Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Musamaailma
1 2 3 4 526 27 28 29 30
Hanok
10.08.2004 09:32:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei sillä että olisin mikään Musamaailma-fani, mutta väkisin taas tulee mieleen ettei tämän ketjun kirjoittajien kokemus voi vastata keskivertoasiakkaan saamaa palvelua. Olen ostanut ko. liikkeestä yhden käytetyn kitaran ja yhden käytetyn kitarapäätteen sekä monenlaista pikkusälää, eikä noista kaupoista ole ollut mitään kitisemistä. Kitara säädettiin samaan hintaan ja vanhasta sain hyvin kohtuullisen hyvityksen.
 
Onhan se kyllä totta etteivät kaikki liikkeen myyjät ole mitään sosiaalisuuden luontaislahjakkuuksia, mutta ei se koskaan ole estänyt normaalia kaupantekoa. Myös parjatun Iffen kanssa olen asioinut täysin onnistuneesti.
 
Mitä tinkivaraan tulee, se kyllä vaihtelee liikkeessä kuin liikkeessä sen mukaan kuka on minkäkin tuotteen maahantuoja. Niihin aikoihin kun Engliä alettiin MM:ssä myydä, kerrottiin minulle että niiden hinnassa ei tosiaan tinkivaraa ole maahantuontikuvioiden takia. Granfeltin toiminta tuolla alalla oli ainakin silloin niin pienimuotoista että se pakotti hinnat tietylle tasolle. Sitä en sitten tiedä onko tilanne vielä sama, kun ko. vahvistimia on Suomeenkin jo ehditty tuoda suurempia määriä. Itse maahantuomilleen tuotteille Musamaailmallakin on käsittääkseni varsin kohtuulliset hinnat.
 
No, kukin ostakoon sieltä missä palvelu ja hinnat tyydyttävät. Itse haen ainakin DR:n kielet edelleen Musamaailmasta, miksei muutakin. Isompia ostoksia on kyllä enemmän tullut tehtyä m.netin Torin kautta.
 
Sintti
10.08.2004 09:46:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos Englin logistiikka ei toimi ja tilauksia tulee enemmän kun pystytään laitteita valmistamaan se tuskin on Musamaailman syy.
 
Mutta musamaailma voisi tässä tilanteessa tehdä jotain muutakin, kuin vain sanoa "Kyllähän se on tulossa. Huomenna pitäisi olla perillä.", vaikka eivät ole kuulleet mitään koko vahvistimesta moneen viikkoon.
 
Support your local terrorists!
Mursuviiksi
10.08.2004 10:20:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yleensä hyvää palvelua saa jos on itse hyvää pataa myyjien kanssa.
 
Mutta eihän asiakaspalvelun perusajatuksena ole työllistää asiakasta vaan tarjota palvelua asiakkaalle. Ei siitä mitään tule jos jokaisessa kaupassa pitää palvelua saadakseen alkaa notkumaan tuntikaupalla puhumassa mukavia ja kehumassa myyjän uutta autoa. Kyllä palvelua pitää saada myös ilman kaveeraamista.
 
...ja rokki soi!
madu
10.08.2004 10:34:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Paras tapahan on aina äänestää jaloillaan jos palvelua ei tipu tai se ei miellytä. Tosin yhdellä huonolla kokemuksella ei välttämättä kannata manata koko puljua alimpaan helvettiin.
 
Locrian
10.08.2004 10:40:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ite olen pärjännyt liikkeessä kuin liikkeessä asennoitumalla liikkeisiin yhtäläisen nuivasti.Menen liikkeeseen ja tiedän mitä haluan testata/ostaa/kysyä.Jos myyjä ei anna testata jotain laitetta sanon "jaa-eipä tässä sitten muuta" ja lähden kalppimaan.Jos myyntiartikkeli on mielestäni liian kallis, kysyn onko hinnassa tinkivaraa.Jos ei ole-"jaa-eipä tässä sitten muuta.Päivänjatkoja".Sama meininki jatkuu jos kysyn jotain tuotteesta eikä myyjä ole halukas kommunikoimaan.Olen huomannut että moinen käyttäytyminen , nuivuus , aiheuttaa usein myyjissä jonkunlaista "kunnioitusta".Ehkä kyseessä on pelko siitä ,että tässä on nyt kyseessä asiakas joka tietää mitä tahtoo ja millä hinnalla-- tälle kaverillehan joutuu ihan oikeasti myymäänkin jotain.
 
Mulla on tapana käyttää paria kolmea liikettä PK-seudulla ja kaikissa näissä suhtaudutaan kysymyksiini ja vaatimuksiini asiallisesti.Heittosäkiksi joutuu jos sellaiseksi rupeaa.Yksi asia mitä en myöskään juuri harrasta on ns. "renkaiden potkiminen" eli liikkeeseen meneminen vain sen vuoksi että menee testailemaan jotain.Eikä todellakaan rahaa mihinkään hankintaan.Tätä tapahtuu niin paljon ettei henkilökunta enää jaksa suhtautua jokaiseen asiakkaaseen tosissaan.Ja vakkari "testailijan-joka-ei-osta-mitään" naama kyllä muistetaan.Jos käyn ostamassa kielet ,niin tottakai tsekkaan tarjonnan ,mutta turhaan en lähde myyjiä työllistämään.Olen ehkä enemmänkin se kaveri, joka aina ostaa plugeja,kieliä ja muuta pikkusälää, mutta joka on myös aina potentiaalinen kalliimman tuotteen ostaja.
 
I hate eatin' vegetables... Can't swallow the wheelchair...
Pitsku
10.08.2004 10:44:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässä keskustelussa paljon parjatusta Iffestä voin omalta osaltani sanoa, että häneltä saamani palvelu oli erittäin hyvää. Olin ostamassa vahvistinta muutama kuukausi sitten ja vaikka en olekaan tuttu tai kuuluisuus, hän jaksoi kuunnella ja vastata kysymyksiini. Lopulta päädyin Iffen suosituksesta ostamaan Tech 21 TM 60:n, ja olen ollut ko. styrkkariin todella tyytyväinen. Lisäksi myös hinnassa oli neuvotteluvaraa. Itse ainakin asioin jatkossa myös Musamaailmassakin...
 
päänahka
10.08.2004 11:19:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En sanoisi että minulla on huonoja kokemuksia Musamaailmasta, mutta hieman ihmettelimme, kun olimme menossa testaamaan miltä Screamer kuulostaa basson kanssa (Thunderia eivät tilaa, ellei lupaudu ostamaan), ja pyysimme bassovahvistinta testihuoneeseen. Takatukkainen myyjä oli vähän vaivautuneen oloinen, ja soperteli, ettei heillä ollut tapana antaa viedä bassovahvistimia sinne. Saimme kuitenkin poikkeusluvan, ja hyvältähän se kuulosti. Ei muuta kuin tilaus Thomannille. :)
 
Levytukussa en asioi nykyään ollenkaan, niin nihkeää on ollut palvelu joka kerta yhtä lukuunottamatta, jolloin asioin jonkun tyypin kanssa, jota en ole muulloin siellä nähnyt.
 
Soolot on perseestä.
Locrian
10.08.2004 11:29:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Saimme kuitenkin poikkeusluvan, ja hyvältähän se kuulosti. Ei muuta kuin tilaus Thomannille. :)
 
Hyvä jätkä.Tuotit sillekin jätkälle vitusti lisäduunia.Jotenkin mua ei naurata.Johtuu varmaan siitä että yritän tukea suomalaisia firmoja joissa säkin noita vehkeitä käyt testailemassa.
 
I hate eatin' vegetables... Can't swallow the wheelchair...
Wolffie
10.08.2004 11:52:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hyvältähän se kuulosti. Ei muuta kuin tilaus Thomannille. :)
 
Aika v-maista toimintaa mielestäni mennä sinne testailemaan jos ei ole edes aikomustakaan ostaa sitä sieltä. Ja sitten vielä ihmetellään minkätakia myyjät ovat haluttomia palvelemaan. Kyselitkös mihin hintaan olisivat myyneet siellä ja mites Thomanilla? en usko että lopulta hintaeroa paljoa olisi tullut eikä tarvitsisi takuuta vartenkaan saksaan matkustaa :)
 
Iban Artstar myynnissä jos jotain kiinnostaa
msm40
10.08.2004 12:02:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu kyllä kotimaastakin Englit irtoaa Saksan hintoihin tai halvemmalla.
 
Kossu
10.08.2004 12:06:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minö olen kyllä aina saanut Musamaailmasta hyvää palvelua vaikka en ole koskaan ostanut sieltä mitään kovin kallista, mutta toisaalta olen ostanut sieltä jo kauan aikaa suht usein kaikkea pientä.
 
Noiden päämiesten toimitusaikajuttujen kanssa joudun painimaan päivätöissäni - ja jos toimitusaika viivästyy ei vika ole juuri koskaan vähittäismyyjässä, joka toimii niiden tietojen varassa jotka tehtaalta tai tukusta saa. Kesä on toimitusaikojen suhteen aina hankalin ja epämääräisin aika -etenkin loppukesä kun Eurooppa menee Elokuuksi kiinni.
 
Toisaalta kannattaisi ja pitäsi olla varoivainen kun lupaa että tavaraa on tulossa, kyllä vanhojen kettujen pitää tietää.
 
Palvelun laatuun vaikuttaa joskus sekin miten itse käyttäytyy - rokkimaailman kun on täppösen täynnä kaikenlaisia isopäisiä öykkäreitä ja musaliikkeet ovat heidän kanssaan tekemisissä joka hemmetin päivä.
 
ChuckJimiJeffThundersJohnyBoHooker
Hotlicks
10.08.2004 13:27:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En missään nimessä puolusta paskaa palvelua, koska sitä ei kenenkään tulisi saada. Kusettamisesta puhumattakaan. Asioilla tuppaa vaan usein olemaan kaksi tai useampaa puolta, joita ei välttämättä tule ajatelleeksi. Voi vain kukin tahollaan miettiä kuinka paljon noita renkaanpotkijoita liikkeessä käy suhteessa maksaviin asiakkaisiin - voipi olla välillä vaikeaa tunnistaa se "oikea" asiakas. Suhtautuminen pitäisi kyllä tietysti olla sama kaikkia kohtaan pärstästä/iästä riippumatta. Asiakaspalvelua voi toki jokainen käydä kokeilemassa... Ei ole aina herkkua ei.
 
Ensimmäisen kerran asioin MM:ssä muistaakseni -89/90 ja juuri tuolloin kaupasta sain vielä samaa palvelua, jota kaikki muutkin "Metallicatilulilu" -teinit (jotka harvemmin niitä maksavia asiakkaita ovat, tulevia kyllä). Tähän voi tietysti itse vaikuttaa kyselemällä ja vaikka leikkimällä ostavaa: pyydä tarjous, nuoremmat voivat aina käyttää "Tuun isin kanssa myöhemmin" -kortin tms. Liikkeitä voi aina vähän vedättää palvelun saamiseksi ja palvelua pitää myös osata vaatia, jos sitä ei muutoin tule. Jos vielä käy niin, että menet myöhemmin (isin kanssa tai vaikka ihan yksinkin) ostamaan ko. liikkeestä jotain, niin sinut saatetaan seuraavalla kerralla noteerata paremmin. Näin kävi esim itselleni ja olen ilolla kantanut useammankin tilipussin MM:aan, koska palvelu on ollut pääosin hyvää ja neuvotteluvaraa on ollut. Kahville en ole tosin vielä päässyt... Rahaa kannan tuonne edelleen aina, kun sieltä jotain tarpeellista löytyy - kierrän toki myös kilpailijat ja kilpailutan.
 
Muutaman kerran asiat ei ole menneet niinkuin piti ja olen saman tien hoitanut reklamaation paikan päällä. Ja kun asiansa asiallisesti esittää (perusteluin, ilman turhaa keuhkoamista), niin varmasti johonkin ratkaisuun päästään. Henk. koht MM:ssä on aina otettu myös reklamaatiot hyvin vastaan ja lopulta on jäänyt hyvä mieli kummallekin.
 
Onko liikkeiden valikoima huonoa palvelua? Ei. Kaikkea ei voi pitää hyllyssä. 3000+ maksaville kitaroille (ja muulle kalliille) on aika rajallinen ostajakunta. Tilaamalla noita saa tietysti aina, mutta testaaminen on toki soittimissa tärkeää. Asiakkaan kannalta on väärin laittaa tilattaville tuotteille ostopakkoa, kun ei edes pääse etukäteen testaamaan, mutta voi tietysti kuvitella sitä tavaran määrää, joka liikkeessä turhaan seisoisi kun "ei se nyt ollutkaan hyvä"... Molemmilla on pointtinsa.
 
Lasketaanko paskaksi palveluksi tilattujen tuotteiden viivästyminen? (threadin alkuperäinen aihe?) Mielestäni ei, jos liike hoitaa informoinnin kunnolla. Voi olla, että liikkeelle on luvattu jotain maahantuojan toimesta, ja tämä sitten kusahtaakin. Liikkeen ei tietysti pitäisi luvata jotain, minkä pitävyydestä ei ole varmuutta, tai ainakin ilmoittaa, että voi kestää (vrt. aiemmat kokemukset juuri esim. ENGL:in toimitusten kanssa). Ja jos toimitus viivästyy, pitää asiakkaalle ilmoittaa viipymättä. Itselleni MM antoi aikanaan juuri ENGL TubeTonerille ja ClassicTubelle saapumisajaksi kahdesta kolmeen kuukautta. Vahvistinta en ostanut, koska tarvitsin sen aiemmin, mutta TT tuli kahden kk:n päästä. Osasin odottaa pitkää toimitusta - ei ongelmia. Tämäkin tietysti vaihtelee myyjittäin, kaikki eivät asiakaspalvelua hallitse (ennenkuin olet NIMI ja/tai liikkeen "tallissa").
 
Lopetan oman keuhkoamiseni tähän.. Kannattaa vain aina miettiä muutakin kuin itseään, kaikki kun ei aina ole niin yksinkertaista... (Huom! Ei tarkoitettu kommentiksi KENELLEKÄÄN erityisesti!)
 
P.S Toivottavasti vahvistin löytyi keikalle ja keikka onnistui!
 
k...
10.08.2004 13:30:11 (muokattu 10.08.2004 13:30:51)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvä jätkä.Tuotit sillekin jätkälle vitusti lisäduunia.Jotenkin mua ei naurata.Johtuu varmaan siitä että yritän tukea suomalaisia firmoja joissa säkin noita vehkeitä käyt testailemassa.
 
Mä tuen hyviä ja halpoja firmoja, oli ne sitten mistä maasta hyvänsä.
 
Hyvänä esimerkkinä voisin sanoo Suomessa sijaitsevan Verkkokaupan jonne olen tyrkänny useamman tuhat euroa vuosien aikana kun tarttennu tietokonesälää. Ostan sieltä melkeen aina sen takia että niillä ensinnäkin todella alhaset hinnat mutta todella suuri plussa tulee siitä että niillä 2 viikon tyytyväisyystakuu. Eli jos tavara ei miellytä ni senku vie kauppaan vaikka se oiski toiminu kuten piti. Tätä ei pahemmin muissa Suomen tietokoneliikkeissä harrasteta, ainoastaan postimyynnin kautta koska se on laissa säädetty.
 
Sais musiikkiliikkeetki Suomessa tiputtaa hinnat kilpailukykysiks ja ku vielä ois toi palautusoikeuski ni ei tarttis vaivautuu Saksast asti tilaa.
 
Locrian
10.08.2004 13:42:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Käytsä myös Thomannilla testaamassa laitteita ennenkun ostat?Sori, mutta mua jotenkin syö se että käydään paikallisessa liikkeessä testaamassa mutta tilataan Tompalta.Kaikkein eniten jyrsii se että joku kehtaa ostoksen jälkeen valittaa kun tuli rikkinäinen vehje ja takuu tökkii.
 
I hate eatin' vegetables... Can't swallow the wheelchair...
Super-Jari
10.08.2004 14:36:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tänään Musamaailmasta Oulunliikkeeseen tilaamani mikki tuli perille. Tilaus tehtiin perjantaina joten toimitus oli melko rivakka. Sain mikin käteen ja totesin sen olevan väärä. Tilasin seitsemänkieliselle mutta sain kuuskielisen. Tuli mieleen se eräs Kekkosen kommentti liittyen tunareihin..
 
Enpä vielä kehtaa silti omien kokemusten myötä ihan maanrakoon haukkua, mutta vaikuttaa varmasti omiin ennakkoluuloihin ja vastaisuuden tilauksiin.
 
Dunkadunkamaan sinisissä kääpiöissä on tulevaisuus.
pardy
10.08.2004 23:44:49
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse suosin kovin mielelläni suomalaisia kauppoja, vaikka aika usein T-kaupasta tilaankin. Lähinnä tosin vain sen takia että helpompaa käydä hakemassa kamat kilsan päästä Postista ku ajaa paria tuntia Hesaan ja kierrellä kaiken maailman kaupat kun on niin paljon kaikkea erilaista pikkutavaraa ostettavana. Suuremmat ostokset teen kuitenkin kotimaan kaupoissa. Tästä esimerkki seuraavassa:
 
Tilasin Musamaailmasta viime kuussa Warwickin custom shop -basson, ja erittäin ystävällisesti soittelivat pyynnöstäni moneen otteeseen tehtaalle Saksaan selvittääkseen erilaisten kombinaatioiden ja customointien kustannuksia. Muutaman kerran muutin mieltänikin, ja päätin että "eiku mä haluunki siihen tämmösen ja tämmösen sen ja sen sijasta", ja missään vaiheessa en törmännyt siihen "nuivuuteen" tai palveluynseyteen. Varmaankin juuri siksi, että tiesivät minun saman tien olevan maksava asiakas kun kyselin custom shop-basson perään, eikä mikään "renkaidenpotkija".
 
Ja kävipä sitten niinkin, että kun ilmoitin niille budjettini, jonka jälkeen sitten vikan kerran tarkistivat sen yhdistelmän hinnan. Meni parilla sadalla yli. Mutta tinkasivat saman tien puolestani sen pari sataa siitä hinnasta pois, vaikka itse ajattelin ruveta karsimaan jotta basso pysyisi budjetissani.
 
Tällä viikolla pitäisi basson tulla, sanoivat soittavansa sitten kun tulee. Tämä on ensimmäinen kerta kun asioin Musamaailmassa, mutta voin nopeasti todeta että viimeiseksi se ei ainakaan jää. Varsinkaan kun tietävät minun nyt olevan varsin potentiaalinen ostaja. Mielestäni hyvä paikka. Pitää vaan olla tarpeeksi määrätietoinen, ja käyttäytyä fiksusti, eikä vaan "potkia renkaita" ilman aikomustakaan ostaa. Mielestäni se menee näin, ja noilla ajattelutavoilla olen tähän mennessä saanut erittäin hyvää palvelua paikassa kuin paikassa.
 
"Jansku-Bansku!" -Tyttöystäväni
Torniojaws
11.08.2004 12:37:24
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noinhan se tosiaan on. Asioit liikkeessä usein ja osteletkin jotain (ei tarvitse olla mitään suurta vaan vaikka pelkkiä kieliä tms.) niin myyjät alkavat varmasti tarinoimaan kanssasi ja ovat ystävällisiä. Toisen kohtelun voivat taas saada joka paikasta halvinta etsivät henkilöt (esim. menet kauppaan ja sanot että et tilaakkaan sieltä koska thoman myy 20e halvemmalla). Jos tuet tiettyä kauppaa jonkin aikaa niin sinut opitaan tuntemaan siellä ja hinnatkin laskevat mukavasti, esim. Thomanilla ne pysyvät aina samana.
 
No, ei tuokaan nyt niin takuuvarma sääntö ole. Kävi tässä aiemmin kesällä niin, että kävin ensin kysymässä paikallisesta musiikkiliikkeestä (Törmälän Musiikki, Tornio) ENGL Powerballia. Kyseisessä liikkeessä olen asioinut jo kohta 5 vuotta, mutta hieman huvitti kun kyselyyni tuli vain hiljaisia lauseita tyyliin "Meillä olisi tuossa tuommoisia Marshalllin (transistori)vahvistimia.."
 
Noh, jätinpä sikseen ja otin yhteyttä Oulun Soitin ja Tarvikkeeseen. Heti löytyi sopiva lähtöhinta ja tilaus pistetiin menemään. Vähän päälle viikko meni ja vahvistin oli perillä. Työstä johtuen pääsin hakemaan vasta 2 viikkoa myöhemmin ja edelleen oli myyjä pitänyt vahvistinta varattuna minulle, vaikka kuulemma muutamia kyselyitäkin tuli. Sovittiin lopullinen mukava hinta ja kaupan päälle vähän lisämateriaalia.
 
Näin se asiakaspalvelu käy.
 
A boon I ask thee, mighty shade, within this circle I have made, make me a werewolf strong and bold, the terror alike of young and old.
kulmahiomakone
11.08.2004 13:27:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

...En minä ala kioskillakaan kaveeraamaan Marja-Leenan kanssa että saan ostettua Marlboroa oikeaan hintaan.
 
Flunssaa. Tuo on vähän sama, että jotkut nuolevat baarimikkojen perseitä, saadakseen kaljansa keskimääräistä nopeammin. Ihminen nöyrtyy tekemään mitä ihmeellisimpiä asioita saadakseen etuoikeuksia lajitovereihinsa nähden. Kukin tyylillään.
 
Miksi se ei onnistu, että asiakas on asiakas ja kauppias on kauppias? Nämä sitten pyrkivät tekemään kaupat, jossa tavara vaihtaa omistaa rahasummalla, joka tyydyttää molempia.
 
Vaikka meikäläinen jossain määrin nauttii kaupantekemisestä, tinkaamisesta ja myyjälle vittuilusta silloin, kun sattuu ylimielinen kohdalle, niin en voi kieltää, etteikö noin kokonaisvaltaisesti ajateltuna esim. t-kaupan (Suomessa St Paul's Sound toimii jotakuinkin samalla systeemillä) hinnoitteluperiaate olisi oikeudenmukainen ja hyvä.
 
"Meillä ei ole kahta erilaista hintaa, yksi niile, jotka aina tinkaavat ja toinen niille, jotka eivät. Thomannilla kaikki saavat parhaan mahdollisen hinnan - demokraattisuus on yksi valtaisan suosiomme peruspilareista. Kohtelemme kaikkia asiakkaita tasa-arvoisesti."
 
Meinaan sitä, että vaikka itse jaksaisinkin tinkiä suomesta ostamistani tavaroista, niin kaikki eivät jaksa. Onko se sitten reilua, että pojalleen soittovehkeitä ostava pienituloinen yh-äiti maksaa tavaroista järjettömiä listahintoja ja minä en. Ja kaikki vain siksi, että minä tiedän mitä kannattaa maksaa ja yh-äiti ei tiedä. Ei se vittu ole oikein, että tietämättömyyttä käytetään hyväksi.
 
Mitä tulee threadin aloittajan kokemuksiin, niin jostain kumman syystä tuon kaltaiset tapahtumat ovat valitettavan tuttuja minullekin. Jostain syystä ulkomailla hallitaan viestintä ja tiedottaminen usein huomattavasti paremmin, vaikka se sitten tapahtuu molemmille kaupan osapuolille vieraalla kielellä.
 
weelie
11.08.2004 13:35:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oli MM kuinka huono tahansa, niin ei se kuitenkaan yhtä huono voi olla kuin ahosen musiikki, Tampereen Hämeenpuiston musta-aukko.
 
Ronnie Earl: 'Music is not a sport, there's no competition'
grynost
11.08.2004 13:47:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ite olen pärjännyt liikkeessä kuin liikkeessä asennoitumalla liikkeisiin yhtäläisen nuivasti.Menen liikkeeseen ja tiedän mitä haluan testata/ostaa/kysyä.Jos myyjä ei anna testata jotain laitetta sanon "jaa-eipä tässä sitten muuta" ja lähden kalppimaan.Jos myyntiartikkeli on mielestäni liian kallis, kysyn onko hinnassa tinkivaraa.Jos ei ole-"jaa-eipä tässä sitten muuta.Päivänjatkoja".Sama meininki jatkuu jos kysyn jotain tuotteesta eikä myyjä ole halukas kommunikoimaan.Olen huomannut että moinen käyttäytyminen , nuivuus , aiheuttaa usein myyjissä jonkunlaista "kunnioitusta".Ehkä kyseessä on pelko siitä ,että tässä on nyt kyseessä asiakas joka tietää mitä tahtoo ja millä hinnalla-- tälle kaverillehan joutuu ihan oikeasti myymäänkin jotain.
 
Mulla on tapana käyttää paria kolmea liikettä PK-seudulla ja kaikissa näissä suhtaudutaan kysymyksiini ja vaatimuksiini asiallisesti.Heittosäkiksi joutuu jos sellaiseksi rupeaa.Yksi asia mitä en myöskään juuri harrasta on ns. "renkaiden potkiminen" eli liikkeeseen meneminen vain sen vuoksi että menee testailemaan jotain.Eikä todellakaan rahaa mihinkään hankintaan.Tätä tapahtuu niin paljon ettei henkilökunta enää jaksa suhtautua jokaiseen asiakkaaseen tosissaan.Ja vakkari "testailijan-joka-ei-osta-mitään" naama kyllä muistetaan.Jos käyn ostamassa kielet ,niin tottakai tsekkaan tarjonnan ,mutta turhaan en lähde myyjiä työllistämään.Olen ehkä enemmänkin se kaveri, joka aina ostaa plugeja,kieliä ja muuta pikkusälää, mutta joka on myös aina potentiaalinen kalliimman tuotteen ostaja.

 
Mikä on vikana kun tyyppien pitää miettiä sitä, miten pitäisi käyttäytyä saadakseen palvelua musaliikeessä?
Olen itsekin huomannut, että monesti nuiva asenne on parempi kuin ystävällinen. Tämä koskee koko pääkaupunkiseutua. Ystävällistä ihmistä pidetään tyhmänä/hulluna tai maalaisena. (Kirjoittaa maalainen.)
Hyvä jätkä.Tuotit sillekin jätkälle vitusti lisäduunia.Jotenkin mua ei naurata.Johtuu varmaan siitä että yritän tukea suomalaisia firmoja joissa säkin noita vehkeitä käyt testailemassa
Ihmettelen mitä väliä on sillä jos ns. tuhlaa myyjän aikaa. Myyjän duunia on olla siellä liikkeessä palvelemassa asiakkaita.
Thomanninkin tuotteista maksetaan 22% alvia Suomeen. Sitä paitsi suomalaisia sielläkin on töissä. No, ei Thomannilta ostaminen tietystikään hyödytä kansantaloutta yhtä paljon kuin Suomesta ostaminen.
Minusta on kuitenkin turha kantaa huolta musaliikeiden taloudesta. He tekevät sen varmasti itse. Koetko olevasi esim Levytukulle palveluksen velkaa? Mesojen hinnoissa ei ole todellakaan talvisodan henkeä.
Kilpailun myötä hinnat ovat laskeneet monissa musakaupoissa. Tätä nykyä on monesti edullisempaa ostaa Suomesta. Vielä kun kilpailu näkyisi palvelussa.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 526 27 28 29 30

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «