Muusikoiden.net
03.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Rickenbackerin vahvistin
1
lenin
22.06.2004 05:59:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisko kellään tietoa tai omaa kokemusta Rickenbackerin rg-180 vahvarista. Puolitutulla myytävänä mutten ole aiemmin törmännyt Rickenbackerin vahvistimiin. Ei aavistustakaan mitä voisi maksaa uutena ja tekeekö ylipäätään mitään.

jpjanhun
04.04.2014 04:45:09 (muokattu 04.04.2014 04:53:40)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lenin: Olisko kellään tietoa tai omaa kokemusta Rickenbackerin rg-180 vahvarista. Puolitutulla myytävänä mutten ole aiemmin törmännyt Rickenbackerin vahvistimiin. Ei aavistustakaan mitä voisi maksaa uutena ja tekeekö ylipäätään mitään.

joo, mulla on toi. mitähän nyt sanoisin.. ei nyt niin kovin kummoinen kapistus sinällään mutta käyttämällä sopivaa pedaalia tuolla kyllä soittelee, tai ehkä muutenkin jos soittaa jotain kevyttä musiikkia. eli ei nyt mun mielestä ihan huonokaan. toihan on solid-state eikä putkivahvistin ja sen kyllä huomaa soittaessa.. toki tää voi olla hyvä tai huono asia, tyylistä ja tatsista riippuen. kyllä toi mun mielestä kuulostaa ihan hyvältä tietyntyyppiseen rauhallisempaan soittoon (ehkä jopa jotenkin "sielukkaalta").

ei tämä mikään kallis vahvistin ole eikä tuosta mielestäni kannata paljoa maksaa. yleensäkin noita vanhoja transistorivahvistimia saa halvalla.

tää kommentti nyt tuli vähän (10 vuotta) myöhässä mutta jos ei kauppoja ole vielä tehty (eihän? ..heh) niin sanoisin että maksa tuosta nyt korkeintaan pari sataa jos jotenkin ihan erityisesti pidät tuosta kokeiltuasi. muussa tapauksessa kokeile vaikka muita vanhoja trankkuja jos tämäntyyppistä vahvistinta haluat.

hyvää:
-sopivalla soundin ja reverbin+choruksen (nää on vahvistimessa) säädöillä tuntuu saavan ihan sielukkaan clean-soundin vaikka jazziin tms. mukava soittaa välillä tällä kun tämä on niin erilainen vaikkapa marshall-tyyppisiin putkivahvistimiin verrattuna.
-mielestäni ääni syttyy nopeasti/vahvistin reagoi nopeasti soittoon transistorivahvistimelle tyypillisen tapaan. voi olla etu jossain soittotyylissä (ja toisessa haitta, esim. bluesrockissa tms.).
-sopivalla pedaalilla (esim. joku zendrive tms.) saa mielestäni ihan ok särösoundeja.

huonoa:
-staattinen kohina. esim. jos vahvistinta äänittää niin täytyy soittaa melko lujaa koska muuten pohjakohina kuuluu liikaa.
-high-input clippaa ihan liian helposti jopa pelkällä kitaralla (ilman pedaalia) jossa passiivielektroniikka. oon itse yleensä käyttänyt low-inputtia ja pedaalia.
-mielestäni alkuperäiset kaiuttimet eivät olleet kovin hyvät. itse vaihdoin ne.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti