Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ibanez Kitarat
1 2 3 4 520 21 22 23 2432 33 34 35 36
seppo69
23.07.2019 16:40:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ibanez DT350 ja DT355.
 
Millaisia vehkeitä ovat ja mitä tällaisesta kannattaa maksaa? GAS on kova. Kertokaa kokemuksia tai ihan mitä vain. Millainen tuo talla on? Laatu? jne. Miten vertautuu noihin muihin destroyer-sarjan malleihin?
 
https://ibanez.fandom.com/wiki/DT350
 
https://ibanez.fandom.com/wiki/DT355
 
https://ibanez.fandom.com/wiki/Portal:Destroyer_series
 
Welho-77: Noi sun tyhmä fantasiat on sairaita.
pappasfin
25.09.2019 11:08:17 (muokattu 25.09.2019 11:46:10)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuli soiteltua tuolla RG752MQFXS seiskalla välillä, on se kyll mainio peli.
 

 
The RG752MQFXS is a seven-string RG series solid body electric guitar model introduced by Ibanez in 2016. It was a spot model which was made in Japan by FujiGen as part of the upscale Prestige line.
 
The RG752MQFXS features a quilted maple top on a mahogany body bolted to a maple and walnut Wizard neck with a matching headstock and a 24-fret birdseye maple fingerboard with no inlays. Components include a Gibraltar Standard II-7 fixed bridge, dual DiMarzio PAF7 humbucking pickups, a Graph Tech nut and locking Gotoh tuning machines.
 
This model was produced as a special limited run put together by US retailer The Axe Palace for whom twelve examples were produced. A few additional guitars were also sold in Japan through Ikebe Gakki.
 
The RG752LWFX is a similar model with at limba wood top while the RG752WMFX is a version with a wenge top. The RG752FX is a related model without an exotic top.
 
The RG752MQFXS was discontinued after 2017.
 
Specifications for RG752MQFXS
 
Year(s) produced: 20162017
Sold in: USA / Japan
Made in: Japan
 
Finish(es): Transparent Aqua Blue (TAB)
 
Body type:
Solid body
 
Body material:
Mahogany w/ quilted maple top
 
Neck joint:
AANJ
 
Bridge:
Gibraltar Standard II-7 fixed
 
Hardware color:
Cosmo black
 
Neck
 
Neck type:
Wizard-7
 
Neck material:
5-piece maple/ walnut
 
Scale length:
648mm/ 25"
 
Fingerboard material:
Birdseye maple
 
Fingerboard inlays:
None
 
Frets:
24 / jumbo (Prestige edge treatment)
 
Nut:
Graph Tech Black TUSQ XL
 
Machine heads:
Gotoh SG381 MG-T locking
 
Electronics/ Strings
 
Pickup configuration:
HH
 
Bridge pickup:
DiMarzio PAF7 (H) passive/ ceramic
 
Neck pickup:
DiMarzio PAF7 (H) passive/ ceramic
 
Controls:
Master volume / master tone / 5-way lever
 
String gauge (factory):
.010.059
 
Factory tuning:
1E 2B 3G 4D 5A 6E 7B
 
Muutama kuva profiilissa tuosta: https://muusikoiden.net/jasenet/145557
 
PappaSFin
Decadetroll
25.09.2019 14:27:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kovin on nätti peli, pappasfin.
 
Tokkopa! Tai no tokkopa n0kkoset tokkivat nokkopa niimpäkö ökköset pökköset pölöpölplöttö hirnau iihahaa! -NHR
sustain65
25.09.2019 17:24:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, tuo pappasfinin seiska on kyllä nätti!
 
M4ss3 m/
03.10.2019 15:26:11 (muokattu 03.10.2019 15:27:00)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuulin vähän villiä huhua, että Ibanez avaisi vihdoin ja viimein (semi) custom shopin. Saisi siis itse valita puut/kannet, mikit ja värityksen. Laadun pitäisi olla jopa parempaa kuin j. customeissa, mutta jostain mielipuolisesta syystä kaikkiin kitaroihin tulisi se Tree of Life-otelautahirvitys. Ilmeisesti sen takia, että pystyvät käyttämään jo olemassaolevia j. custom-kauloja.
 
Jos saksa taipuu niin tässä (ilmeisesti) lähdettä: https://www.youtube.com/watch?v=GApIxmgmQ-c
 
Seppo teki kepposen ja käy tamtam.
munkero
03.10.2019 15:33:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

M4ss3 m/: Kuulin vähän villiä huhua, että Ibanez avaisi vihdoin ja viimein (semi) custom shopin. Saisi siis itse valita puut/kannet, mikit ja värityksen. Laadun pitäisi olla jopa parempaa kuin j. customeissa, mutta jostain mielipuolisesta syystä kaikkiin kitaroihin tulisi se Tree of Life-otelautahirvitys. Ilmeisesti sen takia, että pystyvät käyttämään jo olemassaolevia j. custom-kauloja.
 
Jos saksa taipuu niin tässä (ilmeisesti) lähdettä: https://www.youtube.com/watch?v=GApIxmgmQ-c

 
Tämähän kuulostaa mukavalta. Taitaa vaan hinnat olla sit vähän vielä j.customeista ylemmäs...
 
Marko Fobba Forss: Aleksi: saako sulta ottaa mallia niihin viiksiin? Yngwie Malmsteen: My whole life philosophy is that more is more.
Jonttu
03.06.2020 10:38:20
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onkos kukaan päässyt hypistelemään tuota MSM1 mallia?
 
pappasfin
03.06.2020 13:10:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jonttu: Onkos kukaan päässyt hypistelemään tuota MSM1 mallia?
 
Eipä ole tuota mallia tullu hypisteltyä mutta noi AZ malliston prestige mallit on kyllä olleet erinomaisia jokainen.
 
Mulla itselläni on AZ2402 , joka on erinomainen kitara joka suhteessa. En yhtään ihmettele, että porukat tuosta mallista tykkää, sitä on ollut suunnittelemassa aika moni mestarikitaristi.
 
Omasta löytyy kuva https://muusikoiden.net/dyn/users/165957.jpg (profiilissa).
 
Tuon ohella kannattaa katsoa myös muita AZ malliston prestige kitaroita, tuossa MSM1 mallissa ei ole monen AZ mallin mukaista swithcing systemiä, jolla saisi vähän lisää mikeistä irti soundillisesti.
 
PappaSFin
Jonttu
03.06.2020 14:12:01
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pappasfin: Eipä ole tuota mallia tullu hypisteltyä mutta noi AZ malliston prestige mallit on kyllä olleet erinomaisia jokainen.
 
Mulla itselläni on AZ2402 , joka on erinomainen kitara joka suhteessa. En yhtään ihmettele, että porukat tuosta mallista tykkää, sitä on ollut suunnittelemassa aika moni mestarikitaristi.
 
Omasta löytyy kuva https://muusikoiden.net/dyn/users/165957.jpg (profiilissa).
 
Tuon ohella kannattaa katsoa myös muita AZ malliston prestige kitaroita, tuossa MSM1 mallissa ei ole monen AZ mallin mukaista swithcing systemiä, jolla saisi vähän lisää mikeistä irti soundillisesti.

 
Varmasti ovat soivia pelejä!!! Malli miellyttää kovasti silmää, mutta toi volumepotikka on väärässä paikassa. Siksipä juuri noi Petrucci-kontrollit.
Toi Premium vain epäilyttää.... yhtä Iron Labelia olin jo menossa ostamaan, mutta kun sain sen käsiin niin n.5sekunnin jälkeen päätös oli selvä että se jää kauppaan.
Ja mitä tuohon swithing systeemiin tulee, niin se on henk.koht täysin turha. Mulla on aina käytössä jompa kumpa, talla tai kaula, väliasennot ei ikinä.
 
pappasfin
03.06.2020 15:36:49 (muokattu 04.06.2020 13:04:31)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jonttu: Varmasti ovat soivia pelejä!!! Malli miellyttää kovasti silmää, mutta toi volumepotikka on väärässä paikassa. Siksipä juuri noi Petrucci-kontrollit.
Toi Premium vain epäilyttää.... yhtä Iron Labelia olin jo menossa ostamaan, mutta kun sain sen käsiin niin n.5sekunnin jälkeen päätös oli selvä että se jää kauppaan.
Ja mitä tuohon swithing systeemiin tulee, niin se on henk.koht täysin turha. Mulla on aina käytössä jompa kumpa, talla tai kaula, väliasennot ei ikinä.

 
Pääasia, että sulla on tarpeet hyvin selvillä ja mitä sitä switch-systeemiäkään hankkii jos sitä ei tarvitse.
 
Mulla itella on ollut vuosia sitten yksi Premium malli ja se oli ihan hyvä.
Nyt kun en ole itse tyypänny tuota kyseistä mallia niin en osaa sanoa, että
mikä se taso on Premium suhteen, mutta mitä noita Premium malleja olen testaillu ja yhden omistanut niin ei niistä pahaa sanottavaa ole.
 
Ehkä Premium mallista kun puhutaan verrattuna Japanin Prestigemalliin niin ehkä se tärkein zekkaus on kaula, otelauta ja nauhat, puut joskus voivat olla ongelmia ainakin talvella kun on sisäilma kuivaa ja kun tehty Indonesiassa ja ehkä se laatu puuosilla ei ole niin tarkkaa kuin Japanin Prestige-mallistolla niin kaula voi olla se missä tulee yllätys, lähinnä se, että kaula ei mene s-mutkalle koska sitten sen joutuu korvaamaan uudella. Harvoinhan noita tulee vastaan Ibanezin sähkiksissä ylipäätään.
 
Ite olen kyllä ollut iloisesti yllättynyt Indonesian laadusta, osa saattaa ajatella, että ne tekee siellä huonoa mutta kyllähän noi kitaranvalmistajat sitä laatuajattelua sinne Indoneesiaankin on vieneet.
 
Olisi kiva kuulla mihinkä päädyt ja jos hankit niin fiilikset ja arviot uudesta soittimesta olisi kiva tietää ;D
 
PappaSFin
Jonttu
05.06.2020 14:20:41
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pappasfin: Pääasia, että sulla on tarpeet hyvin selvillä ja mitä sitä switch-systeemiäkään hankkii jos sitä ei tarvitse....
 
...Olisi kiva kuulla mihinkä päädyt ja jos hankit niin fiilikset ja arviot uudesta soittimesta olisi kiva tietää ;D

 
On? Ja senpä takia olen tilannut kaksi omaa Custom kitaraa Juho Manniselta :)
(Löytyy omista kuvista) koska moisilla spekseillä ei kitaraa kaupasta löytynyt.
 
Toi on nyt ihan vaan "ois kiva testata" sarjassa, Petrucci malli on ollut kiikarissa jo pitkään, mutta kun kovin ovat harvinaisia keppejä.
 
pappasfin
09.06.2020 00:55:05 (muokattu 09.06.2020 00:55:23)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jonttu: On? Ja senpä takia olen tilannut kaksi omaa Custom kitaraa Juho Manniselta :)
(Löytyy omista kuvista) koska moisilla spekseillä ei kitaraa kaupasta löytynyt.
 
Toi on nyt ihan vaan "ois kiva testata" sarjassa, Petrucci malli on ollut kiikarissa jo pitkään, mutta kun kovin ovat harvinaisia keppejä.

 
Onpa komeita kitaroita :D
 
PappaSFin
antnis
09.06.2020 17:24:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pappasfin: Eipä ole tuota mallia tullu hypisteltyä mutta noi AZ malliston prestige mallit on kyllä olleet erinomaisia jokainen.
 
Mulla itselläni on AZ2402 , joka on erinomainen kitara joka suhteessa. En yhtään ihmettele, että porukat tuosta mallista tykkää, sitä on ollut suunnittelemassa aika moni mestarikitaristi.
 
Omasta löytyy kuva https://muusikoiden.net/dyn/users/165957.jpg (profiilissa).
 
Tuon ohella kannattaa katsoa myös muita AZ malliston prestige kitaroita, tuossa MSM1 mallissa ei ole monen AZ mallin mukaista swithcing systemiä, jolla saisi vähän lisää mikeistä irti soundillisesti.

 
Samanlainen kuin minulla, värikin sama. Ihan huiman hyvä kitara.
 
Jonttu
13.06.2020 09:38:11 (muokattu 13.06.2020 09:38:37)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pappasfin: Onpa komeita kitaroita :D
 
Eikös ookkin?
ja mahtavia soitettavia :)
 
pappasfin
17.07.2020 12:16:36 (muokattu 17.07.2020 12:47:50)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuli uusi kitara perheeseen, pistin vaihdossa Ibanezin AR2619-AV Prestigen ja tilalle tuli tämä uusi Ibanez RGR5227MFX Prestige TFG (Transparent Fluorescent Green).
 
Piru kun on hyvä 7-kielinen, tässä on tuhdimmat mikit kuin edellisessä 7-kielisessäni mutta kyllä tämä taipuu soundin puolesta hyvin erittäin raskaasta kevyeenkin, kiva bonus on tuo mikin puolitus.
 
Kyllä nämä Japanin Prestiget vaan on hienoja soittimia, istuu käsiin ja kaula on mitä parhain, soundit kohdillaan ja viimeistely erinomaista työtä, en kyllä keksi mitään huonoa sanottavaa,en edes tästä väristä vaikka onkin kirkaan vihreää mutta tuo puu näkyy tuosta mukavasti läpi ;D
 
Specsit löytyy Ibanezin sivulta https://www.ibanez.com/eu/products/detail/rgr5227mfx_00_01.html
 
Mulla parit kuvat profiilissa tuosta.
 
PappaSFin
Milkop
17.07.2020 16:35:26
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No nyt on komea. Kelpaa varmasti tuolla soitella :)
 
"Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse."
Stefanos
02.11.2020 14:22:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei Prestige Ibojen omistajat! Onko kokemuksia kuinka nopeasti tuo linnunsilmävaahtera-otelaudan pintakäsittely kuluu? Siinä on ilmeisesti jonkinlainen mattapinta (satin), joka kuluu kiiltäväksi eniten bendattujen kielten/nauhavälien kohdalta. Oma RG5120M on parin kuukauden ikäinen ja nyt puhdistaessa huomasin kulumaa ainakin kutos- ja seiskanauhoilla (kuva). Onko odotettavissa puhkisoitettu otelauta vuoden päästä?
 
https://imgur.com/gallery/uiWoT03
 
milgromsegal
02.11.2020 18:03:49
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Stefanos: Hei Prestige Ibojen omistajat! Onko kokemuksia kuinka nopeasti tuo linnunsilmävaahtera-otelaudan pintakäsittely kuluu? Siinä on ilmeisesti jonkinlainen mattapinta (satin), joka kuluu kiiltäväksi eniten bendattujen kielten/nauhavälien kohdalta. Oma RG5120M on parin kuukauden ikäinen ja nyt puhdistaessa huomasin kulumaa ainakin kutos- ja seiskanauhoilla (kuva). Onko odotettavissa puhkisoitettu otelauta vuoden päästä?
 
https://imgur.com/gallery/uiWoT03

 
Multa löytyy RG652 linnunsilmälaudalla ja ehkä noin vuoden päivät sillä olen soitellut. En ole huomannut merkittävää kulumaa otelaudan viimeistelyssä. Käsittääkseni vaahteraotelaudat ovat melkein poikkeuksetta viimeistelty, iboissa usein satiinilakkaus.
 
Uskoisin, että nuo saa kiillotettua vaikkapa teräsvillalla huomaamattomaksi, samalla kun kiillottaa nauhat (joskin rosterinauhat eivät kaiketi tummu ihan samaan tahtiin kuin alpakka-hengenheimolaisensa).
 
Toimijoiden pieni määrä mahdollistaa sen sijaan vielä kovemman kilpailun, joten kuluttajan näkökulmasta tämä on etu
marke-
02.11.2020 18:16:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vähän edelliseen liittyen. Yksi AZ Premium löytyy, mutta otelauta alkaa olla kohta putsauksen tarpeessa..
 
Se on siis tätä Roasted Maplea.
 
Tätä voi varmaan ihan Fenderin Fingerboard Remedyllä hinkkailla?
 
PekkaM
02.11.2020 19:02:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Stefanos: Hei Prestige Ibojen omistajat! Onko kokemuksia kuinka nopeasti tuo linnunsilmävaahtera-otelaudan pintakäsittely kuluu? Siinä on ilmeisesti jonkinlainen mattapinta (satin), joka kuluu kiiltäväksi eniten bendattujen kielten/nauhavälien kohdalta. Oma RG5120M on parin kuukauden ikäinen ja nyt puhdistaessa huomasin kulumaa ainakin kutos- ja seiskanauhoilla (kuva). Onko odotettavissa puhkisoitettu otelauta vuoden päästä?
 
https://imgur.com/gallery/uiWoT03

 
Ei kai tuohon muu auta kuin kiillottaa kokonaan jos häiritsee. Matta kuluu hinkkaamalla kiiltäväksi, tuskin sen enempää puhki menee lauta.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 520 21 22 23 2432 33 34 35 36

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «