Muusikoiden.net
07.12.2016
HOTONE - pienimmät pedaalit koskaan? 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Delay + reverb samassa paketissa?
1 2
Captain Farrell
04.03.2005 14:39:29
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Löytyykö joltain efektivalmistajalta pedaalia, jossa olis delay ja reverb samassa paketissa? Laudastani löytyy jo entuudestaan niin paljon palikoita, etten viitsisi siihen enää erillistä reverb-purkkia kiinnittää. Mua kiinnostais lähinnä laadukkaammat true bypass -vehkeet.

toxic
04.03.2005 14:41:58 (muokattu 04.03.2005 14:44:14)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bossilla ainakin "oli" sellainen pedaali. Niitä ei taideta enää vain valmistaa, tai ainakin luin jostain niin.

Edit: Etsin sen mallin nimen.

Edit: Joku tällainen se taisi olla, paitti sininen.
http://bossarea.com/loadpage.asp?file=boxes/rv3.xml

Edit: Tai no niin no niin.

Käskettiin höylätessä käyttää kumisuojia ja höylätä edestä ja takaa. -Rakkikoira
Kapane
04.03.2005 15:14:17
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bossilla ainakin "oli" sellainen pedaali. Niitä ei taideta enää vain valmistaa, tai ainakin luin jostain niin.
Edit: Joku tällainen se taisi olla, paitti sininen.
http://bossarea.com/loadpage.asp?file=boxes/rv3.xml

Bossin Rv-3 oli ainut tuosta rv sarjasta, jossa oli reverbin lisäks delay. REverb puolta on haukuttu huonoksi, mutta pedaali on kovin kysytty nykyään.

Toinen, jossa ilmeisesti on molemmat on Hughes & Kettner Replex

Archetype H.D
In Goth We Trust! The 666 Club #555
biibob
04.03.2005 16:11:41

Hintaluokka olisi kiva tietää, eli paljonko olet valmis sijoittamaan. Sillä esim. juuri nuo mallit, jotka Slipoilfan ehdotti, ovat hyvin eri hintaluokassa. Bossin pedaali on varmaan n.150e, kun taas hk:n replex on +400e.

Jos joku olisi nimettävä jumalan jälkeen niin se on Jimmy Page.
Kapane
04.03.2005 16:45:44

Hintaluokka olisi kiva tietää, eli paljonko olet valmis sijoittamaan. Sillä esim. juuri nuo mallit, jotka Slipoilfan ehdotti, ovat hyvin eri hintaluokassa. Bossin pedaali on varmaan n.150e, kun taas hk:n replex on +400e.

Kyllä tuo Boss nousee hyvässä lykyssä yli kahdensadankin. HK oli uutena T-kaupassa 500e kun viimeksi tarkistin. Kaveri kuitenki halusi laatuvehkeen, joten mieleen ei tule kuin Replex räkin tällä puolen.

Archetype H.D
tenkainen
04.03.2005 16:59:15

No Line6 Echo Park. 160€ Into-Luthmanilla.
Luulisin siinä olevan molemmat.

"Jos haluat tosissasi tehdä pahaa vanhemmillesi, mutta kanttisi ei kestä ryhtyä homoseksuaaliksi, voit aina siirtyä taiteiden pariin." Kurt Vonnegut
biibob
04.03.2005 17:04:54

Tuon laadusta en tiedä, koska en ole testannut, mutta pakko sanoa että noi ovat varmaan maailman huonoimman näköiset kitara pedaalit. Pelkän ulkonäön vuoksi jo jättäisin nuo kaupan hyllylle. Sori tämä kommenttia ei todellakaan olisi tarvittu tähän ketjuun.

Jos joku olisi nimettävä jumalan jälkeen niin se on Jimmy Page.
Kapane
04.03.2005 17:15:58 (muokattu 04.03.2005 17:21:22)

En ole nyt ihan satavarma, mutta musta tuossa ei ole reverbiä. Olen testannut sitä Übermeteliä ja sen laatikko oli ruma, mutta jokseenkin hyvä.

Line6 ei ole reverbiä ainakaan line 6 sivujen mukaan.

Archetype H.D
Explorer
04.03.2005 17:21:39

Se on pelkkä delay.

This fractal illusion burning away all structure toward the obscene.
tommiot
04.03.2005 17:22:01

En ole nyt ihan satavarma, mutta musta tuossa ei ole reverbiä. Olen testannut sitä Übermeteliä ja sen laatikko oli ruma, mutta jokseenkin hyvä.

Joo ei siinä oo reverbiä. Siitä löytyy digitaalidelay ja analogi- ja nauhakaikumallinnukset. Mun kitaramaikka hankki tuommoisen jokin aika sitten, eikä se nyt huonolta vaikuttanut, tosin en mä paljon delayspeduista osaa sanoa. Se tap tempokin toimi ihan hyvin, kevyellä painamisella tap tempo ja kun painaa vähän kovempaa niin se menee päälle/pois (tiedä sitten miten kestävä se on, voi vähän alkaa nyppii jos tap tempoa yrittää naputella ja meneekin vaan päälle ja pois...). Ostin sitten vähän aikaa sitten ite DD-20, reverbin otan vahvarista.

Pastilli?
Captain Farrell
04.03.2005 21:21:23

Kyllä toi Replexin 499e on vähän turhan kova hinta. About 300e olis mun kukkarolle sopivampi. Bossista mulla on aina tullut jotenkin kylmiä väreitä, mutta kai sitäkin vois testailla, jos jostain kyseinen reverb/delay -loota sattuis löytymään.

Aika vähissä tuntuu tollaset reverb/delay -boxit olevan. Kai sitä täytyy ottaa vielä harkintaan erillisen reverbinkin osto. Osaako joku suositella hyvää?

Kapane
04.03.2005 22:45:23

Kyllä toi Replexin 499e on vähän turhan kova hinta. About 300e olis mun kukkarolle sopivampi. Bossista mulla on aina tullut jotenkin kylmiä väreitä, mutta kai sitäkin vois testailla, jos jostain kyseinen reverb/delay -loota sattuis löytymään.

Aika vähissä tuntuu tollaset reverb/delay -boxit olevan. Kai sitä täytyy ottaa vielä harkintaan erillisen reverbinkin osto. Osaako joku suositella hyvää?

Itse olen päättänyt ostaa EHX:n Holiest Grailin. Mutta hintaa on yli 300e. Kokeile Holier Grail tai ihan Holy Grail.

Archetype H.D
McNulty
05.03.2005 01:08:30

Itse olen päättänyt ostaa EHX:n Holiest Grailin. Mutta hintaa on yli 300e. Kokeile Holier Grail tai ihan Holy Grail.

Kyllähän tuo Holier Grail pitäisi halvemmallakin irrota. Kannattaa Custom-Soundsilta kysellä. Orivedellä ainakin pystyivät todella kilpailukykyisiin hintoihin saksanmaahan verrattuna. Holy Grail kärsii pienistä "bugeista", itselläni mosahti kyseinen laite joskus vuosi sitten. Kuului vaan poks ja se oli siinä. En jaksanut ruveta korjailemaan ja olen lueskellut että tuota on käynyt monelle muullekin.

Jone the Bone
05.03.2005 09:00:42

Itselläni on pedaalilaudassa ollut jo useita vuosia Bossin RV-3, jonka ostin heti silloin kun se tuli markkinoille. RV-3 korvasi aiemmin laudassa olleen Ibanezin Digital Delay III:n.

RV-3 ei ole enää Bossin tuotannossa, joten pedaalia voi metsästää nykyään vain käytettyjen listalta.

Pedaalissa on "mode"-kytkin, jolla voi valita pelkän delayn (aina 2 sekuntiin asti), pelkkiä reverbejä (Room 1/2, Hall, Plate) sekä näiden yhdistelmiä, joissa säädettävinä parametreina on delayn pituus ja toistojen määrä. Reverbin pituus on yhdistelmäsoundeissa kiinteä.

Ideana pedaali on hyvä, mutta todellakin tuo reverbin laatu on omasta mielestäni oikeastaan melko huono. Kaikki reverb-variaatiot ovat humisevia ja "peltisen" kolkkoja, joten itsekin käytän pedaalia lähinnä pelkkänä delayna ja reverbin otan jostakin muusta purkista.

Se on sama millä sitä paskaa lapioi, kunhan paska lentää (Albert Järvinen, kysyttäessä käyttämiensä kitaroiden merkkiä).
Dumb
05.03.2005 09:24:08

Ideana pedaali on hyvä, mutta todellakin tuo reverbin laatu on omasta mielestäni oikeastaan melko huono. Kaikki reverb-variaatiot ovat humisevia ja "peltisen" kolkkoja, joten itsekin käytän pedaalia lähinnä pelkkänä delayna ja reverbin otan jostakin muusta purkista.

Jos tulee joskus mieleen myydä tuo pedaali niin kaupittele ensimmäisenä minulle! Voisin ehkä ostaa toisen tuollaisen itselleni.

dfloreno
05.03.2005 12:13:34

Löytyykö joltain efektivalmistajalta pedaalia, jossa olis delay ja reverb samassa paketissa? Laudastani löytyy jo entuudestaan niin paljon palikoita, etten viitsisi siihen enää erillistä reverb-purkkia kiinnittää. Mua kiinnostais lähinnä laadukkaammat true bypass -vehkeet.

Delay ja Reverb samassa laatikossa taitaa olla aika harvinaista herkkua. Tosiaan tuota RV-3:sta ei tehdä enään (IMO se reverb on siinä lähinnä kuriositeetti). Mutta kysymys nyt onkin se, että minkätyyppistä reverbiä haluat? Haluatko ihan 'tavallista' kitaravahvistimissa yleensä olevaa jousi-kaikua, vaiko ihan kunnolista tila-meininkiä (room,hall, jne.)?

Jos haluat jousikaikua, niin en kyllä suosittele näitä BOSSeja/DODeja, vaan esim. Songworksin Little Lanilei -pedaalia, jossa on siis ihan itsessään jousikaiku, hintaa tais olla Custom Soundsissa 268e

http://www.custom-sounds.com/epages … 62741d94dcd010667+EN/products/12810

Tosin tosta ei lähde sitten mitään surf-kaikuja, mutta tuskin niitä haetkaan. Mutta selkeästi pro-soundinen vehje, tosin kuin IMO noi holy grail-visiot... tosin holiest grailia en ole kokeillut.

Delayksi sopii oikeastaan erilaisetkin vermeet, mulla itelläni on nyt BOSSeja, DD-5 ja DD-3 ...

Ja yksi vaihtoehto on sitten tommoinen halpa räkki-efekti tyyliin alesiksen midiverb tai quadraverb, jota varmaan saa käytettynä jollain 80-100e, laitat tuon luuppiin ja niissä on tilat ja delayt... ja muutama huono chorus/flange-efektikin :-). Tosin näiden etu on se, että voi tehdä monia eri patcheja, ja sitten biisin mukaan vaihdella niitä (joka taas meinaa käytännössä sitä, että pitää olla MIDI-ohjain, ja lauta senkuin kasvaa :-).

Mä oon ite käyttänyt luvattoman paljon rahaa kaikuihin, vaikka en mikään rautalanka/surf-mies olekaan, täytyy tunnustaa, että kun olis viittinyt heti alkuun säästää siihen kaikutankkiin, niin ois ollut monta euroa säästössä nyt :)... Tosin, kaikki ei välttämättä juuri tuollaista jousikaikua haekkaan... Tehkää siis jokainen ne omat huonot ostokset ja päätelkää siitä mikä sopii :).

I'll Play The Blues For You.
kalleh
06.03.2005 11:42:10

Holy Grail kärsii pienistä "bugeista", itselläni mosahti kyseinen laite joskus vuosi sitten. Kuului vaan poks ja se oli siinä. En jaksanut ruveta korjailemaan ja olen lueskellut että tuota on käynyt monelle muullekin.

Mulla on nyt ollut Holy Grail vuoden verran käytössä eikä ongelmia ole ilmestynyt...

Minkätyyppinen bugi tuossa mielestäsi on? Oireileeko se jo ennen tuota poksahdusta? Entä onko tietoa että miten sen saisi korjattua jos poksahtaa?

Soundiin olen kyllä ollut ihan tyytyväinen, sellainen. Aidon värittömän tuntuinen. Vaikka joskus tuntuu hiukan syövän dynamiikkaa...mutta se lienee kaikille kaiuille ominaista :)

Pauli
06.03.2005 12:33:15

Jos tulee joskus mieleen myydä tuo pedaali niin kaupittele ensimmäisenä minulle! Voisin ehkä ostaa toisen tuollaisen itselleni.

Mulla olis RV-3 joka on ollut tuolla komerossa tyhjän panttina jo monta vuotta, voisin ehkä luopuakin siitä. Laita vaikka pikaviestiä jos kiinnostaa...

Muurarirabbi
06.03.2005 12:34:37

Mulla oli tuo rv3. onneks pääsin siitä eroon..

Hymy herkässä ja nauru katkonaista
Kapane
06.03.2005 12:52:18 (muokattu 06.03.2005 12:55:30)

Kyllähän tuo Holier Grail pitäisi halvemmallakin irrota. Kannattaa Custom-Soundsilta kysellä.

Sisälukutaito kunniaan. Puhuin HoliEST Grailistä 300e pinnassa. HoliER Grail on noin vähä päältä satkun muistaakseni. Custom Soundsilla hintaa oli 200e enemmän

Archetype H.D
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti