Muusikoiden.net
05.12.2016
Introducing the Fender Paramount PM-1 Limited Rosewood  

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kitarakaapin kytkeminen comboon.
1
Antti1
31.03.2003 11:30:43 (muokattu 31.03.2003 11:31:28)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on Marshallin 8280 ja sen pitäisi antaa 4ohm 100W/kanava ja siinä on kaksi paria kaiutinliittimiä. Kaksi vasemmalle ja kaksi oikealle kanavalle.
Mä siis oon liittämässä siihen 4x12" kaapin joka on kytkimellä vaihdettavissa 16ohm:sta 2x8ohm:ksi, eli siis stereoksi. Haluaisin kuitenkin käyttää myös combon 2x12" kaiuttimia. Pitääkö mun siis kytkee toi 4x12" 2x8ohm:ksi? Siis alkuperäiset 2x12" on 8ohm molemmat ja liitinparit vahvistimessa ovat rinnankytkettyjä. Nyt jos mä siis laitan vasempaan liitinpariin molempiin 8ohm kaapin/kaiuttimen niin eikö siitä tule summaksi 4ohm? Jos näin on niin sitten toimii, käsittääkseni? Vahvistin siis kestää tuon 4ohm kuorman.

EDIT: Tuleeko noissa kaapeissa mukana se kytkentäpiuha vai täytyykö itse lähteä ostoksille?

Vihaan heitä, niitä, jotka sanovat: "Paperi on valkoinen." kääntämättä katsettaan. Vihakaan ei ole aitoa, en enää tiedä mikä on. -P. Karjalainen 2003
ReBeat
15.09.2010 22:06:06 (muokattu 15.09.2010 22:06:31)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Haluaisin kuitenkin käyttää myös combon 2x12" kaiuttimia. Pitääkö mun siis kytkee toi 4x12" 2x8ohm:ksi?

Jep ;)

Siis alkuperäiset 2x12" on 8ohm molemmat ja liitinparit vahvistimessa ovat rinnankytkettyjä. Nyt jos mä siis laitan vasempaan liitinpariin molempiin 8ohm kaapin/kaiuttimen niin eikö siitä tule summaksi 4ohm?

Kyllä, mutta tuleeko combon omille kaiuttimille johdot jotain muuta kautta kuin siitä lisäkaappiliittimiltä?

EDIT: Tuleeko noissa kaapeissa mukana se kytkentäpiuha vai täytyykö itse lähteä ostoksille?

Joutuu erikseen ostamaan. Efektejä tohon ei tarvikaan lisäillä koska ne on marsuissa parhaat omiin tarkotuksiin.

Antti1
15.09.2010 22:15:29 (muokattu 15.09.2010 22:15:49)

Ootko sä kännissä, vai muuten vaan riemuidiootti? :D

E: Snadisti turha nosto?

PYÖRII! TÄÄ ON KUTSU SULLE!
ReBeat
15.09.2010 22:21:26
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

muuten vaan riemuidiootti?

Toi on oikea vaihtoehto :D

Eiku tuli haulla vastaan noin loistava nostalgia-paukku niin ei pystyny oleen nostamatta... tietäen että jätkällä on ollut myöhemmin Diezeliä ynnä kaikkea mahdollista ja asiat on saletisti selvillä :)

E: Snadisti turha nosto?

No täysin turha, myönnän.

Antti1
15.09.2010 22:23:43

ReBeat: Toi on oikea vaihtoehto :D

Eiku tuli haulla vastaan noin loistava nostalgia-paukku niin ei pystyny oleen nostamatta... tietäen että jätkällä on ollut myöhemmin Diezeliä ynnä kaikkea mahdollista ja asiat on saletisti selvillä :)

No täysin turha, myönnän.

No joo, mä olin tuolloin ostamassa ihka ekaa uutta kaappiani. Se oli jännää aikaa, eikä Thomanninkaan info tuoteselosteessa ollut ihan nykyisellä tavalla eksaktia. Välissä oli Saksaa ja ties mitä. :)

PYÖRII! TÄÄ ON KUTSU SULLE!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti