Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ääntä eristävät kuulokkeet
1 2 3
jPekka
10.04.2016 13:18:18
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

modsman77: Mikä on tämän päivän hyvä ääntä eristävä kuuloke?
 
Tulin viime kesänä heräteostaneeksi Shuren SRH440:t ja olen niistä tykännyt hyvinkin paljon äänitysluureina.
 
"Te ette pitäisi Nietzschestä, sir. Hänen filosofiansa on pohjimmiltaan epätervettä."
Mikael
10.04.2016 18:19:44
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jPekka: Tulin viime kesänä heräteostaneeksi Shuren SRH440:t ja olen niistä tykännyt hyvinkin paljon äänitysluureina.
 
Meillä on noita kans duunissa ja ovat oikein hyvät tossa hintaluokassa.
 
Fuzz is Clean! https://soundcloud.com/skipzoneband
Ziggy Bubba
10.04.2016 19:01:04 (muokattu 10.04.2016 19:10:57)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Beyerdynamicin DT770 pitää mun mielestä yhä pintansa hintaluokassaan, kunhan kattoo mallin ohmilukemat omaan käyttöön sopiviksi. Sulkevuus ja mukavuus on hyvää tasoa. Bassossa on ekstraa, mutta paketti pysyy kuitenkin kasassa.
 
Sennheiser HD25 ei myöskään ole huonoksi muuttunut. Yllättävän tasainen taajuuskaista tosi hyvin sulkevaksi pariksi. Tilasoundia kuuluu tosi vähän ja korvien päällä istuvat luurit eivät kaikille maistu.
 
Focal Spirit Pro omaa tosi tasaisen kaistan, mutta myös isomman hintalapun. Suht tiukan puristuksen ja pienten korvatyynyjen sopivuus omaan päähän kannattaa testata ekana.
 
Shuret on mulla testaamatta.
 
Bubba Youtubessa: ZE BUBBA's gear demos
modsman77
10.04.2016 22:52:12
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ziggy Bubba: Beyerdynamicin DT770 pitää mun mielestä yhä pintansa hintaluokassaan, kunhan kattoo mallin ohmilukemat omaan käyttöön sopiviksi. Sulkevuus ja mukavuus on hyvää tasoa. Bassossa on ekstraa, mutta paketti pysyy kuitenkin kasassa.
 
Sennheiser HD25 ei myöskään ole huonoksi muuttunut. Yllättävän tasainen taajuuskaista tosi hyvin sulkevaksi pariksi. Tilasoundia kuuluu tosi vähän ja korvien päällä istuvat luurit eivät kaikille maistu.
 
Focal Spirit Pro omaa tosi tasaisen kaistan, mutta myös isomman hintalapun. Suht tiukan puristuksen ja pienten korvatyynyjen sopivuus omaan päähän kannattaa testata ekana.
 
Shuret on mulla testaamatta.

 
https://muusikoiden.net/artikkelit/1990
 
Mielenkiintoinen vertailu.
 
Vuosikymmeniä ollut senkun HD600. Piuha on pitänyt uusia lukemattomia kertoja. Nyt paikoillaan HD650:n piuha. Tyynyt on mielenkiintoisen näköisessä kunnossa.
 
AKG K701 on älyttömän erotteleva mutta ikävän tuntuinen kuuloke.
Miksailussa toimivat aika passelisti.
Näillä olen mennyt jonkin matkaa mut tahtois hiljaisuutta..
 
Hyviä ehdotuksia tullut!
 
Putki on paljon herkempi kuin transistori. Sen synnyttävä väreily on harmonista. Olipa kerran: 1800-luvulta lähtien särö koettiin kielteisenä musiikin kannalta, koska särö oli kohinan lisäksi häiriötekijä.
Humanoid
11.04.2016 09:15:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Beyerdynamicin DT770:lle ääni täältäkin. Ollut vuosia käytössä niin avokonttorissa kuin kotistudiossakin.
 
modsman77
11.04.2016 13:23:27 (muokattu 11.04.2016 13:26:07)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Humanoid: Beyerdynamicin DT770:lle ääni täältäkin. Ollut vuosia käytössä niin avokonttorissa kuin kotistudiossakin.
 
Eniten ääniä saanut Beyerdynamicin DT770 laitettu tilaukseen.
 
Selasin nettiä.. jotkut jopa kokeneet hiljaisuuden ahdistavaksi.
 
Kaikkia osia saa varaosana mikä on myös erityinen plussa.
 
Putki on paljon herkempi kuin transistori. Sen synnyttävä väreily on harmonista. Olipa kerran: 1800-luvulta lähtien särö koettiin kielteisenä musiikin kannalta, koska särö oli kohinan lisäksi häiriötekijä.
askomiko
11.04.2016 14:29:52 (muokattu 11.04.2016 14:30:22)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos kuuntelumukavuus ja äänieristys on ykkösjuttu niin Bosen uusin QC25 on aika hyvä. Vastamelusysteemi tuhoaa taustamölyä paremmin kuin perinteinen suljettu kuuloke.
 
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
modsman77
11.04.2016 16:22:55
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

askomiko: Jos kuuntelumukavuus ja äänieristys on ykkösjuttu niin Bosen uusin QC25 on aika hyvä. Vastamelusysteemi tuhoaa taustamölyä paremmin kuin perinteinen suljettu kuuloke.
 
Vastamelukuulokkeita on ollut esim. Bosen QC3.
 
Jostain syystä tämä malli päästi jotain puhetaajuuksia lävitse.
Käsittääkseni lentokoneen kuulutusten kuulemisen takia.
 
Pari halvempaa mallia ollut eri valmistajilla mutta eivät kestä kovaa käyttöä.
 
Putki on paljon herkempi kuin transistori. Sen synnyttävä väreily on harmonista. Olipa kerran: 1800-luvulta lähtien särö koettiin kielteisenä musiikin kannalta, koska särö oli kohinan lisäksi häiriötekijä.
Ziggy Bubba
11.04.2016 18:30:24
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

askomiko: Jos kuuntelumukavuus ja äänieristys on ykkösjuttu niin Bosen uusin QC25 on aika hyvä. Vastamelusysteemi tuhoaa taustamölyä paremmin kuin perinteinen suljettu kuuloke.
 
Tuo on kyllä ihan totta, noilla saa suorastaan aavemaisen hiljaisuuden aikaiseksi. Mutta, äänenlaatu ei ole ihan ässää omien testien mukaan. Mukavasti värittynyt nautiskeluun kuitenkin. Ilman virtaa soundit on kyllä aika raffia kurkkupurkkia. Kertoo siis siitä, että noiden soundi on pitkälti DSP:n varassa, akustiseen suunnitteluun ei ole paljon panostettu. Sähköillä korjaukset.
 
Bubba Youtubessa: ZE BUBBA's gear demos
modsman77
11.04.2016 20:56:41
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ziggy Bubba: Tuo on kyllä ihan totta, noilla saa suorastaan aavemaisen hiljaisuuden aikaiseksi. Mutta, äänenlaatu ei ole ihan ässää omien testien mukaan. Mukavasti värittynyt nautiskeluun kuitenkin. Ilman virtaa soundit on kyllä aika raffia kurkkupurkkia. Kertoo siis siitä, että noiden soundi on pitkälti DSP:n varassa, akustiseen suunnitteluun ei ole paljon panostettu. Sähköillä korjaukset.
 
Jatkuva akkujen lataus tai patterien vaihtoi ei napannut.
 
Itse en ole vielä kuullut aavemaisen hiljaista vastamelukuuloketta.
 
Pitäis testata jossain uudempia..
 
Putki on paljon herkempi kuin transistori. Sen synnyttävä väreily on harmonista. Olipa kerran: 1800-luvulta lähtien särö koettiin kielteisenä musiikin kannalta, koska särö oli kohinan lisäksi häiriötekijä.
Mikael
11.04.2016 21:46:32
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

HD25 on edelleen mulle ykkösvalinta suljetuissa. Tuttu ja hyvä.
 
Fuzz is Clean! https://soundcloud.com/skipzoneband
modsman77
12.04.2016 16:38:09 (muokattu 12.04.2016 17:26:47)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuulokkeet haettu postista.
 
Hyvät luurit kyseessä, mukavat päässä. Ilmava soundi suljetuksi.
 
Kyseessä siis 80-ohmisen versio DT 770M.
 
Sisäänajoa kaipaavat. Mun käsityksen mukaan 80-ohminen olis helpompi pala vahvarille? :)
 
Elikkä 250 Ohm:in luurit ovat hieman epäherkemmät ja toimii paremmin silloin, kun kuulokelähdössä enemmän potkua esim. mikserin kuulokelähtö.
80 Ohm toimii paremmin esim. mp3-soittimessa paremmin kun kuulokelähdössä vähemmän potkua.
 
Molemmat toiminevat melko hyvin suoraan nykypuhelimissa luulisin..
 
Korjatkaa jos olen väärässä.
 
Putki on paljon herkempi kuin transistori. Sen synnyttävä väreily on harmonista. Olipa kerran: 1800-luvulta lähtien särö koettiin kielteisenä musiikin kannalta, koska särö oli kohinan lisäksi häiriötekijä.
modsman77
14.04.2016 01:19:50
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Riffissä juttua: http://www.riffi.fi/artikkelit/toim … saus-kuulokkeilla-oma-lajinsa-osa-1
 
Putki on paljon herkempi kuin transistori. Sen synnyttävä väreily on harmonista. Olipa kerran: 1800-luvulta lähtien särö koettiin kielteisenä musiikin kannalta, koska särö oli kohinan lisäksi häiriötekijä.
Timo JM
13.08.2016 01:17:51 (muokattu 13.08.2016 01:23:05)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pitäisi hankkia uudet umpiluurit lauluäänityksiä varten. Vanhat Audio-Technica ATH-M50 alkavat olla tiensä päässä. Varsinkin kun uutta pantapehmustetta ei tunnu löytyvän. (Korvatyynyt saisi kympillä Verkkokaupasta.)
 
Kysymys kuuluu, löytyykö asiallisia ja edullisia kuulokkeita hintaluokassa 50-100 €, kun ainoina kriteereinä on mukavuus ja eristävyys? Soundilla ei ole kovin suurta merkitystä, kun luurit tulisivat ainoastaan äänityksiä varten.
 
Antti1
13.08.2016 01:31:33 (muokattu 13.08.2016 01:37:43)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Timo JM: Pitäisi hankkia uudet umpiluurit lauluäänityksiä varten. Vanhat Audio-Technica ATH-M50 alkavat olla tiensä päässä. Varsinkin kun uutta pantapehmustetta ei tunnu löytyvän. (Korvatyynyt saisi kympillä Verkkokaupasta.)
 
Kysymys kuuluu, löytyykö asiallisia ja edullisia kuulokkeita hintaluokassa 50-100 €, kun ainoina kriteereinä on mukavuus ja eristävyys? Soundilla ei ole kovin suurta merkitystä, kun luurit tulisivat ainoastaan äänityksiä varten.

 
Menee aivan randomilla, mutta eikö Superluxilla ole ne Bayerdynamic DT770-kopiot? Jos eristys on edes yhtään sinnepäin, niin toiminevat oikeinkin hyvin. Parista muusta mallista mulla on ihan hyviä kokemuksia, yhdestä ei niinkään yläpään puutteen vuoksi.
 
Tossa nuo Beyer-kopsut: https://www.thomann.de/fi/superlux_hd660.htm
Nämäkin ovat ihan ok, mutta eristävät varmaan hieman noita vähemmän: https://www.thomann.de/fi/superlux_hd662_f.htm
 
Ne oikeat Beyerit eristävät huomattavasti enemmän ainakin kuin noi 662:t, mutta mun mielestä ne eristävät esim. laulamista varten liikaakin.
Timo JM
13.08.2016 02:40:45 (muokattu 13.08.2016 02:41:56)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Menee aivan randomilla, mutta eikö Superluxilla ole ne Bayerdynamic DT770-kopiot?
 
Tossa nuo Beyer-kopsut: https://www.thomann.de/fi/superlux_hd660.htm

 
Kiitti vinkistä. Vaikuttavat juuri tarpeeseen sopivalta, joten laitoin tilauksen menemään :-)
 
Danko
13.08.2016 02:49:23
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: eristävät esim. laulamista varten liikaakin.
 
Lievä off-topic, mutta kuinka moni sun träkkäämistä vokalisteista _ei_ halua laulua kuunteluun?
 
"Ei riitä, että seurataan vain musiikkielämän työtä ja saavutuksia, vaan on jatkuvasti pidettävä silmällä kokonaisorganismia ja puututtava ajoissa virheellisen kehityksen oireisiin." - Herman Kretzchmann: Musikalische Zeitgrafen 1903
Antti1
13.08.2016 03:04:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Danko: Lievä off-topic, mutta kuinka moni sun träkkäämistä vokalisteista _ei_ halua laulua kuunteluun?
 
Kaikki haluavat poikkeuksetta, mutta monet ottavat liian eristävyyden vuoksi myös toisen puolen luureista pois korvaltaan. Samaa ei juurikaan tapahdu enemmän läpäisevillä luureilla. Onneksi on valinnanvaraa.
Mikael
13.08.2016 10:11:23 (muokattu 13.08.2016 10:17:24)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mullakin on useimmiten ihan avoluurit laulun äänityksissä. Mahdollisiman hyväsoundiset jotta laulaja kuulee äänensä oikein ja niin että se kuulostaa hyvältä, mikä parantaa fiilistä ja suoritusta. Etenkin suljettujen luurien kanssa paska soundi tappaa kyllä helposti laulajan fiiliksen kun kuulee enmmäkeen oman äänen vain sieltä luureista. Harva laulaja tai soittaja osaa eläytyä siihen kelaan, että ei se mitään että se tässä suorittaessa kuulostaa paskalta. Sit tietty erikseen on ne laulajat jotka haluavat kuunnella ihan ***tun lujaa ja vuoto rupeaa häiritsemään asioita - silloin suljetummat on parempi vaihtis. Avonaisista oman kokemuksen mukaan HD600/650 on esim erittäin jees.
 
Fuzz is Clean! https://soundcloud.com/skipzoneband
Timo JM
14.08.2016 00:58:57
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikael: Avonaisista oman kokemuksen mukaan HD600/650 on esim erittäin jees.
 
Mulla on HD 600 mutta en tykkää käyttää niitä äänityksissä. Musta ne vuotaa liikaa. En oikein diggaa siitä kun laulu- tai akkariraidalta kuuluu luurien kihinää. Eikä mua haittaa yhtään, vaikka oma ääni kuuluu pelkästään luureista. Itse asiassa se soundaa mun korvaan paremmalta. Askeettinenkaan soundi ei haittaa yhtään. Mulla ei ole koskaan mitään kaikuja kuuntelussa. Vedän ihan naturel. Mokatkin tulee paremmin esille. Ymmärrän kyllä, ettei kaikki tykkää sellaisesta.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «