Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: ENGL Savage
1 2 3 4 5 6 7
Ben_D
06.09.2005 22:39:26 (muokattu 06.09.2005 22:42:52)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huhhuh..eipä ollut helppo laite säätää tämä. Vihdoinkin löyty jyrä soundi, mutta ei ollut helppoa..Jos Powerball oli vittumainen säätää niin tää on sitä potenssiin 10. Lead kanavalla 3 namiskaa jolla säädellään volyymia ja säröö. Plus kaikenmaailman hienosäätimet.
 
Ben_D
18.09.2005 10:26:08
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kun mua nyt kiinnostaa tää laite niin otin vähän selvää, missä kaikkialla Savagee voi kuulla. Omasta mielestä ihan mukavaa jälkee saatu studiossa aikaseksi:
 
- Destruction - Inventor Of Evil
- Destruction - Metal Discharge
- Destruction - Antichrist (?)
- Destruction - All Hell Breaks Loose (?)
- Motörhead - Inferno
- Darkane - Expading Senses (http://www.nuclearblast.de/media/NB_1021.ram)
- Darkane - Layers Of Lies (http://www.nuclearblast.de/media/NB_1459.ram)
- Carnal Forge - Please...Die
- Primal Fear
- Ruotsalaisen Studio Undergroundin tekeleet (http://www.llproduction.com/su/Studio_Underground.htm)
 
Toi Darkane oli asiasta kolmanteen aika asiallista matskua muutamia svedujööttepori kohtia lukuunottamatta.
 
BMF
22.10.2005 22:33:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huhhuh..eipä ollut helppo laite säätää tämä. Vihdoinkin löyty jyrä soundi, mutta ei ollut helppoa..Jos Powerball oli vittumainen säätää niin tää on sitä potenssiin 10. Lead kanavalla 3 namiskaa jolla säädellään volyymia ja säröö. Plus kaikenmaailman hienosäätimet.
 
paljos tuosta savagesta maksoit?
 
En ole puolesta enkä vastaan, pikemminkin päinvastoin.
Henkkiz
29.11.2005 22:39:08 (muokattu 29.11.2005 22:39:25)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oli vaikea löytää aiheelle ketju, mutta päädyin tänne.
 
Eli, tulin juuri musamaailmasta ja fiilis on korkealla Powerball testauksen jälkeen.
Todella kovat soundit, mutta korkeammat äänet ovat aavistuksen liian sirkkeliä. Onneksi tämä korjaantui kaulamikillä varustetulla kitaralla (perhanan Laiho Signaturet :).
Kävin pari kuukautta sitten kokeilemassa Savagea Tampereella, mutta kävi huono tuuri, koska soitin Behringerin kaapin läpi. Nyt on pulma: Savage vai Powerball?
Vaikka Savagesta ei jäänytkään kauhean hyvää kuvaa, houkuttelee se kuitenkin.
Epäilen että Savage sopisi paremmin ihmisille joita kiinnostaa leadi soundit, kuten minulle. Lisäksi vituttaisi, jos toteaisin Powerballin omistajana, että Savage on parempi. Powerballista saa perkeleen tiukat rytmisaundit, joita en Savagesta tampereella löytänyt (ainakaan lyheessä testiajassa). Mikä näistä nupeista sopisi paremmin? Kertokaa kokemuksia ja mielipiteitä.
 
villeh
29.11.2005 22:42:54
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mutta korkeammat äänet ovat aavistuksen liian sirkkeliä. Onneksi tämä korjaantui kaulamikillä varustetulla kitaralla (perhanan Laiho Signaturet :).

 
eikös noi lähde pois kun vaihtaa siihen laatuputket, esim jj83 etuun ja ehoot perään
ja riippuu toki kaapistakin
 
Ben_D
29.11.2005 23:06:19 (muokattu 29.11.2005 23:22:20)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oli vaikea löytää aiheelle ketju, mutta päädyin tänne.
 
Eli, tulin juuri musamaailmasta ja fiilis on korkealla Powerball testauksen jälkeen.
Todella kovat soundit, mutta korkeammat äänet ovat aavistuksen liian sirkkeliä. Onneksi tämä korjaantui kaulamikillä varustetulla kitaralla (perhanan Laiho Signaturet :).
Kävin pari kuukautta sitten kokeilemassa Savagea Tampereella, mutta kävi huono tuuri, koska soitin Behringerin kaapin läpi. Nyt on pulma: Savage vai Powerball?
Vaikka Savagesta ei jäänytkään kauhean hyvää kuvaa, houkuttelee se kuitenkin.
Epäilen että Savage sopisi paremmin ihmisille joita kiinnostaa leadi soundit, kuten minulle. Lisäksi vituttaisi, jos toteaisin Powerballin omistajana, että Savage on parempi. Powerballista saa perkeleen tiukat rytmisaundit, joita en Savagesta tampereella löytänyt (ainakaan lyheessä testiajassa). Mikä näistä nupeista sopisi paremmin? Kertokaa kokemuksia ja mielipiteitä.

 
Savagesta löytyy tiukka komppi ja leadi joka lähtöön. Kun ostin Savagen niin mulla oli Marshallin skobe perus elementeillä; ei hyvä. Kun sain alle Marsun V30 elementeillä niin silmät suureni ja puntissa koveni. Unfuckingbelieavable!!!
 
Mä vahdoin Powerballin 5150:aan...säröä oli aina jotenkin liikaa varsinkin lead kanavilla. Hyvä crunch siinä oli Overdrivella höystettynä..
 
askomiko
29.11.2005 23:17:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nii, emmää kyllä Savagesta löysää ääntä saany irti vaikka yritin.
 
Veni, vidi, flatus.
Tulin, näin, pierin.
Henkkiz
06.01.2006 17:20:08 (muokattu 06.01.2006 17:21:24)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noniin, täällä ei ole hetkeen puhuttu.
Savage saapui viikko sitten, mutta olis yks kysymys. Kun sain vahvistimen, kauhistuin koska särösoundi oli kauheaa sirinää. Hetken päästä selvisi että jos Presenceä ja Trebleä on yhtä aikaa, soundi on kauhean kuuloinen. Onko tämä normaalia, vai onko mahdollisesti jokin rikki?
Oliskohan pääteasteessa jokin vika, kun olen ymmärtänyt että Presence tulee sieltä.
 
oiva tumpeloinen
06.01.2006 17:21:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noniin, hetkeen ei olla täällä puhuttu. Savage saapui viikko sitten, mutta olis yks kysymys. Kun sain vahvistimen kauhistuin koska särösoundi oli kauheaa sirinää.
Hetken päästä selvisi että jos Presenceä ja Trebleä on yhtä aikaa, soundi on kauhean kuuloinen. Onko tämä normaalia, vai onko mahdollisesti jokin rikki?
Oliskohan pääteasteessa jokin vika, kun olen ymmärtänyt että Presence tulee sieltä.

 
Mun mielestä taidetaan nyt puhua Engl:n ominaissoundista. Sillä on vain pakko soittaa yläpään namikat nollassa.
 
Ben_D
06.01.2006 17:49:10 (muokattu 06.01.2006 17:51:08)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noniin, täällä ei ole hetkeen puhuttu.
Savage saapui viikko sitten, mutta olis yks kysymys. Kun sain vahvistimen, kauhistuin koska särösoundi oli kauheaa sirinää. Hetken päästä selvisi että jos Presenceä ja Trebleä on yhtä aikaa, soundi on kauhean kuuloinen. Onko tämä normaalia, vai onko mahdollisesti jokin rikki?
Oliskohan pääteasteessa jokin vika, kun olen ymmärtänyt että Presence tulee sieltä.

 
Ainakaan meikäläisen Savagessa ei ole ominaisuutta, jossa Presence ja Treble samanaikaisesti vetävät soundin sirinäksi. Mulla on kuitenkin sitä yläpäätäkin vähän runsaammin.
 
Savage ei ole todellakaan helppo vahvistin säätää. Se vaatii aikaa, että saa soundit kohdalleen, mutta säätäminen on sen arvoista. Kannattaa ottaa huomioon, että esim. Lead kanava muodostuu kahdesta gain säätimestä; Crunch 2 Gain + Lead Gain.
 
Mun mielestä taidetaan nyt puhua Engl:n ominaissoundista. Sillä on vain pakko soittaa yläpään namikat nollassa.
 
Katso yllä. Ei pidä Savagessa paikkaansa..Powerballissa kyllä.
 
Super-Jari
06.01.2006 17:52:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Katso yllä. Ei pidä Savagessa paikkaansa..Powerballissa kyllä.
 
Säätökysymys myöskin.
 
Ben_D
06.01.2006 19:08:43
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Säätökysymys myöskin.
 
Itse en saanu Powerballista kihinää pois, mutta saattoi johtua myös perus Marshallin linnunpöntöstä.
 
Henkkiz
06.01.2006 19:14:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


Savage ei ole todellakaan helppo vahvistin säätää. Se vaatii aikaa, että saa soundit kohdalleen, mutta säätäminen on sen arvoista. Kannattaa ottaa huomioon, että esim. Lead kanava muodostuu kahdesta gain säätimestä; Crunch 2 Gain + Lead Gain.

 
Outoa koska mua mielyttää miltei kaikki särösoundit, kunhan se Precense on kello yhdeksässä, tai alle. En tiiä mistä johtuu, luultavasti sulla on tarkempi käsitys siitä hyvästä soundista.
 
Ben_D
06.01.2006 20:26:10 (muokattu 06.01.2006 20:29:02)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Outoa koska mua mielyttää miltei kaikki särösoundit, kunhan se Precense on kello yhdeksässä, tai alle. En tiiä mistä johtuu, luultavasti sulla on tarkempi käsitys siitä hyvästä soundista.
 
Ei mulla ole varmaan sen tarkempi käsitys kun kellään muullakaan. Mulle Savage on paras saatavilla oleva vahvistin, mutta se ei tarkota sitä, että se olisi sitä kaikille tai edes joka kymmenennelle. Mulle on pääasia, että itse tykkään ja bändin yhteissoundissa kuulostaa hyvältä ja selkeeltä.
 
Toisen bändin kanssa käytän PodXT:tä ajettuna PA-päätteeseen ja sieltä edelleen Marshallin 4x12 kaappiin. Siitäkin mä diggaan, mutta tää setuppi vasta säätämistä tarviikin.
 
villeh
06.01.2006 21:51:49
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sanon vieläkin että suosittelen lämpimästi niitä putkien vaihtoo, terblet ei todellakaan tarvi olla nollissa mulla treble klo3 ja precence 13 kun ehn etuputket ja aito svetlanat päättees esim scriimerin yms yläkireydestä pääsee pois vaihtamalla eteen 4kpl jjn 83sia piste. ja turha marista jos on koittanu pelkästään niillä orkkis putkilla kun ero on kuin yöllä ja päivällä. pelkkien etusten vaihtaminen jjn putkiin helpottaa jo kummasti.
 
jpentti
06.01.2006 22:17:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Powerballia ajoin marsun JCM900 4x12 yläkaappiin std elementeillä, enkä varsinkaan mieluista soolosoundia saanut. Kyllä siitä ihan toimivat puhtaat ja komppisoundit lähti. Olisi pitänyt kokeilla V30 elementeillä ladatulla kaapilla, niin tilanne olisi varmasti muuttunut edukseen. Nyt on käytössä ENGLin E670 SE nuppi vintagekaapin kanssa ja kyllä toimii...huomaa selvästi mille kaapeille nämä nupit on suunniteltu.
 
oiva tumpeloinen
07.01.2006 00:07:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sanon vieläkin että suosittelen lämpimästi niitä putkien vaihtoo, terblet ei todellakaan tarvi olla nollissa mulla treble klo3 ja precence 13 kun ehn etuputket ja aito svetlanat päättees esim scriimerin yms yläkireydestä pääsee pois vaihtamalla eteen 4kpl jjn 83sia piste. ja turha marista jos on koittanu pelkästään niillä orkkis putkilla kun ero on kuin yöllä ja päivällä. pelkkien etusten vaihtaminen jjn putkiin helpottaa jo kummasti.
 
Tuota tuota.....kun ei se kaikille sovi tuo JJ:n tuottama mutaisuus. On tietenkin helppo sanoa, että etusputkia vaihtamalla löytyy, yksi kynttilä maksaa vain kympin. Mutta kun alat ostelemaan erimerkkisiä ja mallisia putkia, niin se saattaakin tulla kohta kalliiksi. On laiha lohtu, että sulla on sitten kasa putkia, joiden soundista et pidä.
 
Makuasioitahan nämä, ei siitä auta sinänsä kiistellä. Mun mielestä ne on vain vähän kireitä yläpäästä, mutta en mä sanonut, että ne huonoja on. Jotkut mallit on erinomaisia. Toisista on vain sitten jäänyt huono maku johtuen siitä, että itse en ole niistä malleista saanut sitä ärsyttävää kihinää pois soundin muuttumatta mutaiseksi.
 
villeh
07.01.2006 15:26:07
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuota tuota.....kun ei se kaikille sovi tuo JJ:n tuottama mutaisuus
 
oootkos edes kottanut jjtä engelin kans, on vaffareita mihin en ajattelisikaan jjtä kun lopputulos olis jotain savimössöö mutta engeleiden kanssa soundi ei todellakaan mene mudaksi, eikä niitä kaikkia maailman putkia tarvi ostaa, ainakaan samaa putkee eri leimalla.
 
Super-Jari
07.01.2006 15:27:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sanon vieläkin että suosittelen lämpimästi niitä putkien vaihtoo, terblet ei todellakaan tarvi olla nollissa mulla treble klo3 ja precence 13 kun ehn etuputket ja aito svetlanat päättees esim scriimerin yms yläkireydestä pääsee pois vaihtamalla eteen 4kpl jjn 83sia piste. ja turha marista jos on koittanu pelkästään niillä orkkis putkilla kun ero on kuin yöllä ja päivällä. pelkkien etusten vaihtaminen jjn putkiin helpottaa jo kummasti.
 
Minä vaihoin powerballiin yhen etusen putken niin katos se mutaisuus ja sumu.
 
Hienoja ja virallisia termejä.
 
Henkkiz
07.01.2006 15:40:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla tulee Marshalliin JJ:n ECC83:set kohtapuolin. Niitä vois sitten kans kokeilla ENGLissä.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «