Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Aktiivi/passiivimikit??
1 2 3
opel99
25.08.2014 10:00:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

itellä nyt eka kitara emg aktiiveilla,kun soitan enempi isosärö meiningillä niin en kans menis emgkejä parjaamaan ja mitä olen kliinejä kokeillut niin varsinkin kaulassa olevalla 60:llä saa ihan hyvät kliinit. tosin mulla ei ole kokemusta esim seymourin super distordionista tai BKP:n mikeistä että mikä niiden anti olisi mutta kyllä emgkeilläkin pärjää.
 
ei se ikä vaan asenne
Laulava Kylätohtori
25.08.2014 10:30:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

SG__: Sait plussaa, koska puhuit totta. Minäkin diggaan EMG:ssä juurikin hurinattomuudesta ja erottelukyvystä. Tämä yleinen keskusteluntaso noista EMG:stä on ollu jokseenkin raivostuttavaa, koska itse olen käyttänyt ihan kantrista acdc-rokkiin ja semiheviin kyseistä 81:stä (ja 60:stä ja S:iä) jo vuosia. Kyllä minä tiedän että passiiveissa on enemmän dynamiikkaa, mutta tämä yleinen dissaaminen on ihan järjetöntä. Jos jengi tajuis että niitä EMG:tä ei välttämättä tarvi tuupata ihan kieliin kiinni, voisivat oppiakin jotain. Makunsa kullakin mutta joku roti.
 
Ehkäpä niitä EMG:itä haukkuu eniten helkkyvien ja dynaamisten puhtaiden soundien nimeen vannovat single coil -miehet. Jos näin, niin sinänsä hassua, koska ei kai niitä aktiivimikkejä ole edes tarkoitettu näille, vaan ihan toisenlaiselle käyttäjäryhmälle.
 
Itse en pistäisi mistään hinnasta aktiiveja, koska kuulun alussa mainittuu ryhmään, mutta toisaalta en ole aktiiveja pahemmin kommentoinutkaan.
 
Jumalat puhuvat hullujen suulla...
jhlamm
25.08.2014 10:58:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Ehkäpä niitä EMG:itä haukkuu eniten helkkyvien ja dynaamisten puhtaiden soundien nimeen vannovat single coil -miehet. Jos näin, niin sinänsä hassua, koska ei kai niitä aktiivimikkejä ole edes tarkoitettu näille, vaan ihan toisenlaiselle käyttäjäryhmälle.
 
Itse en pistäisi mistään hinnasta aktiiveja, koska kuulun alussa mainittuu ryhmään, mutta toisaalta en ole aktiiveja pahemmin kommentoinutkaan.

 
Mielestäni noiden EMG:n ero mielipiteissä johtuu siitä pienestä steriiliydestä soundissa (jos asian näin voi ilmaista). Mielestäni kyllä jees soundi, mutta enemmän olen pitänyt esimerkiksi SD:n distortionista tai joistakin BKP:n mikeistä. Toki mitään kauheaa syytä ei EMG:n vaihtoon tai haukkumiseen ole, vaan hyvä mikki omalla tontillaan ja hieman erilaiden muihin verrattuna (niin hyvässä kuin pahassa riippuen mieltymyksistä). Mitä puhtaisiin soundeihin tulee niin nehän ovat juuri melko kylmän metallin kolkkoiset niin kuin asiaan kuuluu.
 
Tämä kommentointi perustuu hetki sitten hankittuun Jackson RR24 keppiin, jossa tosiaan EMG 81 tallassa. Kyllähän tuolla treeneissä soitteli ihan mielellään ja vähän kun vertaili alexi laihon sigumikkiin boostilla niin ei kauheaa eroa ollut, ainoastaan paremmin säätövaraa tuolla piirillä sai.
 
"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so."
Decadetroll
25.08.2014 11:01:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

18V modi ja jo kelpaa emg81.
 
I am therefore leaving immediately for Nepal, where I intend to live as a goat.
fesp
28.08.2014 00:11:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itellä on ollut todella hyvät fiilikset kahden passiivikitaran jälkeen käyttää emg 81/85 settiä lespassa. Metalli ja post-rock sekoilut taittuu eikä hurise pätkääkään.
 
Tosin joissakin tilanteissa se passiivi on vaan tuntunut ja kuulostanut paremmalta ilman epäilystä. Viimeksi musen riffejä tapaillessa jäi emg hyllyyn eli molempi parempi. Jos yksi kitara pitäisi vain olla, ottaisin kyllä nuo aktiivimikit.
 
reborn, reborn, reborn
PIM
28.08.2014 13:36:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Ehkäpä niitä EMG:itä haukkuu eniten helkkyvien ja dynaamisten puhtaiden soundien nimeen vannovat single coil -miehet. Jos näin, niin sinänsä hassua, koska ei kai niitä aktiivimikkejä ole edes tarkoitettu näille, vaan ihan toisenlaiselle käyttäjäryhmälle.
 
No itse EMG:n mielestä kyllä on:
http://www.emgpickups.com/guitar/single-coil/strat/sa.html
 
Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän.
Antti1
28.08.2014 14:14:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PIM: No itse EMG:n mielestä kyllä on:
http://www.emgpickups.com/guitar/single-coil/strat/sa.html

 
Mun mielestä toi on erinomainen mikki, aktiivi tai ei.
 
"NYT ÄMMÄ KELLOT LYÖ!" Hevimusaa vuodelta 2014
Myrkky Nuoli
29.08.2014 08:55:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

SG__: Sait plussaa, koska puhuit totta. Minäkin diggaan EMG:ssä juurikin hurinattomuudesta ja erottelukyvystä. Tämä yleinen keskusteluntaso noista EMG:stä on ollu jokseenkin raivostuttavaa, koska itse olen käyttänyt ihan kantrista acdc-rokkiin ja semiheviin kyseistä 81:stä (ja 60:stä ja S:iä) jo vuosia. Kyllä minä tiedän että passiiveissa on enemmän dynamiikkaa, mutta tämä yleinen dissaaminen on ihan järjetöntä. Jos jengi tajuis että niitä EMG:tä ei välttämättä tarvi tuupata ihan kieliin kiinni, voisivat oppiakin jotain. Makunsa kullakin mutta joku roti.
 
Minusta taas kuulostaa siltä, että sun on vaikea hyväksyä EMG:n tyrmääviä mielipiteitä. Ite en oo koskaan saanut mistään EMG:stä miellyttävää saundia ulos saatika kuullut semmoisella soitettavan. Varmasti miksaukseen istuu ja tietämättäni diggailen jonkun biisin aktiivisaundia, mutta se onkin taas asia erikseen. Itse en halua mikkiä, jolla "voi soittaa" kaikkia genrejä, koska sitten se on vaan keskinkertanen kaikessa. Mieluummin useampi kitara, jotka kaikki hoitaa oman tonttinsa upeasti tai ainoastaan se, joka toimii parhaiten sen hetken bändissä.
 
Monet EMG-miehetkään ei välttämättä tajua niiden mikkien päälle mistä ite diggailen, eikä siinä ole mitään väärää. Ei mitään mielenkiintoa käännyttää ketään, eikä siitä kannata kyllä suuttuakaan. Jos valtaosa porukasta ei tykkää EMG:stä niin yleinen dissaaminenkaan ei kuulosta yhtään järjettömältä. Asiallinen semmoinen siis - nälviminen on sitten juttu erikseen.
 
When in doubt, lower your expectations.
Iskariot
29.08.2014 09:05:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joku Knopflerin Markku soitteli aikoinaan paljonkin EMG:llä ladatulla Pensa Suhrillaan eikä se soundi nyt kovin kökkö ollut eli taipuuhan nuo moneen muuhunkin kuin geneeriseen higainjunttaan.
 
That's all folks!
SG__
29.08.2014 23:03:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Myrkky Nuoli: Minusta taas kuulostaa siltä, että sun on vaikea hyväksyä EMG:n tyrmääviä mielipiteitä. Ite en oo koskaan saanut mistään EMG:stä miellyttävää saundia ulos saatika kuullut semmoisella soitettavan. Varmasti miksaukseen istuu ja tietämättäni diggailen jonkun biisin aktiivisaundia, mutta se onkin taas asia erikseen. Itse en halua mikkiä, jolla "voi soittaa" kaikkia genrejä, koska sitten se on vaan keskinkertanen kaikessa. Mieluummin useampi kitara, jotka kaikki hoitaa oman tonttinsa upeasti tai ainoastaan se, joka toimii parhaiten sen hetken bändissä.
 
Monet EMG-miehetkään ei välttämättä tajua niiden mikkien päälle mistä ite diggailen, eikä siinä ole mitään väärää. Ei mitään mielenkiintoa käännyttää ketään, eikä siitä kannata kyllä suuttuakaan. Jos valtaosa porukasta ei tykkää EMG:stä niin yleinen dissaaminenkaan ei kuulosta yhtään järjettömältä. Asiallinen semmoinen siis - nälviminen on sitten juttu erikseen.

 
Kyllä minä ymmärrän, mistä dissaus johtuu. On sitä kitaraelämänkaareen sullottu Simorunkkareista dimarzioon mitä vaan, Bill Lawrencea ja Gibsonin buckereita unohtamatta. Ettei tässä nyt ihan olla ekaa kertaa kertomassa jälkipolville asioita.
 
jepulisjee
SG__
29.08.2014 23:05:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Iskariot: Joku Knopflerin Markku soitteli aikoinaan paljonkin EMG:llä ladatulla Pensa Suhrillaan eikä se soundi nyt kovin kökkö ollut eli taipuuhan nuo moneen muuhunkin kuin geneeriseen higainjunttaan.
 
Nimenomaan, tais olla 81/SA/SA tämä kitara.
 
jepulisjee
SG__
29.08.2014 23:32:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

SG__: Kyllä minä ymmärrän, mistä dissaus johtuu. On sitä kitaraelämänkaareen sullottu Simorunkkareista dimarzioon mitä vaan, Bill Lawrencea ja Gibsonin buckereita unohtamatta. Ettei tässä nyt ihan olla ekaa kertaa kertomassa jälkipolville asioita.
 
EDIT: Itseäni ei paljon kiihota nuo kitaranvaihdot kesken keikkaa.
 
jepulisjee
Jere Miettinen
16.09.2014 10:29:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kellään kokemusta EMG:n JH-setistä?
 
Omistan Ibanezin ICT700 kepukan jossa Dimarzion D Activatorit (passiivit) kiinni. Onnistuiskohan aktiivien vaihtaminen ilman että tarttis porailla patterille paikkaa?
 
Kiitoksia paljon jos joku osaa auttaa :)
 
Decadetroll
16.09.2014 11:28:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bender84: Onko kellään kokemusta EMG:n JH-setistä?
 
Omistan Ibanezin ICT700 kepukan jossa Dimarzion D Activatorit (passiivit) kiinni. Onnistuiskohan aktiivien vaihtaminen ilman että tarttis porailla patterille paikkaa?
 
Kiitoksia paljon jos joku osaa auttaa :)

 
Mulkaise ihmeessä sinne potikkaosastoon ja sovita vaikka sitä paristoa sinne. Jos se sinne sopii, niin antaa palaa vaan. Jos taas ei, niin jyrsintätöihin joudut, tai sitten asentamaan ulkoisen pariston.
 
I am therefore leaving immediately for Nepal, where I intend to live as a goat.
phiit
16.09.2014 12:14:06 (muokattu 16.09.2014 12:14:56)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Decadetroll: Mulkaise ihmeessä sinne potikkaosastoon ja sovita vaikka sitä paristoa sinne. Jos se sinne sopii, niin antaa palaa vaan. Jos taas ei, niin jyrsintätöihin joudut, tai sitten asentamaan ulkoisen pariston.
 
http://www.emgpickups.com/accessori … r-supplies/power-supplies/es-9.html
 
Tuollainen just tällä hetkellä suomen tullissa junnaamassa, tilasin koska yhteen keppiin ei vaan mahdu paristo ilman jyrsintää ja en lähde sille tielle.
 
~ Musiikin ei tarvitse olla kaunista ollakseen hyvää ~
Arkka
16.09.2014 14:19:14
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jees ja ainakin Emg:lle kelpaa vähän suurempikin jännite, joten sinnehän varmaan voi heittää myös jonkun A23 (12 V) -pariston, jos 9 voltin paristo ei sovi.
 
Jere Miettinen
16.09.2014 18:15:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Okeido ja tänks vaan kaikille :)
 
Täytyy ruveta kattoo miten patteri asettuu ja miten sen sais nätisti kiinni potikka osastolle.
 
Täytyy postailla tänne vähän infoa mikäli aktiivien vaihto onnistuu hienosti :)
 
be-pop-a-lula ja sitä rataa
 
Jere Miettinen
26.09.2014 07:54:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nonni, Ibanez sai JH-setin sisuksiinsa. Vaikka paketissa sanottiin, että ei tartte juottaa niin kyllä se kolvi piti kaivaa kaapista, mutta vain sen takia koska kitarassa sattui olemaan pitkän mallinen plugi-jack-whateveryouwannacallit-liitin. Eli paketissa mukana ollut plugiliitin on tarkoitettu Les Pauleihin ja muihin missä samanlainen liitin. Mut eniveis, kaikki onnistui hienosti vaikka tilaa oli melkoisen vähän ja JH-setti pelittää mainiosti, Kaulamikillä cleani on mahtavan täyteläinen, säröllä pitäis päästä luukuttaa kunnon volumella että sais kunnollisen kuvan saundista. Aika näyttää oliko mikkien hankinta hyvä, ei mitään hirvittäväää wau-elämystä oo vielä tämä roppa kokenut.
 
Niin joo, tulihan sen paketin mukana yks pleku, Hetfield's BlackFang, ultexin valmistama ja 1,14 vahvuudeltaan, melkein kun jazz III dunlopilta mut ilman rosoja pinnassa mistä minä taas tykkään.
 
antikristus
26.09.2014 11:52:24
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Molempi parempi, ainakin emg mikkejä voi laittaa aktiivin tallaa ja passiivin kaulaa mikäli noihin kytkentä kuviin on luottaminen. Itse ajattelin kokeilla.
 
Tomtom
29.09.2014 15:06:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

perkeles mullahan on jossain EMG:n Luke- setti stratoon! Ei ole ollut kiinni muutamaan vuoteen mutta pitäsiköhän raapaista kiinni ja testata..
 
"Jos tämä jatkuu pahasti, joudutaan menemään instanssiin." - Lasse Mårtensson
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «