Aihe: Midi ongelma
1
op87
10.04.2025 13:11:02
Sain vaivoin toimimaan tuon ohjauksen midilla Boss ES-8 > JVM Marshall, mutta kun laitan ketjuun JVM:n midi-thru liittimesta Bossin MD200 niin se hakee ihan eri presettejä mitä pitäisi. Tämä midi maailma on ihan uutta mulle ja tuo kielitaitokin niin ja näin niin en osaa tähän ratkasua löytää. Osaisiko joku täällä auttaa?
Jonttu
10.04.2025 14:59:35

op87: Sain vaivoin toimimaan tuon ohjauksen midilla Boss ES-8 > JVM Marshall, mutta kun laitan ketjuun JVM:n midi-thru liittimesta Bossin MD200 niin se hakee ihan eri presettejä mitä pitäisi. Tämä midi maailma on ihan uutta mulle ja tuo kielitaitokin niin ja näin niin en osaa tähän ratkasua löytää. Osaisiko joku täällä auttaa?

Se sun Bossin MD200 tottelee justiinsa niitä käskyjä mitä se sun lauta sille lähettää :) Ilmeisesti haluat ohjata Marshallin kanavia sekä sitten Bossin MD200 yhdellä polkaisulla?

helpoin ratkaisu lienee se että kun saat sen Bossin MD200 ohjautumaan niinkuin haluat niin opeta Marshall sitten jälkeenpäin.

Eli säädät laudan niin että halutut efektit on halutuissa nappuloissa.
Sen jälkeen laitat JVM'n kanavan kohdilleen, painat Footswitch/midi program nappulaa (muistaakseni) kaksi kertaa ja tämän jälkeen painat midilaudasta haluttua painiketta.

Midivalo vilahtaa ja Marsu on oppinut uuden midikäskyn, olettaen että lauta lähettää aina program change käskyn nappia painaessa.
https://www.youtube.com/watch?v=-w-B6H0abxY
op87
10.04.2025 23:35:43 (muokattu 10.04.2025 23:41:50)
Jonttu: Se sun Bossin MD200 tottelee justiinsa niitä käskyjä mitä se sun lauta sille lähettää :) Ilmeisesti haluat ohjata Marshallin kanavia sekä sitten Bossin MD200 yhdellä polkaisulla?

helpoin ratkaisu lienee se että kun saat sen Bossin MD200 ohjautumaan niinkuin haluat niin opeta Marshall sitten jälkeenpäin.

Eli säädät laudan niin että halutut efektit on halutuissa nappuloissa.
Sen jälkeen laitat JVM'n kanavan kohdilleen, painat Footswitch/midi program nappulaa (muistaakseni) kaksi kertaa ja tämän jälkeen painat midilaudasta haluttua painiketta.

Midivalo vilahtaa ja Marsu on oppinut uuden midikäskyn, olettaen että lauta lähettää aina program change käskyn nappia painaessa.

Joo juuri näin haluan joihinki patchein tallentaa jonku modulaation. Ennen ku tuon jvm:n hommasin niin sain laudasta pc1 käskyllä sen minkä olin tallentanut ykkös presettiin md200ssa ja nyt pc1 käskyllä tulee mikä sattuu presetti. Joo myönnetään että aika hankalasti tahtoo mulle tuo midi mennä jakeluun että kyllä tässä varmaan käyttäjässä on vika :D
Jonttu
11.04.2025 08:29:16

op87: Joo juuri näin haluan joihinki patchein tallentaa jonku modulaation. Ennen ku tuon jvm:n hommasin niin sain laudasta pc1 käskyllä sen minkä olin tallentanut ykkös presettiin md200ssa ja nyt pc1 käskyllä tulee mikä sattuu presetti. Joo myönnetään että aika hankalasti tahtoo mulle tuo midi mennä jakeluun että kyllä tässä varmaan käyttäjässä on vika :D

Toi JVM ottaa miditietoa vaan sisäänpäin ja lähettää sen saman PC käskyn eteenpäin siitä MIDI THRU-liittimestä minkä on saanut laudalta.

Kattele tästä:
https://www.youtube.com/watch?v=MzvjdWk3cA4

Ettei sulla nyt ole siellä MD200 asetuksissa joku MIDI-mappaus päällä yms?
Mutta kokeileppa vielä ajella sitä pelkkää MD200 sillä laudalla, tekeekö se samaa että sotkeeko se Marshall tosiaan sen.
op87
11.04.2025 09:46:38 (muokattu 11.04.2025 09:47:41)
Jonttu: Toi JVM ottaa miditietoa vaan sisäänpäin ja lähettää sen saman PC käskyn eteenpäin siitä MIDI THRU-liittimestä minkä on saanut laudalta.

Kattele tästä:
https://www.youtube.com/watch?v=MzvjdWk3cA4

Ettei sulla nyt ole siellä MD200 asetuksissa joku MIDI-mappaus päällä yms?
Mutta kokeileppa vielä ajella sitä pelkkää MD200 sillä laudalla, tekeekö se samaa että sotkeeko se Marshall tosiaan sen.

Voipi tosiaan olla että tuossa MD200 on joku asetus sekasin tai sitten mun midikaapeli jota jatkoin stereojatkokaapelilla niin sekoittaa sen. Tässä funtsinut että saisiko tuota jvm:n midi-thru lähtöä jotenki resetoida että jos se sekoittaa tuon kanavan muuttamalla sitä. Mutta pitää kokeilla että toimiiko tuo MD200 ilman että JVM on välissä.

Kiitoksia vinkistä.
Jonttu
11.04.2025 10:05:52

op87: Voipi tosiaan olla että tuossa MD200 on joku asetus sekasin tai sitten mun midikaapeli jota jatkoin stereojatkokaapelilla niin sekoittaa sen. Tässä funtsinut että saisiko tuota jvm:n midi-thru lähtöä jotenki resetoida että jos se sekoittaa tuon kanavan muuttamalla sitä. Mutta pitää kokeilla että toimiiko tuo MD200 ilman että JVM on välissä.

Kiitoksia vinkistä.

Se midi-thru vaan "kopioi" sen midi-iniin tulevan midikäskyn, sitä ei voi mitenkään resetoida. Itse vahvistimen midimuistipaikat saa kyllä nollattua.

-Painaa clean kanavan mode nappulaa pohjassa kun laittaa virrat päälle (power pelkästään, ei standby)
vahvariin syttyy punaiset ledit, sitten painaa crunch kanavan mode nappulaa ja tämä sitten resetoi vahvistimen.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)