Muusikoiden.net
22.11.2017

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Monitorit inisee..
1
Saukki
03.10.2007 18:15:21
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terve!
Sain lopultakin hommatuksi itselleni kelvolliset monitorit. Mutta ilmeni sellainen ongelma, että kun kytken nämä Behringer Truth B2031A pöntöt M-Box 2 minin monitor out liitäntään normaaleilla instrumentti jackki piuhoilla, niin aina kun M-Boxiin tulee jotain signaalia, niin kuuluu monitoreista sellaista korkeataajuista ininää. Ininä tulee aina samalla voimakkuudella riippumatta siitä missä asennossa on M-Boxin volume potikat tai onko "monitor mute" päällä vai ei. Kokeilin ajaa signaalin pienen mikserin kautta monitoreille, mutta tilanne vain paheni.

Käsittääkkseni tämä ongelma liittyy jotenkin siihen että monitoreille pitäisi saada balansoitu signaali. Mutta M-Boxissa ei taida ne ulostulot olla balansoituja. Eli mikä neuvoksi että pääsen siitä häiritsevästä ininästä eroon? Auttaako siihen laittaa balansoituja piuhoja? Vaikka se ulostulo ei olekkaan balansoitu..
Auttakaa gurut!

Stigmatizen uudet kotisivut (on parhaat)!!!!!
hape
03.10.2007 18:21:58

No äkkiseltään tulee mieleen ainakin, että pidä se m-box ja ne piuhat mahdollisimman kaukana sähköjohdoista, tietokoneesta, näytöstä yms. potentiaalisista häiriölähteistä.

Remember: Don't eat the deadly yellow snow!
Janie Jones
03.10.2007 18:56:25

Oli täsmälleen sama vika, mutta ininä hävisi kun laitoin behkut eri pistorasiaan kuin koneen ja mboxin. En tiedä miksi, mutta pääasia että hävisi. (Huoneessa ei ole maadoitettuja pistorasioita, voi johtua jotenkin siitä?)

She said: "Eh, I know you, and you cannot sing", I said: "That's nothing, you should hear me play piano" (The Smiths)
hape
03.10.2007 19:03:26

Mulla aiheutti joskus samanlaista kun äänikortin virta tuli jatkoroikasta, jossa oli valolla varustettu kytkin. Otin kytkimestä lampun pois ja johan katos sirinät.

Torniojaws
03.10.2007 19:05:55

Itselle tulee surinaa kun otan Firewire-interfaceen virran FW busin kautta. Kun otan virran pistorasiasta, ei surinaa ole.

Relativity [Grindcore] | Vortech [Industrial Metal]
JPQ
03.10.2007 20:05:13 (muokattu 03.10.2007 20:05:56)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Entisessä huoneessani verkkopistokkeiden kääntö auttoi eräiden toisten monitorien kohdalla pitää tässäkin huoneessa kokeilla kunhan kerkii. tosin tuli pörinää ja hurinaa nyt ainakin pörinää mutta voipi olla että ininäkin lääkitsee sama. Tämä siis lievitti sen siedettävälle tasolle. Tähänkään ei voimakkuuden määrä vaikuttanut.

Saukki
03.10.2007 20:55:24

Jeps. Kiitos neuvoista!
Ongelmahan ratkesi niin, että otin monitoreille virran eri huoneesta, eri pistorasiasta. Ei inise enään :D

Stigmatizen uudet kotisivut (on parhaat)!!!!!
Salieri
03.10.2007 20:57:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Käsittääkkseni tämä ongelma liittyy jotenkin siihen että monitoreille pitäisi saada balansoitu signaali. Mutta M-Boxissa ei taida ne ulostulot olla balansoituja. Eli mikä neuvoksi että pääsen siitä häiritsevästä ininästä eroon? Auttaako siihen laittaa balansoituja piuhoja? Vaikka se ulostulo ei olekkaan balansoitu..
Auttakaa gurut!

Mboxin ulostulot ovat toki balansoidut (TRS), mutta kelpuuttavat myös balansoimattomiakin letkuja. Se ei silti ole välttämättä ongelman ydin. Huomaa että ininä tod. näk. kuuluu myös kuulokeulostulosta.

Itse ihmettelin juurikin samaa ininää ja samalla laitteella. Muistaakseni Digidesignin foorumia tutkailemalla löysin vihjailuja siitä että se boxin mukana tuleva USB-piuha on suurinpiirtein susi. Hommasin oitis Verkkokaupasta tuon: http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=11528

Ininä ainakin vaimeni siinä määrin ettei sitä käytännössä enää ole. Sen kuulee vain jos pistää hanat suunnilleen kaakkoon (Mbox ja monitorit), mutta normaaleilla asetuksilla (mukaanlaskien "luukutusvolyymin") ei ininästä ole tietoakaan.

Markkinoilta löytynee vielä kovemmankin luokan USB-piuhoja mutta itse olen ainakin täysin tyytyväinen tuon Belkinin tuloksiin.

Let's born to rock!
Salieri
03.10.2007 20:59:55

... ja ratkeaa se pulma näköjään noinkin! ;)

Let's born to rock!
Boltsa
03.10.2007 21:07:55

Mulla pitää monitorit, ihan sama mitkä kiinni, sellaista ikävää sirinää aina kun läppärissä on virtalähde kiinni. Ongelmaan auttaa joko virtalähteen irroitus tai di-boksi Firepodin ulostulojen ja monitorien välillä ground liftillä. Viritykset on kovat joo mutta ainakin on häiriötön kuuntelu.

Joo.
hape
03.10.2007 21:45:26

Mboxin ulostulot ovat toki balansoidut (TRS)

Kysyjällä on M-Box 2 Mini, jossa on balansoimattomat ulostulot.

Murgo
04.10.2007 07:35:11
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla pitää monitorit, ihan sama mitkä kiinni, sellaista ikävää sirinää aina kun läppärissä on virtalähde kiinni. Ongelmaan auttaa joko virtalähteen irroitus tai di-boksi Firepodin ulostulojen ja monitorien välillä ground liftillä. Viritykset on kovat joo mutta ainakin on häiriötön kuuntelu.

Sama ongelma mulla treenikämpällä,PA sirisee kun on läppärissä virtalähde kiinni, kaiken lisäksi välillä sirisee ja välillä ei,ja sirinän voimakkuuteen vaikuttaa ainoastaan mikserivahvarin master,ei esim. äänikortin volasäätö. Ilmeisesti virtalähteen hakkuri antaa maadoituksen kautta häiriötä? (kone ei ole yhteydessä muihin vehkeisiin kuin USB:llä, joten audiosignaalia koneesta vahvistimeen ei kulje).

Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa!
iikkuli
04.10.2007 13:40:59

Mulla oli samaa vaivaa, aina kun läppäri verkossa kiinni, nin häiriötä tuli. Hommasin erotusmuuntimen Partcosta, ja kas, ongelma poissa oli. Laite on semmoinen tiiliskiven kokoinen ja painoinen, joten läppärin kannettavuus luonnollisesti on heikompaa luokkaa, mutta minkäänlaista häitiötä ei tämän hankinnan jälkeen kuulunut. Siis missään mhin olen systeemini kytkenyt. (=PC laptop ja vanha Mbox)

SPEKULOISIN JOS...
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2017, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti