Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Efektilaudat eli pedalboards?
1 2
supernasu
31.08.2003 21:30:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mahtaakohan tuollaisia efektilautoja saada muualta kuin Custom-Soundsin kautta (alk. 109 euroa)?
 
Kyllähän sellaisen tietysti itsekin värkkää, mutta kiinnostaisi kuitenkin tehdastekeleetkin.
 
absqua
31.08.2003 21:37:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mahtaakohan tuollaisia efektilautoja saada muualta kuin Custom-Soundsin kautta (alk. 109 euroa)?
 
Kyllähän sellaisen tietysti itsekin värkkää, mutta kiinnostaisi kuitenkin tehdastekeleetkin.

 
Suosittelen lämpimästi tekemään pedalboardin itse, säästät selvää rahaa ja saat paremman. Vaneria, pora ja nippusiteitä. That's it. Jotkut käyttävät tarranauhaa ja sekin on hyväksi havaittu pedaalien kiinnityskeino.
 
Tehdastekoisten pedalboarddien sähkösysteemit tuppaavat rikkoutumaan varsin lyhyessä ajassa minun kokemuksieni mukaan.
 
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
zorro
31.08.2003 21:40:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

niin, ja muutenki oman voi kustomoida miten haluaa.
 
jos se et ole sinä.... se on joku muu!
Vilppu
01.09.2003 09:20:28 (muokattu 01.09.2003 09:23:48)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.musik-produktiv.de/shop2/shop03.asp?ob_id=187&sid=!06082002
 
Tuolla on muutamia. Osassa on virtalähde, osassa ei. Itse suosittelisin virtalähteettömiä, kun noiden laadusta ei oikein tiedä.
 
EDIT: linkki viekin vain musik-produktivin aloitussivulle. Eli sitten sieltä valitse online shop > cases & racks > suitcases > FX-unit-suitcase
 
Mahtaakohan tuollaisia efektilautoja saada muualta kuin Custom-Soundsin kautta (alk. 109 euroa)?
 
Kyllähän sellaisen tietysti itsekin värkkää, mutta kiinnostaisi kuitenkin tehdastekeleetkin.
 
Kirjoittakaa hautaani: "hävisi pakastehaukimiekkailussa sialle!"
Socialite
01.09.2003 11:39:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse tein omani ja kyllä kannatti!
(rahallisesti ja tekemisen riemu tietenkin...)
 
Kansi, lukot, kahvat, boardi ym tarvikeet maksoi yhteensä vain 30e!
 
The talkkari is out there!
piiroinenj
01.09.2003 11:40:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tommonen sivu sattu silmään http://www.pedalboards.com/more_pedalboards.htm
 
Asmi
01.09.2003 12:36:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pistäkää linkkejä missä vois nähä itse rakentamianne spedulautoja
 
Aapo Huhta Aatos lentää, mie en
zorro
01.09.2003 13:19:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sellasta on monesti ajateltu kehittää, mutt kukaan ei oo viittiny tehä. ite en osaa
 
jos se et ole sinä.... se on joku muu!
telecustom
01.09.2003 16:21:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

thomannilta ostin rockbagin..hyvin on pelannut.
 
"rock`n`roll is never die" Kirka
Vilppu
01.09.2003 17:26:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse tein omani ja kyllä kannatti!
(rahallisesti ja tekemisen riemu tietenkin...)
 
Kansi, lukot, kahvat, boardi ym tarvikeet maksoi yhteensä vain 30e!

 
Kyllähän tuo itse tekeminen kannattaa, jos vain on mahdollisuus siihen. Itsellä vain on se tilanne, että ei ole käytössä työkaluja eikä tilaa, missä sitä voisi väsätä. Lisäksi olen sen verran laiska, että olen valmis maksamaan siitä, että joku tekee likaisen työn puolestani ;-).
 
Onkos muuten kenelläkään mitään käsitystä siitä, paljonko esim. joku räkkejä valmistava pikkupaja veloittaisi pedalboardista? Siis sellaisesta salkkumallista. Kun nuo Custom-Soundin hinnat ovat melko tyyriitä.
 
Kirjoittakaa hautaani: "hävisi pakastehaukimiekkailussa sialle!"
askomiko
01.09.2003 18:46:18 (muokattu 01.09.2003 18:50:09)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hmm. Oma versio on tämmöinen.
 
Vanerikaupasta kävin sopivan kokoisen levyn ja sain pitkän pätkän reikäpeltinauhaa kyytiäiseksi. Ja keittökaapin kahvat ostin laitoihin, ettei tarvitse pedaaleista roikottaa. Valmiiksi oli jo jostain löytynyt tukeva laukku. Laudan hinnaksi tuli jotain 10e, kun ne keittökahvat oli niin kalliit.
http://koti.mbnet.fi/~fisq/Kuvat/Omat/Vermeet/efektilauta01.jpg
 
Tuossa vastavalmistuneena, liiankin innokkaasti täytettynä. Luuppiboksi ja kaikki. Ja kai pitäisi hintaan laskea vielä erinäinen määrä johdonpäitä. Eli askartelin yhdestä kitarapiuhasta riittävän määrän juuri sopivan mittaisia piuhoja menemään kummallisen signaaliketjuni mukaan. Nykyään kiinni vain wah ja tube factor, ja irtonaisena kolisemassa RAT ja jakoboksi.
Mutta tuo laukku kai tuossa se hienoin juttu on, en tiedä mitä maksaisi ja mistä saisi.
 
Mutta ennen kuin sain lautasysteemin aikaiseksi, oli käytössä rihkamakaupasta ostettu pieni alumiinisalkku, joka ei ole ollenkaan niin tukeva, mutta toimi pedaalien kuljettimena ihan hyvin. Maksoi muistaakseni jotain 80mk.
http://koti.mbnet.fi/~fisq/Kuvat/Omat/Vermeet/Efektilaukku.jpg
Tosi kompakti paketti. Ei edes hölskynyt. :)
mr.echo
02.09.2003 14:07:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostakaa anttilasta alumiinisalkku ja hoitakaa tarranauhaa.
Tarraa efektin ja laukun pohjaan!!! Helppo vaihtaa efekti set uppia keikan ja tarpeen mukaan.
 
JLM
02.09.2003 14:22:20
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen suunnitellut, että ostan rautakaupasta sellaisen reiällisen pellin, jota käytetään kai yleensä autotalleissa yms. työkalujen ripustuspaikkana (pelti seinään, koukku pellisä olevaan reikään ja työkalut koukkuun riippumaan). Sellaiseen saa varmaan mukavasti nippusiteillä pedaalit kiinni ja pohjapuolelle voi helposti laittaa jonkinlaiset kumitassut, ettei parkettiin tule naarmuja :)
 
Jabe
02.09.2003 16:25:10
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itte kandee tehdä, jos vaan osaa pikkuisen työkaluja käyttää, ja suunnitella. Itse tein vanerista, sitä kun saa kaupasta valmiiksi mittaan sahattuna. Tein laatikon (roudauscase'n), josta keikan ajaksi nostetaan kansi pois. Kansi laitetaan kiinni laatikkosalvoilla. Spedut on kiinni pohjassa takiastarralla (wah reikäpeltinauhalla). Kannen sisäpinnassa on vaahtomuovia, joka pitää efektit napakasti paikallaan kuljetuksen aikana. Tässä kuva avatusta laatikosta (siis siitä pohjasta, jossa spedut on) keikkavalmiina. Nykyään siinä on kyllä enemmän kamaa ..
 
http://www.saunalahti.fi/~jpesola/images/PEDALB1.jpg
zorro
02.09.2003 16:34:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on edelleenki pedalboardi tehtynä vanhasta armeijalaukusta. Vaihdoin siitä saranat, sellaisiksi irrotettaviksi. laukun kansiosa toimii (tottakai) pedalboardin pohjana. Alkuperäsen kannen täytin vaahtomuovilla, joten se piettää pedaalit paikoillaan kuljetuksen aikana. Mulla ei ole yksikään pedaali kiinni laudassa. piuhasotku piettää jokaisen paikoillaan, ja kun jättää pedaalit kiinnittämättä, niiden vaihteleminen (eli jos myy jonku, ja ostaa uuden) ja uudelleen järjesteleminen on helppoa. kuvia pistän heti ku saan otettua.
 
jos se et ole sinä.... se on joku muu!
piiroinenj
02.09.2003 18:47:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.caseman.com.au/pedalspecs.html
 
tuolta löytyy jotain lodjuja.
 
Jusstus
02.09.2003 20:20:36 (muokattu 02.09.2003 20:21:03)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun täytyy antaa vielä ääneni tuolle takiaisnauhalle. Siis ei sellasta, mitä on vanhoissa tarralenkkarissa, vaan sellasta jykevämpää muovista nauhaa. Sitä ei oo kahtena eri komponenttina, vaan se sama nauha tarttuu itseensä kiinni, jos ymmärrätte. Eli siinä pinnassa on sellasia pieniä sienen muotoisia pitkulaisia tappeja rinta rinnan, jotka ottavat sen vastakappaleen sieniin kiinni... :) Hoho. Tulipa typeriä lauseita. Eli ei siis pehmeää ja karkeaa tarraa, vaan sitä samaa nauhaa, joka tarttuu itseensä kiinni.
 
Mutta enivei. Sitä saa Etolasta riistohinnalla ja Biltemasta halvemmalla. Tuota liimailin vanerinpalaan ja efektien pohjiin. Pitää erittäin hyvin kiinni sekä vanerissa että pedaaleissa, mutta pedaaleja saa kätevästi siirreltyä, mikäli tarvetta tähän on... Harmi, ettei mulla satu oleen kuvaa.
 
"These go to eleven.."
askomiko
02.09.2003 20:31:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei ja hoo, armeijasta kranaatinheittimistön tasopöytä. >:) 130cmx130cm. Riittää muutamalle polkimelle.
Jusstus
02.09.2003 20:36:48 (muokattu 02.09.2003 20:37:07)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei ja hoo, armeijasta kranaatinheittimistön tasopöytä. >:) 130cmx130cm. Riittää muutamalle polkimelle.
 
No niin. Inttijuttuja. Silloin kun minä olin armeijassa... :)
 
"These go to eleven.."
Fortune
03.09.2003 20:57:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun täytyy antaa vielä ääneni tuolle takiaisnauhalle. Siis ei sellasta, mitä on vanhoissa tarralenkkarissa, vaan sellasta jykevämpää muovista nauhaa. Sitä ei oo kahtena eri komponenttina, vaan se sama nauha tarttuu itseensä kiinni, jos ymmärrätte. Eli siinä pinnassa on sellasia pieniä sienen muotoisia pitkulaisia tappeja rinta rinnan, jotka ottavat sen vastakappaleen sieniin kiinni... :) Hoho. Tulipa typeriä lauseita. Eli ei siis pehmeää ja karkeaa tarraa, vaan sitä samaa nauhaa, joka tarttuu itseensä kiinni.

 
Joo, mutta se ei pidä välttämättä pedaaleja paikallaan sellaisella stadionsoolonsoittolavalla, joka kääntyy ylösalaisin. Tympäisee jos Rotovibe tippuu vokalistin niskaan kesken Em7-arpeggion.
 
Tinker-doodle.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «