Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Laiteostoksien tarpeellisuus?
1 2 3 4
Härski
24.06.2004 22:15:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hitto, tekisi mieli myydä koko laitteisto, pedaaleita lukuunottamatta ja ostaa kerralla kunnon härvelit! Pari kunnon kitaraa ja kunnon nuppi ja kaappi. Perkele. Ei tarttis polottaa ja mutista koko aikaa ja myyävaihtaavarastaa.
 
kalkkuna
24.06.2004 22:17:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun faija hamstras tavaraa sen nuoruudesta ajatellen tulevia lapsia. Hyvin toimi, ja nyt on jonkinverran vintagekamaa millä voi lyödä rahoiksi:)
 
Et kai nyt faijasi kamoja oikeasti myy? Toi siis taisi olla vaan "heitto"...
 
Niskamies
24.06.2004 22:35:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Et kai nyt faijasi kamoja oikeasti myy? Toi siis taisi olla vaan "heitto"...
 
Emmä niitä myisi, muttakun faija huomas ettei meillä oo niille mitään käyttöä, niin parempi sitten myydä ne jollekkin jolle niistä on oikeasti käyttöä ja joka nauttii niiden käyttämisestä. Hyvät soittimet on tehty soitettaviksi!
 
Pitää syödä paljon että jaksaa kantaa vahvareita.
kalkkuna
24.06.2004 22:42:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Emmä niitä myisi, muttakun faija huomas ettei meillä oo niille mitään käyttöä, niin parempi sitten myydä ne jollekkin jolle niistä on oikeasti käyttöä ja joka nauttii niiden käyttämisestä. Hyvät soittimet on tehty soitettaviksi!
 
Niin, no eri asiahan se silloin on jos niille ei ole mitään käyttöä...
 
Bee-äf
24.06.2004 22:52:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos kerran tekijämiehet päästää uskomattomia ääniä rouskuista niin miksi niin harvoin keikoilla näkee mikitettyjä marsun ministackejä ja peaveyn bandiitteja? :-P
 
Koska ne on niiden feikkikaappien takana, ettei yleisö näe... ;) ja kyllä ammattilaisilla se kestävyys on yleensä prioriteetti nro. 1
 
Gypsy
24.06.2004 22:58:14 (muokattu 24.06.2004 23:07:23)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tarvitseeko harrastelija oikeasti juuri NIITÄ soundeja, vai riittäisikö todellisuudessa vähempikin?
 
Nyt ei ymmärrä. Miks musalaitteista puhuessa tulee aina tää tulisitko vähemmälläkin toimeen? Totta vitussa tulisin. Niinkun jokainen. Sinne vaan sillan alle nukkuun, kyllä tuolla tilaa on.
 
Pois vaan kaikki internetit, kahvinkeittimet, sähköt, telkkarit, videot, stereot, autot, pyörät, veneet, kesämökit, koulut, rahat...
 
Kyllä todellisuudessa vähempikin riittää.
 
Ei tuu paljon kamoja ostettua kun ei ole rahaa (Lisäys: Tosin onhan niitä nurkkiin kerääntyny), mutta rahalla ei tee mitään jos sitä ei käytä, ja sama kai se on mihin rahansa pistää. Mieluummin mä ostan vaikka taskulamppuja kun jonkun etelänmatkan ja tojotan.
 
LISÄYS: Kännykät kanssa pois.
 
juici
24.06.2004 23:14:55
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onhan sitä kivaa tuhlata rahaa johonkin minkä haluaisi omistaa. Täydellistä soundia on vaikea tavoittaa ja kukaan tuskin tavoittaa sitä täysin koskaan, läheltä voi kyllä liipata. Mielipiteet ja makuasiat muutuvat, nyt itsestäni SG tuntuisi käteeni sopivalta skebalta, en tiedä olenko samaa mieltä enää kymmenen vuoden päästä. Rahan pitää kiertää.
 
"Kiss FM:n mä lakkauttasin. Ja sit sen tyhmän hittiaseman mikä siel' Helsingissä on, jota en oo onneks ikinä kuullu. Se on aika huono.", Tuukka Temonen Apulannan Mustahevonen videolla.
kalkkuna
24.06.2004 23:19:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täydellistä soundia on vaikea tavoittaa ja kukaan tuskin tavoittaa sitä täysin koskaan, läheltä voi kyllä liipata.
 
Tämä ei kyllä ole totta, ettei kukaan muka tavoittaisi täysin sitä koskaan.. Miksi ei?
 
Gypsy
24.06.2004 23:23:06 (muokattu 24.06.2004 23:23:37)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ja kyllä ammattilaisilla se kestävyys on yleensä prioriteetti nro. 1
 
No kyllä vaan aika monet vetää vahvistimilla mitkä on aina paskana kun saundi on kuitenkin hyvä.
 
Kitaravirtuaali
24.06.2004 23:32:43
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuskinpa on tarpeellista ainakaan aina. Viimeisin vaihto oli tallamikki Washburniin: vaihdoin JBn Evoon. Joidenkin mielestä varmaan turha vaihtaa niin hyvää mikkiä, mutta sillä tuli juuri se pieni lisä mitä olin kaivannut. Ja on se hienompikin tuo Evo, hoho. Kaiken lisäksi kitara on nyt niin "high-end", ettei voi ainakaan sitä syyttää huonoista soundeista. Washburni todennäköisesti pysynee ykkössoittimenani loppuunsa asti.
 
Mieli tekisi vielä midimikillä varustettua kitaraa, pääsisi aivan erilaisten soundien maailmaan. Ja bassoa. Ja kunnollista akustista sekä ehkä jopa 335-tyylistä puoliakustista, mutta kyllähän näitä kerkeää, loppuelämä vielä aikaa.
 
Uusi vahvistin tosin olisi tarpeellinen, ei tarvitsisi ainakaan huolehtia stereon diskanttien kestävyydestä. En haluaisi niitä hajoittaa vahingossakaan kitaralla luukuttamalla. Ja ilmeisesti henkinen ikäni on kasvanut (piilohoho), kun blues, jazz ja 70-80 -luvun rock alkavat änkeä hevin vierelle, enkä tarvitse siis enää mitään ihme hilavitkuttimia tuohon. Setuppi olkoon tästälähin mieluummin mies, kitara, piuha ja vahvistin. Ja ehkä tuon EQn voisi säästää, jos sille ilmaantuisi tarvetta efektilenkissä.
 
Paskaakos tässä.
Kaupatkaapas minulle Peaveyn Bandit tai Studiopro!
Aki
25.06.2004 03:50:33
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se fiilis mikä mulla oli alkukevään keikalla "Wonderful Tonightia" uudella yhdistelmälläni soittaessa, oli vaan niin käsittämättömän mieletön, että ihan pelkästä siitä fiiliksestä maksaa mielellään pitkän pennin.
 
Se on se kun vahvarissa on semmonen pehmyt kevytsärö soolovoimakkuudella, joka puhdistuu niin perhanan nätisti konkalla ohitettua volapotikkaa ruuvaamalla, siinä tuntee olevansa koko maailmankaikkeuden herra kun on kaikki hallinta käsissä, ja lujaa iskiessä tulee lujaa ja ilmeikkäästi, hiljaa näpätessä herkkää ja pehmeetä... Ja sitten toi volavara vielä käytössä... Voi aijai. Ei sitä parempaa fiilistä housut jalassa ole. Tiä onko ilman housujakaan.
 
Ja vaikka olisin ton biisin soittanu vaikka Eko Stratolla ja Peavey Banditilla, eikä yleisöstä kukaan olis huomannu eroa, ni mulla olis ollu ankeeta soittaa, joten soolokin olis ollu varmaan jotain pelleilyä. Kitaristilla on täysi oikeus satsata kamoihinsa ihan sen soittofiiliksen takia, siinä nimittäin tehdään taidetta!
 
-Aki.
 
Ostakaa mun Ibanez Steve Lukather RS1010SL 2nd '83!!
littlemick
25.06.2004 05:15:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heipä hei.
 
Tuli tällainen tässä mieleen, kun ostin ton Screamerin ja 4x12" kaapin, että kuinka tarpeellisia kitaristien kamaostokset oikeastaan ovat? Toki hyvät soundit ovat hyviä soundeja, mutta onko se sen arvoista, varsinkaan kun soitteleminen pysyy useimmilla vain harrastustasolla? Eikö olisi olemassa paljon järkevämpiäkin sijoituskohteita, kuin tuhansien eurojen stackit ja käsityönä tehdyt kitarat? Mikä saa teidät ostamaan näitä laitteita jatkuvasti? Pakottaako hyvän soundin tavoittelu, vai onko se vain pippelin venytystä ja näytönhalua? Itse ainakin nautin suunnattomasti hyvästä soundista, mutta toisaalta olisi ehkä kannattanut pitää kylmästi päänsä ja säästää ylppärirahat tulevan opiskelukämpän vuokrien maksuun. Tarvitseeko harrastelija oikeasti juuri NIITÄ soundeja, vai riittäisikö todellisuudessa vähempikin?

 
Tottakai riittäisi vähempikin, mutta johonkinhan ne rahat kumminkin on tuhlattava (ainakin mun tapauksessa) ja mulla kun ei muita harrastuksia ole niin kurkustahan nekin rahat olisi alas mennyt, joten soittokamojen ostaminenhan on pelkästään järkevää. Jos olisin kaikki viinaan ja tupakkaan menneet rahat pistänyt soittimiin, olisi mulla tällä hetkellä melkosen hulppeet musavehkeet ja sekös vituttaa.
No ihan kelpo vehkeet mulla nytkin on.
 
Feggy
25.06.2004 09:46:52
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vintage-kitaroissa on rahat varmassa tallessa, jos pätäkkää sattuu olemaan. Eri asia on sitten, raaskiiko niistä luopua.
 
Less is more.
Fortune
25.06.2004 12:15:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla tuli tämän asian suhteen rankka maahanpudotus tällä viikolla, mutta siitä ei sen enempää.
 
Joka tapauksessa tavara tai ylipäänsä mikään materia ei kauheasti sytytä nyt.
 
Siksi ovat kamat myynnissä ja loppukesän aion omistaa täysin itselleni. Katsotaan sitten syksymmällä uusissa maisemissa, mitä tapahtuu.
 
Ajattelin jättää vain vahvistimen ja kaapin ja ostaa akustisen kesäksi. Katsoo sähkökitaraa sitten kun on aikaa ja mielenkiintoa taas.
 
Antti1
25.06.2004 12:30:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siksi ovat kamat myynnissä
 
Älä helvetti tota Gibsonia ainakaan myy, tulet joskus sitä katumaan vielä ihan saatanasti. Niin kauan sä siitä haaveilit ja nyt oot sen pois myymässä? Hullu mies...
 
"Sun täytyy varoo mitä sä haluut, sillä sä saat sen." -A. McCoy
Jani The Rock
25.06.2004 12:30:39
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla tuli tämän asian suhteen rankka maahanpudotus tällä viikolla, mutta siitä ei sen enempää.
 
Joka tapauksessa tavara tai ylipäänsä mikään materia ei kauheasti sytytä nyt.
 
Siksi ovat kamat myynnissä ja loppukesän aion omistaa täysin itselleni. Katsotaan sitten syksymmällä uusissa maisemissa, mitä tapahtuu.
 
Ajattelin jättää vain vahvistimen ja kaapin ja ostaa akustisen kesäksi. Katsoo sähkökitaraa sitten kun on aikaa ja mielenkiintoa taas.

 
Ohhoh. Tämähän kuulostaa vakavalta. 8-(
 
Tsemiä.
 
Don`t mess with the countryboys
Fortune
25.06.2004 13:04:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Älä helvetti tota Gibsonia ainakaan myy, tulet joskus sitä katumaan vielä ihan saatanasti. Niin kauan sä siitä haaveilit ja nyt oot sen pois myymässä? Hullu mies...
 
No sen nyt vedinkin pois hetken mietittyäni.
 
Mutta muuten kyllä kamat ovat kaupan, ja nuo ovat kaikki aika helposti korvattavissa sitten, kun valuuttaa taas on.
 
fox
25.06.2004 16:21:52
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No sen nyt vedinkin pois hetken mietittyäni..
 
Ehkäpä viksu veto. Saattaapa nimittäin olla, että x kuukauden kuluttua ei moista löytäisikään. Näin olisin frendinä neuvonu...illemmalla..*hyväksyvää päännyökytystä - itse tuohon ratkaisuun päätyi* Olisi ehken ollu sitten " A cut too deep"..
Safaweb
25.06.2004 16:42:09
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse ainakin asetan pitkän aikavälin tavoitteita. Esim. nyt on sellanen tavoite, että aion hankkia:
 
-Boss gt-6
-Marshall JCM 800 nuppi
-jokin kaappi
 
ja rakentaa uuden kitaran valmiiksi. Kun nämä on saatu niin luulisi saundienkin sitten miellyttävän. Ei voi ainakaan paskoista saundeista ja soitosta syyttää muita kuin itseään :)
 
Kamakaavio (inspired by Fortune & Jaristoteles)
Black Zombie 82
14.06.2020 10:03:25
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onhan tuo sähkökitaran soitto aikamoista välineurheilua. Kun ajattelee, että jos haluan soittaa heavy medallia kunnolla, niin pitäisi saada kolme erilaista soundia: a) puhdas soundi. b) Särö-soundi ja c) Buustattu särösoundi sooloja varten.
 
Eli mitäs vehkeitä tuohon pitäisi hommata? Mulla on skeba ja mallintava vahvistin, josta saa säröt ja cleanit. Ajattelin jos hommaisi jonkun säröpedaalin ja ottaisi siitä vähän buustia sooloihin. Toisaalta, en ole missään bändissä, ja kuulemma mallintavat vahvistimet eivät toimi bändin kanssa. Että kyllä on sähkökitaran soitto vaikeaa. Ei riitä että osaa soittaa. Pitäisi olla vielä insinööri kaiken lisäksi että ymmärtäisi kaiken maailman soittovehkeitten päälle. Ja miljonäärikin pitäisi olla, että olisi varaa ostella kaiken maailman styrkkareita ja pedaaleita.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «