista päätellen tätä alkuperäistä HD-800 mallia on 2 eri versiota, joista epäilen tuon olleen vanhempaa.
Päivityskärpänen pääsi kuitenkin puremaan, joten tartuin heti tilaisuuteen, kun uuden veroinen HD-800S malli sattui eteen.
Kuulokkeina nämä ovat parasta mitä tiedän ja sattuneista syistä muiden valmistajien huippumallit jäivät kuulematta. Jo mainittujen mallien lisäksi kotoa löytyy Superluxin parit halpikset, Beyerdynamics DT-770M sekä Shuren SE425.
 
HD-800S: Erittäin mukavat päässä. Vaikka painoa on hieman enemmän kuin vanhoissa HD-555:ssa, voi kuulokkeet päässä huoletta istua useamman tunnin putkeen.
Kaiken kaikkiaan äänikuva on erittäin avoin muihin käyttämiini kuulokkeisiin nähden ja soittimet paikantuvat stereokuvassa omille paikoilleen sisältäen myös syvyysvaikutelman. Äänikuva kuitenkin tuntuu muodotuvan hieman takaraivolle ja "irti korvista", joka on ainakin ensialkuun tuntunut hieman häiritsevältä. Toisaalta tämä voi olla puhtaasti tottumiskysymys, eikä välttämättä mikään ongelma miksauskäytössä. Crossfeediä tekisi mieli testata...
Koko taajuuskaistalla ensimmäisenä huomio kiinnittyy tarkkuuteen ja neutraaliuteen. Yläpää on kirkas ja miedosti jopa liian kirkas omiin tottumuuksiini. Mitään ylimääräistä kimalletta ei kuitenkaan ole mukana, vaan rumpupellit ja vasket kuulostavat olevan balanssissa muuhun bändiin nähden. Pellit myöskin kuulostavat itseltään, eikä kaikkiin peltikattauksiin tarttuvaa sihinää ole läsnä. Tätä olen huomannut välillä kaiutinpuolella, että kaikkien rumpalien pellit kuulostavat samalta. Samaa oli näillä luureillakin havaittavissa Yamahan lippulaiva AV-vahvarin kuuloketulosta.
 
Keskialueelta löytyy slämmiä ja tarkkuutta. Laulajan tekemiset erottuvat erittäin hyvin, kitarat purevat nätisti olematta kirskuvia ja virveli mäjähtää, jos sellaista on biisillä tarjota. Jos kuulokkeet olisivat itselläni puhtaasti hifikuunteluun voisin harkita jotain hieman lämpimämpää elektroniikka, jotta laulajille saataisiin vähän liioiteltuakin lämpöä ääneen.
Basso-osasto näissä on jopa parempi, kuin osasin odottaa. Ensimmäisten päivien aikana tuntui, että alapää olisi kaivannut lisää massaa ollakseen uskottava, mutta kuuntelutuntien kerryttyä korva on tottunut ja nyt pidän tilannetta erinomaisena. Basso on kuiva, todella nopea ja kouraisee syvältä. Aistittu vaste on tasainen ja soittajien tekemistä on helppo seurata. Mitään pienintäkään kuminaa ei ole havaittavissa. Riskinä tosin on, että näillä basson tasoa tekee mieli nostaa kovemmaksi, kuin mitä olisi järkevää ajatellen perinteistä autotoistoa ja puhelimeen kytkettyjä tulppanappeja.
 
Soitetaan nopeammin kuin osataan.
Mikael
05.02.2017 17:05:28
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En tiennytkään että noista normi HD800 -luureihin on tullut jonkinmoinen päivitys, mutta nyt vähän googlailtuani havaitsen et noi mun on tätä uudempaa "paranneltua" versiota, jossa kuulemma on nimenomaan sekä ylä että alapäässä parannuksia. Mulla ei oo omaa kokemusta eri versioista.
 
Kuulokevahvistin kyllä tuntuu vaikuttavan jonkin verran asiaan, vaikkakaan ei nyt mitenkään älyttömän radikaalisti, kunhan vaan tehoa tulee riittävästi 300ohmiin. Sinänsä jo laadukkaan RME:n Babyfacen ja sit hankkimani Lake People G109P:n välillä ero on melko pieni, mut jos vertaa noita vaikkapa iPhonen tai MacBookPron kuulokelähtöön niin ero on selvempi. Suosittelen ainakin testaamaan mitä erillisellä kuulokevahvistimella voi saavuttaa verrattuna äänikortin kuulokeulostuloon. Erillisten vahvistimien teknisissä spekseissä on muuten yllättävän paljon eroja.
 
Olis kyllä kiva kuulla noita S-malleja, vaik toisaalta sit taas ehkä ei kuitenkaan koska se saattais tietää odottamatonta rahanmenoa :)
 
Fuzz is Clean! https://soundcloud.com/skipzoneband
Kaakatus
05.02.2017 17:58:58 (muokattu 05.02.2017 18:06:36)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikael: En tiennytkään että noista normi HD800 -luureihin on tullut jonkinmoinen päivitys, mutta nyt vähän googlailtuani havaitsen et noi mun on tätä uudempaa "paranneltua" versiota, jossa kuulemma on nimenomaan sekä ylä että alapäässä parannuksia. Mulla ei oo omaa kokemusta eri versioista.
 
Kuulokevahvistin kyllä tuntuu vaikuttavan jonkin verran asiaan, vaikkakaan ei nyt mitenkään älyttömän radikaalisti, kunhan vaan tehoa tulee riittävästi 300ohmiin. Sinänsä jo laadukkaan RME:n Babyfacen ja sit hankkimani Lake People G109P:n välillä ero on melko pieni, mut jos vertaa noita vaikkapa iPhonen tai MacBookPron kuulokelähtöön niin ero on selvempi. Suosittelen ainakin testaamaan mitä erillisellä kuulokevahvistimella voi saavuttaa verrattuna äänikortin kuulokeulostuloon. Erillisten vahvistimien teknisissä spekseissä on muuten yllättävän paljon eroja.
 
Olis kyllä kiva kuulla noita S-malleja, vaik toisaalta sit taas ehkä ei kuitenkaan koska se saattais tietää odottamatonta rahanmenoa :)

 
Mackien pikkupöydän perässä testasin ja soundasi mielestäni melko samalta. Ääntä molemmista lähtee ainakin reilusti. Joku reilusti parempi DAC/kuulokevahvistin tekisi mieli testata, mutta empiiristen tutkimusten perusteella rahaa saa laitaa äkkiä kuulokkeiden verren, että tulee selvästi parannusta. Tuo Profire on pärjännyt omissa vertailuissa yllättävän hyvin ja ero esim. Fast Track Pro malliin on huomattava.
 
Täällä saa ainakin ottaa kuuntelukokeet jos kiinnostaa. Samaan rautaan saa kahdet luurit kiinni yhtäaikaa. :)
 
Edit: itseaisiassa tekisi itseäkin mieli kuulla nuo uudemman sarjan 800:t.
 
Mikael
05.02.2017 19:18:56 (muokattu 05.02.2017 19:19:10)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mäkin mietin jotain DAC/vahvistin-yhdistelmää, mut koska toi RME on niin pieni ja siinä on laadukkaat muunitmet, niin päädyin sijoittamaan pennit mahdollisimman hyvään vahvistimeen ja käytän Babyfacea muunitmena.
 
Pitääpä katella jos ois jossain välissä aikaa järkätä jotain kuuntelusessiota. Myös mun studiolla Pitäjänmäessä vois ihan hyvin istua alas kun vaan sopiva rako löytyis.
 
Fuzz is Clean! https://soundcloud.com/skipzoneband
Kaakatus
05.02.2017 20:22:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikael: Mäkin mietin jotain DAC/vahvistin-yhdistelmää, mut koska toi RME on niin pieni ja siinä on laadukkaat muunitmet, niin päädyin sijoittamaan pennit mahdollisimman hyvään vahvistimeen ja käytän Babyfacea muunitmena.
 
Pitääpä katella jos ois jossain välissä aikaa järkätä jotain kuuntelusessiota. Myös mun studiolla Pitäjänmäessä vois ihan hyvin istua alas kun vaan sopiva rako löytyis.

 
Jos sellanen väli osuu kohdalle, niin pistä mailia. Olen töissä siinä vieressä, niin onnistuisi helposti. :)
 
sami_sumea
06.02.2017 13:33:15
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hommasin hetken mielijohteesta fiilistelyskobeiksi studion sohvakuunteluun JBL:n LSR305:t. Helvetti, nää on aivan käsittämättömän hyvät pöntöt hintaisikseen.
 
En näe mitään syytä miksei näitä vois käyttää vähän vakavampaankin monitorointiin. Joo, yläpäät on defaulttina vähän raikkaat mut -2db cutilla oikeinkin hyvät. Suosittelen!
 
...
 
http://www.soundreel.com
Megadethh2
09.02.2017 21:06:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sennheiserin HD650-kuulokkeet tilasin Thomannilta, ensivaikutelma on ainakin hyvin positiivinen.
 
Altered Mind Project "Either you're deliberately out of tune and sabotaging my band, or you don't know you're out of tune, and that's even worse."
Ziggy Bubba
10.02.2017 20:31:57
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Senkun HD800:een on rutosti modeja keksitty piireissä. Näiden tarkoituksena on saada luurien mitattu runsas piikki siellä 6k paikkeilla kuriin. Tätä on mittausten ja arvioiden mukaan saatu myös S:ssä kuriin. Bassoa on kaiketi enempi myös.
 
Melkein voisi käytettyjä perus 800:ia bongailla käytettynä ja aloittaa omat modailutestailut. S:n hinta pomppaa melkein tuplaan pienten muutosten ja balansoidun piuhan takia. En ihan osta tota hinnoittelua.
Muovinen
13.02.2017 22:42:14
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Audix i5 ja Senkun MD441-U. Lisää vaihtoehtoja iänikuiselle 57:lle.
oksatboys
14.02.2017 09:42:06
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuli hommattua pari kaikua jotta voi kokeilla pelkällä raudalla miksausta:
 
Fostex 3180 -jousikaiku. Dual mono, eli joko voi käyttä stereona tai sitten kytkeä
kanavat peräkkäin ja saa vähän pidemmän kaiun. Tällä saa esim. lauluun ja akkariin heti sellaisen kivan vintage viban. Tyyppivikana kaiun mukana tulee ulos pikkasen liikaa inhottavaa sirinää, mutta se on niin korkealla (10kHz), että saa helposti leikattua pois ilman että ite kaiku siitä kärsisi mitenkään.
 
Ibanez dm1100. Alkeellinen enempi kitaralle tarkoitettu digitaalikaiku, josta saa myös perusvätkyt (chorus, flanger). Soundi on hyvä, ei niin tumppu kuin BBD-vehkeissä mutta kuitenkin vähän pehmonen. Modulaatiot soundaa oikeen kivalle ja dilsan mittaa saa säädettyä 7 millisekunnista 3.6 sekuntiin, eli erittäin laajasti.
 
rokkijuha
15.02.2017 00:24:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikkejä ja uudet luurit:
1 x Neumann U87 Ai isokalvoinen konkkamikki
2 x Neumann KM184 pienikalvoinen konkkamikki
Beyerdynamic DT 1770 Pro kuulokkeet.
 
Nyt alkaa olla semmoinen fiilis, että tarvittavat vehkeet on, niin rauta kuin softakin täyttää tämmöisen harrastelijan tarpeet (Focusrite Clarett 8 PreX, Macbook Pro 15 16Gt i7 retina, Logic Pro X)
 
Ei tarttis enää kuin osata tehdä musaa, mutta äkkiäkös tuon oppii.
 
Spedemix
15.02.2017 11:59:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rokkijuha: Mikkejä ja uudet luurit:
1 x Neumann U87 Ai isokalvoinen konkkamikki
2 x Neumann KM184 pienikalvoinen konkkamikki
Beyerdynamic DT 1770 Pro kuulokkeet.
 
Nyt alkaa olla semmoinen fiilis, että tarvittavat vehkeet on, niin rauta kuin softakin täyttää tämmöisen harrastelijan tarpeet (Focusrite Clarett 8 PreX, Macbook Pro 15 16Gt i7 retina, Logic Pro X)

 
Nice! Ei kyl jää enää mikeistä kiinni! :D
 
Spede blendaa: https://blend.io/spede
Jucciz
20.02.2017 07:21:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rokkijuha: Mikkejä ja uudet luurit:
1 x Neumann U87 Ai isokalvoinen konkkamikki
2 x Neumann KM184 pienikalvoinen konkkamikki
Beyerdynamic DT 1770 Pro kuulokkeet.
 
Nyt alkaa olla semmoinen fiilis, että tarvittavat vehkeet on, niin rauta kuin softakin täyttää tämmöisen harrastelijan tarpeet (Focusrite Clarett 8 PreX, Macbook Pro 15 16Gt i7 retina, Logic Pro X)
 
Ei tarttis enää kuin osata tehdä musaa, mutta äkkiäkös tuon oppii.

 
Juu, ihan hyviä harrastelijamikkejä noi. Vielä etuasteet ja muuntimet kohilleen, niin eiköhän se siitä. ;)
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 537 38 39 40 4167 68 69 70 71

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «