Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: celestion greenback
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Laulava Kylätohtori
18.10.2016 14:15:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Metalkallo: Juu, tuo voi olla, toisaalta taas aiemmin WGS:n tuotteita kokeiltuani en oikein syttynyt niihin.
 
Itse mieluummin ottaisin yli 50w kaiuttimen 50 wattiseen koska jos laitetta ajaa kovempaa (mitä nyt ei välttämättä koskaan tapahdu, mutta...) niin olisi hyvä olla pelivaraa ainakin se 10-15 wattia, kuten mulla nyt on Creambackien kanssa.
 
EDIT: G12H30 Anniversary ja Greenback:ssa on hieman samaa, kun tuo anniversary on hieman kuin V30 ja Greenback yhdistettynä, mutta ei aivan. Hyvät puhtaat ihan tuosta anniversarysta irtoaa ja ihan hyvä hyvä muutenkin rokkiin, aika sama Greenback myös.

 
Itse en tuolle Invaderille lämmennyt, mutta jos valmistaja ilmoittaa, että voi ajaa 50 w vahvarilla, niin tuskinpa siihen silloin tarvitsee pelivaroja ottaa.
 
Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska.
askomiko
18.10.2016 21:25:39 (muokattu 18.10.2016 23:14:05)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nymmuuten huomasin tuon eka sivun viestini vuodelta 2004, että harmaakankaista Marsua kaivattiin. Eihän tuossa pitkään mennyt, heti 2016 keväänä jo hommasin, samantien parani mustaan kankaaseen verrattuna! Sitten kuitenkin havaitsin että suora harmaakankainen BX on vielä parempi. Väri on tärkein! :) Nii, klipit, tein mutta ei tullut hyödyllisiä klippejä kun joka kajari kuulosti ihan erilaiselta. Yhdessä ovat tietysti parasta:
 
https://soundcloud.com/aziz2/marsustrato
 
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
Laulava Kylätohtori
27.10.2016 08:39:19 (muokattu 27.10.2016 08:40:45)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuvittelenko taas, vai onko kaapin soundi todella 16 ohmisena parempi kuin 4 ohmisena?
 
e. tai siis erilainen, paremmuushan on subjektiivista jne....
 
e. niin ja kyseessä siis 2x12" kaappi 8 ohm G12M-65:lla, jos sillä on jotain merkitystä...
 
Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska.
askomiko
27.10.2016 09:05:39 (muokattu 27.10.2016 09:12:08)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Et välttämättä kuvittele. Jotkut höyrysi jossain myös 4x12" kaapin johdotuksesta, että siinä on eroa laitetaanko rinnakkaiset parit sarjaan vai sarjaparit rinnan, vaikka ohmit on samat, *foliohattu päähän* ja tietenkin se 60-luvun alkuperäinen Marshallin johdotus oli se parempi... Toinen tapa säästää 40cm johtoa joten siksi sitä käytetään nykyään, salaliitto...! *foliohattu pois*
 
Transistorivahvistimella "damping factor", eli miten napakasti vahvistin pitää kartion heiluntaa otteessaan, on isommilla ohmeilla ja paksummalla & lyhyellä kaiutinpiuhalla suurempi. Putkivahvistimien laskelmista en ymmärä mitään, samaa ilmiötä ei siinä tapahdu, mutta ehkä jotain kuitenkin.
 
Näin levitän pseudomutulla lisää voodoota.
 
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
harryk
27.10.2016 10:47:25
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Kuvittelenko taas, vai onko kaapin soundi todella 16 ohmisena parempi kuin 4 ohmisena?
 
e. tai siis erilainen, paremmuushan on subjektiivista jne....
 
e. niin ja kyseessä siis 2x12" kaappi 8 ohm G12M-65:lla, jos sillä on jotain merkitystä...

En tiedä saundieroista, mutta olemme tehneet pääsääntöisesti tällaiset kaapit niin, että kaksi elementtiä on aina rinnankytkettyjä. Tämä johtuu siitä teoreettisesta mahdollisuudesta, että jos kaapista hajoaa yksi elementti, toinen elementti toimii siitä huolimatta. Sarjaan kytketyt elementit pimenevät tällaisessa tapauksessa kokonaan.
 
Suomalaisia käsintehtyjä putkivahvistimia kaikille soittajille www.bluetone.fi
Metalkallo
27.10.2016 16:07:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Kuvittelenko taas, vai onko kaapin soundi todella 16 ohmisena parempi kuin 4 ohmisena?
 
e. tai siis erilainen, paremmuushan on subjektiivista jne....
 
e. niin ja kyseessä siis 2x12" kaappi 8 ohm G12M-65:lla, jos sillä on jotain merkitystä...

 
En tiedä minäkään tuosta kaappi jutusta vaikka varmaankin se 16ohm kuulostaa paremmalta, mutta ainakin oma korva erotti 1x 16ohm kajarin hiukan kirkkaammaksi kuin esim. 1x 8 ohm kajarin. Ehkä tuossa on vähän samaa takana?
 
Vähemmän on nykyään enemmän
Jucciz
27.10.2016 18:11:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

askomiko: Miulla on 4x12":ssa ristikkäin G12H30 ja G12M25, pitää askarrella tänään vaikka klippiä niistä, aika samansukuisia ne on.
 
Kyllä noissa eroakin on. Ensinnäkin G12M soi hiljempaa ja keskialue on korostetumpi. G12H on herkempi ja juuri siksi se kuulostaa kirkkaammalta, koska taajuusvaste on tasaisempi verrattuna G12M:ään.
 
Vois kuvitella, että samaan kaappiin asennettuna G12H:n soundi dominoi johtuen herkkyyserosta. Soundi ei toki välttämättä ole lainkaan huono.
Laulava Kylätohtori
27.10.2016 18:26:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

harryk: En tiedä saundieroista, mutta olemme tehneet pääsääntöisesti tällaiset kaapit niin, että kaksi elementtiä on aina rinnankytkettyjä. Tämä johtuu siitä teoreettisesta mahdollisuudesta, että jos kaapista hajoaa yksi elementti, toinen elementti toimii siitä huolimatta. Sarjaan kytketyt elementit pimenevät tällaisessa tapauksessa kokonaan.
 
Testasin uudestaan, enkä huomannut merkittävää eroa. Ehkä joku olematon, mutta saattoi olla kuvitelmaakin. Luulen, että kiireessä eilen unohdin sen sulkulevyn, kun testailin asiaa soittelun lopuksi, koska ero oli olevinaan niin selkeä...
 
Eli se siitä, vanhalla mallilla jatketaan. :)
 
Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska.
Gary the pine
27.10.2016 20:00:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

askomiko: Et välttämättä kuvittele. Jotkut höyrysi jossain myös 4x12" kaapin johdotuksesta, että siinä on eroa laitetaanko rinnakkaiset parit sarjaan vai sarjaparit rinnan, vaikka ohmit on samat, *foliohattu päähän* ja tietenkin se 60-luvun alkuperäinen Marshallin johdotus oli se parempi... Toinen tapa säästää 40cm johtoa joten siksi sitä käytetään nykyään, salaliitto...! *foliohattu pois*
 
Transistorivahvistimella "damping factor", eli miten napakasti vahvistin pitää kartion heiluntaa otteessaan, on isommilla ohmeilla ja paksummalla & lyhyellä kaiutinpiuhalla suurempi. Putkivahvistimien laskelmista en ymmärä mitään, samaa ilmiötä ei siinä tapahdu, mutta ehkä jotain kuitenkin.
 
Näin levitän pseudomutulla lisää voodoota.

 
On siinä eroa, ite olen kytkenyt kaikki mun komerot sarjaparit rinnan ja vaihtanu lähes kaikki 8ohm elementit 15/16ohm versioiksi.
 
Tulin, näin, paskoin housuun.
Pelimonni
28.10.2016 08:23:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dr. Love: uutta kaappia oon ajatellut ostaa ja mielessä on ollut perus marshallin 1960 4*12 kaappi ladattuna vintage 30:sillä. nyt kuitenkin on ruvennut kutkuttamaan noi greenback-kaapit kun tsekkasin ton http://www.chrissnider.net/amp_clips/ osotteen ja sieltä noi marshall-clipit. miten vintage 30:nen ja greenback eroaa toisistaan, muutenkin kuin wattimäärissä?
niin ja tarkoitushan olisi laittaa marsun putkinuppi kaapin päälle ja soittaa gibson les paulilla rankkaa rockia.

 
Kaupasta et saa vanhankuuloista. Se vaan on niin. Ite tykkään G12S, small magnet, ja niitä käyttää myös edäs EVH. Mun inhokit on ollut aina V30, ja Celestion 75-t. Eli ne maailman yleisimmät. En tiiä Kiinalaisista Celestioneista, mutta esim Uraltone ei niitä enää myy. Ei se ole enää sama asia, kuin ennen oli. Hyvää ei saa halvalla. Vanha maksaa. aina.
 
Aivan sama mitkä on pääteputket. Eipä vaikuta saundiin pätkän vertaa. 5e3 parani huomattavasti, kun vaihdoin V30 WGS Reaperiin. Tärkeintä on säröputki, ja ensimmäinen, jos haluaa puhdasta. Ditto. Flashback, nähty. Ei Minulle. Nova. Ditto Looper
Gary the pine
31.10.2016 20:47:23 (muokattu 31.10.2016 20:49:41)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

----------------
 
Tän vois joku kykenevä poistaa, turautin pikiksen vahingossa vastaa viestiin-namiskalla....
 
Tulin, näin, paskoin housuun.
kosoha-7
31.10.2016 21:03:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei ole varmaan mitään pseudoa pelkästään nuo ohmit. Karkeasti kun jaotellaan putkivahvistimen ulostulo muuntajat, tai niiden käämitykset, niin ne menee seuraavasti. Eli se ohmivalitsin itseasiassa valitseen toisiokäämiltä pelkästään sen kohdan langasta, josta otetaan virta kaiuttimelle.
 
4 ohm = 30 volttia
8 ohm = 40 volttia
16 ohm = 50 volttia
 
Tuosta voisi ajatella, että mielummin tehoa jännitteellä, kuin virralla. Trankkuhan toimii juuri virtaa työntämällä. Ja trankuthan oli niitä huonoja vahvistimia.
 
Laulava Kylätohtori
02.11.2016 10:38:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En tiedä, onko soundimaku jotenkin muuttunut, mutta nyt olen innostunut Taydenin Great Briteistä eli Celestionin G12H-30 75hz elementeistä.
 
Vertasin taannoin rinnan Anniversary Celestioneita ja em. Taydeneita sekä Marshallin 2061 kaapissa että Bluetonen 2x12" kaapissa ja tykkäsin itse Taydeneista enemmän. Eihän se ero suuri ollut, mutta kuitenkin. Testissä on myös G12H-75 Creamback, joka on aika samanlainen Taydenien kanssa (joissa on tehonkestoa 50 w).
 
Kysymys kuulukin, että onko joku testannut G12H30- 55 hz Heritagea ja G12H-75 Creambackiä keskenään? Mulla joskus oli tuollaiset Heritaget, jotka kuitenkin myin ja nyt mietityttää, että jospa hankkisi sellaiset uudestaan.
 
G12H:ssa on todella artikuloiva ja tiukka soundi. Jotenkin terävä ja erotteleva soundi, joka reagoi ja tottelee täsmällisesti soittoa. Toimii Bluetonen 2x12" Straight kaapissa todella loistavasti, vaikka käytössä on vain yksi elementti. Kaapissa on myös toinen elementti kiinni, mutta sitä ei ole kytketty. Tuntuu, että yhdellä elementillä toimii kotona jopa paremmin, koska soi vähän hiljempaa. Tuon H-elementin suurin "ongelmahan" on tehokkuus...
 
Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska.
Metalkallo
03.11.2016 07:51:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Kysymys kuulukin, että onko joku testannut G12H30- 55 hz Heritagea ja G12H-75 Creambackiä keskenään? Mulla joskus oli tuollaiset Heritaget, jotka kuitenkin myin ja nyt mietityttää, että jospa hankkisi sellaiset uudestaan.
 
G12H:ssa on todella artikuloiva ja tiukka soundi. Jotenkin terävä ja erotteleva soundi, joka reagoi ja tottelee täsmällisesti soittoa. Toimii Bluetonen 2x12" Straight kaapissa todella loistavasti, vaikka käytössä on vain yksi elementti. Kaapissa on myös toinen elementti kiinni, mutta sitä ei ole kytketty. Tuntuu, että yhdellä elementillä toimii kotona jopa paremmin, koska soi vähän hiljempaa. Tuon H-elementin suurin "ongelmahan" on tehokkuus...

 
Mulla on aika samat mietteet tuosta H-75 Creamback kajarista, erittäin tiukka ja kirkas ja toimii yksistään hyvin. On vähän V30 suuntaan ainakin tiukkuudessa. Tuommoinen H-75 löytyy mun Rikstone combosta ja ihan tykkään kyllä.
 
Itseänikin kiinnostaisi tietää miten tuo H-75 vertautuu tuohon G12H30 heritageen.
 
Vähemmän on nykyään enemmän
Laulava Kylätohtori
03.11.2016 08:33:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Metalkallo: Mulla on aika samat mietteet tuosta H-75 Creamback kajarista, erittäin tiukka ja kirkas ja toimii yksistään hyvin. On vähän V30 suuntaan ainakin tiukkuudessa. Tuommoinen H-75 löytyy mun Rikstone combosta ja ihan tykkään kyllä.
 
Itseänikin kiinnostaisi tietää miten tuo H-75 vertautuu tuohon G12H30 heritageen.

 
Joskus muutama vuosi sitten tosiaan omistin pari G12H30 Heritagea. Vertasin silloin Taydenin Smooth+True Brit yhdistelmään ja minusta Celestionit olivat paljon kirkkaammat ja räikeämmät, vaikkei Taydeneistakaan trebleä puuttunut. Jotain hyvää niissä kyllä silloinkin oli, mutta myin sitten tyhmyyttäni pois.
 
Mulla on WGS:n Reaper 55:t, joiden pitäisi olla kopio juuri noista Heritageista, mutta minusta ne ovat kyllä kovasti erilaiset. Tosin en muista oliko ne omat Heritaget sisäänsoitettuja vai ei, mutta nuo Reaper 55:t ovat ehkä tummimmat elementit, mitä olen testannut. Ja Heritaget myin, koska ne olivat silloin kirkkaammat kuin Taydenit, vaikka Taydenitkin olivat tosi kirkkaat. :)
 
Toisaalta, kaikki riippuu kaikesta ja muisti sekä ymmärrys ovat hatarat, joten tiedä sitten näistä.
 
Olen samaa mieltä, että H Creambackissä ja V30:ssä on jotain samaa. Jos V30:een lisätään Greenbackin soundia, niin ollaan varmaan aika lähellä. Tuo V30 on minusta muutenkin hyvä elementti. Olin jopa vähän yllättynyt, kun netistä lukenut niin paljon 'ylämiddlepiikistä'. Ei tuossa minusta sen enempää kirkkautta tai ylämiddleä ollut kuin G12H-75:ssakaan.
 
Tuo oma V30 on Bad Catin versio, onko sillä mitään vaikutusta soundiin, vai onko se ihan vaan perus Kiinanversio?
 
Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska.
Metalkallo
03.11.2016 19:56:51 (muokattu 03.11.2016 19:59:59)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Olen samaa mieltä, että H Creambackissä ja V30:ssä on jotain samaa. Jos V30:een lisätään Greenbackin soundia, niin ollaan varmaan aika lähellä. Tuo V30 on minusta muutenkin hyvä elementti. Olin jopa vähän yllättynyt, kun netistä lukenut niin paljon 'ylämiddlepiikistä'. Ei tuossa minusta sen enempää kirkkautta tai ylämiddleä ollut kuin G12H-75:ssakaan.
 
Tuo oma V30 on Bad Catin versio, onko sillä mitään vaikutusta soundiin, vai onko se ihan vaan perus Kiinanversio?

 
H on hitusen kirkkaampi kuin V30 mun mielestä, mutta monesti sanotaan, että tuo H:n kirkkaus ei olisi liian riipivää kuitenkaan, tiedä sitten. En tiedä onko Celestionin kirkkain elementti tuo H?
 
V30 on ehkä hieman keskialue voittoisempi kuin H-75, muttei paljoa. Tuo H vaikuttaa vähän kuin tasapainoisemmalta V30:ltä.
 
Tuo bad cat V30 vaikuttaisi olevan made in UK mitä netistä luin.
http://www.badcatamps.com/blog/the-bad-cat-celestion-speaker/
 
Yläkerta olisi hieman kuin celestion blue alnico kajarin tapainen sulava, keskialue olisi luonnollisempi ja täyteläisempi ja alakerta tiukka ja hyvin kasassa pysyvä.
 
Vähemmän on nykyään enemmän
LaMotta
03.11.2016 20:17:16
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Metalkallo: Yläkerta olisi sulava, keskialue olisi luonnollisempi ja täyteläisempi ja alakerta tiukka ja hyvin kasassa pysyvä.
 
Kuvailit juuri täydellisen naisen.
 
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Corto
03.11.2016 20:28:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse ostin muutama kuukausi takaperin kaksi kiinalaista Celestion G12M Greenbackia ja tökkäsin Orange PPC212-kaappiin. Totesin, että tällaiset "huonommatkin" Greenbackit on parhautta V30:iin verrattuna. Tykkään. Seuraavaksi varmaan metästämään Eminence Private Jackeja...
 
More Gary, Less Paul
Metalkallo
03.11.2016 21:44:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LaMotta: Kuvailit juuri täydellisen naisen.
 
Katos vaan. :P
 
Corto: Itse ostin muutama kuukausi takaperin kaksi kiinalaista Celestion G12M Greenbackia ja tökkäsin Orange PPC212-kaappiin. Totesin, että tällaiset "huonommatkin" Greenbackit on parhautta V30:iin verrattuna. Tykkään. Seuraavaksi varmaan metästämään Eminence Private Jackeja...
 
Itsellänikään ei ole ollut mitään nokankoputusta kiina celestioneita vastaan, ihan hyvin ovat toimineet ja kuulostaneet. Mullakin oli kiina G12M 25w:a 3x 4x12 kaapissa aiemmin ja ihastuin niihin totaalisesti, hyvät kajarit.
 
Vähemmän on nykyään enemmän
Laulava Kylätohtori
05.11.2016 13:36:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Metalkallo: H on hitusen kirkkaampi kuin V30 mun mielestä, mutta monesti sanotaan, että tuo H:n kirkkaus ei olisi liian riipivää kuitenkaan, tiedä sitten. En tiedä onko Celestionin kirkkain elementti tuo H?
 
V30 on ehkä hieman keskialue voittoisempi kuin H-75, muttei paljoa. Tuo H vaikuttaa vähän kuin tasapainoisemmalta V30:ltä.
 
Tuo bad cat V30 vaikuttaisi olevan made in UK mitä netistä luin.
http://www.badcatamps.com/blog/the-bad-cat-celestion-speaker/
 
Yläkerta olisi hieman kuin celestion blue alnico kajarin tapainen sulava, keskialue olisi luonnollisempi ja täyteläisempi ja alakerta tiukka ja hyvin kasassa pysyvä.

 
Tämäpä mielenkiintoista. Kiitos linkistä.
 
Tuli mieleen, että mullahan on tuossa Orangessa pari Vintage 30:stä. Lieneekö ne kiinalaisia vai Englannista? Combo on muistaakseni oletettavasti vuodelta 2005 tai jotain, jos se asiaan vaikuttaa...
 
Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «