Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ruokangas kitarat. Kannattaako ostaa ja mistä?
1 2 3
Necromuru
23.01.2004 23:19:41
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli kun ainainen kitarakuume on käynnissä niin katselinpa tuossa noita Juha Ruokankaan tekemiä kitaroita ja tykästyin niihin sen verran että ajattelin kysyä teiltä viisaammilta että ovatko nuo kitarat hankkimisen arvoisia ja mistä kannattaa lähteä kyselemään?
 
askomiko
23.01.2004 23:25:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Loistavia. Varmaan suoraan itse äijältä kantsii hakea.
 
Myytävänä superb-hevikitara ja superb-twängistrato.
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
Velli
23.01.2004 23:49:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä, ovat hankkimisen arvoisia ja itse lähtisin hakemaan ukolta itseltään, etenkin jos haluaa hieman customoida jo valmista mallia tai teettää sitten kokonaan uuden customin.
 
LaXu
24.01.2004 00:20:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Espoon Musiikissa olen pari kipaletta VSOPpeja nähnyt. Hienoja skeboja. Ja kalliita. :)
Super-Jari
24.01.2004 01:00:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ehdottomasti ovat hankkimisen arvoisia. Todella hyviä soittaa ja ulkoisestikin hyvännäköisiä.
 
Jos joku putosi kalliolta, ei ollut mitään väliä sillä, syöksyikö maa ylöspäin vai hän itse alaspäin. Vaikeukissa oltiin joka tapauksessa.
fox
24.01.2004 02:34:17
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hämmeenlinnassa oli VSOPpeja pari. Testasin, vaikka strat ei niin "läheinen" ookkaan. Oli hyviä käteen. Oli siellä yks Matinkin pajasta lähtenyt. Jostain syystä vanhan veikon tuote ei aivan _niin_ hyvältä tuntunut kuin Ruokangas (vai pitäiskö lanseerata tuttavallinen muoto "Ruokki"??) Kympillä niitä... =)
UnledWire
24.01.2004 09:31:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Soittokaverilla oli vsop ja siinä oli ne originaalimikit (kinman?) ja soundi oli kyllä aikas kevyt. Ei oikein toiminut kasarihevihommissa eikä missään raskaammassa. Viimeistely kitarassa on todella upeaa, mutta täytyy tykätä vähän erilaisista jutuista kuin metallista jos luettelo-ruokankaan ostaa. Customit on sitten eri juttu ja niistä ei ole kokemusta. Vertailtiin sitten kaverin tilaamaa IBANEZ PGM30:stä siihen samoilla asetuksilla ja säädöillä yms. yms. niin kyllä ibanez vei voiton oikeastaan kaikessa muussa paitsi täydellisen viimeistellyssä pintatyössä. Jopa soitettavuus sooloissa ja muissa oli kyllä itselleni huomattavasti helpompaa. Mutta soittajia on niin erilaisia ja soittimen valinta on aina vähän sellainen intuition johdatus...
 
23v. soittokokemuksella ja metallia kautta linjan soittavana en valitse RUOKANGASta kitaraksi itselleni.
 
Pluto
24.01.2004 09:45:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On ne hyviä. Kokemuksesta sanon.
 
Suomen Vox V810 Valve-Tone -keräilijät & soittajat RY:n jäsen.
Shaft
24.01.2004 10:16:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yhden VSOP customin omistan ja se on kyllä ehdotomasti parhaita koskaan kokeilemiani strato-tyylisiä kitaroita. Laatu on ollut tasaisen hyvä kaikissa noin kymmenessä kitarassa joita olen kokeillut.
 
Firman kotisivuilla on jälleenmyyjien yhteystiedot. Jos et halua mitään tavallisesta poikkeavaa, lienee yksinkertaisin tapa ostaa kitara musiikkiliikkeestä. Muussa tapauksessa kannattaa ottaa yhteyttä suoraan valmistajaan.
 
superfly
24.01.2004 11:37:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

23v. soittokokemuksella ja metallia kautta linjan soittavana en valitse RUOKANGASta kitaraksi itselleni.
 
No onhan se nyt selvä, että ei se mikään metallikeppi ole, kuten ei mikään normalimikityksellä oleva stratokaan.
 
Harppu on alaston piano
Pluto
24.01.2004 12:26:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

23v. soittokokemuksella ja metallia kautta linjan soittavana en valitse RUOKANGASta kitaraksi itselleni.
 
Niin, eihän perusstratollakaan pahemmin kasariheviä soiteta? Siitähän tuo VSOP on kuitenkin kehitelty, ja erittäin hyvin muuten onkin! Kokeile Dukea ennenkuin teilaat kaikki Ruokankaat heviin sopimattomiksi.
 
Suomen Vox V810 Valve-Tone -keräilijät & soittajat RY:n jäsen.
Velli
24.01.2004 12:47:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja kyllähän siltä saa tilattua customina vaikka maailman heveimmän Ibanez-B.C.Rich-Jackson-Esp-hybridin.
 
UnledWire
24.01.2004 13:14:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin, eihän perusstratollakaan pahemmin kasariheviä soiteta? Siitähän tuo VSOP on kuitenkin kehitelty, ja erittäin hyvin muuten onkin! Kokeile Dukea ennenkuin teilaat kaikki Ruokankaat heviin sopimattomiksi.
 
Joo kyllä. Ruokankaan tuotanto on erittäin tuttua. Mikäli luit/luette tuota tekstiäni niin arvioni yleisti ruokankaan vain omiini käyttötarkoituksiini "turhaksi" siis vain minun soittooni tarpeettomaksi.
Jos haluaa ruokankaan niin hankkii sellaisen, ja hyvä peli se on. Jos haluaa jotenkin jotain tiettyä kitaratonea niin en itse maksa noin 2000 euroa kitarasta, jolla saa aika vähän omaa soundia, mutta melkolailla uniikin kitaran.
Sarja/massafirmojen kitarat irtoaa niin paljon halvemmalla, että tyydyn ITSE niihin.
Mutta ymmärrän, että muusikon uskottavuus ja oman erilaisuuden/samanlaisuuden tarve saataa asettaa vaatimuksia juuri tietyn kitaran valinnalle. vrt. "uskottavuus"
 
Ja kyllähän kotimaista saa ja pitää kehua ja puolustaa, se on hyvä se. Ihan maailman paras ei vielä kuitenkaan hän ole.
 
Fortune
24.01.2004 13:16:15 (muokattu 24.01.2004 13:17:28)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muutamaa Dukea ja VSOP:ia olen testannut, ihan kelpo kitaroitahan ne ovat mutteivat todellakaan mitään kahdentonnin keppejä, mielestäni ainakaan.
 
Perushyviä, mutta tuntuu että silmäkarkilla on nostettu hintaa.
 
EDIT: Niin ja mielestäni ne ovat muotoilultaan epäonnistuneita kohloja.
 
"Look behind you, a three-necked guitar!"
Pluto
24.01.2004 13:17:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja kyllähän kotimaista saa ja pitää kehua ja puolustaa, se on hyvä se. Ihan maailman paras ei vielä kuitenkaan hän ole.
 
Juu siis en minä millään pahalla tarkoittanut, eihän sitä tietenkään pidä ostaa kitaraa joka ei itselle sovi, varsinkaan niin perkeleen kallista. Hyvää päivänjatkoa!
 
Suomen Vox V810 Valve-Tone -keräilijät & soittajat RY:n jäsen.
Shaft
24.01.2004 13:24:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muutamaa Dukea ja VSOP:ia olen testannut, ihan kelpo kitaroitahan ne ovat mutteivat todellakaan mitään kahdentonnin keppejä, mielestäni ainakaan.
 
Miten niin? Mikä sitten on perustellusti kahden tonnin keppi?
 
EDIT: Niin ja mielestäni ne ovat muotoilultaan epäonnistuneita kohloja.
 
Täh? ..no, makunsa kullakin.
 
Velli
24.01.2004 13:24:18 (muokattu 24.01.2004 13:25:56)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muutamaa Dukea ja VSOP:ia olen testannut, ihan kelpo kitaroitahan ne ovat mutteivat todellakaan mitään kahdentonnin keppejä, mielestäni ainakaan.
 
Perushyviä, mutta tuntuu että silmäkarkilla on nostettu hintaa.

 
EDIT: Niin ja mielestäni ne ovat muotoilultaan epäonnistuneita kohloja.
 
Omasta mielestäni kitarassa täytyy olla jo jonkin verran aitoa kultaa osissa että se oikeasti 2000€:n arvoinen olisi. Mutta ei ole Suomessa vielä toista valmistajaa tullut vastaan joka tekisi yhtä hyviä ja viimeistelyltään täydellisiä custom-kitaroita halvemmalla. Jos tällainen löytyy niin kertokaa nimi, muussa tapauksessa vien piirustukseni Ruokankaalle (sitten joskus kun sen customin teetän).
 
EDIT: Niin ja mielestäni ne ovat muotoilultaan epäonnistuneita kohloja.
 
Olen tästä jokseenkin samaa mieltä (siis ne sen omat mallit).
 
askomiko
24.01.2004 13:27:26 (muokattu 24.01.2004 13:27:30)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joka tekisi yhtä hyviä ja viimeistelyltään täydellisiä custom-kitaroita halvemmalla. Jos tällainen löytyy niin kertokaa nimi, muussa tapauksessa vien piirustukseni Ruokankaalle .
 
Edit: ainiin, ei teekkään enää.
 
Myytävänä superb-hevikitara ja superb-twängistrato.
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
Velli
24.01.2004 13:28:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Edit: ainiin, ei teekkään enää.
 
Rautia olisi muinoin ollut ainoa toinen jota olisin voinut harkita (jos siis Rautiaa tarkoitit).
 
askomiko
24.01.2004 13:32:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sitäpä juuri. Jos twängistratoa tarviit ni multa! :)
 
Myytävänä superb-hevikitara ja superb-twängistrato.
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «