Muusikoiden.net
07.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Jensen 12
1
contryman
29.04.2005 13:57:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kellä on kokemusta Jensenin 12 tuumaisista reissue kaiuttimista. Onko näillä P12n ja C12N/R suurta eroa erottelevuudessa.Kumassa on alapään toisto paremmassa nipussa?? vai onko kummassakaan.

Chemo
29.04.2005 23:53:57
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä heitin Fender Quad Reverbiini pari C12Q:ta joitakin kuukausia sitten. Ikävä kyllä mulla ei oo kokemusta noista AlNiCo-malleista (P), eikä vanhoista vintage-Jenseneistäkään, joten vertailuja en pysty esittämään.

Noin karkeasti kuitenkin kannattaisi varmaan lähteä funtsaamaan sieltä päin, mihin vahvistimeen noita aikoo laittaa: tartteeko olla herkkä kaiutin jne. Esimerkiksi mä päädyin C12Q:hun, koska ne olivat aika lähellä niitä keraamisia mitä Fenkku itsekin aikoinaan vahvistimiinsa laittoi - ja mä en oikeastaan mitään muuta halunnut tai tarvinnutkaan.

Kesti vähän aikaa ajaa sisään nuo Jensenit - soundi muuttuu hieman ajan myötä; tämä oli hyvin tiedossa jo ostettaessa, ihan normaalia siis. Mutta kannattaa ottaa tämä huomioon, jos kokeilee upouusia elementtejä, ja miettii ostopäätöstä siltä pohjalta.

Mä pidän ostostani onnistuneena, ja hinta/laatu-suhdetta erinomaisena. Vahvistimestani lähtee aivan fantastista ääntä ulos noiden kanssa. Eli kehtaan suositella - jos nuo ovat sitä mitä olet hakemassa siis.

...ja jos uskot tuon, uskot mitä vain!
Mikko Kankaanpää
30.04.2005 11:57:32
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kellä on kokemusta Jensenin 12 tuumaisista reissue kaiuttimista. Onko näillä P12n ja C12N/R suurta eroa erottelevuudessa.Kumassa on alapään toisto paremmassa nipussa?? vai onko kummassakaan.

On kokemusta. P ja C sarjalaisilla on todella suuri ero. P sarjalaiset käyvät jos haet sellaista melko ohutta 50 luku blues soundia, C-sarjalaiset ei sitten ole ihan niin vintagea. C12Q on varmaan suosituin Jensen ja ihan käypä kaiutin fenkkuisaan soundimaailmaan.

Jensenit ei ole kuuluisia reilusta alapääntoistosta...

Mutta nyt kun eminence on saanut loistosarjat ulos ja celestionien hinnat on tippuneet kannattaa miettiä onko Jensen varmasti paras valinta. Laatuongelmia on ollut etenkin P-sarjan Jenseneissä ja niiden tehonkesto on mielestäni vähän liioteltu. P12R joka on speksattu 25W:ksi ei välttämättä kestä 25W:a palamatta. Monet ovat pettyneet...

Mikko

http://www.uraltone.com
Billsner
30.04.2005 14:34:42

Jensenit ei ole kuuluisia reilusta alapääntoistosta...

Kyllä tuo mun chigago-sarjan Jenseni antaa alapäätä ihan kivasti (varsinkin kun se on suljetussa kaapissa).

Nej till livet.
jutimone
30.04.2005 14:43:32

Me teimme reilu vuosi sitten neljä putkivahvaria jotka varustettiin C12Q elementeillä ja näistä ainakin kolme on sanoi työsopimuksen irti hyvin lyhyen käytön jälkeen.

Yksi vahvari varustettiin C12N kaiuttimella ja siinä on ehkä hieman enemmän alapäätä kuin Q-versiossa.

Q-versio on kyllä hyväsointinen vintage ämyri mutta miten on sen kesto.....

-Juha

contryman
01.05.2005 16:03:27

Olen miettinyt, että jos vaihtaisin Fenderin blues deluxeen elementtiä. Entinenkin kyllä tietenkin asiansa ajaa, jos ei kovin nirsoksi heittäydy. Vähän semmoinen pahvinen meininki siinä on. Saisiko elementin vaihdolla tässä tapauksessa merkittävää hyvää aikaan????????????

Mikko Kankaanpää
03.05.2005 10:51:51
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen miettinyt, että jos vaihtaisin Fenderin blues deluxeen elementtiä. Entinenkin kyllä tietenkin asiansa ajaa, jos ei kovin nirsoksi heittäydy. Vähän semmoinen pahvinen meininki siinä on. Saisiko elementin vaihdolla tässä tapauksessa merkittävää hyvää aikaan????????????

Yleensä noissa "halpisvahvistimissa", on aika kehnot kaiuttimet kiinni ja vaihtamisella tosiaankin saadaan laitteesta paljon enemmän irti. Mielipideasioita, enkä nyt äkkiseltään muista mikä elementti tuossa on tehtaan jäljiltä kiinni.

Mikko

http://www.uraltone.com
TOPIKATTI
06.05.2005 14:58:13

Eiköhän se ole Fenderille valmistettu Eminence...

contryman
06.05.2005 15:28:07

Alkuperäinen on kyllä juuri tuo mainittu eminence. Alapäätä kyllä saa vahvistimesta niin paljon kun basso hanikkaa aukaisee eli ihan riittävästi tässä tapauksessa. Kyse ei ole sen määrästä, vaan siitä millä kaiutimella sen saa pysymään paremmin kasassa. Eminencessä se mielestäni kumahtaa kuin löisi isoa pahvilaatikkoa.

Kokeilin tässä kerran siten, että yhdistin kyseisen vhvistimen toiseen vahvistimeen, jossa oli kaksi vintage 10 tuumaista jensseniä. Täytyy tunnustaa, että ei kuulostanut ollenkaan hullumalta, itse asiassa tosi hyvältä.Soundi oli selvästi erottelevampi, johtuen osaksi paremmista elementeistäkin. Mahdollista olisi tilan vuoksi laitta kaksi 10 tuumaista samaiseen koneeseen.Isompi työ kuitenkin vaihtoehtona kuin istuttaa se yksi 12 tuumainen. Suosittelen lämpimästi kokeilemaan blues deluxen kanssa tätä vaihtoehtoa.

Metalkallo
02.10.2016 07:41:48

Onkos Jensenin kajarit hyviä ja kestäviä? Itse kuulostellut ja katsellut eminence ja Jensen kajareita ja Jensen tornado kuulosti hyvälle, mutta mulla ei ole Jensenin kajareista mitään tietoa oikein?

Vähemmän on enemmän
Rämppy
02.10.2016 10:48:14

Metalkallo: Onkos Jensenin kajarit hyviä ja kestäviä? Itse kuulostellut ja katsellut eminence ja Jensen kajareita ja Jensen tornado kuulosti hyvälle, mutta mulla ei ole Jensenin kajareista mitään tietoa oikein?

Sen perusteella mitä olen Uraltonesta kysellyt, nykytuotannon pitäisi olla laadukasta. Jossain vaiheessa vuosia sitten oli jotain laatuongelmia.

In Finland we have this thing called "diu diu".
Gary Enfield
02.10.2016 10:51:04
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Peavey Valvekingiin vaihdoin Jensenin C12N peaveyn orkkiskajarin tilalle ja paranihan tuo kliini kanava huomattavasti. Varmaan joku muukin olis hoitanut asian ja ehkä paremminkin, mutta tuohon päädyin. Kestävyydestä en puolen vuoden käytön jälkeen sano vielä mitään.

Metalkallo
03.10.2016 21:09:44

Rämppy: Sen perusteella mitä olen Uraltonesta kysellyt, nykytuotannon pitäisi olla laadukasta. Jossain vaiheessa vuosia sitten oli jotain laatuongelmia.

Ok, kiitos. Tuo tornado olisi se mikä Jenseniltä lähtisi jos lähtisi aika varmasti.

Vähemmän on enemmän
Rämppy
03.10.2016 21:37:29

Metalkallo: Ok, kiitos. Tuo tornado olisi se mikä Jenseniltä lähtisi jos lähtisi aika varmasti.

Tuo Tornado hyväsoundiseksi haukuttu kajari. Mulla on Fender deluxe reverbissä P12Q. Toimii tosi hyvin tuossa combossa, jos hakee vintagempaa soundia ja vähän alhaisempaa säröytymiskynnystä. Alnico-kaiutin kun on, niin vaatii pitkän sisäänsoiton ennenkuin alkaa antaa parastaan. Tosin kuulosti se uutenakin hyvältä.

Metalkallo
04.10.2016 17:22:13

Rämppy: Tuo Tornado hyväsoundiseksi haukuttu kajari. Mulla on Fender deluxe reverbissä P12Q. Toimii tosi hyvin tuossa combossa, jos hakee vintagempaa soundia ja vähän alhaisempaa säröytymiskynnystä. Alnico-kaiutin kun on, niin vaatii pitkän sisäänsoiton ennenkuin alkaa antaa parastaan. Tosin kuulosti se uutenakin hyvältä.

Varmasti ihan hyvä, mutta itselläni tuo teho ei kohtaa kun oma combo on se 50w joten senkin takia tornado taitaa olla itselleni se parhain vaihtoehto.

Vähemmän on enemmän
Rämppy
04.10.2016 19:27:13

Metalkallo: Varmasti ihan hyvä, mutta itselläni tuo teho ei kohtaa kun oma combo on se 50w joten senkin takia tornado taitaa olla itselleni se parhain vaihtoehto.

Joo varmasti p12Q on parempi vähän pienitehoisemmissa comboissa.

Rämppy
23.10.2016 16:34:45

Onkos jollain kokemusta tuosta Jensen Jet Tornadosta esim. Fender Deluxe Reverbissä tai muussa fender - tyyppisessä combossa? Alkoi meinaan kiinnostaa, josko kokeilisi. Tuossahan on neodyymimagneetti.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti