Muusikoiden.net
10.12.2016

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Audio Technica ATH-M40fs-kuulokkeet
1
jaj666
07.11.2005 22:24:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sattuisko kellään olemaan kokemusta kyseisistä kuulokkeista? Olen haeskelemassa studioon soittopuolelle vähän parempilaatuisia suljettuja luureja, ja mielenkiinto heräsi kun näyttävät ainakin Astia-studiolla käyttävän noita.. Hintakin ois Thoomannilla kohtuulliset 79egee.. Kovin vähän oon vaan nähny näistä juttua joten jos löytyy niin kertokaahan kokemuksia!

vlhrd
12.11.2005 23:18:41

Soittopuolelle käyvät kyllä, ainoana miinuksena että sanka löystyy ajan myötä niin että eivät tahdo pysyä enää päässä. Ääni on hiukan middle-voittoinen, joten miksauspuolelle eivät välttämättä parhaat mahdolliset. Ja ovat myös melko painavat.

humppahanuristi
14.04.2011 21:49:18
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ikivanha ketju joo, mutta aihe on sopiva.

Miksauskäyttöön tuossa varoitellaan käytettäväksi mutta mitenkä on muiden kokemukset? Onko muilla kokemuksia?

Minulla on muutaman vuoden tuollaiset olleet ja kokemuksia on.
Vasta tässä ääniraitoja kuvauksiin noilla miksasin ja sainkin mielestäni (lähtötilanteeseen verraten) onnistuneen miksauksen mutta sitten kun kuuntelee millä tahansa muulla vehkeellä tai kuulokkeilla, ei olekaan enää hyvänkuuloinen.

Ongelma ei ole tässä tapauksessa middle vaan basso, tai yläpäät, miten sen nyt ajattelee.
Näillä kuulokkeilla kuunneltuna yläpäitä on riittävästi, enemmän ei kärsi laittaa muuten menee kireäksi helinäksi. Basso taas on sellainen sopiva taustajytke ja laulut erottuvat hienosti.
Kun tavallisten tusinastereoiden kautta pistetään soimaan tai telkkarin tai toisten kuulokkeiden (ihan mikä vaan) yläpäitä ei tunnu tulevan ollenkaan ja basso jytkii yli minkä kerkeää.

Onko nämä nyt tosiaan liian hifit tai jotain, ilmoitettu taajuusvastehan on 5Hz-28kHz?

Humpasta rautalankaan... http://www.myspace.com/tanssiorkesterigalaxie
AnttiR
16.04.2011 18:12:37

Tuossahan käy juuri sama tuttu ilmiö kuin hyvin pienillä kaiuttimilla miksatessa. Kaiutin tai tässä tapauksessa kuuloke ei toista matalia taajuuksia yhtä voimakkaasti kuin korkeita, joten miksatessa tätä tulee kompensoitua ylikorostuneesti. Sitten kun lopputulosta kuuntelee tasapainoisemmista kaiuttimista tai kuulokkeista, huomataan että bassot ovat liian kovalla ja diskantit kadoksissa.

Oletko kuunnellut jotain tuttua referenssibiisiä ja tutustunut miltä hyvin miksattu musa kuulostaa kyseisillä luureilla?

-a-

duuso
16.04.2011 20:27:28
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen käyttäny kyseisiä luureja ainakin neljä vuotta dj-soitossa sekä musiikin kuuntelussa ja tykkään edelleen. Luurit sopivat päähän erinomaisesti eivätkä rasita pidemmässäkään käytössä, sulkevat myös hyvin. En ole myöskään huomannut sangan löystyvän. Kaikki pehmusteiden päälliset ovat kuluneet vuosien saatossa puhki mutta varaosat on hommattu.

Pari kuukautta takaperin hankin näiden rinnalla Beyerdynamicin DT880 prot. Beyereiden ääni on hyvä (vaikkakin ehkä korostettu) mutta istuvat itselleni huonosti eivätkä sovi mielestäni dj-soitantaan.

Mikael
16.04.2011 20:58:38
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meillä on parit tollaset soittoluureina missä ne toimii oivallisesti, mutta en mä kyllä niillä mitään miksaamaan alkaisi.

Ennen ei ollut mitään - nyt on.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti