Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Digitaaliset tallentimet?
1
KoRn88
28.11.2002 21:55:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla ois semmosta kysyttävää (en kyllä näistä äänitys asioista paljon mitään tiedä) et tekeekö tommosilla digitaalisilla tallentimilla mitään? Eli voiko pelkästään semmosella äänittää levyä? Tuolla thomannissa näyttää ainakin aika halpa olemaan tommonen ku Tascam cd-rw 700 mut voiko tommosella niinku tehä bändille jonkulaista demoo??
Tuo kyseinen laite näkyy muuten osoitteessa http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … m_cdrw700_cd_recorder_prodinfo.html
käykää tsekkaamas!
 
Stampede
Fortune
28.11.2002 22:01:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuohan on CD-poltin, ja jos en ole aivan väärin ymmärtänyt niin reaaliaikainen äänitys moiselle ei oikein ainakaan onnistu, valmiiksi miksatun tuotoksen poltto cd-levylle sen sijaan varmasti onnistuu tuommoisella oivasti. Mutta tietokoneelle polttava asema maksaa 100 euroa halvimmillaan ja sillä kyllä tekee demomäärän levyjä kepeästi.
 
Dam-di-dam-di-dam.
Uutta musiikkia saatavilla.
Maksimipaine
28.11.2002 22:24:01
Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla ois semmosta kysyttävää (en kyllä näistä äänitys asioista paljon mitään tiedä) et tekeekö tommosilla digitaalisilla tallentimilla mitään? Eli voiko pelkästään semmosella äänittää levyä? Tuolla thomannissa näyttää ainakin aika halpa olemaan tommonen ku Tascam cd-rw 700 mut voiko tommosella niinku tehä bändille jonkulaista demoo??
Tuo kyseinen laite näkyy muuten osoitteessa http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … m_cdrw700_cd_recorder_prodinfo.html
käykää tsekkaamas!

 
HOHO
 
KoRn88
28.11.2002 22:34:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuohan on CD-poltin, ja jos en ole aivan väärin ymmärtänyt niin reaaliaikainen äänitys moiselle ei oikein ainakaan onnistu, valmiiksi miksatun tuotoksen poltto cd-levylle sen sijaan varmasti onnistuu tuommoisella oivasti. Mutta tietokoneelle polttava asema maksaa 100 euroa halvimmillaan ja sillä kyllä tekee demomäärän levyjä kepeästi.
 
haha. en mä kato tajuu näistä asioista mitään.
 
Stampede
Maksimipaine
28.11.2002 22:38:43
Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


haha. en mä kato tajuu näistä asioista mitään.

 
Mä huomaan sen..
 
KoRn88
29.11.2002 07:15:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


Mä huomaan sen..

 
joo jos vaikka olisit hiljaa.
 
Stampede
b0b
29.11.2002 08:36:04
Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllähän toi käy mistä tahansa stereonauhurista ( esim. DAT ). Pystyy hyvinkin nauhoittaman vaikka live juttuja. Toi on kyllä tarkoitettu studion masternauhuriksi...
Yleensä kun nauhoittaa demoa haluaa vähintään 4 tai 8 raitaa. Käytetyn 8-raiturin jossa oma mikseri saa tohon samaan hintaan ( n. 500 € ). Sillä pitäisi jonkinlaisen demon nauhoitus jo onnistua.
 
KoRn88
29.11.2002 15:18:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllähän toi käy mistä tahansa stereonauhurista ( esim. DAT ). Pystyy hyvinkin nauhoittaman vaikka live juttuja. Toi on kyllä tarkoitettu studion masternauhuriksi...
Yleensä kun nauhoittaa demoa haluaa vähintään 4 tai 8 raitaa. Käytetyn 8-raiturin jossa oma mikseri saa tohon samaan hintaan ( n. 500 € ). Sillä pitäisi jonkinlaisen demon nauhoitus jo onnistua.

 
Eli pystyykö tolla nauhottaan ees jonkinlaista demoo?
Pitääkö tohon liittää vielä mikseri ja jotain muita juttuja?
 
Stampede
PIM
29.11.2002 16:24:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan samalla tavalla sillä äänitetään (nauhoittaminen on CD:n kyseessä ollessa hieman harhaanjohtava nimitys;-) kuin tavallisella C-kasettidekilläkin. Eli valmis miksaus stereona sisään. Selkiskö?
 
Fortune
29.11.2002 16:25:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


Eli pystyykö tolla nauhottaan ees jonkinlaista demoo?
Pitääkö tohon liittää vielä mikseri ja jotain muita juttuja?

 
Totta kai. Ei tuohon saa sisään menemään kuin raidan kerrallaan, ja koko bändin mikitettyäsi sinulla on hieman useampi sisäänmenevä signaali kourassasi, jotka mikserillä ymppäät yhteen.
 
Tosin ei ole minusta mitään järkeä ostaa tuommoista 500 euron cd-nauhuria, kun saman asian ajaa hyvä kasettinauhuri tai DAT-nauhuri, jollaisen varmasti saa jostain lainaan.
 
Polttelee sitten cd:lle tietokoneella.
 
Ja ihanko totta muka tuommoinen cd-poltin pystyy reaaliaikaiseen tallennukseen esim. keikkatilanteessa ja luotettavasti vielä?
 
Kaikkea sitä oppii kun elää.
 
Dam-di-dam-di-dam.
Uutta musiikkia saatavilla.
Vilhelmus
29.11.2002 17:16:20
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


 
Ja ihanko totta muka tuommoinen cd-poltin pystyy reaaliaikaiseen tallennukseen esim. keikkatilanteessa ja luotettavasti vielä?

Tottahan toki, mutta luotettavuudesta ei nykyään tiedä missään
 
Olen maailman kovin jätkä, runkut!
Fortune
29.11.2002 20:34:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tottahan toki, mutta luotettavuudesta ei nykyään tiedä missään
 
Jotenkin tuo cd on vain minun maailmassani niin epäilyttävä kaikenlaiseen luotettavuutta vaativaan toimintaan.
 
Outoja assosiaatioita.
 
Pöljä on pöljä, minä olen minä.
 
Dam-di-dam-di-dam.
Uutta musiikkia saatavilla.
PIM
30.11.2002 11:13:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


Jotenkin tuo cd on vain minun maailmassani niin epäilyttävä kaikenlaiseen luotettavuutta vaativaan toimintaan.

 
Ei mulla ainakaan ole ollut mitään ongelmia edes Philipsin halvan äänittävän kanssa, josta maksoin n. 270e pari vuotta sitten. Olen sillä äänitellyt bänditreenejä ja aina on toiminut. Alkuu äänittelin md:lle, mutta koska md:ltä tavaran saaminen ulos käsiteltäväksi on niin hidasta niin roudasin tuon Philipsin kämpille ja nyt mulla on pari CDRW:tä aina varalla jos äänitysinto iskee. Levy vaan soittimeen ja recciä päälle ja kotona sitten rippaan levyltä biisit tietokoneelle muutamassa minuutissa.
 
I ain't like old Saint Nick, he comes but once a year. - BB King: Backdoor Santa
KoRn88
30.11.2002 11:39:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


Ei mulla ainakaan ole ollut mitään ongelmia edes Philipsin halvan äänittävän kanssa, josta maksoin n. 270e pari vuotta sitten. Olen sillä äänitellyt bänditreenejä ja aina on toiminut. Alkuu äänittelin md:lle, mutta koska md:ltä tavaran saaminen ulos käsiteltäväksi on niin hidasta niin roudasin tuon Philipsin kämpille ja nyt mulla on pari CDRW:tä aina varalla jos äänitysinto iskee. Levy vaan soittimeen ja recciä päälle ja kotona sitten rippaan levyltä biisit tietokoneelle muutamassa minuutissa.

 
Oliko se tommonen samantapainen äänitin niin kuin tuo tuossa kuvassa?
 
Stampede
Fortune
30.11.2002 16:39:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


Ei mulla ainakaan ole ollut mitään ongelmia edes Philipsin halvan äänittävän kanssa, josta maksoin n. 270e pari vuotta sitten. Olen sillä äänitellyt bänditreenejä ja aina on toiminut. Alkuu äänittelin md:lle, mutta koska md:ltä tavaran saaminen ulos käsiteltäväksi on niin hidasta niin roudasin tuon Philipsin kämpille ja nyt mulla on pari CDRW:tä aina varalla jos äänitysinto iskee. Levy vaan soittimeen ja recciä päälle ja kotona sitten rippaan levyltä biisit tietokoneelle muutamassa minuutissa.

 
No, sainpahan tämänkin aiheettoman MuTu-taakan takaraivosta pois. Anteeksi jos johdin jotakuta harhaan.
 
Dam-di-dam-di-dam.
Uutta musiikkia saatavilla.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «