Muusikoiden.net
03.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Proco Ratin puskeminen jollain..millä?
1 2
MikeS
18.06.2005 10:56:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terve. Proco Rat on kyllä hiton hyvä säröpurkki tollaisen särövallin soittamiseen. Rotta erottelee massiivisemmilla säröillä soundin selkeästi ja muodostaa timakan ja kivasti equtetun äänimaton. Mutta toisaalta Rotan ominaispiirteisiin kuuluu tämä lievä kihinä ja yksittäisten äänten ohut saundi (käyttäjät tietänette mistä puhun). Siispä olen harkinnut vehkeen puskemista jollain muulla pelillä. Mitä ehdottaisitte? Jokin Tubescreamer-tyylinen purkki vai mikä? Vai ehkä ihan perus boosteri?

MIKKO

P.S: Tilasin huvikseni juuri Keeley Electronicsin modaaman RAT2:n..saas nähdä miltä se kuulostaa. Kuulemma pikkuisen enemmän bassotaajuuksia tarjolla.

McNulty
18.06.2005 11:22:03
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitäs jos puskisit sillä rotalla vahvistimen särökanavaa?
Itse en ainakaan lähtisi toisella pedaalilla toista boostaamaan. Kannattaa kokeilla tuota Visual Sound Jekyll & Hyde overdrive/distortion pedaalia josta löytyy ts-tyyppinen overdrive ja sen lisäksi aika massiivinen distortion osasto. Kummankin "kanavan" saa samanaikaisesti päälle jos haluaa ja taisipa siinä vielä olla boost-kytkinkin :)

www.musamaailma.fi

"I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott
Spike
18.06.2005 11:40:48

Itse en ainakaan lähtisi toisella pedaalilla toista boostaamaan.

Miksi ei? Eikös esim. SRV käyttänyt kahta tubescreameriä setupissaan, vai muistanko väärin? ekalla buustas sitä seuraavaa jossain sooloissa tai jotain. Ehkä tässä ei haluta vahvistimen omaa säröä mukaan ollenkaan, mutta vähän lisää potkua/tiukkuutta säröpedaaliin. Vahvistimen oma särö voi värittää liikaa RATin säröä. Sitäpaitsi särökanavan boostaus säröpedaalilla ei ehkä oo ihan niin fiksua kuin vaikkapa overdrive-pedaalilla. Ja jos kyseessä on trankkuvahvari, niin aika turhaakin.

So you did but did nothing. Sama meni mänät.
MikeS
18.06.2005 11:43:35 (muokattu 18.06.2005 11:44:50)

Mitäs jos puskisit sillä rotalla vahvistimen särökanavaa?
Itse en ainakaan lähtisi toisella pedaalilla toista boostaamaan. Kannattaa kokeilla tuota Visual Sound Jekyll & Hyde overdrive/distortion pedaalia josta löytyy ts-tyyppinen overdrive ja sen lisäksi aika massiivinen distortion osasto. Kummankin "kanavan" saa samanaikaisesti päälle jos haluaa ja taisipa siinä vielä olla boost-kytkinkin :)

www.musamaailma.fi

Tuota, eipä löydy särökanavaa vanhasta vahvistimestani (Selmer)...ja Selmeri ei säröydy itsestään ennen kuin kuulovaurio on käsillä. Jekyll & Hyde voisi olla käypä, mutta vie hiukan liikaa tilaa laudasta :-( ...kun lauta on muutenkin jo niin täynnä. Mutta periaatteessa hyviä ehdotuksia :)

EDIT: Oli typo...

Spike
18.06.2005 11:51:08

Mites joku perus SD-1 Uraltone-modilla? Pitäis löytyy alapäätä, ja hyvät säädöt. Luulisin toimivan RATin kanssa, mutta omia kokemuksia ei kyllä ole.

So you did but did nothing. Sama meni mänät.
ninos
18.06.2005 12:00:49 (muokattu 18.06.2005 12:01:00)

http://guitargeek.com/rigview/516/

tuo mies tässä näin käytää justiinsa kahta Rottaa, toinen buustaukseen, samoin Tube Screameriakin.

Helpottaneeko tuokaan tieto taas yhtään mitään.... :/

Kitaristi ei tunne sanaa MAHDOTON
MikeS
18.06.2005 12:03:08

http://guitargeek.com/rigview/516/

tuo mies tässä näin käytää justiinsa kahta Rottaa, toinen buustaukseen, samoin Tube Screameriakin.

Helpottaneeko tuokaan tieto taas yhtään mitään.... :/

Tuo kaveri käyttää aika paljon muutakin... siinä on iseluottamus kohdillaan, tai ehkä ei ;-)

Tompsi
18.06.2005 12:27:06

Tuota, eipä löydy särökanavaa vanhasta vahvistimestani (Selmer)...ja Selmeri ei säröydy itsestään ennen kuin kuulovaurio on käsillä. Jekyll & Hyde voisi olla käypä, mutta vie hiukan liikaa tilaa laudasta :-( ...kun lauta on muutenkin jo niin täynnä. Mutta periaatteessa hyviä ehdotuksia :)

EDIT: Oli typo...

Itse juuri Jekyll & Hyden hankkineena voin sanoa että tuo Hyde-kanava on kyllä aivan hävyttömän "Tr00SatanDeath666" eikä siitä esim. vakuuttavia Marshall-saundeja saa jättiläismäisen kaiken peittävän alapään takia, whine.

McNulty
18.06.2005 22:56:06
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse juuri Jekyll & Hyden hankkineena voin sanoa että tuo Hyde-kanava on kyllä aivan hävyttömän "Tr00SatanDeath666" eikä siitä esim. vakuuttavia Marshall-saundeja saa jättiläismäisen kaiken peittävän alapään takia, whine.

Säätämistä vain... kyllä minä sain varsin monipuolisia säröjä ja draiveja ulos J&H:sta med Koch Studiotone. Jos pedaali puskee liikaa alapäätä niin tiputat sitä vahvistimen päästä.

"I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott
mvirta
18.06.2005 23:08:42

Entäpäs kuumemmat mikit? Mä olen huomannut että rajut humpparit toimii rotan kanssa, tone zonea ja evolutionia olen kokeillut ja hyvin mäikää.

DeWilde
18.06.2005 23:51:04

Entäpäs kuumemmat mikit? Mä olen huomannut että rajut humpparit toimii rotan kanssa, tone zonea ja evolutionia olen kokeillut ja hyvin mäikää.

Eli aina ennen sooloa pidettäisiin mikkienvaihtotauko?

Hevi on parhaimmillaankin paskinta.
aniks
18.06.2005 23:59:37

Eli aina ennen sooloa pidettäisiin mikkienvaihtotauko?

Olis aika pitkä keikka jos noin tehtäis.

Kaaasua komisaario pastilli?
DeWilde
19.06.2005 01:32:09

Olis aika pitkä keikka jos noin tehtäis.

Älä?

Hevi on parhaimmillaankin paskinta.
dfloreno
19.06.2005 23:50:41

Mä käytän itse Bossin Bluesdriveria ton Rotan edessä, ja mielestäni toimii. Toi eri säröjen pinoaminen on aika käytettyä hommaa, ja jos vielä vahvarissa on pieni roso päällä, niin saa aika valtavia lead-soundeja. Bossi on mulla enemmänkin boosterina kuin särönä, ja Rotassakin on vain pieni ruttu (gain noin klo 9 ja 1/2). IMO pinoamalla eri säröjä päällekkäin saa aikaiseksi isomman soundin(/särön) kun vetäis vaan yhdestä purkista distortionit täysille. Kokeilemalla selvinnee.. ;)

God made me funky
Niskamies
19.06.2005 23:52:35

Käytättekös te Rattia boostina vai puhtaana särönä?

Virallisesti semi-pro!
Jucciz
20.06.2005 08:13:06
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

puhtaana särönä

Mitä tommosella tekee ja miten se ees toteutetaan?

kalamies#11 >-)))>
« kalusto · räpellystä »
MrGuitarist
20.06.2005 09:01:23

Mulla on Sparkle Drive rotan Ratin edessä ja joskus käytän niitä yhtäaikaa. Sparkle Drivesta todella miedosti ruttua ja Ratista gainit reilusti alle puolivälin. Toimii joihinkin juttuihin, mutta harvemmin tarttee niin paljon säröä.

Btw, hieno Selmeri! Mistä noita saa, vai saako enää mistään?

Käytättekös te Rattia boostina vai puhtaana särönä?

Ihan "puhtaana särönä" käytän :) Joku ts-tyyppinen toimii buusterina paremmin minun mielestä.

"kicking is hard"
Rämppy
20.06.2005 09:33:57

Mä olen käyttänyt Ratin (vintage-Rat) kanssa Bossin OD-3 -pedaalia. Se sopii muuten komeasti monien säröttimien boostaukseen -tuo tukevuutta säröön. Itse olen kerettiläisesti käyttänyt niinpäin, että ensin säröllä oleva RAT ja perässä lähes puhtaalle säädetty OD-3. Toimii toisinkin päin, mutta mä olen mieltynyt vääräoppiseen toimintaan.

Eikö tähän rämpyttämiseen koskaan kyllästy?
MikeS
21.06.2005 07:03:27

Btw, hieno Selmeri! Mistä noita saa, vai saako enää mistään?

Kiitti kiitti! Kyseessä on krokotiili-tolexilla varustettu Selmer Thunderbird 30W -kombo vuodelta 1964. Ja lähes originaalikunnossa! Mukana tremolo ja kaiku sekä selectortone-napit, joilla soundia voi vaihtaa yhdellä painalluksella. Erikoisuutena tremolon tahdin mukaan välkkyvä 'blinking eye'-valo etukankankaassa (toimii putkella)! Aika tiukassahan noita on. Jos Selmerit kiinnostaa, Englannin Ebay olisi se paikka, josta mä lähtisin etsimään. Nämä krokotiili-tolexilla varustetut Selmerit ovat niitä halutumpia. Muita Selmereitä (saundiltaan yhtä hyviä) löytyy helpommin, huuto.netissäkin on yksi nuppi tällä hetkellä. Itse asiassa käytän itse keikoilla pääsääntöisesti Selmerin Treble 'n' Bass Reverb -nuppia (1969), kun en tuota kaunista museoyksilöä viitsi raukkaa raahata mukana. Hiton hyvä on sekin ja pirun kovaääninen. Eikä muuten säröydy juuri millään!

Ja siksipä juuri tämän threadin kirjoittelin! Otan kaikki säröt purkeista ja olen käyttänyt tuota Rottaa siihen (säröt noin klo 11:sta). Sooloissa olen pistänyt MXR Micro Ampilla boostia (Rotan jälkeen). Mutta kuten ehdoteltiin, voisin pistää jonkin Tubescreamer-tyylisen purkin Rotan eteen tukevuutta antamaan.

MrGuitarist
21.06.2005 10:17:55

Kiitti kiitti! Kyseessä on krokotiili-tolexilla varustettu Selmer Thunderbird 30W -kombo vuodelta 1964.

Joo, nimenomaan krokotiilipäällysteiset Selmerit ovat himoittaneet vaikken koskaan ole moisella päässyt soittamaankaan. Jonkun Jyväskyläläisen liikkeen ikkunassa oli juuri joku Zodiac tai Thunderbird mutten tajunnut kysyä oliko laite ylipäätään myytävänä tai toimiva.

Sooloissa olen pistänyt MXR Micro Ampilla boostia (Rotan jälkeen). Mutta kuten ehdoteltiin, voisin pistää jonkin Tubescreamer-tyylisen purkin Rotan eteen tukevuutta antamaan.

Kyllä siinä edessä toimii melkein mikä vaan tervesoundinen overdrive. Tuo rotta ei mene kuitenkaan sillälailla tukkoon kuten vaikka joku ds1 overdrivella ajettuna. Kokeilepas huvikseen sitä Micro Amppia ennen Rottaa, sekin saattaisi toimia ihan tukevuutta antamaan. Silloin tosin menettäisit sen sooloboostimahdollisuuden, volymeahan se ei juuri nosta ennen rattia.

"kicking is hard"
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti