Muusikoiden.net
03.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Dimarzio Breed.. Mikä mikkejään?
1
dragon
14.06.2004 23:51:51 (muokattu 14.06.2004 23:54:16)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli nyt on vuoden 88` mallisen Ibanez RG:n modaus loppusuoralla ja edessä olisi tallamikin uusinta. Katselin tuossa lehmusrunkoisia Jemejä joissa oli tuo Breed tallamikki ja se oli minulle aika uusi tuttavuus. Joten mitäs mieltä olette tästä mikistä, että minkälaiset soundit lähtee.

dragon
16.06.2004 23:52:06 (muokattu 16.06.2004 23:53:23)

Niin siis haullakaan ei löytynyt mitään, joten jos jollain olisi jotain tietoa niin olisin kiitollinen...

EDIT: Harmony-centralissa tuntuvat ainakin tykkäävän...(tosin siellä tykätään vähän kaikesta)

Metalkallo
18.06.2014 18:01:49 (muokattu 18.06.2014 18:02:56)

Nyt olis pakko kysyä joltain tietäjältä että mikäs mikki tämä on kaiken kaikkiaan? Onko jollain kokemusta?

Mitä katsonut mikin tietoja niin vaikuttaisi olevan siinä jb:n ja distortionin välimaastossa mutta ilman liikoja säröjä kuten joskus saattaa olla distortinissa. Mikki kuulostaa aika tiukalta hyvässä mielessä eikä liian kirkkaalta.

Tykkään paljon sd:n jb:stä mutta tykkään myös distortionista ja tämä breed vaikuttaisi bass, mid ja treble tietojen mukaan olevan juuri sitä mitä haluan. Distortionissa se vikana et siinä on keraaminen magneetti jota en halua, alnico V pittää olla kuten breed:ssä on. :)

Mikki tulisi Jacksonin king v:hen jossa alder (olikohan nyt leppä) body, eli se normi king v set.

Kiitoksia jo etukäteen niille jotka jaksaa vaivautua.

Järki joskus jäässä mutta tukka yhä päässä.
Osteri
18.06.2014 23:36:31

Metalkallo: mikäs mikki tämä on kaiken kaikkiaan? Onko jollain kokemusta?

Laita mnet-hakuun teksti "breed" ja määritä haku kitarakamojen teksteistä, niin aika monta keskustelua sieltä nousee esiin joissa mainittua mikkiä kommentoidaan. Paljon ei porukat tosin Breediä ole kokeilleet ja käyttäneet, siksi tässä kysymyksessä jokseenkin hiljaista.

Kirjoitan.....siis ehkä en just nyt soita....
ibnz
19.06.2014 07:52:40

Tuolla oli vertailua eri mikeistä ja magneeteista, isohko nippu http://www.seymourduncan.com/forum/ … Lawrences-Emgs-Bare-Knuckles-Oh-my!

draker
19.06.2014 08:12:28

Itsellä oli joskus jossain Ibanezissä kyseinen mikki tallassa ja sellainen mielikuva jäi että toimi hyvin. Reagoi volapotikan asentoon hyvin ja täysillä räyhää riitti. Olen kokeillut myös Breediä straton tallamikkinä ja siitä taas jäi sellainen mielikuva, että meni tunkkaiseksi 250 kOhm porikoiden kanssa. Todennäköisesti, jos potikat olisi olleet 500 kOhm, niin olisi toiminut tosi hyvin myös straton tallassa. Nyt rakenteilla saarnirunkoinen stratoprojekti, jossa Breedi tallassa ja 500 kOhmiset potikat ...Saa nähdä miten siinä toimii. Mutta makuasioitahan nämä on ... Kokeilemallahan toimivuus omaan käyttöön selviää.

Wespa
19.06.2014 08:27:42

Mulla oli tällainen Tokain floikallisessa heviritsassa, mainio mikki ainakin kasarimeininkeihin, parhaimman kuuloinen DiMarstion mikki mitä itselle on toistaiseksi tullut vastaan. Jos viininmaistelutermein pitäisi soundia kuvailla niin oli mukavan murakka, lämpimähkö mutta ei kuitenkaan tuhnu, ihan hyvä purenta. :)

"Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!" - Joe Lynn Turner
jniska
19.06.2014 08:51:12

Mulla on ollut Breed kiinni useassa eri kitarassa, lähinnä superstratoissa.
Breed on tukevampi saundiltaan kuin super distortion ja duncanin jb.
Super distortion ja JB ovat enempi kasari-tyylisiä saundiltaan, breed taas vähän modernimpi ja ei niin kirkas yläpäästään.
Viimeisin testi oli Breed vastaan Suhr SSH+, kitarana Ibanez PGM 301. Suhr on kuumempi ja hieman kirkkaampi, breed taas keskiäänien osalta täyteläisempi.
Taitaa olla tuolla kaapissa pari breediä joutilaana, vink vink..

Tarkkoa hommoa, melekein ku lietteen ajo iliman perälautoa.
Juzpe
19.06.2014 15:51:33
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Breed vaikuttaisi oleva Dimarzion vastinen Duncanin Custom V:lle. Ylikäämitty Alnico V humppari, siis. Mulla on tollanen C5 duncan tallassa tommosessa superstratossa ja ihan kiva se on. Melko lailla tumma tosin mun makuun, mutta erottelukyky ja joundi on muuten kyl kohillaan.

"Nuori vihainen tosi cool rockmies" - Big Papa, "Don't be a fan or that shit might hit you!" - Joku
Metalkallo
19.06.2014 21:11:32 (muokattu 19.06.2014 21:36:35)

Ihan kivasti tullut tietoa ja kokemuksia, kiitoksia kaikille. Lisääkin kokemuksia kuuntelen mielelläni vaikka kyllä haulla näköjään löytyi jo suht paljon juttua tosiaan tuosta. :)

Tuli kuunneltua tuolta linkistä noita eri mikkejä ja kyllä se breed hyvälle kuulosti sielläkin joten tulee varmaan hankittua moinen valkoisena, ja siksi valkoisena kun haluan 2 valkoista mikkiä mun king v:hen, toinen jb ja toinen Breed. Breed tallaan jos hyvä siinä ja jb kaulaan, tai toisinpäin jos breed ei toimi tallassa mulle.

Tuli hommattua V30 kajaritkin ja luulen et toimii niiden kanssa suht hyvin kun ei ole mikkinä liian kirkas. Toki kyllä toimii varmasti jb:kin.

Järki joskus jäässä mutta tukka yhä päässä.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti