Muusikoiden.net
23.10.2017

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mokia kaupallisissa miksauksissa
1 2 3 4 5
samic
30.04.2006 17:50:55
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Komppikitarat ja laulut on mielestäni parhaat mitä metallican levyiltä löytyy.

johtuukohan siitä ku ei oo bassoa?

ei ole
samic
30.04.2006 17:51:00 (muokattu 30.04.2006 17:51:35)

---------------------

ei ole
loosah
30.04.2006 18:30:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eiköhän justice oo käsitelty loppuun sit?

Van Halenin 5150 on kans aika paha, vaikka ei siinä periaattessa oo "miksausmokia" paitsi koko yleissaundi = )... Älyttömän karseen kuuloinen levy hyvältä bändiltä.

milcoin
01.05.2006 00:13:01
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ai niin joo. Foo Fightersin "One By One"-levyllä on monessa biisissä trigattu virveli mutta (ilmeisesti soundreplacerin ansiota??) uuden samplen transientti ei osu ihan alkuperäisen kanssa samaan aikaan. Tuloksena sellanen räpsy jossa joskus on vähän vaihevirhettäkin messissä.

Monessa skatepunklevyssä jota mä nuorempana kuuntelin rytmikitaroiden mutet tulee joskus vähän myöhään päälle/pois joten kitaroista jää alukkeet kuulematta. Voi myös olla huolimatonta automaatiota tai huono aikakoodisynkka. Veikkaan kuitenkin ns. mustekalamiksausta.

"Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla"
TheEsa
02.05.2006 09:21:46

...and jutice for all levyllä on snare ja basari hirveen diskantteja ja basso-osuuksia ei muistettu nauhoittaa levylle ollenkaan.

James kertoo jälkeenpäin, että sen takia se levy on mitä on, koska siinä ei varsinaista miksaajaa ollut, vaan hän sen Larssin kanssa teki loppuun. Molemmat koittivat vaan kilpaa laittaa omiaan kuulumaan lujempaa ja tässä hommassa kyllä nauhoitettu bassoraita jäi oikeastaan olemattomiin...

Rock'n'Roll
waxivore
02.05.2006 12:56:30

Mitenhän nuo miksausmokat tässä määritellään? Esim. mun mielestä ...And Justice For All:lla ei ole mitään miksausmokia - mikä se semmonen moka on jos levy vain soundaa erilaiselta kun muut?

"Kun yrität tarpeeksi kauan ja kovasti, huomaat lopulta itsekin epäonnistuvasi"
ch LL
02.05.2006 14:46:02

Mitenhän nuo miksausmokat tässä määritellään? Esim. mun mielestä ...And Justice For All:lla ei ole mitään miksausmokia - mikä se semmonen moka on jos levy vain soundaa erilaiselta kun muut?

James kertoo jälkeenpäin, että sen takia se levy on mitä on, koska siinä ei varsinaista miksaajaa ollut, vaan hän sen Larssin kanssa teki loppuun. Molemmat koittivat vaan kilpaa laittaa omiaan kuulumaan lujempaa ja tässä hommassa kyllä nauhoitettu bassoraita jäi oikeastaan olemattomiin...
teroyk
02.05.2006 15:15:02

Monessa skatepunklevyssä jota mä nuorempana kuuntelin rytmikitaroiden mutet tulee joskus vähän myöhään päälle/pois joten kitaroista jää alukkeet kuulematta. Voi myös olla huolimatonta automaatiota tai huono aikakoodisynkka. Veikkaan kuitenkin ns. mustekalamiksausta.

Itse veikkaisin, että ei ole jaksettu ihmetellä kitaroiden häiriöitä, vaan pistetty noisegate säädöt vähän liiankin suuriksi.

teroyk
02.05.2006 15:16:45

Molemmat koittivat vaan kilpaa laittaa omiaan kuulumaan lujempaa ja tässä hommassa kyllä nauhoitettu bassoraita jäi oikeastaan olemattomiin...

Hei mutta toihan on se vakio amatöörimiksaajien moka, että laitetaan lujempaa, kun ei kunnolla kuulu.

milcoin
02.05.2006 20:11:24

Itse veikkaisin, että ei ole jaksettu ihmetellä kitaroiden häiriöitä, vaan pistetty noisegate säädöt vähän liiankin suuriksi.

Näinkin voi olla.

"Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla"
northern
02.05.2006 21:00:58

Hei mutta toihan on se vakio amatöörimiksaajien moka, että laitetaan lujempaa, kun ei kunnolla kuulu.

Se kynnys nostaa niiden hiljasten raitojen tasoa on jostain syystä pienempi kuin kovaa soivien raitojen tason tiputtaminen.

loosah
02.05.2006 22:02:03

Eiköhän miksausmokan voi määritellä ihan samoin, ku huonosti maalatun auton. Se vain kuulostaa /näyttää väärältä. Miksausmoka on sellainen, jonka itse miksaaja varmasti haluaisi poistaa herättyään virheeseensä. ( nyt ei puhuta mistään kotistudiodemoräpeltäjistä). Toki virheitä sattuu aikataulupaineessa tms, mutta moka, mikä moka.

Ja vielä ..and justice ei saundaa hyvällä tavalla erilaiselta kun muut. Se vaan on huonosti ja väärin miksattu.

miffe
02.05.2006 23:12:35

Ei varsinaisesti moka, mutta itseäni häiritsee TOTOn live in Amsterdam Dvdllä olevat rajuhkot miksausautomaatiot, rummut tulee välillä ihan mukavasti, mut sitten niitä tiputetaan vaikkapa a-osan laulun ja kitaroiden alta. Ehkä joku uudenaikainen suuntaus jota minä en vaan ymmärrä, mutta kököltä tuntuu.

Ettei olis masteroinnissa tapahtuneen runttauksen aikaansaamaa?

miffe

Mikael
03.05.2006 08:59:54
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ai niin joo. Foo Fightersin "One By One"-levyllä on monessa biisissä trigattu virveli mutta (ilmeisesti soundreplacerin ansiota??) uuden samplen transientti ei osu ihan alkuperäisen kanssa samaan aikaan. Tuloksena sellanen räpsy jossa joskus on vähän vaihevirhettäkin messissä.

Lou Reedin sillä sinisellä levyllä on kans aika hyvää triggerisekoilua kun ei oo joko vaivauduttu tutkimaan niitä herkkyyssäätöjä tai sit on diggailtu sekoilusta. Snaresample joka tapauksessa laukeilee vähän väliä bassarin kanssa...

Siitä mistä aita on matalin...
Pitkavirta
03.05.2006 12:10:38

Eiköhän miksausmokan voi määritellä ihan samoin, ku huonosti maalatun auton. Se vain kuulostaa /näyttää väärältä. Miksausmoka on sellainen, jonka itse miksaaja varmasti haluaisi poistaa herättyään virheeseensä. ( nyt ei puhuta mistään kotistudiodemoräpeltäjistä). Toki virheitä sattuu aikataulupaineessa tms, mutta moka, mikä moka.

Ja vielä ..and justice ei saundaa hyvällä tavalla erilaiselta kun muut. Se vaan on huonosti ja väärin miksattu.

Huisii, jätkä vaan tietää paremmin!

no ei hitossa
eetuss
03.05.2006 12:53:49

Audioslaven ekalla levyllä biississä, jossa lauletaan 'Now I'm free from what you are..' tai jotain vastaava on mun mielestä ihan selkeä moka; Särökitara, joka lähtee kertsissä tulee silmille ihan kunnolla. Joku ylämiddlealue tai joku siinä puskee pahasti läpi.

Tulee mieleen tuosta että Soundgardenin Down on the Upside -levyllä biisien indeksit on ihan väärissä paikoissa. Ainakin minun painoksessa.

.. and justice for allista olen kuullut sellaisen urbaanin legendan että siinä on jostain kokeellisesta syystä soitettu jokainen rumpu erikseen nauhalle. Ite uskon että se huhu on täyttä paskaa.

cozmo
03.05.2006 14:53:08

Ettei olis masteroinnissa tapahtuneen runttauksen aikaansaamaa?

miffe

Sehän kuulostas erilaiselta. Tuo kun ei pumppaa yhtään, ne vain kiltisti vaimenee sinne

Timo JM
04.05.2006 00:02:44

Sama räpsy oli aikanaan myös joissakin "Kolmas nainen" bändin levyissä.

...siis mun mielestä.
milcoin
04.05.2006 15:42:03

Sama räpsy oli aikanaan myös joissakin "Kolmas nainen" bändin levyissä.

Välissä on vaan aikaa yli 10 vuotta. Luulis että jotain olis opittu.

Timo JM
04.05.2006 17:59:16

Välissä on vaan aikaa yli 10 vuotta. Luulis että jotain olis opittu.

Joo mutta kyllä se osattiin hoitaa oikein jo silloinkin. Audiosekvensserithän eivät olleet tuolloin vielä kunnolla käytössä ja triggaus hoidettiin suoraan lennossa. Alkuperäinen ja sample saatiin täsmälleen päällekkäin ajamalla ensimmäinen delayn läpi. Eli kyllä se menee ihan Heinisen Juhan piikkiin - joka Millbrookissa hoiti kaikki viimeisten levyjen miksaukset.

...siis mun mielestä.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2017, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti