Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Hyviä Multiefektejä kitaralle
1 2 3 4
ReBeat
01.01.2013 19:13:51
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos sulla on vahvarissa efektilenkki niin käytetty TC G-Major. Siinä ei hirveästi vikaan mene eikä takkiin tule. Erilaisia efektejä ja säädettävyyttä löytyy siitä hyvin. Se on räkkilaite, mutta jos haluaa jalalla ohjata niin presettejä saa vaihdeltua ihan jollain parin euron kytkimellä.
 
FensonGibder
01.01.2013 19:26:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos et omista korjauspuotia, niin 5-10 vuotta vanhaa elektroniikkaa en suosittele muuten kuin ilmaiseksi.
 
GT varsinkin on täynnä nuppia, nappia ja vitkutinta..
 
Tuuripeliä
 
Riffi, nyt.
ruikku20
01.01.2013 20:23:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ReBeat: Jos sulla on vahvarissa efektilenkki niin käytetty TC G-Major. Siinä ei hirveästi vikaan mene eikä takkiin tule. Erilaisia efektejä ja säädettävyyttä löytyy siitä hyvin. Se on räkkilaite, mutta jos haluaa jalalla ohjata niin presettejä saa vaihdeltua ihan jollain parin euron kytkimellä.
 
Onhan tuossa lenkki, mutta sen jakeissa on jotain häikkää joten en tiiä viittiikö sitte ostaa semmosta joka toimii pelkästään tuossa lenkissä. Muutenkin tuosta ilmiesesti "puuttuu" yksi minulle tärkeä efekti eli wah. Toisaalta tuohan on räkki niin ei kai noissa yleensäkään wahia ole... Oisko jollain ehottaa jotain muuta multiefektiä kuin tuo GT6 ja käytetyt kelpaa oikein hyvin. Mielellään pitäs löytyä tämmöset perusefektit kuten wah, delay ja jotain säröjä. Mutta ehotelkaas jotain siihen 150e luokkaan niin kattelen sitte mitä niistä löytyy. Ja tosiaan mieluiten jalalla ohjattava.
 
Guitar playing is my life.
FensonGibder
01.01.2013 20:34:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ruikku20: Onhan tuossa lenkki, mutta sen jakeissa on jotain häikkää joten en tiiä viittiikö sitte ostaa semmosta joka toimii pelkästään tuossa lenkissä. Muutenkin tuosta ilmiesesti "puuttuu" yksi minulle tärkeä efekti eli wah. Toisaalta tuohan on räkki niin ei kai noissa yleensäkään wahia ole... Oisko jollain ehottaa jotain muuta multiefektiä kuin tuo GT6 ja käytetyt kelpaa oikein hyvin. Mielellään pitäs löytyä tämmöset perusefektit kuten wah, delay ja jotain säröjä. Mutta ehotelkaas jotain siihen 150e luokkaan niin kattelen sitte mitä niistä löytyy. Ja tosiaan mieluiten jalalla ohjattava.
 
Jos gt kiinnostaa, niin osta gt-8. Kunhan on tuoreempaa vuosikertaa ja hyvässä kuosissa.
 
Mulla on itsellä 8, en tosin ole käyttänyt neljään vuoteen muksujen vuoksi, mutta suositella voin. En siis ole myymässä :)
 
Riffi, nyt.
Krice
01.01.2013 22:33:53 (muokattu 01.01.2013 22:34:06)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ruikku20: Hintaluokka siinä 150e ja käytettyjä olen lähinnä katsellut noin pienellä budjetilla. Soittelen enimmäkseen metallia ja sen suuntasta hommaa
 
Zoom MS-50G. Uusi vekotin, ei antiikkia kuten GT:t. Tuossa on vahvistinmallit, efektit, jne. kaikki kätevän kokoisessa pedaalissa.
http://www.thomann.de/fi/zoom_multi_stomp_ms50g.htm
 
ruikku20
02.01.2013 00:42:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Krice: Zoom MS-50G. Uusi vekotin, ei antiikkia kuten GT:t. Tuossa on vahvistinmallit, efektit, jne. kaikki kätevän kokoisessa pedaalissa.
http://www.thomann.de/fi/zoom_multi_stomp_ms50g.htm

 
Toisaalta tuosta puuttuu edelleen se wah, joka on minulle suht tärkeä. GT8 taas alkaa menemään yli budjetin. Mites line6 pod xt live? Sekin on kyllä vanha, mutta halpa ;-) GT6 kyllä himottas vieläkin, Mitenköhän paljon siinä on eroa vrt. GT8?
 
Guitar playing is my life.
J-PPP
02.01.2013 00:57:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Zoom G3X tai mieluummin oikeastaan G3 ja lisäpedaali wahille/volumelle/jne.
 
Mesa/Boogie
02.01.2013 01:10:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

GT-6:n ja GT-8:n eroista en tiedä, mutta jonkin verran on tota kasi versiota tullut testailtua kenttäoloissa. Ostin omani joskus reilu viis vuotta sitten käytettynä. Siitä asti se on kulkenut mukana keikoilla (n. 100-120 keikkaa per vuosi) välillä hyvinkin karuissa olosuhteissa. Ensimmäistäkään ongelmaa tai vikaa ei oo ilmaantunut tässä vuosien saatossa. Pari kertaa vuodessa oon pyyhkinyt pölyt ja keikoilla kertyneen paskan laitteen pinnalta...
 
FensonGibder
02.01.2013 08:28:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mesa/Boogie: GT-6:n ja GT-8:n eroista en tiedä, mutta jonkin verran on tota kasi versiota tullut testailtua kenttäoloissa. Ostin omani joskus reilu viis vuotta sitten käytettynä. Siitä asti se on kulkenut mukana keikoilla (n. 100-120 keikkaa per vuosi) välillä hyvinkin karuissa olosuhteissa. Ensimmäistäkään ongelmaa tai vikaa ei oo ilmaantunut tässä vuosien saatossa. Pari kertaa vuodessa oon pyyhkinyt pölyt ja keikoilla kertyneen paskan laitteen pinnalta...
 
Tottahan Bossin GT6 ja 8 on tehty kestämään. Vakuuttavat laitteet kyseessä, mutta vinkkinä koittaisin ostaa mielummin kolme vuotta vanhan, ei paskaisen, kuin kymmenen vuotta vanhan kolhitun - ihan vain parantaakseen todennäköisyyttä..
 
Hinnassa ei liene isokaan ero noilla.
 
Riffi, nyt.
FensonGibder
02.01.2013 15:31:37 (muokattu 02.01.2013 15:45:08)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

^ edellisestä innostuneena tuli tämä päivä soiteltua GT8:lla.
 
Erittäin paukkuvat ja napakat kliinit. Täytyy varoittaa, että kevytmuro-osaston hyvyys on kitarasta itsestään kiinni. No problems here, though.
 
Edit*
90% preseteistä on aika huonoja, mutta monista saa väännettyä helposti kitaran outputille sopivaksi:
 
Yleisvinkkeinä on kääntää kaikki muroasetukset selvästi presettejä pienemmälle, eri osa-alueilla direct-asetukset yleensä välille 15-30, vola mahdollisimman suurelle. Itse vaihdan vielä kuulokkeilla soitellessa pätsit D-monoksi.
 
Sweetspotteja varten mitään tarkkoja ohjeita ei pysty antamaan, juuri kitaroiden ja mikkien eroavaisuuksista johtuen.
 
Lisäksi osa efekteistä mössöää/muuttaa ikävästi asetettua saundia, kuten rotary, jolla on äärimmäisen vaikea saada hyvää murokasta, mutta kirkasta pörinää (couldn't stand the weather -tyyppisesti). Nämä vaativat kärsivällisyyttä tai sitten pitää vain skipata. Olisi kiva kokeilla oikealla rotaryllä tai edes spedulla tätä.
 
Riffi, nyt.
LaMotta
02.01.2013 15:46:58
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En tiedä onko asia ollut jo esillä, mutta on niitä muitakin 'multiefektejä' kuin digitaaliset avaruushärpättimet. Esim Carl Martin Quattro.
 
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
ruikku20
12.01.2013 19:39:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt menee kyllä vähän aiheesta ohi, mutta kysyn kuitenkin, että onko multiefektissä järkeä, jos sen pistää trankkuvahvistimen eteen? Mulla siis Peavey Bandit 112 vaffarina... Onko järkeä? Vai pitäskö odotella kesää ja ostaa sitten ensinnä se kunnon vahvistin?
 
Guitar playing is my life.
Gabe
12.01.2013 19:49:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ruikku20: Nyt menee kyllä vähän aiheesta ohi, mutta kysyn kuitenkin, että onko multiefektissä järkeä, jos sen pistää trankkuvahvistimen eteen? Mulla siis Peavey Bandit 112 vaffarina... Onko järkeä? Vai pitäskö odotella kesää ja ostaa sitten ensinnä se kunnon vahvistin?
 
Mä näen asian itse niin että parhaillakaan efekteillä ei korjata huonoa soundia. Jos vahvistin nykyisellään ei miellytä niin kannataa ensin ostaa semmoinen joka kelpaa, sitten miettiä efektejä. En ota nyt tähän kyseiseen vahvistimeen tai sen kelpoisuuteen kantaa kun en ole sitä kokeillut, ja pitkälti makuasiakin on kyseessä.
Ziggy Bubba
12.01.2013 20:03:39
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: Mä näen asian itse niin että parhaillakaan efekteillä ei korjata huonoa soundia. Jos vahvistin nykyisellään ei miellytä niin kannataa ensin ostaa semmoinen joka kelpaa, sitten miettiä efektejä. En ota nyt tähän kyseiseen vahvistimeen tai sen kelpoisuuteen kantaa kun en ole sitä kokeillut, ja pitkälti makuasiakin on kyseessä.
 
Jos tossa puhutaan vahvarimallintajan käytöstä sen trankkuvahvarin kanssa, niin silloin ei musta puhuta niinkään efektistä. Lähinnä se Bandit on tossa kohtaa monitorin tapanen sille mallintajalle.
 
Jos vahvarissa on suht väritön puhdas kanava, niin joku vaikka vanhempi Line 6:n laite voi tuoda rutosti lisäväriä ja ihan erilaista soundia. Ja noita saa nykyään halvalla - kannattaa tosin tsekata toimivuus.
 
Yhden miehen pläskiä pruttua ja melankoliaa: CROOKMACHINE
ruikku20
13.01.2013 16:55:14 (muokattu 13.01.2013 16:55:41)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: Mä näen asian itse niin että parhaillakaan efekteillä ei korjata huonoa soundia. Jos vahvistin nykyisellään ei miellytä niin kannataa ensin ostaa semmoinen joka kelpaa, sitten miettiä efektejä. En ota nyt tähän kyseiseen vahvistimeen tai sen kelpoisuuteen kantaa kun en ole sitä kokeillut, ja pitkälti makuasiakin on kyseessä.
 
Omaan makuun saundi ei ole huono, mutta parempikin se voisi olla. Meinaa mennä vähän turhan sirkkeliksi, kun muuten saa kohdilleen.
 
Jos tossa puhutaan vahvarimallintajan käytöstä sen trankkuvahvarin kanssa, niin silloin ei musta puhuta niinkään efektistä. Lähinnä se Bandit on tossa kohtaa monitorin tapanen sille mallintajalle.

Jos vahvarissa on suht väritön puhdas kanava, niin joku vaikka vanhempi Line 6:n laite voi tuoda rutosti lisäväriä ja ihan erilaista soundia. Ja noita saa nykyään halvalla - kannattaa tosin tsekata toimivuus.

 
Joo edelleen tässä mietiskellyt näitä bossin GT6 ja GT8, mutta tuo line6 olisi varmasti kanssa yksi hyvä vaihtoehto. Pitää mietiskellä ja saa toki myös ehdotella, jos tulee joku hyväksi todettu mielee. :)
 
Guitar playing is my life.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «