Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Vielä kerran; Peavey Classic 30
1 2 3 4 5 6 7 8 9
iec
05.06.2016 19:50:45
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan hyväsoundinen vahvari se Classic 30 on ja myös todella äänekäs. Toiset tykkää ihan orkkiskajarialakin, mutta sitten vasta C30 herää rokkitouhuissa eloon, kun siihen vaihtaa WGS Veteranin tai Retron.
 
Jos jotain huonoa pitää keksiä, niin tuon vahvarin sisäinen piirilevyrakenne ei ole mahdollisen korjaamisen kannalta kovin hyvä (muistaakseni kolme eri piirilevyjä 90asteen kulmissa toisiinsa nähden tai siis U-muodossa ja ne on jäykillä hyppylangoilla yhdistetty). On tainnut suunnittelijalla olla huono päivä tai sitten managementti on käskenyt tehdä tuollaisen ratkaisun suunnittelijan vastustuksesta huolimatta. Jenkeissähän tulee kenkää jos kritisoi pomon ajatuksia. :) Mulla oli hetken aikaa myös jenkki Crate Vintage 30 ja siinä oli paljon fiksumpi design kuin Classicissa.
 
-iec
 
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
midprice
05.06.2016 20:31:30
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Äänekäs se on todellakin. Nykyään kun teen säröt purkeilla puhtaaseen kanavaan, niin volumesäätö on yhtä tuskaa. Säätö vaatii epäinhimillisen pieniä liikkeitä volumepotikan asennossa. Hanaa ei voi avata kuin alle kakkoselle, kun möykkä on jo järjetön.
 
Auttaisikohan keposemmat etuasteputket? Vai pitäisiköhän jotenkin rukata tuota volumen säätöaluetta?
 
Metalkallo
05.06.2016 20:34:45 (muokattu 05.06.2016 20:48:18)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

iec: Ihan hyväsoundinen vahvari se Classic 30 on ja myös todella äänekäs. Toiset tykkää ihan orkkiskajarialakin, mutta sitten vasta C30 herää rokkitouhuissa eloon, kun siihen vaihtaa WGS Veteranin tai Retron.
 
Jos jotain huonoa pitää keksiä, niin tuon vahvarin sisäinen piirilevyrakenne ei ole mahdollisen korjaamisen kannalta kovin hyvä (muistaakseni kolme eri piirilevyjä 90asteen kulmissa toisiinsa nähden tai siis U-muodossa ja ne on jäykillä hyppylangoilla yhdistetty). On tainnut suunnittelijalla olla huono päivä tai sitten managementti on käskenyt tehdä tuollaisen ratkaisun suunnittelijan vastustuksesta huolimatta. Jenkeissähän tulee kenkää jos kritisoi pomon ajatuksia. :) Mulla oli hetken aikaa myös jenkki Crate Vintage 30 ja siinä oli paljon fiksumpi design kuin Classicissa.
 
-iec

 
Kiitoksia tästä valaistuksesta, plussaa pamautan sulle. Luotettavuus on itselleni ainakin erittäin tärkeää ja tuo ei kuulosta kauhean hyvältä.
 
midprice:lle myös plussaa.
 
Tässä muuten suht hyvä peavey vs marsu testi
https://www.youtube.com/watch?v=iKapM8as68A
 
Ja tässä peavey classic 30 combo carl martin plexitone pedaalin kanssa. Magiaa!
https://www.youtube.com/watch?v=qkkX2iaAm2E
 
Mikä on musiikkia minulle ei välttämättä ole musiikkia muille.
hallu
05.06.2016 20:45:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

midprice: Äänekäs se on todellakin. Nykyään kun teen säröt purkeilla puhtaaseen kanavaan, niin volumesäätö on yhtä tuskaa. Säätö vaatii epäinhimillisen pieniä liikkeitä volumepotikan asennossa. Hanaa ei voi avata kuin alle kakkoselle, kun möykkä on jo järjetön.
 
Auttaisikohan keposemmat etuasteputket? Vai pitäisiköhän jotenkin rukata tuota volumen säätöaluetta?

 
Yksi ihan toimiva tarkaisu tuohon on laittaa EQ-pedaali tms efektiluuppiin säädät sen lopullisen volumen siis kahdessa portaassa vahvistimen etuasteessa pystyt ruuvaamaan volaa huolettomasti ja lopullisen äänen paineen säädät efektilenkissä olevasta volasta. itse laitoin Fender BluesDeVilleen (jonka vola ja master oli todellakin kylmän hien otsalle nostattava) efektilenkkiin Boss RE-20 pedaalin josta sai halutessaan nauhakaikuefektit, mutta ennen kaikkea sen levelsäätö puraisi vaikka efekti ei olisi ollut päälläkään. Ihan yksinkertainen voumepedaali tai pelkkä volapotikka piuhassakin toiminee.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
midprice
05.06.2016 20:49:54
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

C30:n luotettavuudesta sen verran vielä, että toi mun yksilö on kukkunut vuodesta 2002 ilman minkäänlaisia huoltotoimenpiteitä. Tuon kauemmas en sen historiaa tiedä, ysärivehje kuitenkin. Ja eikä ole pidetty kuin kukkaa kämmenellä, keikoilla se on käynyt säännöllisesti. Edes putkia en ole vaihtanut, en tiedä pitäisikö, kun kerta toimii.
 
harryk
05.06.2016 20:50:19
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Metalkallo: Kiitoksia tästä valaistuksesta, plussaa pamautan sulle. Luotettavuus on itselleni ainakin erittäin tärkeää ja tuo ei kuulosta kauhean hyvältä.
 
midprice:lle myös plussaa.

 
Olemme huoltaneet satoja erilaisia kitara- ja bassovahvistimia omien Bluetone vahvareiden rakentamisen ohella. Peavey Classiceja on ollut myös työpöydällä. Huollon kannalta ne ovat sarjaa painajaisuni. Näyttää siltä, että ne on suunniteltu ja tehty käytettäväksi kertakäyttöperiaatteella.
 
Suomalaisia käsintehtyjä putkivahvistimia kaikille soittajille www.bluetone.fi
midprice
05.06.2016 20:53:37
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Yksi ihan toimiva tarkaisu tuohon on laittaa EQ-pedaali tms efektiluuppiin säädät sen lopullisen volumen siis kahdessa portaassa vahvistimen etuasteessa pystyt ruuvaamaan volaa huolettomasti ja lopullisen äänen paineen säädät efektilenkissä olevasta volasta.
 
Joo, tollasesta ratkaisusta oon kuullutkin. Joutunee kokeilemaan, kiitos muistutuksesta.
 
Metalkallo
05.06.2016 21:02:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

harryk: Olemme huoltaneet satoja erilaisia kitara- ja bassovahvistimia omien Bluetone vahvareiden rakentamisen ohella. Peavey Classiceja on ollut myös työpöydällä. Huollon kannalta ne ovat sarjaa painajaisuni. Näyttää siltä, että ne on suunniteltu ja tehty käytettäväksi kertakäyttöperiaatteella.
 
Plussaa pamahtaa tänään oikein urakalla..
 
Kiitoksia ammattilaisen näkökulmasta, tämä pamautti sitten lopullisen naulan classic 30:n arkkuun. Harmi kyllä kun on noin nautinnollinen puhdas kanava. Ehkäpä tuossa tuo halpa hinta sitten vertautuu.
 
Mikä on musiikkia minulle ei välttämättä ole musiikkia muille.
hallu
05.06.2016 21:03:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Metalkallo: Kiitoksia tästä valaistuksesta, plussaa pamautan sulle. Luotettavuus on itselleni ainakin erittäin tärkeää ja tuo ei kuulosta kauhean hyvältä.
 
midprice:lle myös plussaa.
 
Tässä muuten suht hyvä peavey vs marsu testi
https://www.youtube.com/watch?v=iKapM8as68A
 
Ja tässä peavey classic 30 combo carl martin plexitone pedaalin kanssa. Magiaa!
https://www.youtube.com/watch?v=qkkX2iaAm2E

 
No hienot on soundit molemmissa. Erilainen tone ja Peavey tuossa testissä kuulostaa lämpimämmältä Marsu on vähän koleahko. Eniten huomiota kiinnittää Marshallin kovemmat hurinat (onkohan putket lopussa tai testiasettelussa jokin joka saa sen hurisemaan?).
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
Tympee Huttunen
05.06.2016 21:05:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Metalkallo: Plussaa pamahtaa tänään oikein urakalla..
 
Kiitoksia ammattilaisen näkökulmasta, tämä pamautti sitten lopullisen naulan classic 30:n arkkuun. Harmi kyllä kun on noin nautinnollinen puhdas kanava. Ehkäpä tuossa tuo halpa hinta sitten vertautuu.

 
Tässä juttua tuosta Stukesin myynkiellosta:
 
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=142366
 
Itse ainakin tuollaista hankkiessani välttäisin tuon aikakauden vehkeitä. Ehkä Peaveyn foorumeilla on tietoa kuinka havaita vaarallinen muuntaja.
 
iec
06.06.2016 08:52:20 (muokattu 06.06.2016 08:54:25)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Crate Vintage Club 30 voisi olla hyvä vaihtoehto Peaveylle. Siinä oli aika hyvät cleanit, eli muistaakseni jotain Voxin ja Fenderin väliltä. Ja todellakin paljon selkeämpi sähköpuolen design kuin Peaveyn Classic 30:ssä.
 
EDIT: Tuossa olisi Crate VC30 edullisesti: https://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=1142368
 
-iec
 
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
Tami
06.06.2016 14:46:59
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

iec: Crate Vintage Club 30 voisi olla hyvä vaihtoehto Peaveylle. Siinä oli aika hyvät cleanit, eli muistaakseni jotain Voxin ja Fenderin väliltä. Ja todellakin paljon selkeämpi sähköpuolen design kuin Peaveyn Classic 30:ssä.
 
EDIT: Tuossa olisi Crate VC30 edullisesti: https://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=1142368
 
-iec

 
Classic on mun mieleen hinta-/laatusuhteeltaan. Tuommoinen crate käväisi omistuksessa ja ainakin omassa versiossa oli edeltävällä omistajalla ollut lämpöongelmia. Puuhastelin laitteen kuntoon, ja kyllä tuo on sisältä samaa laatua kuin classic tai vaikkapa H&K:n tube editionit...
 
Vahva suoistus tuolle torilla olevalle Carvinille. Soundi on kohdallaa, 100w:n tehoa ei kannata pelätä ja eq:n ansiosta tuo saa ruuvattua melko monipuoliseen asentoon... https://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=1137258
 
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
iec
06.06.2016 15:04:02 (muokattu 06.06.2016 15:12:30)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tami: Classic on mun mieleen hinta-/laatusuhteeltaan. Tuommoinen crate käväisi omistuksessa ja ainakin omassa versiossa oli edeltävällä omistajalla ollut lämpöongelmia. Puuhastelin laitteen kuntoon, ja kyllä tuo on sisältä samaa laatua kuin classic tai vaikkapa H&K:n tube editionit...
 
Vahva suoistus tuolle torilla olevalle Carvinille. Soundi on kohdallaa, 100w:n tehoa ei kannata pelätä ja eq:n ansiosta tuo saa ruuvattua melko monipuoliseen asentoon... https://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=1137258

 
Mutta oletkos koskaan avannut sitä Classic 30-mallia? Minä olen ja olen Bluetonen Harryn kanssa täysin samaa mieltä siitä kuinka helppo tuota on korjata. Omassa sattui olemaan onneksi helposti korjattavissa ollut irronnut juotos, joka löytyi päällimmäiseltä piirilevyltä. Mietin vain sitä korjatessa, että onneksi vika ei ollut sillä kaikkein taaimmaisella piirilevyllä. Classic 30 on munkin mielestä ihan hyvä soundeiltaan, eikä ole hinnalla pilattu ainakaan käytettynä. Mutta sen kanssa ottaa tietoisen riskin mahdollisen korjauksen hinnan suhteen, ellei sitten itse osaa korjata putkivahvistinta.
Classic 30: http://www.bustedgear.com/images/jobs/Peavey_classic/Chassis_2.jpg
 
Crate VC30 taas oli aika fiksusti rakennettu, mutta kieltämättä Classic 30:ssä oli pääteputket paremmassa paikassa lämmön aiheuttaman rasituksen kannalta.
Crate VC30: http://uraltone.com/info/wp-content … /2010/01/crate_vintage_club_201.jpg
 
Tuo linkittämäsi Carvin vaikuttaa kyllä todella hyvältä vaihtoehdolta sekä Classic 30:lle että Crate VC 30:lle.
 
-iec
 
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
MikaHekkanen
07.06.2016 09:48:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Metalkallo: Mitäs mieltä porukat on tänä päivänä tästä classic 30 combosta? Onko mitään vikoja joista olisi hyvä tietää tai muuta?
 
Olen katsellut videoita ja kuunnellut tuota ja aika hyvältä kuulostaa. Tuossa näyttäisi olevan aika hyvät puhtaatkin, ja säröäkin saa ihan kivasti tarvittaessa. Vahvari on muutenkin aikalailla siellä tontilla mihin itse kallistun.
 
Tuossa näyttää olevan 16ohm paikka lisäkaapille, eli voisinko liittää classic 30:n mun marsun 1960A kaappiin jossa greenbackit? Kaappi siis 16ohm kuten myös peaveyn takapaikka.

 
Ostin omani 90-luvun alussa ja melko kovalla käytöllä se on, ainakin ajoittain, ollut. Edelleenkin pidän siitä kovin, olen saanut sen toimimaan monenmoisessa musiikkityylissä - vaikka pakko on todeta, että autenttinen Hekkanen-soundi ei paljoa muutu vaikka yrittäisin löytää jotain uutta.
 
Kuten monet muutkin, olen hakenut tuosta vähäsen alkuperäisestä poikkeavaa soundia. Isoja modauksia en kuitenkaan ole tehnyt/teettänyt, putkipasianssi ja kaiuttimen vaihto ovat riittäneet. V1-putkeksi vaihdoin miedomman 12at7:n ja soundi on nyt helpompi pitää kliininä tarvittaessa. Kaikki putket ovat JJ:lta ja soundi on niitten myötä hieman tummentunut - ainakin psykoakustisesti. Ämyriksi laitoin jotain Eminence Legend -sarjasta ja tämä sai aikaan jo isomman muutoksen, lämpöä tuli lisää ja kireä kihinä katosi. Lisäksi olen ajanut tuota lähes aina 1x12-lisäkaapin kanssa, sielläkin on ollut viime aikoina Eminence Legend.
 
Omassa kappaleessani ei ole ollut ikinä ensimmäistäkään vikaa. YMMV, totta kai.
Metalkallo
07.06.2016 11:20:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MikaHekkanen: Ostin omani 90-luvun alussa ja melko kovalla käytöllä se on, ainakin ajoittain, ollut. Edelleenkin pidän siitä kovin, olen saanut sen toimimaan monenmoisessa musiikkityylissä - vaikka pakko on todeta, että autenttinen Hekkanen-soundi ei paljoa muutu vaikka yrittäisin löytää jotain uutta.
 
Kuten monet muutkin, olen hakenut tuosta vähäsen alkuperäisestä poikkeavaa soundia. Isoja modauksia en kuitenkaan ole tehnyt/teettänyt, putkipasianssi ja kaiuttimen vaihto ovat riittäneet. V1-putkeksi vaihdoin miedomman 12at7:n ja soundi on nyt helpompi pitää kliininä tarvittaessa. Kaikki putket ovat JJ:lta ja soundi on niitten myötä hieman tummentunut - ainakin psykoakustisesti. Ämyriksi laitoin jotain Eminence Legend -sarjasta ja tämä sai aikaan jo isomman muutoksen, lämpöä tuli lisää ja kireä kihinä katosi. Lisäksi olen ajanut tuota lähes aina 1x12-lisäkaapin kanssa, sielläkin on ollut viime aikoina Eminence Legend.
 
Omassa kappaleessani ei ole ollut ikinä ensimmäistäkään vikaa. YMMV, totta kai.

 
Kiitos paljon! Joo, itsekin tykkään kyllä tuon puhtaista aikas paljonki vaikka en olekaan kuullut kuin videolta.
 
Mikä on musiikkia minulle ei välttämättä ole musiikkia muille.
Metalkallo
07.06.2016 12:37:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei vitsit! Ei tiedä viitsisikö hankkia tällaisen kun nuo puhtaat on niin nannat, mutta tuo kestävyys ja korjauksen vaikeus hämmentää? :E
 
Mikä on musiikkia minulle ei välttämättä ole musiikkia muille.
iec
07.06.2016 13:09:09
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Metalkallo: Ei vitsit! Ei tiedä viitsisikö hankkia tällaisen kun nuo puhtaat on niin nannat, mutta tuo kestävyys ja korjauksen vaikeus hämmentää? :E
 
Toisaalta noin 350 eurolla se on hintansa haukkunut jos kestää edes muutaman vuoden :D. Eli sehän on tuurista kiinni sattuuko kohdalle hyvä yksilö vai maanantaikappale. Ja kuten tuossa muutama tyyppi on todennutkin että ei ole ollut mitään ongelmia kyseisen vahvarin kanssa. Ei mullakaan ollut kuin se yksi irronnut juotos siellä ja sekin oli helpossa paikassa korjaamisen kannalta. Meni ilmeisesti siinä rikki kun kolautin vahvistimen oven pieleen siirtäessäni sitä heti soittamisen jälkeen.
 
Kyllä sun pitää nyt käydä jossain testaamassa tuo vahvari, että saat mielenrauhan asian suhteen. Voihan se olla lopulta niin, että se ei ollutkaan sun juttu kun testaat livenä.
 
-iec
 
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
PeeJii
07.06.2016 13:24:16 (muokattu 07.06.2016 13:25:25)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kestävyys ja korjauksen vaikeus hämmentää? :E
 
Tästähän on jo muutaman vuoden ollut Peavey classic 30 II - malli, mutta jostain syystä sitä ei ole Euroopassa näkynyt. Siinä on piirilevy yhtenä kappaleena ja joitain muitakin muutoksia/parannuksia. Ulkoisesti sen tunnistaa ehkä parhaiten standby-kytkimestä jota näissä vanhemmissa malleissa ei ole.
 
Metalkallo
07.06.2016 13:26:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

iec: Toisaalta noin 350 eurolla se on hintansa haukkunut jos kestää edes muutaman vuoden :D. Eli sehän on tuurista kiinni sattuuko kohdalle hyvä yksilö vai maanantaikappale. Ja kuten tuossa muutama tyyppi on todennutkin että ei ole ollut mitään ongelmia kyseisen vahvarin kanssa. Ei mullakaan ollut kuin se yksi irronnut juotos siellä ja sekin oli helpossa paikassa korjaamisen kannalta. Meni ilmeisesti siinä rikki kun kolautin vahvistimen oven pieleen siirtäessäni sitä heti soittamisen jälkeen.
 
Kyllä sun pitää nyt käydä jossain testaamassa tuo vahvari, että saat mielenrauhan asian suhteen. Voihan se olla lopulta niin, että se ei ollutkaan sun juttu kun testaat livenä.
 
-iec

 
Niinhän sitä pitäis käydä, vois kyllä olla kun Fenderillä vetelis tuolla niin mua ei sais siitä enää irti. :) Mutta kattoo nyt.. Olis se hyvä kyllä että vahvari olisi helppo korjata jos rikkoontuu. Jos tuon hommais niin pitäis vielä hommaa siihen greenback kajari koska greenback soundi on jäänyt korviin. Tuo kyllä pätee lähes kaikkiin comboihin joita olen katsellut.
 
Mikä on musiikkia minulle ei välttämättä ole musiikkia muille.
Metalkallo
07.06.2016 21:41:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Painaakos tää combo muuten paljon?
 
Mikä on musiikkia minulle ei välttämättä ole musiikkia muille.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7 8 9

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «