Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ruokangas kitarat
1 2 3 4 5 614 15 16 17 18
Lespaul66
06.08.2017 21:49:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu, onhan se kansi erikoinen. Väri on Herritage Cherry Sunburst. Alkuperäinen kirkas uutta vastaava versio - ei ikähaalennettu.
 
Lespaul66
05.09.2017 19:48:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun Ruokangas Unicorn Classic #150 valmistui tänään...kuva profiilissa
 
Lespaul66
05.09.2017 19:59:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lespaul66: Mun Ruokangas Unicorn Classic #150 valmistui tänään...kuva profiilissa. Mikkikytkennässä 6 asuntoinen freeway- etuasennot 1,2 ja 3 antaa normaalit Lespaul humbucer mikit erikseen ja yhdessä, asento 4 kaulamikin puolitus, asento 5 molempien humppareiden vastavaihe ja asento 6 takamikin puolitus. Sitten vielä takamikin tone ylösvedettynä by pass jossa Mikki on kytketty suoraan kitarajakkiin ilman mitään kytkentöjä potikkoihin eli kaikki häviöt minimoitu.
 
Laulava Kylätohtori
05.09.2017 21:09:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lespaul66: Mun Ruokangas Unicorn Classic #150 valmistui tänään...kuva profiilissa
 
Hieno peli, onnittelut. Se jotenkin näyttääkin niin laadukkaalta. :)
 
More is less.
DireZ
06.09.2017 08:58:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä on komea! Itse olen tänään menossa pajalle noutamaan oman yksisarvisen kotiin :))
 
Rämppy
06.09.2017 09:04:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Hieno peli, onnittelut. Se jotenkin näyttääkin niin laadukkaalta. :)
 
Testasin Custom soundsilla Unicornia, ja kyllä...oli todella laadukkaan tuntuinen. Aivan fantastinen. Hinnaltaan ei vaan osu ihan iltapäivän impulssiostos -kategoriaan.
 
In Finland we have this thing called "diu diu".
Laama666
06.09.2017 12:21:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rämppy: Testasin Custom soundsilla Unicornia, ja kyllä...oli todella laadukkaan tuntuinen. Aivan fantastinen. Hinnaltaan ei vaan osu ihan iltapäivän impulssiostos -kategoriaan.
 
Näköjään siellä on Unicorn Classic myynnissä. Piti oikein tsekata se hinta: 5650€ pyytävät. Ehkä hiukan saa tinkaamalla pois, mutta ei tuo tosiaan mitään halpaa ole.
 
Käsityö ja laatu tuppaavat maksamaan. Mikäs siinä jos jollain on pätäkkää ja halua ostaa, siitä vaan korjaamaan talteen.
 
hallu
07.09.2017 20:55:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laama666: ............
Käsityö ja laatu tuppaavat maksamaan. Mikäs siinä jos jollain on pätäkkää ja halua ostaa, siitä vaan korjaamaan talteen.

 
Kyllä suomessa käsityötä ja laatua saa huokeammallakin, mutta Ruokankaalla on jo myös merkki josta joutuu maksamaan. Kyllä ne kitarat on varmaan ihan hyvä nekin (yhtä olen testannut ja en siitä kyllä mitään moitittavaakaan keksinyt), mutta se R ei ole enää ihan ilmainen sekään.
 
Elämä reiässä on rattoisaa......
Laama666
07.09.2017 22:14:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Kyllä suomessa käsityötä ja laatua saa huokeammallakin, mutta Ruokankaalla on jo myös merkki josta joutuu maksamaan. Kyllä ne kitarat on varmaan ihan hyvä nekin (yhtä olen testannut ja en siitä kyllä mitään moitittavaakaan keksinyt), mutta se R ei ole enää ihan ilmainen sekään.
 
Voisin kai minäkin säästellä ankarasti rahaa muutaman kuukauden ja elää niukasti. Sitten upottaisin 5650€ Unicorniin. Mutta en tee sitä seuraavista syistä:
 
1) Minulla on jo Gibson Les Paul Custom vm. 1992. Tuskinpa tuo Unicorn minua sen onnellisemmaksi tekisi. En tarvitse mitään erikoisfeatureita tai customointeja.
 
2) Kitara on minulle periaatteellisella tasolla liian kallis vaikka voisinkin sen säästämällä ostaa. Sanotaan, että sen saisi tinkaamisen jälkeen hintaan 5500€, se nyt varmaan onnistuisi hyvinkin. Jos rahat pitäisi sijoittaa kitarakamaan, niin tuolla summalla saisin laadukkaan off-the-shelf kitaran joltain laatumerkiltä. Sanotaan nyt vaikka jonkun 1970-luvun Telen saisin. Ja rahaa jäisi vielä nuppiin ja kaappiin tai komboon. Muutaman pedaalinkin vielä saisi.
 
Mutta jos joku tahtoo viimeisen päälle tehdyn kitaran, haluaa customointeja, tietyt puut tai muuta vastaavaa, niin siitä vaan. En tuomitse enkä kadehdi, onnea matkaan.
 
Minulla on sama en-ostaisi-koskaan periaate Dumblen vahvareiden suhteen. Niistä saa maksaa jopa 100 000€. Niihin minulla ei olisi varaakaan paitsi jos asunto myytäisiin ja muuttaisin maalle. :-)
 
Mutta edes teoreettisella tasolla, vaikka minulla olisi Bill Gatesin miljardiomaisuus, niin en suostuisi maksamaan sataa tonnia vahvarista. Se on mielestäni suurta kusetusta.
 
Tuohon nähden Ruokankaan kepit ovat hyvin kohtuuhintaista tavaraa. Olen vaan iloinen jos joku on niihin tyytyväinen ja kokee, että saa vastinetta rahoilleen.
 
Mutta jos voittaisin lotossa, niin ostaisin Kitarapajalta sen 1957 LP Customin, joka maksaa 40 000€. Hullua tai ei, en välittäisi!
 
hallu
07.09.2017 22:31:45 (muokattu 07.09.2017 22:32:47)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laama666: Voisin kai minäkin säästellä ankarasti rahaa muutaman kuukauden ja elää niukasti. Sitten upottaisin 5650€ Unicorniin. Mutta en tee sitä seuraavista syistä:
 
1) Minulla on jo Gibson Les Paul Custom vm. 1992. Tuskinpa tuo Unicorn minua sen onnellisemmaksi tekisi. En tarvitse mitään erikoisfeatureita tai customointeja.
 
2) Kitara on minulle periaatteellisella tasolla liian kallis vaikka voisinkin sen säästämällä ostaa. Sanotaan, että sen saisi tinkaamisen jälkeen hintaan 5500€, se nyt varmaan onnistuisi hyvinkin. Jos rahat pitäisi sijoittaa kitarakamaan, niin tuolla summalla saisin laadukkaan off-the-shelf kitaran joltain laatumerkiltä. Sanotaan nyt vaikka jonkun 1970-luvun Telen saisin. Ja rahaa jäisi vielä nuppiin ja kaappiin tai komboon. Muutaman pedaalinkin vielä saisi.
 
Mutta jos joku tahtoo viimeisen päälle tehdyn kitaran, haluaa customointeja, tietyt puut tai muuta vastaavaa, niin siitä vaan. En tuomitse enkä kadehdi, onnea matkaan.
 
Minulla on sama en-ostaisi-koskaan periaate Dumblen vahvareiden suhteen. Niistä saa maksaa jopa 100 000€. Niihin minulla ei olisi varaakaan paitsi jos asunto myytäisiin ja muuttaisin maalle. :-)
 
Mutta edes teoreettisella tasolla, vaikka minulla olisi Bill Gatesin miljardiomaisuus, niin en suostuisi maksamaan sataa tonnia vahvarista. Se on mielestäni suurta kusetusta.
 
Tuohon nähden Ruokankaan kepit ovat hyvin kohtuuhintaista tavaraa. Olen vaan iloinen jos joku on niihin tyytyväinen ja kokee, että saa vastinetta rahoilleen.
 
Mutta jos voittaisin lotossa, niin ostaisin Kitarapajalta sen 1957 LP Customin, joka maksaa 40 000€. Hullua tai ei, en välittäisi!

 
No keräilykama on keräilykamaa ja sen hinta kulkee ihan omissa sfääreissään. Viittan tällä Dumbleen tai noihin vanhoihin Gibsoneihin. Käsityönä tehty kitara on kuitenkin käyttökapine eikä keräilykapine (vaikka ajan saatossa jotkut niistä voi keräilyarvoakin kartuttaa). Sen huomaa viimeistään silloin kun sellaista yrittää kaytettynä kaupata.
 
Minä en edes halua voittaa lotossa ja sen vuoksi en myöskään lottoa. Nimittäin mulla jo nyt kamarunkkaus ja kaikkinainen shoppailu yms. sijaiskäyttäytyminen vie ihan liikaa huomiota soittamiselta, niin jos mulla olisi järkyttävä määrä rahaa yhtä-äkkiä pankkitilillä, niin voisin saman tien ampua kuulan kalloon :-),koska lottovoitto vastaisi mun soittamiselle suunnilleen samaa kuin sormien sirkkeliin työntäminen :-D
 
Elämä reiässä on rattoisaa......
Laama666
07.09.2017 22:51:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: No keräilykama on keräilykamaa ja sen hinta kulkee ihan omissa sfääreissään. Viittan tällä Dumbleen tai noihin vanhoihin Gibsoneihin. Käsityönä tehty kitara on kuitenkin käyttökapine eikä keräilykapine (vaikka ajan saatossa jotkut niistä voi keräilyarvoakin kartuttaa). Sen huomaa viimeistään silloin kun sellaista yrittää kaytettynä kaupata.
 
Minä en edes halua voittaa lotossa ja sen vuoksi en myöskään lottoa. Nimittäin mulla jo nyt kamarunkkaus ja kaikkinainen shoppailu yms. sijaiskäyttäytyminen vie ihan liikaa huomiota soittamiselta, niin jos mulla olisi järkyttävä määrä rahaa yhtä-äkkiä pankkitilillä, niin voisin saman tien ampua kuulan kalloon :-),koska lottovoitto vastaisi mun soittamiselle suunnilleen samaa kuin sormien sirkkeliin työntäminen :-D

 
Olet oikeassa. Enkä minäkään lottoa. Sen verran ymmärrän todennäköisyyksistä, että en viitsi haaskata eurojani siihen.
 
Mitä tulee itse ketjun aiheseen ja Ruokangas kitaroihin, niin selvästi niille löytyy tyytyväisiä ostajia näillä melko kovillakin hinnoilla. Silloinhan sekä myyjä että ostajat ovat tyytyväisiä. Kauppa käy ja hyvä niin.
 
Aina sanotaan, että kun joku ostaa jotain, niin se ei ole keneltäkään muulta pois. Keräilykaman kohdalla huutokaupoissa ei ole näin. Aina on häviäjiä.
 
Custom-kitaroissa sanonta on totta. Ei ole keltään pois jos joku ostaa vaikka Ruokangas kitaran. Rakentaja tekee rahasta uuden sille, joka jäi ilman.
 
horseface
07.09.2017 23:54:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen kerran kokeillut Unicornia ja olihan se loistava kitara. Perinteiseen muotokieleen tottuneena se ei ihan Les Paul -tyyppinen ulkomuoto kuitenkin vähän hämää. Joskus olen miettinyt, tekisiköhän Ruokangas tilauksesta ihan basic lesterin?
 
Huutamalla ne asiat selviää.
Laama666
08.09.2017 00:06:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

horseface: Olen kerran kokeillut Unicornia ja olihan se loistava kitara. Perinteiseen muotokieleen tottuneena se ei ihan Les Paul -tyyppinen ulkomuoto kuitenkin vähän hämää. Joskus olen miettinyt, tekisiköhän Ruokangas tilauksesta ihan basic lesterin?
 
En ole varma onko se ihan laillista. YouTubessa on jätkä nimeltä gearmanndude, joka demoaa kaikenlaisia pedaaleita. Hän mainostaa osassa videoissaan Kingbee Telecastereita. Kuulin Kingbeestä sitä kautta.
 
Nuo Kingbee Telet olivat käsittääkseni yksi yhteen Fender Telen kanssa, mutta paljon halvempia. Kun tutkiskelin jokunen kuukausi sitten Kingbeen tarjontaa, firma oli kai ajettu alas. En ole tästäkään ihan varma, mutta olikohan niin, että Fender oli pistänyt lakimiehet asialle ja se oli sen yhden miehen projektin loppu?
 
Käsittääkseni noissa "kloonikitaroissa" on aina jotain pientä eroa alkuperäisiin, esim. headstock on vähän erilainen, jotta ei voida syyttää kopioinnista. Kingbee Telet muodostivat ehkä uhkan Fenderille ja ne haluttiin eliminoida?
 
Varmaan joku muu tietää nämä jutut paremmin.
 
TTV
08.09.2017 06:21:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

horseface: Olen kerran kokeillut Unicornia ja olihan se loistava kitara. Perinteiseen muotokieleen tottuneena se ei ihan Les Paul -tyyppinen ulkomuoto kuitenkin vähän hämää. Joskus olen miettinyt, tekisiköhän Ruokangas tilauksesta ihan basic lesterin?
 
Customina saa varmasti mitä haluaa:
http://ruokangas.com/spotlight/zero-tolerance/
 
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Laama666
09.09.2017 12:49:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TTV: Customina saa varmasti mitä haluaa:
http://ruokangas.com/spotlight/zero-tolerance/

 
Oletko täysin varma? Jos yksityinen ihminen tekee yksi yhteen Les Paul kopion ja soittelee sillä itse, siihen tuskin voi Gibson puuttua. Mutta miten asia on jos tunnettu ammattilainen tekisi sen asiakkaalle myyntiä varten?
 
Täällä on ollut puhetta ns. Kiinan ihmeistäkin. Eli siellä ilmeisesti viis veisataan siitä kopioidaanko vaikka Gibsonia vai ei?
 
Yritin netistä löytää tietoa kloonausaiheesta, mutta en saanut varmuutta asiaan. Mutta 1970-luvulla oli oikeuskeissejä japanilaisia valmistajia vastaan, jotka olivat kloonanneet esimerkiksi Les Pauleja aika täydellisesti.
 
TTV
09.09.2017 13:11:37 (muokattu 09.09.2017 13:12:19)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laama666: Oletko täysin varma? Jos yksityinen ihminen tekee yksi yhteen Les Paul kopion ja soittelee sillä itse, siihen tuskin voi Gibson puuttua. Mutta miten asia on jos tunnettu ammattilainen tekisi sen asiakkaalle myyntiä varten?
 
Täällä on ollut puhetta ns. Kiinan ihmeistäkin. Eli siellä ilmeisesti viis veisataan siitä kopioidaanko vaikka Gibsonia vai ei?
 
Yritin netistä löytää tietoa kloonausaiheesta, mutta en saanut varmuutta asiaan. Mutta 1970-luvulla oli oikeuskeissejä japanilaisia valmistajia vastaan, jotka olivat kloonanneet esimerkiksi Les Pauleja aika täydellisesti.

 
Yksityinen asiakas saa vapaasti speksata Custom kitaransa just niin kuin haluaa. Lisäksi Gibsonin mallisuojat ja patentit ovat a) joko vanhentuneet tai b) niitä ei ole edes koskaan laajennettu Suomeen. IPR oikeuksia rikotaan vain, jos loukkaavaa tuotetta myydään tai valmistetaan maassa, jossa suojaus on voimassa. Näillä perusteilla olen 99,99% varma, ettei ongelmia tulisi. Tokihan R-logo erottaa kitaran Customiksi ja siten ei ole 100% kopio.
 
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Laama666
09.09.2017 13:40:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TTV: Yksityinen asiakas saa vapaasti speksata Custom kitaransa just niin kuin haluaa. Lisäksi Gibsonin mallisuojat ja patentit ovat a) joko vanhentuneet tai b) niitä ei ole edes koskaan laajennettu Suomeen. IPR oikeuksia rikotaan vain, jos loukkaavaa tuotetta myydään tai valmistetaan maassa, jossa suojaus on voimassa. Näillä perusteilla olen 99,99% varma, ettei ongelmia tulisi. Tokihan R-logo erottaa kitaran Customiksi ja siten ei ole 100% kopio.
 
Kiitos tiedoista.
 
JeKo
09.09.2017 16:12:54
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuo Zero Tolerance kitarahan on Unicorn, ei Les Paul. Ruokangas ei rakenna mitään malliston ulkopuolelta, tai ainakaan suoria kopioita.
 
"The left hand steers and the right hand is the gas - If you can't steer, you shouldn't press the gas" -Paul Gilbert
"There's no money beyond the 5th fret" -Tommy Tedesco
TTV
09.09.2017 16:26:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JeKo: Tuo Zero Tolerance kitarahan on Unicorn, ei Les Paul. Ruokangas ei rakenna mitään malliston ulkopuolelta, tai ainakaan suoria kopioita.
 
Kyllä Zero Tolerance minusta enemmän Les Paulia muistuttaa kuin nuo malliston Unicornit, vertaa vaikka alasakaraa. Custom paja tekee nimensä mukaan myös Customeja, jotka eivät ole malliston mukaisia:
https://m.facebook.com/moonsorrowofficial/posts/10153913837824649
 
Tuskin Juha täysin 1:1 kopiota suostuu tekemään, mutta "lähes identtinen tulkinta" asiakkaan speksien mukainen Ruokangas voi ollakin jo eri juttu. En tiedä, kun en oo koskaan sellaista teettänyt :-)
 
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Laama666
09.09.2017 17:56:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TTV: Tuskin Juha täysin 1:1 kopiota suostuu tekemään, mutta "lähes identtinen tulkinta" asiakkaan speksien mukainen Ruokangas voi ollakin jo eri juttu. En tiedä, kun en oo koskaan sellaista teettänyt :-)
 
Varminta kysyä häneltä itseltään, sillähän se selviää.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 614 15 16 17 18

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «