Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Jackson!
1 2 3 4 510 11 12 13 14 15 16
antikristus
14.08.2017 21:20:02 (muokattu 14.08.2017 21:23:55)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

niemepet: Tulipa sitten tilattua kitara kesän NAMM messujen jälkeen. Enpä ole koskaan NAMM messujen jälkeen ennakkotilannut mitään... vähän jännittää mitä sieltä oikein tulee. Eka Jackson minun kokoelmassani.
 
http://www.jacksonguitars.com/guita … aple-fingerboard-transparent-green/

 
X-series on vähän jännittävä kyllä. Mulla on nyt ollu yks huono ja yks hyvä X-sarjan Jacksoni. Toivottavasti sattuu hyvä yksilö kohalle!
 
Humppa-Pappa: Pistäppä sitten fiiliksiä tänne kun saapuu. Itseäkin on poltellu samanlainen karahka
 
Pitääkii muistaa laitella. Yleensä tuppa jäämää kirjottelut unholaa new gear dayn jälkee mut jos nyt kunnostautuis. Hyvillä fiiliksillä odottelen, ainakii soundin puolesta Nazgul/Sentient setti toimii helvetin hyvin tossa 7-kielisessä.
 
Jackson-mies
antikristus
22.08.2017 06:34:17
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt meni tilaus sisää Musacornerii. 4-14 päivää ja pitäis alkaa new guitar day häämöttämää.
 
Jackson-mies
antikristus
31.08.2017 21:26:53 (muokattu 01.09.2017 08:10:36)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tänää saapui DKA8m. Loisto säkä ja anoppi tuli tänää kylään ni oli aikaa vetää oikee syväluotaavat koesoitot. Alkuun pakko todeta, että Musacornerissa on pirun hyvä asiakaspalvelu ainakin internetin välityksellä.
Itse kitaraan: Out of the box nätti kun mikä, väri on livenä huomattavasti näyttävämpi kun kuvissa (jotain helmiäistä seassa hyvällä maulla). Kokeilin erityisellä tarkkuudella nauhanpäät kun edellisessä meksikaanissa (DKA7) ne vähän törötti. Vaan ei tässä, ei tuu otelaudasta yli ja on kivasti pyöristetty niinkun tonnin kitarassa kyllä jo kuuluukin. Kieliä sai laskea 3-4 milliä mutta se ei oo ton tyyppisellä tallalla homma eikä mikään, intonaatiot oli valmiiks ihan ok:t. Eli kitara on lähteny tehtaalta semmosessa kunnossa että tekijä ois siihen nimmarinsa kehdannu laittaa.
Kaula on tosi ohut, kokemusta esim. Iban kaseista ei oo niin en voi kuvailla kun että ohkasempi kun Agilessa ja on kevyt soittaa. "Neck Finish: Hand-Rubbed Urethane Gel" on mattapintanen ja tosi hyvän tuntunen käteen eikä jarruta kiireellisessä siirtymässä nauhalta 2 nauhalle 17.
Mikitkin on ainakin itelle enemmän mieleen kun vanhemman DKA sarja D-Activatorit mutta Killswitchin heivaan kyllä mäkeen ensitilassa. Se on ehkä ainoo huono asia tässä kitarassa, takeltelee matkalla alas jo kytkee hiljasuuden vähän epävarmasti mut onneks en ois moista tarvinukkaa. Eikä punanen näppylä paista oranssista niin pahasti. Planet Wavesin autotrim lukkovirittimet on vaan kätevät ja hyvät. Tässä osottaa kans jakki ylöspäin eli helppo pyöräyttää piuha hihnan yli, piuha langattomaan ja ei oo niin haavoittuvainen istumasoitossakaan.
Olen hyvin iloinen. 9 1/2
 
Edit: Unohin mainita, että 28" skaala on aika näppärä. Vähän helpompi soittaa ku 28,6" mut tarpeeks pitkä F# kielelle. Joku perus "erg" 26,5" ois jo auttamatta ihan hirvee soittaa noilla vireillä.
Ja tossa pari kuvaa: https://instagram.com/p/BYeDhqZlMiB/
 
En oo mikää häävi kirjottaja mut koittakaa ottaa selvää.
 
Jackson-mies
niemepet
01.09.2017 15:12:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

antikristus: Tänää saapui DKA8m.
 
On kyllä hienon näköinen peli! Itse oon tykästynyt Gretschin oranssiin, joten sen vuoksi en vierasta oranssia värinä.
 
Orange is the new black.
 
antikristus
01.09.2017 16:57:36
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

niemepet: On kyllä hienon näköinen peli! Itse oon tykästynyt Gretschin oranssiin, joten sen vuoksi en vierasta oranssia värinä.
 
Orange is the new black.

 
Jackson on kyllä vähän huono noitten myyntikuvien kanssa koska tänkin myyntikuvan väri ei oo mitää verrattuu edes noihin kännykällä otettuihin :D Ja sama noi pro series Misha Mansoor sigut.
 
Jackson-mies
Humppa-Pappa
02.09.2017 13:01:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On kyllä mahjottoman hyvännäköinen keppi, ja hienoa että työnjälkikin on kohdallaan!
 
BulletFace
01.10.2017 10:24:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

antikristus: Jackson on kyllä vähän huono noitten myyntikuvien kanssa koska tänkin myyntikuvan väri ei oo mitää verrattuu edes noihin kännykällä otettuihin :D Ja sama noi pro series Misha Mansoor sigut.
 
Joo, en tiedä miten noista ei noilla resursseilla mitä Jaskallakin kuitenkin ole niin oteta oikeasti sellaisia kuvia, että leuka tippuu maahan. Samaa ihmettelin kun kuolasin tuota uutta Jackson RR24:sta minkä sitten hommasinkin. Jaskan sivuilla ihan paskat kuvat ja sama homma muissakin kaupoissa, kun ilmeisesti saavasta Jaskalta kuvat mitä käyttävät. Luonnossa todella paljon paremman näköinen.
 
Get the best and fuck the rest.
Metalkallo
29.03.2019 01:07:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikäs tarkoitus tuossa Rhoads eli vaikka RR1 mallissa on tuolla metallisella siivellä tuossa reikien kohdalla mistä kielet tulee läpi kiinteätallaisessa? Onko vaan koriste vai miten?
 
Esim https://www.rainbowguitars.com/guit … p-rr1t-cadillac-green/2849902000/fe
 
Itselläni on Grover Jackson Concorde ja otin tuon siivekkeen pois, siitä vaan tuli mieleen tuo asia?
 
Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän.
Mandarax
29.03.2019 08:26:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Metalkallo: Mikäs tarkoitus tuossa Rhoads eli vaikka RR1 mallissa on tuolla metallisella siivellä tuossa reikien kohdalla mistä kielet tulee läpi kiinteätallaisessa? Onko vaan koriste vai miten?
 
Ihan muotoilujuttu / koristehan tuo on. Jotain puuta kovempaahan tuossa pitää olla, siis kohdassa jossa kieli taittuu rungon sisään. Monessa kitarassa käytetään niitä metalliholkkeja (ferrules) mutta RR:ssä tosiaan tuollainen "siipi".
 
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
Metalkallo
29.03.2019 08:39:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mandarax: Ihan muotoilujuttu / koristehan tuo on. Jotain puuta kovempaahan tuossa pitää olla, siis kohdassa jossa kieli taittuu rungon sisään. Monessa kitarassa käytetään niitä metalliholkkeja (ferrules) mutta RR:ssä tosiaan tuollainen "siipi".
 
Juu, meinaan hankkia kyllä ne metalliset kieliholkit niihin reikiin, näyttävät paremmilta kuin tuo siipi.
 
Kiitos.
 
Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän.
zedder
29.03.2019 09:42:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Metalkallo: Juu, meinaan hankkia kyllä ne metalliset kieliholkit niihin reikiin, näyttävät paremmilta kuin tuo siipi.
 
Kiitos.

 
Meinaat siis että kolme turhaa ruuvinreikää eivät haittaa yhtään?
 
Jokaisella on oikeus kieltäytyä aikuisten kitaroista.
Metalkallo
29.03.2019 10:48:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

zedder: Meinaat siis että kolme turhaa ruuvinreikää eivät haittaa yhtään?
 
Ei ainakaan mua.
 
Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän.
Karhukoira74
03.05.2019 11:32:26
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onkos Suomessa enää nykyisin custom shopin tilaustiskiä millään liikkeellä?
 
-So many assholes, so few bullets-
mungiisi
03.05.2019 13:54:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Karhukoira74: Onkos Suomessa enää nykyisin custom shopin tilaustiskiä millään liikkeellä?
 
F-musiikin kautta tein reilu vuosi sitten hintatiedustelun. Heillä on Fenderin edustus, joten sitä kautta hoituu myös Jackson.
 
Mandarax
03.05.2019 13:56:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Karhukoira74: Onkos Suomessa enää nykyisin custom shopin tilaustiskiä millään liikkeellä?
 
Ei taida olla Euroopassa ollenkaan kun sitä joku aika sitten tuolla foorumeilla tiedustelin. Custom selectille omat diilerit jenkeissä ja master build -tilauksia ei oteta tällä hetkellä lainkaan vastaan.
 
https://www.jacksonguitars.com/custom-shop#jcs-dealers
 
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
Mandarax
03.05.2019 13:57:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mungiisi: F-musiikin kautta tein reilu vuosi sitten hintatiedustelun. Heillä on Fenderin edustus, joten sitä kautta hoituu myös Jackson.
 
Ok, mutta käsittääkseni hekin hoitavat tuon vain välikätenä jonkun noista jenkkidiilerien kautta. Korjatkaa toki jos olen väärässä?
 
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
mungiisi
04.05.2019 14:04:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mandarax: Ok, mutta käsittääkseni hekin hoitavat tuon vain välikätenä jonkun noista jenkkidiilerien kautta. Korjatkaa toki jos olen väärässä?
 
Ainakin vielä vuosi sitten hoitivat koko ketjun itse, ja hinta oli myös varsin vertailukelpoinen jenkkidiilereihin. Silloin sain myös jenkkidiilereiltä vastausta että he eivät suostu Suomeen myymään.
 
Mandarax
05.05.2019 10:51:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mungiisi: Ainakin vielä vuosi sitten hoitivat koko ketjun itse, ja hinta oli myös varsin vertailukelpoinen jenkkidiilereihin. Silloin sain myös jenkkidiilereiltä vastausta että he eivät suostu Suomeen myymään.
 
No perskele, pitääpä itekin tiedustella sieltä suunnalta mikä tämänhetkinen tilanne on
 
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
Karhukoira74
05.05.2019 11:25:01
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mandarax: No perskele, pitääpä itekin tiedustella sieltä suunnalta mikä tämänhetkinen tilanne on
 
No tämä sama....täytyypä laittaa viestiä Fazerille. Samaahan noi on nykyään Fenderin kanssa, luulis ettei isoja ongelmia ole Fasun kautta.
 
-So many assholes, so few bullets-
zedder
05.05.2019 20:39:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eräillä kun on tapana säännölliseti valitella siellä täällä sähkökitaroiden voluumipotikoiden sijoittelusta, niin kai tämäkin sallitaan:
 
Kukahan oli se viisas joka päätti tuotanto-RR:n mikrofonivalitsimen lopullisen sijainnin? Saattoi olla Randy itse joka sen aluksi määritteli, mutta taisi vain yksi protoyksilö valmistua hänen elinaikanaan eikä siinä ollut kampea tiellä. Nimittäin etenkin RR1:n kanssa, jossa on "floikkatalla", on hiukan haasteita muuttaa mikkivalintaa semmoista vähän ripeämpää musiikkia soitellessa. Nuppi on joka tapauksessa hiukan piilossa potikannuppien välissä ja lisäksi aina silloin tällöin se floikan kampikin on blokkaamassa pääsyn nupille. Tuskin tuo asia hitaampaa iskelmämusiikkia jammaillessa haittaisi, mutta kiireessä ja muutenkin taitojen ylärajoja koetellessa se ei ainakaan lisää onnistumisen mahdollisuuksia.
 
Joissakin kitaroissa tuo sijoittelu on hoidettu selkeästi paremmin, ensinnä tulee mieleen esim. ESP M-II (myöskin "floikalla" varustettu) ja Epiphone Explorer 1984. No toisaalta kyllä se ESP:kin osaa tyriä: FR-II -Horizonissani on naurettavan pieni ja lyhyt metallinen mikinvaihtonuppi eikä senkään sijoituspaikka ole ihan optimaalinen.
 
Hyvin resonoiva yksilö.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 510 11 12 13 14 15 16

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «