Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Wah-wah pedaalit
1 2 3 4 5 6 710 11 12 13 14
rakula
13.03.2005 21:28:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Haussa olisi siis volume/wah pedaali, joten olisiko tommoisesta morleyn pro series 2:sta mihinkään? Wahia käyttelisin pääasiassa leadeissa/sooloissa.
 
Se on Viidakon laki
Fortune
14.03.2005 14:21:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Haussa olisi siis volume/wah pedaali, joten olisiko tommoisesta morleyn pro series 2:sta mihinkään? Wahia käyttelisin pääasiassa leadeissa/sooloissa.
 
Toimii säröjutuissa hyvin, mutta kovin perinteinen "whaka-whaka" se ei ole.
 
Volapedaali on aika jyrkkätoiminen, vaikea tehdä sellaisia pitkiä swelleja, mutta makuasiahan tuo on.
 
Toimiva pedaali, ei hurise ja optinen kun on, niin ei potikan rahinoista tarvitse huolehtia. Pari Morleyta on ollut ja ei niistä toiminnallisesti ole mitään pahaa sanottavaa, aika moderni soundihan niissä on (paitsi Classic wahissa).
 
"Look behind you, a three-necked guitar!"
Marvel
Dr. Muff
14.03.2005 16:40:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Haussa olisi siis volume/wah pedaali, joten olisiko tommoisesta morleyn pro series 2:sta mihinkään? Wahia käyttelisin pääasiassa leadeissa/sooloissa.
 
Mulla oli joskus Morleyn Pro Series II wah-wahi. Se on kyllä selkeästi huonoin wahi mitä olen omistanut, katsoi sitten asiaa miltä kantilta tahansa. Polkimen liikerata on kohtuullinen mutta vain hyvin pienellä alueella tapahtuu ja siinäkin hyvin vähän. Kytkin on hankalassa paikassa. Siihenkin toki tottuu, niinkuin vähän kaikkeen yleensäkin. Suhisi myös enemmän kuin esim Cry Baby 535 tai Vox v847. Suosittelisin kokeilemaan ennen ostoa. Voi olla että se on sulle just se oikea, mulle se ei ollut.
 
Tuumasta toiseen.
rakula
14.03.2005 16:56:18 (muokattu 14.03.2005 16:56:49)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla oli joskus Morleyn Pro Series II wah-wahi. Se on kyllä selkeästi huonoin wahi mitä olen omistanut, katsoi sitten asiaa miltä kantilta tahansa. Polkimen liikerata on kohtuullinen mutta vain hyvin pienellä alueella tapahtuu ja siinäkin hyvin vähän. Kytkin on hankalassa paikassa. Siihenkin toki tottuu, niinkuin vähän kaikkeen yleensäkin. Suhisi myös enemmän kuin esim Cry Baby 535 tai Vox v847. Suosittelisin kokeilemaan ennen ostoa. Voi olla että se on sulle just se oikea, mulle se ei ollut.
 
No voihan perkele. Mitäköhän waakkua sitten kattelisi kun haluaisin kuitenkin ihan hyvää wahia ja volume olisi todella hyvä olla? Siis onko toi wahi ihan perseen kuuloinen?
 
Se on Viidakon laki
Fortune
14.03.2005 17:19:57 (muokattu 14.03.2005 17:24:56)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No voihan perkele. Mitäköhän waakkua sitten kattelisi kun haluaisin kuitenkin ihan hyvää wahia ja volume olisi todella hyvä olla? Siis onko toi wahi ihan perseen kuuloinen?
 
Makuasioita, sopii lead-soittoon eikä ole sellainen Crybabymainen peruswahi.
 
Itse pidin kyllä isojen säröjen kanssa Morleysta, omistin tuon PWA-II:sen ja sen distortion/volume/wahin aikanaan.
 
Suhinaa en huomannut, toisin kuin Crybabyn kanssa.
 
Onhan Crybabysta se Mister Cry tjsp., jossa on volapedaali myös.
 
Erikoisemmista voisi kannattaa harkita esim. George Dennisin (tsekkiläinen valmistaja) volume-wahia, mallinimi GD-60 tai monipuolisempi GD-65.
 
Tubesound myy Suomessa, hinnat 100-120 euron kieppeillä:
 
http://www.tubesound.fi/
 
Itselläni oli tuo Overdrive wah ja se oli kyllä todella hyvä, Morleyta perinteisempi soundi ja toimi todella oivasti.
 
http://www.george-dennis.cz/pages/fxpedals.htm
 
"Look behind you, a three-necked guitar!"
Marvel
rakula
14.03.2005 20:31:51 (muokattu 14.03.2005 20:32:00)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Makuasioita, sopii lead-soittoon eikä ole sellainen Crybabymainen peruswahi.
 
Itse pidin kyllä isojen säröjen kanssa Morleysta, omistin tuon PWA-II:sen ja sen distortion/volume/wahin aikanaan.
 
Suhinaa en huomannut, toisin kuin Crybabyn kanssa.
 
Onhan Crybabysta se Mister Cry tjsp., jossa on volapedaali myös.
 
Erikoisemmista voisi kannattaa harkita esim. George Dennisin (tsekkiläinen valmistaja) volume-wahia, mallinimi GD-60 tai monipuolisempi GD-65.
 
Tubesound myy Suomessa, hinnat 100-120 euron kieppeillä:
 
http://www.tubesound.fi/
 
Itselläni oli tuo Overdrive wah ja se oli kyllä todella hyvä, Morleyta perinteisempi soundi ja toimi todella oivasti.
 
http://www.george-dennis.cz/pages/fxpedals.htm

 
Olen totisesta ajatellut nyt ostaa tuota George Dennis parametric wahia, toivottavasti tuolta turusta voi tilata noita?
 
Se on Viidakon laki
88keys
19.03.2005 20:19:40
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En juurikaan näistä tiedä ni kysytään nyt että onkos normaalia kun ibanez wau wau pedaalia vähän tönäsee niin vahvarista kuuluu pamahdus mikä mahdollisesti pielessä?
 
pjl
21.03.2005 17:58:05
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on modailtu perus CryBaby. Puhtailla se toimii oikeen mainiosti mutta säröjen kanssa on jotensakin tylsä. Semmonen mitäänsanomaton. Mikähän wahi mahtaisi toimia paremmin liidiä soitellessa? Vai pitääkö vaan modailla lisää...
goose
21.03.2005 20:07:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on modailtu perus CryBaby. Puhtailla se toimii oikeen mainiosti mutta säröjen kanssa on jotensakin tylsä. Semmonen mitäänsanomaton. Mikähän wahi mahtaisi toimia paremmin liidiä soitellessa? Vai pitääkö vaan modailla lisää...
 
Riippuu paljon myös säröstä. Monet fuzzit eivät pelaa ollenkaan wahin jälkeen. Kannattaa kokeilla joka säröä erikseen wahin edessä ja takana.
 
Täytyyhän sitä antaa kaverinkin välillä voittaa..
pjl
21.03.2005 20:48:09
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen lisännyt wahin lähtöön puskurin ja fuzzin kanssa se itseasiassa kuulostaa nykyään aika makealta. Fuzzi ei vaan juuri nyt kuulu "keikkasettiin" (ihan kuin tässä nyt jotain keikkaa olis...). Vaakun perässä olen käyttänyt SD-1-johdanaista ja RAT:tä ja molempia yhtäaikaa... Vois toki kokeilla säröa ennen vaakkua. Kahtellaan. Miten onkin jääny koittamatta? Toi vahi on kuitenkin mulla ollu iät ja ajat. Jotenkin oon aina aatellu että vaakku kuuluu siihen ketjun ensimmäiseksi.
orman
27.03.2005 22:12:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

onko kellään kokemusta noista danelectron waheista
 
Dr. Muff
25.04.2005 17:01:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vähän tarinaa RMC3sta. http://muusikoiden.net/artikkelit/artikkeli.php?id=466
 
Tuumasta toiseen.
Oukki
28.04.2005 16:26:25 (muokattu 28.04.2005 21:50:56)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Boss PW-10 V-Wah, kellään tietoa tästä, tai muista waheista/efekteistä missä olis voice-efekti, pystyy tekemään puhetyyppistä soittoa (Kuunnelkaa vaikkapa Pink Floydin Keep Talking)
 
javia
29.04.2005 21:50:59 (muokattu 29.04.2005 21:51:31)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt on wahi etsinnät lopullisesti ohi... Ostin teesen picture wahin, ja tältä wahin pitää kuulostaa, todella maukas soundi.
Kiitoksia dipshitille hyvästä RMC opastuksesta...
 
Vehkeitten räpläys kuulluu asiaan...
thomasgynn
06.05.2005 11:11:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Liekö kaikki aiheen lukijat raskaan musiikin ystäviä, mutta mainittakoon wahin (mielestäni maukas) käyttö myös 70-luvun popissa ja discossa.
 
Beegees: Night Fever
Isaac Hayes: Shaft tunnari
Kari Tapio: Kylähäät
 
efunkelist
08.05.2005 22:46:50
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

My bad, en jaksanut lukea koko säiettä mutta tuleepahan kertauksena jos ei uutena tietona MORLEY-pedaaleista:
 
Morleyn waheista on tolkuttoman työlästä poistaa se palautusjousi siististi jos sen haluaa pois.
Mulla oli joskus morleyn peruswahi (übercacca) ja se oli sen verran kovassa käytössä että jousi napsahti poikki. Se hankasi kurjasti poljinta joten päätin ottaa sen pois jotta polkimesta saisi jousettoman tyyliin crybaby, vox, ym. iso virhe. Duunia oli todella paljon näprää niiden ruuvien kanssa (tai sitten olin jannuna todellinen nakkisormi) ja lopulta nekään ei pysyny tarpeeksi kireällä että poljinta saisi bypassilla pysymään. Uutta jousta yritin saada paikoilleen ja ajattelin että samantien molemmin puolin akselia jotta sen tuntuman polkimeen saisi suoraksi ja tasaiseksi. Ja siinäkös vasta duunia olikin että sen sai kasattua edes sillä yhdellä jousella! Ikimaailmassa en siihen hommaan enää ryhdy.
 
Myöhemmin hommauduin siitä eroon ja tilalle tuli Bad Horsie1 ja se soundasi hyvin. Myin senkin sitten joskus pois kun aloin pelkäämään sen lehtijousentapaisen väsymistä ja katkeamista edellisen tyyliin.
 
Nykyinen VOX rokkaa ja kovasti. Suosittelen niin hevistelyyn kuin funkkaamiseen. Jos vielä joskus hommaan morleytä niin ehkä badhorsie2 tai mahdollisesti tremonti - mutta edelleen tuo jousiongelma vaivaa meikäläistä. Nykyään osaisin ehkä paremmin rakentaa kyllä kiertotien tuohon ongelmaan, lehtijousen tilalle ihan normaali kierrejousi. Ja truebypass tavalla tai toisella, vaikka luuppiboksilla.
 
leijona
17.05.2005 16:04:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lueskelin harmony centralista juttua Voxin V848 Clyde McCoy resussie wahista ja siellä jotkut sanoivat että se on epäluotettava,että joskus toimii ja joskus ei.Onko kelläkään käynyt vastaavasti?
 
Dr. Muff
18.05.2005 10:19:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lueskelin harmony centralista juttua Voxin V848 Clyde McCoy resussie wahista ja siellä jotkut sanoivat että se on epäluotettava,että joskus toimii ja joskus ei.Onko kelläkään käynyt vastaavasti?
 
No geh-geh on kuitenkin niin simppeli laitos että se toimii tai sitten ei. Kytkimethän nyt voi mennä paskaksi ja siitä tod. näk. on kysymys noissa H-Cn jutuissa, lukematta luulen näin. Potikka on myös kuluva osa ja rupeaa vihoittelemaan ennemmin tai myöhemmin. Mulla oli V847 ja siinä ei ainakaan ollut mitään toiminnallisia häiriöitä, joskaan siinä ei myös ollut alkup kytkintä, suurinpiirtein sama laite se kuitenkin on.
 
Tuumasta toiseen.
Destructor
23.05.2005 18:14:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Off-topic:
 
Mulla ois Dunlop GCB-95 Wah myynnissä, laittakaa e-mailia niin voin pistää kuvia tulemaan.
 
In Conspiracy With Satan
toxic
24.05.2005 15:09:45 (muokattu 24.05.2005 15:10:24)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Off-topic:
 
Mulla ois Dunlop GCB-95 Wah myynnissä, laittakaa e-mailia niin voin pistää kuvia tulemaan.

 
Alkaa T:llä ja loppuu I:in, mikä se on?
- TORI!
 
Joo, mistäköhän saisin lääkkeitä...
 
Onko morleyn bad horsiesta mitään kunnon ääninäytteitä?
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 710 11 12 13 14

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «