Muusikoiden.net
10.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mielipiteitä musareista
1 2
edgehill
22.04.2005 13:06:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi, olen hankkimassa vahvaria ja jostain syystä olen kiinnostunut Music Man:eista. Ehkäpä siksi, että aikoinaan sellainen oli lainassa. Muistikuva on sellainen, että siinä oli aivan *sairaan* hyvät puhtaat soundit. Muistaakseni ko. kappale oli 112 Sixty-Five.

Mitä mieltä olette musareista?

t. edgehill

Jackie
22.04.2005 15:26:39

Muistikuva on sellainen, että siinä oli aivan *sairaan* hyvät puhtaat soundit.

Kyllä näin on. Osta ihmeessä.

Käsi ylös kuka tykkää rockmusiikista!
StJerky
22.04.2005 15:35:07

Minulla oli juuri tuollainen sixty-five combo. Se oli hyvä vahvistin. Aika tavalla Fenderin tyylinen soundi.

Shaft
22.04.2005 15:45:23

Puhtaat soundit ovat kyllä varsin hyvät. Mitään "putkisäröä" ei niistä oikein saa irti, joten hyvä säröpedaali tai pari on kyllä paikallaan. Musarit on myös tehty kestämään, mutta alkuperäiset elkot saattavat jo olla elinkaarensa loppupuolella.

edgehill
22.04.2005 21:01:34 (muokattu 22.04.2005 21:01:45)

Kiitoksia, tuolla torillakin näytti olevan yksi myynnissä. Vahinko, että on kaukana, ei pääse kokeilemaan.

t. edgehill

pekkaautio
23.04.2005 18:15:41

Moi, olen hankkimassa vahvaria ja jostain syystä olen kiinnostunut Music Man:eista. Ehkäpä siksi, että aikoinaan sellainen oli lainassa. Muistikuva on sellainen, että siinä oli aivan *sairaan* hyvät puhtaat soundit. Muistaakseni ko. kappale oli 112 Sixty-Five.

Mitä mieltä olette musareista?

t. edgehill

Kestävä ja hyvä vahvistin nimenomaan puhtaille soundeille. Itsellä oli aikanaan reilut 10 vuotta 112 RP 65 ja hyvin pelitti. Siinä on lisäksi vielä oikea putkivahvistimen tuoksu:)

Silvio Dante
23.04.2005 22:43:56 (muokattu 23.04.2005 22:44:36)

Suomeen on myös tuotu muutama valkoinen "limited" Musari combo, taitaa olla aika harvinaisia. Myös Motörheadin aikananaan kaatamia(!) musarin 4x12" kaappeja on suomessa liikkeellä. Musarin strykkareissahan on trankkuetuaste ja putkipääte.

Pääasia että pizza herkullinen ja kuuma.
Tee
24.04.2005 11:18:29

Minähän soittelen nykyäänkin MusicMan 112RD 100w:lla. Gainia päälle ja Boss SD1 boostailemaan niin ihan mukavia rosoja saa aikaan. Mikään hevipeli ei kuitenkaan musari ole.

http://koti.mbnet.fi/~tupakki/musari.jpg

tossapa kuvakin tuosta omasta.

:K
edgehill
24.04.2005 20:41:21

Muistaakseni vanhemmissa musareissa oli putkietunen. Jossain vaiheessa, ilmeisesti ongelmien takia, siirryttiin trankkuetusiin.

Näistä vahvistimista ei näytä olevan kovin paljon tietoa netissä.

Volle
24.04.2005 20:47:35

Muistaakseni vanhemmissa musareissa oli putkietunen. Jossain vaiheessa, ilmeisesti ongelmien takia, siirryttiin trankkuetusiin.

Näistä vahvistimista ei näytä olevan kovin paljon tietoa netissä.

Niissä oli vaiheenkääntö putkella (uudemmissa transistorilla), mutta etuaste on kaikissa transistori. Tosin ei kai sillä hirveästi väliä ole, miten vahvistin on toteutettu, kun saundi on kuitenkin kohdallaan. Mulla oli 112 rd sixty-five, jossa puhtaat olivat oikein jees, mutta säröt sitten vähän vähemmän jees, josta syystä päädyin myymään omani.

Kannattaa tsekata www.musicmanamps.com. Siellä on infoa jonkun verran.

Nam.
alatama
25.04.2005 11:00:24

Jees, kyllä musaria voi suositella. Itselläni on malli RP 112. Olen ollut hiton tyytyväinen. Sisällä on 1 X 12 tuumainen ja kyllä tässä versiossa näyttäisi olevan 2 kpl putkia sisällä. Niinkuin ilmi on tullut, kliinit saundit on paikallaan, säröä ei oikein löydy koneesta itsestään. Hyvänä puolena vielä se, että arvo tuskin laskee, vaan päinvastoin nousee ajan myötä, joten jos hinta on paikallaan, kantsii hommata. Miinuspuolia en keksi kun musarin älyttömän painon, on siis todella raskas. Mutta hyvä saundi painaa........

Ivan ja pilkan siedän, mutta en suoranaista vittuilua.
StJerky
25.04.2005 11:56:10

Minusta se likaisempikin Musarin soundi toimii esim. jossakin 70-luvun tyylisessä komppikitarassa.

ingengör
25.04.2005 17:11:21

Itselläni on 212 seventy-five vahvari ja täytyy sanoa, että vahvistimen järkyttävän suuresta painosta huolimatta oon ollu tyytyväinen siihen. säröt otan muualta mutta puhdas saundi on hyvä. Kestävää tekoa tuntuu olevan..

jran
25.04.2005 18:42:19
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvä peli on, eikä tule ihan joka paikassa edes vastaan. Transistori etu ja kahdella 6L6 putkella oleva pääteaste. Itsellä on tuo MM 112-65RP, enkä ihan heti ole ajatellut siitä luopua. Suosittelen. Tosin tuolle "phasörille" en ole toistaiseksi keksinyt kovasti siinä käyttöä...

Jone the Bone
25.04.2005 21:20:21
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Musarit ovat jostakin syystä jääneet "paitsioon" aina vahvistimista puhuttaessa, ja varmaankin siitä syystä ne ovatkin "vahvistinpuritaanien" joukossa vähemmän arvostettuja.

Musarit ovat kuitenkin laadukkaista osista, ammattitaidolla rakennettuja, joten ne todellakin on luotu kestämään. Soundipuoli onkin sitten se toinen asia, joka jakaa ihmiskunnan Musareiden kannattajiin/ vastustajiin. Kuten edelläkin on todettu, Musareissa putket lämmittävät lähinnä soittajan mieltä - eivät niinkään soundia.

Itse omistan 112RP65 -kombon, ja pidän sen yhtenä parhaimmista puolista sen, ettei vahvistimessa todellakaan ole rasitteena mitään persoonallista soundia, vaan sen sointi on melko neutraali, jonka "ruuvaaminen" ulkoisilla efekteillä haluttuun suuntaan on helpompaa kuin varsinaisilla "vintage"-vahvistimilla. Kombosta lähtee paljon puhdasta ääntä, mikä onkin itselleni mieleen. Säröt otan mallintavista purkeista, joita on tilanteen mukaan kitaran ja kombon välissä riittävästi.

Musarien arvo tulee varmasti lähiaikoina kohoamaan kohti pilviä, kunhan keräilijät ensin löytävät ne. Nyt jos koskaan kannattaa hommata oma Musari, ennenkuin on myöhäistä!

Se on sama millä sitä paskaa lapioi, kunhan paska lentää (Albert Järvinen, kysyttäessä käyttämiensä kitaroiden merkkiä).
Oxyn
25.04.2005 23:05:01

Itselläni on Music Man 112RD One Hundred, tollanen 100W combo.
Ei ole kovin paljoa kokemusta muista vahvistimista, mutta ihan hyvähän toi on. Säröpedaali pitäis minunkin hankkia vielä, niin saisi parempaa säröä.

edgehill
26.04.2005 13:32:30

Volle kirjoitti...
Niissä oli vaiheenkääntö putkella (uudemmissa transistorilla), mutta etuaste on kaikissa transistori.
...snip...
Kannattaa tsekata www.musicmanamps.com. Siellä on infoa jonkun verran.

Vai niinkö se olikin, ok. Kiitos tuosta osoitteesta.

Kiitos muillekin kommenteista.
Itse asiassa, vielä kiinnostaisi se, että minkä sortin skitoilla soitatte musarin kanssa. Onko kyseessä esim. strato-, tele- tai LP-tyyppinen kirves.

alatama
26.04.2005 14:18:23

Volle kirjoitti...

Vai niinkö se olikin, ok. Kiitos tuosta osoitteesta.

Kiitos muillekin kommenteista.
Itse asiassa, vielä kiinnostaisi se, että minkä sortin skitoilla soitatte musarin kanssa. Onko kyseessä esim. strato-, tele- tai LP-tyyppinen kirves.

Mulla on ollut aina hakusessa tuo Alppu-vainaan saundi ja oon mielestäni päässyt suht lähelle musari+Iban TS-5 ja 335 mallinen Epiphone. On yllättävän hyvä paketti. Tällä vedän 90 % rokettipiiseistä. Noita pedaaleita oon testannu varmaan kymmeniä, mutta tuo koppakuoriaisen näköinen ts-5 sopii musarin kanssa. On parempi kun vm-80 ts-9 ! Suoraan pa:han kytkettynä ts-5 kuulostaa surkealta sirkkeliltä. Että näin.

Ivan ja pilkan siedän, mutta en suoranaista vittuilua.
Shaft
26.04.2005 14:40:11

Niissä oli vaiheenkääntö putkella (uudemmissa transistorilla), mutta etuaste on kaikissa transistori

Joissakin malleissa oli kyllä säröä varten yksi 12ax7, mutta muuten niidenkin etuset oli toteutettu puolijohteilla.

StJerky
26.04.2005 14:43:36 (muokattu 26.04.2005 14:44:28)

Myin omani yli 10 vuotta sitten, mutta olen melkein varma että siinä oli EL34 pääteputket ja etuasteessakin joku putki.

Voin tarkastaa illalla, pääsen silloin tarkastelemaan erästä one thirtyä.

Oli aika kun meidän bändissä oli 3 musaria.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti