Aihe: ibanez soundtank, onko hyviä?
1 2
migeboy
04.02.2005 08:10:42
Eli onkos Ibanez soundtank pedaalit kuinka hyviä, näin niinkun yleensä? Muovikuorethan niissä on, sen tiedän. Itselläni on juuri testissä tuon sarjan delay (dl-5), olisikohan kannattava ostos? Kertokaahan muut kommenttia tuosta pedaalista, haulla en löytänyt.
fridgebuzz
04.02.2005 08:24:49

Jotkut on, jotkut ei. Itsellä on laudassa tuo Echomachine, ja ensimmäistä valmistuserää oleva metallikuorinen 60's Fuzz. Omistan myös Modern Fusion -säröpurkin. Se delay on luultavasti ihan hyvä perus-digitaalidelay.
"WANTED: Somebody to go back in time with me. This is not a joke. P.O. Box 332 Oakview, CA 93022. You'll get paid after we get back. Must bring your own weapons. Safety not guaranteed. I have only done this once before."
booster
04.02.2005 08:33:28 (muokattu 04.02.2005 08:34:11)
Mulla oli tuon sarjan Tubescreamer. Soundit oli hyvät, mutta pedaalien tekninen toteutus on kyllä sellainen, että en suosittele ostamaan, ainakaan jos pedaali tulee johonkin muuhun kuin kotona rimputteluun. Kytkin on _todella_ helposti hajalla, jakit on kolvattu suoraan piirilevylle ja irtoaa varmaan helposti, jne jne. Osta mieluummin Bossia tai Ibanezin sitä Tone-Lok -sarjaa, jos kohtuuhintaisia polkimia etsit.
migeboy
04.02.2005 09:18:12 (muokattu 04.02.2005 09:19:15)
Juuh. Nyt toi testissä oleva pedaali on käytetty, hintaa olisi se 30euroa. Olisiko järkevää ostaa tuolla hinnalla kotisoitteluun, keikkakäyttöön sitten eri pedaali?
mikel
04.02.2005 09:44:45
Nuo 5-sarjan pedaalit ovat saaneet aika paljon risuja mutta ei kannata heti tyrmätä efektiä. Itse ostin Ebay-ruletista CH5 Soundtankin ja maksoin postikuluineen 15 euroa laitteesta, johon olen erittäin tyytyväinen. 30 Euroa on kyllä todellista ylihintaa varsinkin, kun DE7 myydään saksan ebayssä järjestäen 43-45 euroon.

Tuosta CH5:sta vielä sen verran, että se on hintaansa nähden hyvä kapistus, ilman sitä on TS7:n alapää täysin poissa mutta tuolla pystyn hyvin kompensoimaan sen. En tiedä onko vika sitten TS7:ssa vai missä mutta CH5 ainakin auttoi kyseiseen probleemaan.

Tuossa on käyttäjien kokemuksista DL5:sta

http://www.harmony-central.com/Effects/Data/Ibanez/DL_5_Delay-01.html
Kapane
04.02.2005 10:19:57

Nuo 5-sarjan pedaalit ovat saaneet aika paljon risuja mutta ei kannata heti tyrmätä efektiä. Itse ostin Ebay-ruletista CH5 Soundtankin ja maksoin postikuluineen 15 euroa laitteesta, johon olen erittäin tyytyväinen. 30 Euroa on kyllä todellista ylihintaa varsinkin, kun DE7 myydään saksan ebayssä järjestäen 43-45 euroon.

Jos ei kuitenkaan halua saksan Ebayläisiin luottaa, niin mä ostaisin ainakin kolmellakympillä tuommoisen soundtankin, jos sille tarvetta oli. kyllä sillä hupia irtoo sen rahan edestä. tasrista kuitenin, että toimii.
migeboy
04.02.2005 10:38:19 (muokattu 04.02.2005 10:41:59)
tasrista kuitenin, että toimii.

Olen tarkistanut että toimii. Laite on minulla vielä testissä sillein, että en ole vielä maksanut sitä. Tässä kohtapuoliin pitäisi päättää että otanko tuon vai jätänkö. Ainakin tuossa laitteessa hupia riittää.

Jos ei kuitenkaan halua saksan Ebayläisiin luottaa

No teoriassa voisin ostaa sieltäkin, mutta vähän arvelluttaa sillein että jos tulee jotakin ongelmia laitteen takuun kanssa. Kyllä nyt on jokatapaukses niin, että ostan laitteen täältä suomesta, vaikka tiedän että saksasta saisi halvemmalla, mutta takuun kanssa pelleileminen ei enää jaksa houkuttaa meikäläistä.
midprice
04.02.2005 12:49:03

Noissa soundtankeissa menee fettikytkin kyllä luvattoman helposti rikki. Mullakin on tossa yks mf5 (metallikuorilla, miedompi versio tubescreamerista), jossa n. joka neljäs pedaalin polkasu vaihtaa kytkimen tilaa.
migeboy
04.02.2005 17:40:24 (muokattu 04.02.2005 17:40:52)
http://www.saunalahti.fi/~kilkmi/delay.wav --> tos soittelin vähän vähän saundipätkää tuosta pedaalist. Sori toi kitaran vire, mut kuitenkin. Kaikki saundit on väännetty siitä pedaalista.
ODE
04.02.2005 17:47:23
Juu se delay on ainaki ihan pätevän olonen. muita en oo testannu.
"Viinaa voi olla ilman hauskaa!"
JuniperThree
04.02.2005 18:09:03
Mulla on vielä toi soundtankin tubescreamer ja ihan hyvälaatusta säröä pukkaa... Oon päässy testaamaan myös TS-7 ja en huomannut soundeissa hirveesti eroja... Tosin, oon soitellu molempia suht pienellä vahvarilla, joten isomman mööpelin kans nuo vois aueta ihan erilailla...
DeWilde
04.02.2005 18:33:59
Ts-5 löytyy ja ainakaan mun trankulla ei toimi yhtään. Tosiaan toi kytkin menee harvoin päälle, joten keikalla en käyttäisi. Jos sen arvo ei olisi niin olematon, olisin myynyt sen jo aikoja sitten.
Hevi on parhaimmillaankin paskinta.
Lord of the strings
04.02.2005 18:35:13
Pääsin testimään tuota soundtank Delayta. Soundissa ei itseasiassa ollut mitään vikaa, mutta se muovisuus vähä pelotti. Hyvä kun uskalsi päälle astua ettei se muovikuori hajoa.
"Who are you? How did you get in?" "Well, i'm the locksmith and.. I'm the locksmith."|IHKK #14| Pastilli?
saha
04.02.2005 19:15:05 (muokattu 04.02.2005 19:17:18)
Eli onkos Ibanez soundtank pedaalit kuinka hyviä, näin niinkun yleensä? Muovikuorethan niissä on, sen tiedän. Itselläni on juuri testissä tuon sarjan delay (dl-5), olisikohan kannattava ostos? Kertokaahan muut kommenttia tuosta pedaalista, haulla en löytänyt.

Kysäisinpä itsekin paikallisesta soitinkaupasta että löytyykö enään soundtank-sarjan polkimia. Myyjä hörähti nauruun, tokaisi "Ai niitä paskoja jäätelöbokseja?" ja alkoi pitää mainospuhetta "nykyaikaisista ja loistavasaundisista" tone-lok-sarjan pedaaleista.

Ei siinä. Kaverilla on soundtankin joku superchorus(en muista tarkkaa mallia), ja powerlead-särötin. Hyvältä ne kuulostaa.
Nopeus=Tunne
kalamies#2 >-)))>
Super-Jari
04.02.2005 19:20:13
Minulla oli black noise ja siitä ei saanut mitään järkevää ulos. Tosin vahvistinosasto oli sillon sen verran retuperällä että kovin lopullisia arvioita ei voi antaa.
When all else fails, we can whip the horse's eyes and make them sleep, and cry.
JuniperThree
04.02.2005 19:26:58
Niin joo... Kaverilla on sarjan tremolo ja tuntuu olevan ihan hyvä perustremo...
fridgebuzz
04.02.2005 20:22:22 (muokattu 04.02.2005 20:23:38)

Ei se muovisuus ole _oikeasti_ niin paha juttu, joillain tämänkin foorumin tyypeillä on kaiken maailman soundtankeja ja danelectro-minejä laudat väärällään ;-)
"WANTED: Somebody to go back in time with me. This is not a joke. P.O. Box 332 Oakview, CA 93022. You'll get paid after we get back. Must bring your own weapons. Safety not guaranteed. I have only done this once before."
DeWilde
04.02.2005 21:56:08 (muokattu 04.02.2005 21:56:43)
Ei se muovisuus ole _oikeasti_ niin paha juttu, joillain tämänkin foorumin tyypeillä on kaiken maailman soundtankeja ja danelectro-minejä laudat väärällään ;-)

Näin. Vaikea Soundtankia on särkeä, jos sitä käyttää normaalisti eikä hypi päällä.
Hevi on parhaimmillaankin paskinta.
punk s blood
21.02.2005 15:51:51

Itsellä on soundtank ja ollut käytössä jo 90-l. lopulta asti. Erittäin tyytyväinen olen kyseiseen laitteeseen.Jämäkät bassovoittoiset soundit, kunhan ei kaikkia namiskoita kaakkoon väännä. Hoitaa hommansa niinkuin pitääkin. Se on käyttäjässä vika, jos ei saa siitä kunnon ääniä :)
Chemo
21.02.2005 18:12:59

Itsellä on laudassa tuo Echomachine, ja ensimmäistä valmistuserää oleva metallikuorinen 60's Fuzz.

Noihan ovat käsittääkseni just ne hyväsoundiset Soundtankit, muut ovat sitten enemmän tai vähemmän niin tai näin. Tai, en ole kokeillut kaikkia erilaisia, mutta olen lopuista antanut kertoa itselleni näin.

Mulla on tuo EM-5 Echomachine, se todella on harvinaisen hyväsoundinen delaypedaali. Ulkonäkö pettää tuon polkimen kohdalla. Echomachine nauttii pienoista kulttimainettakin rautalankaihmisten joukossa - se toimii yllättävän hyvin nauhakaiun korvikkeena treeneissä ja muissa soundillisesti vähemmän vakavissa tilanteissa. Mulla se on likipitäen kokonaan korvannut Danelectron Reel Echon tuossa käytössä - olkoonkin että tuossa nimenomaisessa Danossa kuori onkin metallia :-)
...ja jos uskot tuon, uskot mitä vain!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)