Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Koch StudioTone
1 2 3 4
JuniperThree
29.06.2005 11:40:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

löytyy himasta ja sehän muuten toimii!!!
 
30 pedaalia aivan turhaan pölyttymässä. ton kanssa ei tartte mithään.

 
Kiitos ku ootte hehkuttanu niin että olen ehkä vähän tohkeissani, vähän. Pari tiliä vielä niin twintone II tulee kotiin.. Pari tiliä...
 
Lilli
29.06.2005 11:58:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Irrota vaan se kapea takalauta. Suojahäkki aukeaa pari ruuvia poistamalla; ei sitä koko häkkiä tarvitse irrottaa.
 
Siis miten? Häkki on neljällä ruuvilla kiinni ja vaikka ruuvit irrottaa, ei häkki 'nouse' tarpeeksi kaikujousiboxin vuoksi niin, että sen saisi poistettua ja putket irrotettua.
 
'The cattle is lowing and The Baby awakes / but Little Lord Jesus no crying He makes'.
Tinppa
29.06.2005 16:56:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siis miten? Häkki on neljällä ruuvilla kiinni ja vaikka ruuvit irrottaa, ei häkki 'nouse' tarpeeksi kaikujousiboxin vuoksi niin, että sen saisi poistettua ja putket irrotettua.
 
Puhunetkohan nyt Twintone-nupista? Kombon kanssa ei ainakaan pitäis olla moisia propleemeja. Vaihdoin tuossa ite taannoin Twintone-komboon kaiutinelementin, eikä siinäkään toimituksessa tarvinnut kaikutankkia alkaa irrottelemaan. Nupin suhteen sitten ei olekaan kokemuksia että kuinka tiiviisti sinne vehkeet on sijoitettu. Mutta omassa kombossa ainakin riittää, että suojahäkin "etuverkon" ruuvaa häkin "sivuseinistä" irti, mikäli pääteputkiin haluaa kajota.
 
ReBeat
29.06.2005 18:08:01
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siis miten? Häkki on neljällä ruuvilla kiinni ja vaikka ruuvit irrottaa, ei häkki 'nouse' tarpeeksi kaikujousiboxin vuoksi niin, että sen saisi poistettua ja putket irrotettua.
 
Ruuvaa nupin päältä neljä pulttia pois ja irrota kaikutankkiin menevä johto. Sitten saat vedettyä koko konehuoneen pois.
 
Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole.
Lilli
29.06.2005 19:55:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ruuvaa nupin päältä neljä pulttia pois ja irrota kaikutankkiin menevä johto. Sitten saat vedettyä koko konehuoneen pois.
 
Thank juu! Näinhän se olikin, kaikessa yksinkertaisuudessaan.
 
'The cattle is lowing and The Baby awakes / but Little Lord Jesus no crying He makes'.
calf
07.12.2006 10:32:08
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ääninäytteitä kaipaileville Studiotonella soittavan kaverin pätkiä, Groove Brasileiro ainakin on kova, soolo 1:17--> mehustaa kyllä kivasti...
 
http://www.mikseri.net/artists/manetti.56274.php
 
kawasami
07.12.2006 12:02:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Twintone II:n uutena omistajana voin myös kehua laitteen saundeja pienilläkin voluumeillä. Siinähän saa lisäksi tehot puolitettua 25 wattiin mutta kerrostalovoluumeilla siitä ei juuri iloa ole. Käytännössä silloinkaan ei volumea voi muutamaa milliä enempää availla. Sitten kun ottaa kokonaan kaiuttimen johdon irti niin voi tykittää kuuloke-tai äänitysliitännän kautta kuinka kovaa vaan kehtaa omia korviaan kiusata.
 
Nyt olen vaan huomannut siinä pari vikaa. Ensin huomasin, että se särähtelee tietyssä tilanteessa. Parhaiten sen huomaa kun soittelee kovemmilla voluumeilla puhtaalla kanavalla ja näppää paksua E-kieltä dumpaten kämmenellä, niin silloin kuuluu vähän aikaa jotain jälkisärinää. Erittäin raivostuttava "ominaisuus" kun puhtailla pitäis tulla puhtaat ja heleät saundit. Enkä nyt tarkoita sitä, että koko saundi alkaa säröytymään vaan niin kuin vahvistimen sisällä olisi jotain löysällä. Toinen vika ilmeni eilen treenien jälkeen, kun aloin ihmettelemään, että mistäs toi humina tulee, niin sieltähän se mun uudesta Kochista???. Pikkasen kun kopautti kylkeen ni loppui ja kohta taas tuli takas. …kele viikon vanha vehje ja Thomannilta ostettu. No laitoin meiliä sinne tänään ja katotaan nyt kui käy. Takuuhan siinä on, mutta kauan se nyt sitte seilailee maailmalla korjattavana:(
 
calf
07.12.2006 14:23:00
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onkos rosbergin Studiotone toiminut moitteetta?
 
Pluto
11.10.2007 23:56:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nostan tän nyt ylös.
 
Kertokaapa nimittäin StudioTonen omistajat, riittääkö nuppiversiossa esim. 2x12 -kaapin kanssa tehoa sen verran, että cleaneilla pystyy soittamaan bändin kanssa ilman että mennään selkeän roson puolelle? On nimittäin StudioTone vahvassa harkinnassa.
 
Muitakin kokemuksia saa toki kertoa. Onko se nyt meluisa ja meneekö se helposti särki?
 
Dillon, you son of a bitch!
Pluto
12.10.2007 13:15:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Koitetaan vielä, jos löytyisi kommentteja...
 
Dillon, you son of a bitch!
kawasami
12.10.2007 13:26:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Koitetaan vielä, jos löytyisi kommentteja...
 
Tuohon sun kysymykseen en osaa vastata, mutta jatkan vaan tarinaa tuosta omasta Twintonestani. Eli sain Thomannilta uuden yksilön muutaman kommelluksen jälkeen ja siinä ei sitä särähdystä kuulu. Se humina mikä ekasta yksilöstä kuului heti uutena on muutaman kerran ilmennyt tässä uudessakin, mutta satunnaisesti ja kopaus kylkeen on auttanut. Takuuseenhan sen vois laittaa, mutta eipä ole niin häirinnyt. Tyytyväinen olen muuten ollut kyllä ja komiat saundit lähtee. Jos nyt tällä kokemuksella voin jotain sanoa niin aika midlekkäät saundit ja rosoiset säröt siitä lähtee. Reverbiä löytyy enempi kuin tarpeeksi. Yleensä nupit on suurin piirtein puolivälissä, että säätövaraakin tuntuu löytyvän ihan sopivissa määrin. Ja kokemustahan mulla ei kovin paljoa ole muista vehkeistä, mutta paremmalta se omaan korvaan kuullostaa kuin toisen kitaristin puoliputkivehkeestä. No hintaakin vissiin kolme kertaa enempi.
 
wilo
12.10.2007 16:03:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nostan tän nyt ylös.
 
Kertokaapa nimittäin StudioTonen omistajat, riittääkö nuppiversiossa esim. 2x12 -kaapin kanssa tehoa sen verran, että cleaneilla pystyy soittamaan bändin kanssa ilman että mennään selkeän roson puolelle? On nimittäin StudioTone vahvassa harkinnassa.
 
Muitakin kokemuksia saa toki kertoa. Onko se nyt meluisa ja meneekö se helposti särki?

 
Morjensta!
 
Ostin studiotonen kolmisen vuotta sitten käytettynä. Kerran käytin huollossa, kun päätemuuntaja kärähti. Samalla vaihdatin kolhusta särkyneen reverb-potikan. Voi olla, että päätemuuntajan särkyminen oli omaa hölmöyttä, kun kytkin vahvarin oman dummy loadin päälle lennossa. Saattoi jäädä joskus kajarin piuhakin irti.
 
Hyvin on muuten kestänyt. Välillä arveluttaa, kun toi käy niin mahdottoman kuumana, mutta eipä ole vielä särkynyt.
 
Ääntä lähtee todella paljon. Mun käyttöön reilusti yli tarpeen - cleania avaan klo 9-10 kohdalle ja keinokuorma on jarruttelemassa yleensä -8db. Hyvältä toi kuulostaa noinkin, eikä sitä keinokuormaa saundin takia tarvitte. Master volumena käytän enemmänkin.
 
Saundit tuntuu vain paranevan, mitä pitempään tota käyttää. Alussa oli jos jonkinmoista säröpurkkia jaloissa, mutta pikku hiljaa ne on jääneet pois käytöstä. Tossa on vaan niin hyvä särö. Jekyll&Hyde on nyt poljettavana, siitä otan enimmäkseen vähän sävyä lisäksi.
Mua ei ole juurikaan haitannut, ettei OD1:n ja OD2:n gain- tai volumesuhdetta voi säätää ja kanavilla on yhteiset eq:t. Onpahan vähemmän potikoita säädettävänä.
 
Välillä käytin studiotonen kanssa Boss GT-6:ta neljän piuhan rategialla: signaaliketjussa oli ensin bossin eka osa -> kochin etuaste -> bossin toka osa -> kochin pääteaste. Toimi ihan ok, mut yksinkertaistin setuppia niin, että nykyään on boss -> jekyll&hyde -> koch. Delayt säröttyy, mut eipä tuo ole niin vakavaa. Onpahan vähemmän piuhoja lattialla ja kytkennät yksinkertaisia.
 
Ajan kuluessa olen päätynyt siihen, että kochissa on bass klo 12 kohdalla, middle on täpöllä, mid shift päällä ja treble (eli ylämiddle) täpöllä sekä gaini klo 10 kohdalla. Tolla saan aikaan kivasti erottelevan saundin, mikä reagoi hienosti soittovoimakkuuteen ja kitaran volapotikkaan. Reverb on yleensä nollassa ja volumet tarpeen mukaan.
 
Olen monasti ollut aikeissa vaihtaa, mutta onneksi ei ole tullut siihen ryhdyttyä. On se vaan mulle aika lailla sopiva peli - soi hilijoo ja kovvoo ja on heleppo kantoo.
 
Ville
 
blues guitar
12.10.2007 16:50:34
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Multa kans plussat Studiotonelle. Todellakin tosta vahvarista löytyy soundit jo pienemmillä volyymeilla. Laitan tähän linkin jossa soitan studiotonella ZZ-Topin Tush:ia. http://kotisivu.lumonetti.fi/ptalli/Tush%20clip.mp3 Äänitys on tehty käyttämällä vahvistimen recording liitäntää, josta kytkin tietsikkaan. Se keinokuorma todellakin mykistää kaiuttimen kokonaan. Sopii esim juuri käytettäessä recording liitäntää tai kuulokkeita.
 
....painan H-D:llä pitkin suomee.....annan kitaran laulaa vaan.........
Pluto
12.10.2007 18:11:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sitten vielä se kymmenen pisteen kysymys: Riittääkö volume bändisoittoon niin, että puhtaat säilyvät edes jotenkuten puhtaana. Ja nyt kiinnostaisi kuulla nimenomaan nuppiversiosta 2x12 -kaapin kanssa. Anyone?
 
Dillon, you son of a bitch!
wilo
15.10.2007 08:37:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sitten vielä se kymmenen pisteen kysymys: Riittääkö volume bändisoittoon niin, että puhtaat säilyvät edes jotenkuten puhtaana. Ja nyt kiinnostaisi kuulla nimenomaan nuppiversiosta 2x12 -kaapin kanssa. Anyone?
 
Enpä ole kokeillut sudiotonea muulla kaiuttimella kuin combon omalla. Bändisoittovolyymi on kokemusten mukaan erittäin suhteellinen käsite: toisille studiotone ei varmasti riitä, toisille - kuten mulle - tehoa on reilusti yli tarpeen. Ja mun kliinit on tätä nykyä aika lailla säröttömiä.
 
Jos nyt hankkisin studiotone-nupin ja kaapin, ostaisin pienen ja kevyen 1x12" kaapin mahdollisimman herkällä kaiuttimella. Herkällä tarkoitan, että kaiuttimesta pitäisi lähteä mahdollisimman paljon ääntä pienellä teholla. Lisäksi kaapin takalevyn olisi hyvä olla avattavissa ja kahdessa osassa, jotta osittain avaaminen onnistuisi tarvittaessa.
Jos tarvitsisin paljon Isoa Ääntä, hankkisin ehkäpä 2x12" tai peräti 4x12" kaapin. Siihenkin herkät kajarit, niin kylläpä taitaisin pärjäillä studiotonella.
 
Ville
 
Puavali
15.10.2007 08:42:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

... En tiedä uskaltaisiko tuota käydä testaamassa, kun nyt ei ole varaa :)
 
Silloin kannattaakin tetsailla, kun ei voi ostaa. Hyvän rahatilanteen aikana tetsaaminen onkin vaarallista.
 
Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni.
kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5
Pluto
15.10.2007 08:47:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Enpä ole kokeillut sudiotonea muulla kaiuttimella kuin combon omalla. Bändisoittovolyymi on kokemusten mukaan erittäin suhteellinen käsite: toisille studiotone ei varmasti riitä, toisille - kuten mulle - tehoa on reilusti yli tarpeen. Ja mun kliinit on tätä nykyä aika lailla säröttömiä.
 
Jos nyt hankkisin studiotone-nupin ja kaapin, ostaisin pienen ja kevyen 1x12" kaapin mahdollisimman herkällä kaiuttimella. Herkällä tarkoitan, että kaiuttimesta pitäisi lähteä mahdollisimman paljon ääntä pienellä teholla. Lisäksi kaapin takalevyn olisi hyvä olla avattavissa ja kahdessa osassa, jotta osittain avaaminen onnistuisi tarvittaessa.
Jos tarvitsisin paljon Isoa Ääntä, hankkisin ehkäpä 2x12" tai peräti 4x12" kaapin. Siihenkin herkät kajarit, niin kylläpä taitaisin pärjäillä studiotonella.
 
Ville

 
Kiitoksia! Uskoisin, että tehoa riittää myös omissa touhuissani bändisoittoon, koska soitan harvemmin mättöheviä ja tuntemani rumpalit ovat helliä ihmisiä.
 
Dillon, you son of a bitch!
kissakissala
10.06.2008 20:20:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huom! Olet kirjoittamassa yli 239 päivää vanhaan ketjuun!
 
Onkos porukalla kokemuksia tuosta studiotonen kuulokekäytöstä?
 
Saako suoraan kuulokkeet vahvariin kiinni edes siedettäviä putki-soundeja?
 
Entäpä miten hyvin toimii recording out --> PC --> kuulokkeet?
 
Hakusessa hyvä nuppi kuuloke/nauhoitus käyttöön vai kannattaako suosiolla katsella mallintavia multilankkuja?
 
Pluto
11.01.2010 14:54:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei saamari kun mua himottaa StudioTone..
 
Olen käynyt testaamassa laitetta about viitisen kertaa. Joka käynnillä on tehnyt pahaa laittaa kitara pois, kun soittamista ei millään malttaisi lopettaa. Nyt kun bänditouhut ovat hiipumaan päin, olisi paikallaan hankkia kotisoittoon soveltuva putkikone (tykkäsin StudioTonesta ihan kotivoimakkuuksillakin), jota voisi keikan sattuessa ja tarvittaessa ryydittää vaikka 2x12 -kaapilla.
 
Pari asiaa, joista voisi keskustella:
 
Omalta osaltani suurin osa vahvistimista kaatuu särökanavaan. Puhtaat ovat kyllä usein käyttökelpoisia, mutta jostain syystä todella harva vahvistin omaa sellaisen särön, jolla tykkään soittaa. StudioTonessa taas, kun bright-kytkimen napsauttaa miinus-asentoon, soundi on siinä. Ei todellakaan mikään riipivä, alakerta on lämmin ja soundi laulaa aivan mielettömän kauniisti. Bright-napin siirtäminen muihin asentoihin taas tuo sellaista pientä yläpään kireyttä, jota itse en kaipaa yhtään. Miten StudioTonen omistajat, kuinka käytätte tuota kytkintä säröillä?
 
Toinen ihmetyksen aihe on JuSun toisessa threadissa esiin nostama kaiun presence-ominaisuus. Eli varsinkin säröillä, kun kaikua laittaa mukaan, soundi muuttuu paljon kirkkaammaksi ja riipivämmäksi. Tämä ei livesoitossa ole välttämättä mikään hyvä juttu, koska kaikua ei saa jalkakytkimellä pois, ja puhtailla tykkään kyllä käyttää kaikua. Eihän StudioTonea toki livesoiton käytännöllisyyttä silmällä pitäen olekaan tehty. Toisessa ketjussa joku mainitsi, että tämä ominaisuus väheni putkien vaihdon myötä. Onkohan aiheeseen kommentteja.
 
Toki kaikki muutkin huomiot, varsinkin bändisoiton suhteen, otetaan mielellään vastaan.
 
Dillon, you son of a bitch!
rosberg
11.01.2010 21:18:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jusun huomio on edelleen paikkaansa pitävä ja suuri ihmetys.
 
Aina sladdissa.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «