Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Behringerin *DI21 boksit
1 2 3 4
Jag
29.11.2005 16:37:00
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ilmottaudun kerhoon.
Loistava laite pieniin kotinauhotteluihin, sekä tohon 15w. Williamsin eteen :).
 
Bändi käytössä en ole saanut peliä toimimaan ihan niinkuin haluaisin. Jothuu varmaan siitä että oon liian käsi. Yksi suurimmista ongelmista tämän kanssa voimakkailla volyymeilla soitettaessa on sen herkkä kiertoisuus. Polkaisee laitteen päälle-->alkaa armoton ulina :D.
Yksi kaunis päivä kytkin tämän efektilooppiin. Soundit olivat erittäin mieluiset mutta...
Efektiloopissa säröpolkima käytössä levelit jäivät "liian pieniksi". Eli kertosäkeeseen kun pitäs saaha semmonen helvetin lujaa huutava särösoundi niin volumet vain pienentyvät. Vähän ajan soitannan jälkeen alkoi sellainen "ihme piipitys laitteesta. Eli semmonen tsku tsuk ääni vaan kuulu kun kytki laitteen päälle.Onko ongelma käyttäjässä vai laitteessa.? Kellään neuvoja?
 
"Tämä vastaus on annettu antamienne tietojen perusteella tiedoksenne. Sen tarkoitus on olla tarkka ja täydellinen, mutta se ei sisällä lupausta tai vakuutusta tarkkuudesta eikä täydellisyydestä eikä sitovaa velvoitetta."-Nokia help line (Mikaelo)
Jormaz
29.11.2005 18:24:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mul on tommonen GDI-21. Paljoa en itse asiassa oo edes sitä ehtinyt räpläämään mutta jotain pörinää saanut ulos pistämällä ADA MP-1 etuasteen sen eteen, ADA:ssa on kytkin millä sen signaalin saa pedaalitasoseks, ei tartte räjäyttää koko vehettä. Häiriötä tulee vaan aika paljon kun noi vehkeet yhdistetään, pitää behkusta koittaa ruuvata mahdollisimman puhtaat asetukset.
 
In Goth We Trust!
The 666 Club #4 Mactep - Love Metalia Neuvostoliitosta
Darsu
30.11.2005 00:17:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostin puoliksi herjalla GDI21:n, kun kerran halvalla sai. Ihan mukava kotisoittolaite tuo on, vaikkakin omaan heviosastoa sivuamattomaan makuuni turhan särökeskeinen. Jos omatunto kestää halvan muovisen (bootleg-?)kopion ostamisen indusoiman moraalisen krapulan, niin siitä vaan.
 
Hieman empiriasta kumpuavaa vastaväitettä aiemmin mainittuun: Brit- ja Calif-mallit eivät kuulosta sitten pätkääkään samanlaisilta matalalla gainilla, ja noistakin kahdesta saa täyspuhdasta soundia, kun pitää gainin nollalla ja pikkaa rauhallisesti.
 
"Säälittävää."
PIM
30.11.2005 16:37:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


Aloin jopa harkitsemaan Behringerin pikkuvahvarin (v-tone gm108) ostamista, joka perustuu samaan tekniikkaan, hintaa taisi tuolla vahvistimellakin olla vain 50 euron tuntumassa, voisi olla aivan "pätevä" peli kerrostalosoitantaan.

 
Paras "putki"vahvistin kerrostaloon. Tarkoitan vaan tuolla putki-viittauksella sitä, että vaikka noita putkivahvistimiakin on tuossa nurkissa niin kotona tulee soiteltu "aina" Gm108:lla.
 
...ttu tätä elämää, yhtenä päivän autokuume ja toisen GAS...
JLM
30.11.2005 16:45:34
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täytyypi sanoa, että kyllä vehje tuntuu pelittävän asiallisesti myös vahvistimen edessä. Plussaa vempeleelle siitä, että soundi ja yleinen olemus ei viittaa tippaakaan digitaalisuuteen. Miinusta suhteellisen rajoittuneesta soundivalikoimasta, sellaista ihanan smoothia ja hienostunutta overdriveä ei laitteesta tunnu löytyvän. Ainoastaan fenkku pystyy puhtaisiin, muut ovat säröt nollissakin likaisen soraisia. Fenkulla lähtee aivan loistavat SRV soundit ja loota toistaa kielten atackin mahtavasti. Marsusta lähtee tiukka perusrokkisärö.
 
Niin ja kyllähän tuosta ne metallicatkin irtoaa mallikkaasti.
 
Itse ajattelin hankkia tuon kaveriksi lisää vielä behringerkamaa. GT2 forumilla suositeltiin laitteen perään heitettäväksi vielä erikseen behkun g-jotain-di-cab simulaattoria. Jospa tuosta fenkku kanavasta koittaisi vielä kiskoa siloisempia säröjä vaikka behkun electro harmonix säröpedaalilla.
 
Eipä ainakaan maksa paljoa.

 
GDI21:n omistajana yhdyn näihin kommentteihin. Suoraan äänikorttiin vietynä soundi todellakin kaipaa lisää kaappimalliinnusta. Plugareiden kanssa leikkimisen jälkeen ääni alkaakin sitten olla jo ihan siedettävä. Vahvarin kanssa toi toimii mielestäni varsin kivasti ja hyviä soundeja on paljon helpompi löytää. Suoraan PA-mikserivahvistimeen oon myös soitellut jonkin verran ja ajaa se asiansa niinkin. GT2:een verrattuna tulos on aika identtinen, eli kuivakka mutta melko luonnollisen kuuloinen. 38€ hintaan ihan hyvä ostos mielestäni.
 
kuriken
02.12.2005 10:03:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisiko tuosta hyvä etuvahvistin sähköviululleni jossa on piezo mikki? Olen tässä miettinyt tuota Behkun Mic100 mallia http://www.thomann.de/thoiw3_behrin … e_ultragain_micpreamp_prodinfo.html . Siinä on oikein putkikin :). Kun luultavasti en säröjä sun muita tarvitse, ainoastaan vahvistamaan signaalia, ja poistamaan kohinaa(mitä kumpikaan ei taida tehdä?). Kun tuossa piezo mikissä on niin pieni outputti niin pakko vahvistaa jotenkin signaalia ennen vahvaria että pääsisi kohinasta eroon. Ja jos jonkinlaisen laitteen hankkii niin varmaan sitä käyttää myös kitarankin kanssa.
 
JLM
02.12.2005 15:33:20
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisiko tuosta hyvä etuvahvistin sähköviululleni jossa on piezo mikki? Olen tässä miettinyt tuota Behkun Mic100 mallia http://www.thomann.de/thoiw3_behrin … e_ultragain_micpreamp_prodinfo.html . Siinä on oikein putkikin :). Kun luultavasti en säröjä sun muita tarvitse, ainoastaan vahvistamaan signaalia, ja poistamaan kohinaa(mitä kumpikaan ei taida tehdä?). Kun tuossa piezo mikissä on niin pieni outputti niin pakko vahvistaa jotenkin signaalia ennen vahvaria että pääsisi kohinasta eroon. Ja jos jonkinlaisen laitteen hankkii niin varmaan sitä käyttää myös kitarankin kanssa.
 
En ehkä lähtis tota GDI:tä ostamaan viululle, koska siitä saa puhtaita soundeja niin vähän. ... Eiku nii... Käyttäsitkö sitä siis DI-boksina viululle ja vasta kitaran kanssa laittaiset mallinnukset päälle? Jos näin on niin saattais onnistuakin, kuka ties...
 
Twinkle
02.12.2005 15:50:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En ehkä lähtis tota GDI:tä ostamaan viululle, koska siitä saa puhtaita soundeja niin vähän.
 
Luulen että tässä viululla viitataan leikkimielisesti kitaraan.. saatan olla toki väärässäkin, ei olisi ensimmäinen kerta.
 
balzary
02.12.2005 15:53:47
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Luulen että tässä viululla viitataan leikkimielisesti kitaraan.. saatan olla toki väärässäkin, ei olisi ensimmäinen kerta.
 
Viulumies kysyi kommentteja mic100:een, eikä tohon sansamp-kopsuun. Jonkun verran ainakin oma mic100 kohisee, joten en välttämättä viululle sitä käyttäisi. No, toisaalta bassolla se esim on ihan ok ollut etusena. Voisin kuitenkin kuvitella että viululla olisi kohinalle tarkemmat rajoitteet :)
 
Surviainen keikalla: 2.12 Turkoosi (HKI)
Bassoprojekti
-septimisti-
02.12.2005 16:29:23 (muokattu 02.12.2005 16:31:07)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisiko tuosta hyvä etuvahvistin sähköviululleni jossa on piezo mikki? Olen tässä miettinyt tuota Behkun Mic100 mallia http://www.thomann.de/thoiw3_behrin … e_ultragain_micpreamp_prodinfo.html . Siinä on oikein putkikin :). Kun luultavasti en säröjä sun muita tarvitse, ainoastaan vahvistamaan signaalia, ja poistamaan kohinaa(mitä kumpikaan ei taida tehdä?). Kun tuossa piezo mikissä on niin pieni outputti niin pakko vahvistaa jotenkin signaalia ennen vahvaria että pääsisi kohinasta eroon. Ja jos jonkinlaisen laitteen hankkii niin varmaan sitä käyttää myös kitarankin kanssa.
 
Yks vaihtoehto saattaisi olla behkun V-tone acoustic mötikkä. http://www.behringer.com/ADI21/index.cfm?lang=ENG
http://www.tech21nyc.com/acousticdi.html
 
Kyseessähän on siis myös Tech21 kopio, mutta sähkökitaran sijaan keskitytään akustisiin soittimiiin. Ainakin mainoslauseet sanovat, että tuolla pitäisi ikäänkuin saada piezo-signaali kuulostamaan siltä kuin se olisikin mikitetty ja putkea ja muuta. Harmony Centralista lisätietoa varmaan löytynee, varsinkin sieltä tehc21:n puolelta.
 
Mutta siis jos soundiin olet pääpiirteittäin tyytyväinen, niin ei muuta kuin joku signaalin vahvistaja kehiin. Nuo behkun mikkietuset kyllä tuppaavat lisäämään kohinaa (voin omasta kokemuksesta sanoa). Putken vaihto auttoi tosin siihen.
 
kuriken
02.12.2005 17:15:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Harmony Centralissa oli lupaavaa kommenttia ADI21 toiminnasta piezo mikkien kanssa. Tämäkin laite taitaa mennä ostoslistalle. Kiitokset.
 
Twinkle
02.12.2005 17:18:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Viulumies kysyi kommentteja mic100:een, eikä tohon sansamp-kopsuun.
 
Juu, ja huomasin muuten että siellä tosiaan oli perässä eroteltuna viulu/kitara.. noh, jos itse nyt vaan jaksaisi lukea kaikki loppuun niin hyvä olisi.
 
sihvoh
13.01.2006 20:25:45 (muokattu 13.01.2006 21:00:06)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pitää lisätä tähän vanhaan ketjuun yksi käyttötapa lisää. Yhdistämällä analogisen ja digitaalisen mallintimen saa aika hyvän lopputuloksen.
 
Kitara --> GDI21 --> Line6 Guitarport
 
Guitaport asetukset:
- Halutut efektit päälle (lähinnä kaiku, delay, chorus, tms...)
- No amp
- Haluttu kaiuntinmallinnos käyttöön
 
Melkoisen hyvä yhdistelmä. Aiemmista putkietuaste --> Gport kokeiluista tämän opin ja hyvin toimii näinkin. Dynamiikka on kitarasta ääneksi paljon parempi kuin suoraan Gportin kanssa. Sama voisi myös toimia Podin kanssa.
 
EDIT: Ja äänityksissä voi käyttää Guitaportissa toimivaa Rifftrackeria kuten pelkästään Guitarportinkin kanssa... bueno.
 
I have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars...
Aki
13.01.2006 21:32:36
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen jo pitkään etsinyt sellasta hyvää johtoääntä.
 
Mainioita tuloksia saa SimulAnalogin Guitarsuite:lla, joka on siis ilmanien plugari.
 
Ollut joku tosi asiantuntija ja aiheeseen perehtynyt suomentamassa ohjekirjaa. Siis sekoituspöytä...
 
Kuulosti kyllä aika Babelfishiltä. Ei taida olla Behkun "insinööreillä" aikaa tilata suomennoksia suomalaisilta.
 
Hirvi: http://onni-info.net/sekalaista/GDI21testi.mp3
 
Onhan tossa kitarasoundissa vähän muovia, niinkun on SansAmpissakin. Mutta millä ihmeen ilveellä saa noin upean virvelisoundin?!?!?!
 
Gm108:sta: Paras "putki"vahvistin kerrostaloon. Tarkoitan vaan tuolla putki-viittauksella sitä, että vaikka noita putkivahvistimiakin on tuossa nurkissa niin kotona tulee soiteltu "aina" Gm108:lla.
 
"Paras", tuskimpa. Kaikki Behkun kitaracombot mitä viimekeväänä oli markkinoilla oli vähän ankean kuuloisia kapistuksia. Valvetronix (alk 215€) on aivan totalitäärisen eri luokkaa. Mun mielestä.
 
Ostakaa mun Ibanez Roadstar II RG200 '86!!
saha
13.01.2006 21:51:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itellä on sama boksi ollut muutaman kuukauden. Sampleja riffi- ja sooloskabojen tuotosten muodossa löytyi vielä hetki sitten mikserisivultani, mutta vastikään putsasin sen... onhan tuolla vielä Aika-niminen häröily, siitä voi saada jotain osviittaa.
 
>-)))> #2
Punttisika #5
PIM
13.01.2006 21:52:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gm108:sta:
 
"Paras", tuskimpa. Kaikki Behkun kitaracombot mitä viimekeväänä oli markkinoilla oli vähän ankean kuuloisia kapistuksia. Valvetronix (alk 215€) on aivan totalitäärisen eri luokkaa. Mun mielestä.

 
Älä nyt lue taas kun piru raamattua. Toi behku maksoi muistaakseni 70 euroa ja siihen nähden se on aivan helvetin hyvä kotikombo.
 
...ttu tätä elämää, yhtenä päivän autokuume ja toisen GAS...
Aki
13.01.2006 22:00:58
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Älä nyt lue taas kun piru raamattua. Toi behku maksoi muistaakseni 70 euroa ja siihen nähden se on aivan helvetin hyvä kotikombo.
 
Mulla on aika hyvin hallussa tietolähteeseen riippuvainen luetun suodattaminen, haluan vain tuoda vähemmän kokeneille ihmisille esiin sen, että nyt tuli lause jota ei ole syytä panna sellaisenaan muistiin.
 
70€:lla ei taida mitään muuta comboa edes saada, joten kai toi sitten on paras, keskiverroin, ja huonoin. Hintaisekseen.
 
Ostakaa mun Ibanez Roadstar II RG200 '86!!
PIM
13.01.2006 22:56:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No ainakin mulle toi riittää aivan hyvin kotisoitteluun enkä koe että mitään olennaista jäisi puuttumaan, varsinkaan kun treeniksellä pääsee sitten veteleen kunnon putkivehkeellä.
 
...ttu tätä elämää, yhtenä päivän autokuume ja toisen GAS...
Hirvi
14.01.2006 10:48:18 (muokattu 14.01.2006 10:50:37)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aki: Onhan tossa kitarasoundissa vähän muovia, niinkun on SansAmpissakin. Mutta millä ihmeen ilveellä saa noin upean virvelisoundin?!?!?!
 
Kerkesin jo innostua, että kerrankin joku kehuu soundejani, mutta kuunneltuani tuon pätkän muistin rumpukompin olevan Applen Garagebandin valmiita looppeja.
 
Svengaa kuin hirvi!
sihvoh
14.01.2006 19:43:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt on ollut tuo GDI21 pari päivää ja on varmasti hintaansa nähden paras kitarakama mitä koskaan olen ostanut. Yhdistettynä Guitarporttiin se on niin loistava yhdistelmä että oksat pois. Nimenomaan kotikäytössä tuosta saa erinomaiset soundit mihin tahansa tyyliin ja tarpeeseen.
 
Niitä Guitarportin vahvistinmallinoksia en taida vähään aikaan tarvita, koska tuo analoginen GDI21 kuulostaa paljon paremmalta. Se vastaa kieliin paljon dynaamisemmin kuin digitaaliset Line6 mallinnokset.
 
Guitarportin efektit ja etenkin kaiuntinmallinnokset tekevät sen loppusilauksen. Kaiuntinmallinnoksilla saa aivan tolkuttoman eron soundiin ja vastannee samaa kuin vaihtaisi oikeasti kaappia vahvarin perään.
 
I have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars...
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «