madu 10.06.2004 01:36:51 | |
---|
No niin onnistui sitten tänään ennen keikkaa sondcheckissä les paul kaatumaan telineestä ja naps.. Lapa murtui.. Onneksi oli varakitara mukana. Kyllä v*tu**aa rankasti. Kaatui suoraan vielä kielien puolelle joten siitäkin outo että meni napsahtamaan. Jotenkin osasin jo tätä odottaakkin. Oli muuten ensimmäinen kerta kun kaatui ja kitara ollut jo 9 vuotta omistuksessa.. Missähän Helsingissä olisi järkevin korjauttaa lapa. Eli missä tehdään hyvää työtä ja on parhaiten kokemusta les paulien lapojen korjaamisesta?? Pakko saada nopeesti fiksattua. Tässäpä kuvia raadosta: http://www.saunalahti.fi/~madu2/lapa/ Kyynel.. :( |
jwalk 10.06.2004 02:03:54 (muokattu 10.06.2004 02:08:01) | |
---|
Kaverilla kävi Gibsonin elektroakustisen kanssa sama juttu kännipäissä.Haki veneliikkestä kunnon kakskomponenttiliimaa ja tapitti ja liimasi lavan.On ainakin vielä kestänyt. Lespalla lapa on aika arka paikka jos turailee johtuen rungon massasta. Dingon Jontullahan oli pitkään se musta lespa missä lapa oli korjattu jollain pellinpalalla. Kai se kitarapaja on varmin,muttei varmaan halvin,luulisin. |
LaXu 10.06.2004 02:07:40 | |
---|
Kristian Oesch ( http://kotisivu.mtv3.fi/oesch/) on käsittääkseni hyvässä maineessa ja tuntui osaavan asiansa parin hänen kanssaan käymäni keskustelun (myöskin kitaran kaulan korjauksesta) perusteella. |
trih 10.06.2004 07:24:25 | |
---|
"I remember when I told my parents that I was quitting my job to build a life-size Millenium Falcon. My parents were pissed and I remember my Dad saying, how are you going to build a falcon. You don't even know how to use any tools." - Dennis Ward |
Juzzu 10.06.2004 07:42:49 (muokattu 10.06.2004 07:42:58) | |
---|
Otan osaa. Näemmä kuvatkin ihan kyynelien sumentamia! ;o) Nytpä saat sitten kestävämmän lavan kunhan se on korjattu. Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! |
madu 10.06.2004 08:23:45 (muokattu 10.06.2004 08:26:00) | |
---|
Joo kyllä se vihloi sydämmessä... Oon kahden vaiheilla tuon Kitarapajan ja Kristian Oeschin välillä. Mietin vain, että kumpikohan osaa tehdä siistimpää ja parempaa jälkeä. Hinnalla nyt ei hirveesti ole väliä kun kitara pitää saada mahd. nopeesti soittokuntoon. |
p130 10.06.2004 08:43:07 | |
---|
Hinnalla nyt ei hirveesti ole väliä kun kitara pitää saada mahd. nopeesti soittokuntoon. Ja laadukkaasti! Ei Les Paul yleensä siitä huonone, vaikka lapa olisikin korjattu. Kunhan korjaaja tietää mitä tekee. Vakuutuksesta varmaankin saa ainakin osan korjausrahoista takaisin, taitaa kuitenkin mennä rempan hinta yli keskiverto omavastuun. (Ja ihan piruuttaan kannatta varmaan yrittää jälleenmyyntiarvon alenemistakin... On tullut huomattua että vakuutusyhtiöistä ei koskaan tiedä ;) Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen |
madu 10.06.2004 08:53:40 | |
---|
Ja laadukkaasti! Ei Les Paul yleensä siitä huonone, vaikka lapa olisikin korjattu. Kunhan korjaaja tietää mitä tekee. Jep, olen nähnyt todella hyvin korjattuja lapoja joista tuskin huomaa edes, että on korjattu. Kun ei haluais mitään rautalevyä sinne liitoskohtaan :) |
Aksu89 10.06.2004 09:44:59 | |
---|
Teipillä vaan lavan yli.... No comments. Riisi |
echo 10.06.2004 10:10:20 | |
---|
Eli missä tehdään hyvää työtä... Omasta kokemuksesta : näissä korjausjutuissa Lottonen ja Oesch ovat tosi hyviä, kumpikin suhtautuu kitaroihin ja korjauksiin niin antaumuksella kuin vain voi olla. Suosittelen! Muitakin olen käyttänyt, mutta niissä on tullut aina jotain ongelmia esim. työn laadun suhteen tai vähintään aikataulut ei ole pitäneet. Lottonen on pitänyt joka kerta tasan aikataululupauksensa, hintaarvionsa ja tehnyt tosi laadukkaan työn. Oeschilla on silloin kun olen kontaktoinut ollut usein aika pitkä jono, työn laadussa ei ole moittimista. Ja kun vie kitaran tälläiselle ammattiylpeälle kaverille, niin pääsee suoraan puheisiin tekijän kanssa. useinhan tiskillä ottaa joku vastaan kitaran ja työn tekee sitten joku muu jotenkin jossain muualla. sell your computer...buy a guitar
- tom petty |
G-mies 10.06.2004 10:13:43 | |
---|
Jep, olen nähnyt todella hyvin korjattuja lapoja joista tuskin huomaa edes, että on korjattu. Tässä vielä tilannetta parantaa se että kuvan perusteella kaula on mustaksi maalattu; korjauskohdan saa suuremmalla todennäköisyydellä huomaamattomaksi kuin esim. sellaisessa läpikuultavan punaisella värjätyssä kaulassa. Main screen turn on. |
madu 10.06.2004 10:20:15 | |
---|
Mulla vaan hieman huolestuttaa, että se halkeama on edennyt myös liitoskohdasta sinne virityskoneistojen takana olevaan kohtaan. Muutenhan tuo ei ole edes täysin poikki. Tästä kuvasta näkyy mitä tarkoitan: http://www.saunalahti.fi/~madu2/lapa/lapa1.jpg Toisella puolella ei ole näin pitkälle halkeamaa. Soitan Kristianille ja kysyn hinta-arvioita. Parempi tosiaan ehkä viedä miehelle joka osaa soitinrakennustakin. |
Hanok 10.06.2004 11:43:37 | |
---|
Tosi ilkeä juttu. Näin vielä ihan suoraan kun se kaatui, ei se mitenkään erityisen vauhdilla tullut alas. Aika helpon näköisesti napsahti. Toivottavasti sen kuitenkin saa kuntoon. Ilmeisesti ne lavat eivät yleensä halkea ihan tuolla tavalla, vai kuinka? Luulisi olevan yleisempää että se katkeaisi lavan alapuolelta, vai olenko ihan hakoteillä? Todellakin osanottoni myös. |
Juzzu 10.06.2004 11:50:10 | |
---|
Luulisi olevan yleisempää että se katkeaisi lavan alapuolelta, vai olenko ihan hakoteillä? Kyllä kaikki jotka itse olen nähnyt ovat katkenneet just samalla lailla lavan suuntaan. Tuohon katkeamissuuntaan voi ehkä vaikuttaa se onko kaula 1-palainen vai 3-palainen. 1-palaisessa varmaankin katkeaa juuri noin niin kuin kuvissa, syiden suuntaan. Eli jos tuo teoriani pitää paikkansa, olisi tuon kitara lapa syytä olla 1-palainen :o) Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! |
madu 10.06.2004 12:39:00 (muokattu 10.06.2004 12:41:12) | |
---|
Soitin Kristianille ja hänellä on niin paljon töitä ennen loman alkua, että menisi elokuulle korjaus :( No, hinta kuulemma about 50-60€ jos tekee liimauksen ja laittaa sauman suhteellisen siistiksi. (Tällainne on ollut useimmissa joita olen nähnyt.) Jos haluaa näkymättömäksi (vaatii maalailua ja ruiskulakkausta) niin hinta 200€. Eli siis harmi että Kristianilla on noin kiire. Pitänee pirauttaa kitarapajalle. EDIT: Onneksi on noin halpaa :) Vierähti kivi sydämmeltä. Kristian vielä kyseli miten oli hajonnut ja on kuulemma hyvä jos ei ole mennyt lavasta läpi sinne logo puolelle. |
madu 10.06.2004 13:08:04 (muokattu 10.06.2004 13:22:18) | |
---|
EDIT... |
madu 10.06.2004 13:21:26 | |
---|
EDIT... |
karkki 10.06.2004 13:24:20 (muokattu 10.06.2004 13:25:00) | |
---|
Pitänee pirauttaa kitarapajalle. Miksei Lottoselle, jota myös suositeltiin? |
madu 10.06.2004 13:39:09 | |
---|
Miksei Lottoselle, jota myös suositeltiin? Soitin Lottoselle jep ja todella hyvältä vaikuttaa, nyt onkin vain niin että hänelläkin on hieman kiirusta. Joko sinne siis tai sitten kitarapajalle. Hinta molemmissa sama eli pitää katsoa kummasta saa kepukan nopeemmin terveenä ulos. Kitarapajallakin myös puhelinsoittoni mukaan on satojen Lespa laparemppojen kokemuksen omaava korjaaja. Laitan asiasta lisää jahka etenee, jos nyt kellään kiinnostaa :) |
madu 10.06.2004 14:16:44 | |
---|
Tiedoksi muille joilla vastaava käy, niin kannattaa hankkia sellainen korjaaja joka laittaa kaulalle nitroselluloosalakan (mitä lie onkin). Ja oikeaoppinen korjaus vie lakka- ja maalipintoineen ainakin reilun viikon koska lakkauskertoja on useita jotta jälki on hyvää. Korjauksen jälkeen kepukasta ei edes huomaa murtumaa, paitsi about vuoden kuluttua ilmestyy pieni hiusmainen viiva josta murtuman erottaa, johtuu ilmeisesti lakan nousemisesta pinnalle tai jotain muuta vastaavaa. Näin siis valistettiin kitarapajalla. Mutta näihin valistuksiinhan pitää aina suhtautua pienellä varauksella... |