Muusikoiden.net
08.12.2016
Rockway LIVE! Joka maanantai ja keskiviikko klo 17-19 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Fender Silverface Pro Reverb
1 2
sound of blues
28.05.2005 01:20:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä mieltä olette, että kannattaisiko maksaa 70-luvun alkupuolen Pro Revebistä, joka on täydessä iskussa, "ruhtinaalliset" 1200e?

standby
28.05.2005 02:45:08

Ei hinta halpa ole, ennemminkin ehkä siellä ylärajoilla. Mutta jos vehje on ei-master-volumemalli, siisti, originaali ja kunnossa, se voi olla perusteltavissa.

Rämppy
28.05.2005 10:34:50

Jos vehje on hyvässä kunnossa, niin kyllä siitä tuon voisi maksaa. Siinä olisi nimittäin vahvistinta loppuelämäksi, jos klassinen putkifender-soundi miellyttää.

Eikö tähän rämpyttämiseen koskaan kyllästy?
Laulava Kylätohtori
19.02.2014 17:10:57

Huom!_Olet kirjoittamassa yli 3189 päivää vanhaan aiheeseen!

Kertokaapa, minkälainen peli on 79 vuoden Pro Reverb. Pääseekö tuollaisesta helposti eroon, jos sellaisen hankkii testimielellä. Eli onko kysyttyjä torilla?

Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
Kuha
19.02.2014 17:31:27 (muokattu 19.02.2014 17:32:51)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Huom!_Olet kirjoittamassa yli 3189 päivää vanhaan aiheeseen!

Kertokaapa, minkälainen peli on 79 vuoden Pro Reverb. Pääseekö tuollaisesta helposti eroon, jos sellaisen hankkii testimielellä. Eli onko kysyttyjä torilla?

Se on niitä "ultralineaarisella" kytkennällä olevia pelejä. Noin vuoteen 1976 asti Pro Reverbistä lähti 40 wattia ja siinä oli putkitasasuuntaaja. Sen jälkeen tehoja nostettiin - ainakin nimellisesti - 70 wattiin ja laitettiin dioditasuri kuten esim. Twin Reverbissä. Nämä 70 watin pelit ei mee niin makiasti ruvelle kuin nuo 40-wattiset, mutta puhtaat saundit on aivan hyvät. Mastervolume tuli Pro Reverbiin joskus 70-luvun puolivälissä, mutta se ei sinänsä haittaa, vääntää vain täysille.

Old Fenders never die
mopar
19.02.2014 17:32:26

Laulava Kylätohtori: Huom!_Olet kirjoittamassa yli 3189 päivää vanhaan aiheeseen!

Minä möin just oman seiskaysin raumalle viime viikonloppuna. :)

http://muusikoiden.net/dyn/users/112469.jpg
Jucciz
19.02.2014 17:51:55
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aivan sietämättömän äänekäs, painava ja ei ehkä se ihan halutuin Fender-soundi, jos sattuisi haluamaan muutakin kuin kristallinkirkasta puhdasta. Vähän noita on tosiaan moitittu siitä, että säröytyvät rumasti.

Luultavasti samaan rahaan saa käyttökelpoisemmankin teholuokan koneen monipuolisemmalla soundipaletilla. Ainakin itse kokeilisin ensin jotain muuta. Riippuu tietty vähän budjetistakin.

Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Gabe
19.02.2014 18:06:20

Jucciz: Aivan sietämättömän äänekäs, painava ja ei ehkä se ihan halutuin Fender-soundi, jos sattuisi haluamaan muutakin kuin kristallinkirkasta puhdasta. Vähän noita on tosiaan moitittu siitä, että säröytyvät rumasti.

Kivat puhtaat noissa kyllä on.
LaMotta
19.02.2014 18:14:19

Painava. Muistaakseni korostaa bassoa volumea nostettaessa. Jos hyvää Fenderiä hakisin, niin ostaisin Deluxe Reverbin.

(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Laulava Kylätohtori
19.02.2014 18:24:23

Tällaista tarjottiin vaihdossa, en muuten tällaista miettisi. Tosin eipä taida olla meikäläisen juttu, joten viisainta lienee unohtaa suosiolla. Tuskin tuota nyt käsistä vietäisiin, jos sellaisen torille pistäisi...

LaMotta
19.02.2014 18:28:20

Laulava Kylätohtori: Tällaista tarjottiin vaihdossa, en muuten tällaista miettisi. Tosin eipä taida olla meikäläisen juttu, joten viisainta lienee unohtaa suosiolla. Tuskin tuota nyt käsistä vietäisiin, jos sellaisen torille pistäisi...

Omani sain myytyä aikoinaan ihan säädyllisessä ajassa. Se oli 70w, eli ei niin haluttu, versio.

(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Kuha
19.02.2014 19:41:01

Jucciz: Aivan sietämättömän äänekäs, painava

Mää kun olen tottunut Super Reverbiä kantamaan niin Pro lentää niinkun lapanen...

Old Fenders never die
hollstro
19.02.2014 21:15:29

Laulava Kylätohtori: Tällaista tarjottiin vaihdossa, en muuten tällaista miettisi. Tosin eipä taida olla meikäläisen juttu, joten viisainta lienee unohtaa suosiolla. Tuskin tuota nyt käsistä vietäisiin, jos sellaisen torille pistäisi...

Mun mielestä ihan hyvä SF ja menee kaupaksi helposti. Tosin suosikkini on Vibrolux Reverb, kakkonen Deluxe Reverb.

vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
Jucciz
19.02.2014 21:20:00
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuha: Mää kun olen tottunut Super Reverbiä kantamaan niin Pro lentää niinkun lapanen...

Soundi lähtee käsistä, eiku lapasesta? :D

Superit on kans kyllä aikamoisia. Painoakin varsin miehekkäästi.

Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Laulava Kylätohtori
19.02.2014 21:53:32

Jucciz: Soundi lähtee käsistä, eiku lapasesta? :D

Superit on kans kyllä aikamoisia. Painoakin varsin miehekkäästi.

Homma meinasi lähteä lapasesta. Vielä ei kannata nuolaista, mutta näyttäisi vähän siltä, että 5E3 vaihtaa huomenna omistajaa. Tämä kysymys on siis osaltani aiheeton, mutta jatkakaa keskustelua...

Tuolla aikaisemmassa ketjussa (en muista missä) oli linkitetty Super Reverbin soundia, kun sitä luukutettiin täysillä. Se oli yllättävän hyvä, ihan erilaista kuin olisin kuvitellut. Mutta epäilisin, että äänenvoimakkuus on siinä kohtaa jo melkoisen voimakas....

Ps. ehkä pitäisi opetella ostamaan vain tavaroita, joiden edes luulee olevan pitopelejä, eikä sellaisia, joista jo ennen ostoa tietää, että se on torilla ennen kuin kukko kolmasti laulaa...

Kuha
19.02.2014 22:24:01

Laulava Kylätohtori: Tuolla aikaisemmassa ketjussa (en muista missä) oli linkitetty Super Reverbin soundia, kun sitä luukutettiin täysillä. Se oli yllättävän hyvä, ihan erilaista kuin olisin kuvitellut. Mutta epäilisin, että äänenvoimakkuus on siinä kohtaa jo melkoisen voimakas...

Itse asiassa kun Superissa on vanhat ja hyötysuhteeltaan heikot tötteröt, niin ei sitä tarvi kovin kovaa luukuttaa, että menee makiasti särölle. Mulla on omassani 41 vuotta vanhat CTS alnicot ja kun volume on nelosen-vitosen välillä niin säröytyy.

Old Fenders never die
Laulava Kylätohtori
14.03.2014 18:22:56

Tämä (-79 SF Pro Reverb) tuli nyt lainaan, että saa vähän testailla. Mielenkiintoista. Ennakko-odotukset eivät ole korkealla, koska minulla on käsitys, että nämä tällaiset Fenkut eivät ole se minun kuppini teetä...

Mutta katsotaan. Avoimin mielin ja ennakkoluulottomasti. Jos jotain kiinnostaa, niin tämä on myynnissä. Pikaviestillä tavoittaa ja saa lisätietoja...

Gabe
14.03.2014 18:40:18

Laulava Kylätohtori: Tämä (-79 SF Pro Reverb) tuli nyt lainaan, että saa vähän testailla. Mielenkiintoista. Ennakko-odotukset eivät ole korkealla, koska minulla on käsitys, että nämä tällaiset Fenkut eivät ole se minun kuppini teetä...

Mutta katsotaan. Avoimin mielin ja ennakkoluulottomasti. Jos jotain kiinnostaa, niin tämä on myynnissä. Pikaviestillä tavoittaa ja saa lisätietoja...

Pistähän mietteitä. :) Eihän sitä koskaan tiedä miten joku kolahtaa...
Laulava Kylätohtori
14.03.2014 19:57:54

5 minuutin pikatesti vetäisty stratolla. Pakko myöntää, että ei paha vehje laisinkaan.

Alku meni vähän asetuksia haeskellessa, mutta kun ymmärsin pistää masterin täysille ja säätää äänenvoimakkuuden kanavan volumesta, niin johan alkoi lyyti kirjoittamaan. Itse en ymmärrä, miksi tuossa edes on master, kun kyseessä ei kuitenkaan ole mikään särökone.

Onhan tuossa hieno soundi ja maukkaat puhtaat, eipä käy kiistäminen. Ihan positiivinen yllätys. Kyllä tämän nyt luulisi torilla jollekin kelpaavan. Siisti ikäisekseen ja putkiakin juuri vaihdettu.

Tosin tämä ei sitten kuitenkaan ollut se minun juttuni. Kyllä mulle kolahtaa tweedin puhtaat enemmän, vaikka ymmärrän kyllä, että joku vannoo näidenkin nimeen. Enkä totta tosiaan palaa enää säröt pedaalista -tielle. Sille tielle ei ole enää paluuta Dustyn jälkeen. Innolla odotan kuitenkin parempaa testiä paremmalla ajalla...

mopar
14.03.2014 20:02:36 (muokattu 14.03.2014 20:04:17)

Laulava Kylätohtori: 5 minuutin pikatesti vetäisty stratolla. Pakko myöntää, että ei paha vehje laisinkaan.

Alku meni vähän asetuksia haeskellessa, mutta kun ymmärsin pistää masterin täysille ja säätää äänenvoimakkuuden kanavan volumesta, niin johan alkoi lyyti kirjoittamaan. Itse en ymmärrä, miksi tuossa edes on master, kun kyseessä ei kuitenkaan ole mikään särökone.

Onhan tuossa hieno soundi ja maukkaat puhtaat, eipä käy kiistäminen. Ihan positiivinen yllätys. Kyllä tämän nyt luulisi torilla jollekin kelpaavan. Siisti ikäisekseen ja putkiakin juuri vaihdettu.

Tosin tämä ei sitten kuitenkaan ollut se minun juttuni. Kyllä mulle kolahtaa tweedin puhtaat enemmän, vaikka ymmärrän kyllä, että joku vannoo näidenkin nimeen. Enkä totta tosiaan palaa enää säröt pedaalista -tielle. Sille tielle ei ole enää paluuta Dustyn jälkeen. Innolla odotan kuitenkin parempaa testiä paremmalla ajalla...

Sitä masteria jos vääntää kasista pienemmälle alkaa alapäätä katoomaan, eli sen pienemmälle sitä ei kannata minusta vääntää. Kannattaa kokeilla semmosta että pistät kitaran siihen vibrato-kanavaan ja otat siitä normal-kanavasta sen eka putken pois. Minusta sen vahvistimen käytös pehmenee hiukan.

edit: eli takaa katsoen oikealta eka putki kokonaan pois...

http://muusikoiden.net/dyn/users/112469.jpg
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti