Aihe: Ohoi! Kaikki Ashdown mf284 omistajat tänne!
1 2 3
Lattencia
12.01.2025 23:41:34
Elikkäs aloitan tämän keskustelun jotta kaikki ketä omistaa Ashdown mf284 tai muun ashdown KITARA vahvarin voisi keskustella niistä. On sen verran harvinainen ja vähä kuuluisa vehje että pakko saada tietää olenko yksi ainoista kellä Tulee olemaan Ashdown mf284 vai löytyykö muita? Itse en löytänyt tuota suomesta kun yhdestä kaupasta ja siinäkin myytiin naurettavaan hintaan, Siis tuplahintaan lol.
Minua kiinnostaa että montako tuommosia on suomessa ja myös miten ihmiset ovat tuon hankkineet?
The best of us all.
RrRailo
13.01.2025 09:50:31

En ole henk. koht. soittanut mutta demot vaikuttavat todella lupaavilta. Soundissa on hieman Matampin mieleen tuomaa alamiddlerosoa. Ilmeisesti Ashdown on näitä myynyt aiemmin Hayden Mini MoFo -nimellä.

Lattencia: Elikkäs aloitan tämän keskustelun jotta kaikki ketä omistaa Ashdown mf284 tai muun ashdown KITARA vahvarin voisi keskustella niistä. On sen verran harvinainen ja vähä kuuluisa vehje että pakko saada tietää olenko yksi ainoista kellä Tulee olemaan Ashdown mf284 vai löytyykö muita? Itse en löytänyt tuota suomesta kun yhdestä kaupasta ja siinäkin myytiin naurettavaan hintaan, Siis tuplahintaan lol.
Minua kiinnostaa että montako tuommosia on suomessa ja myös miten ihmiset ovat tuon hankkineet?
Sahaa.
Makelele
13.01.2025 16:05:44 (muokattu 13.01.2025 16:06:32)
Edelliseen ketjuusi vastasinkin jo, mutta kai täälläkin voi katkaa. Jos ylihinnalla tarkoitat tuota Nordsoundin hintaa, niin useimmat ulkomaiset kaupat jotka löysin pyytää aika samanlaista hintaa.

Musik produktiv 666 €
Sam Ash 780$
Ashdownin omat sivut 600€

Parissa brittiläisessä kaupassa (esim gig-gear.co.uk) vahvistin näyttäisi olevan alennuksessa, mutta normihinta ei nyt näyttäisi hirveästi eroavan noista aiemmin mainituista. Lisäksi UK on nykyään EU:n ulkopuolella jolloin lähetyskulujen päälle tulee vielä ALV, ja kun vahvistin on vissiin tehty Kiinassa niin taitaa tulla tullimaksukin päälle.

https://tulli.fi/-/tavarakauppa-iso … %20tehdyist%C3%A4%20komponenteista.

Tuonti Isosta-Britanniasta EU:hun on siis tullitonta vain, jos tavara on sopimuksen mukainen isobritannialainen alkuperätavara. Jos Kiinassa valmistettu tavara tuodaan Isoon-Britanniaan ja jälleenviedään sieltä EU-maahan ilman, että sitä jalostetaan Isossa-Britanniassa, niin tavaran alkuperämaa on Kiina

Saako kysyä minkä takia olet päätynyt just Ashdowniin? Mikä siinä on niin erikoista, että tunnetumpien merkkien saman hintaluokan laitteet jää toiseksi?
mpekkanen
13.01.2025 16:26:06
Jos hommaa tänne Suomeen vahvarin jota ei täällä tunneta, niin kannattaa myös muistaa se, että sellaisen pelin myyminen eteenpäin on paljon hankalampaa kuin monien muiden yleisesti käytettyjen merkkien.
Tietysti se ostaessa vielä tuntuu siltä, ettei tätä ikinä myydä, mutta yli 40 vuoden kokemuksella voin kertoa, että ne varsinaiset pitopelit on loppupelissä erittäin harvassa.

Itse ostaisin sinuna jonkun Peaveyn tai Marshallin. Luultavasti paljon enemmän vastinetta rahoille ja pitävät paremmin arvon..
Lattencia
13.01.2025 17:47:46
mpekkanen: Jos hommaa tänne Suomeen vahvarin jota ei täällä tunneta, niin kannattaa myös muistaa se, että sellaisen pelin myyminen eteenpäin on paljon hankalampaa kuin monien muiden yleisesti käytettyjen merkkien.
Tietysti se ostaessa vielä tuntuu siltä, ettei tätä ikinä myydä, mutta yli 40 vuoden kokemuksella voin kertoa, että ne varsinaiset pitopelit on loppupelissä erittäin harvassa.

Itse ostaisin sinuna jonkun Peaveyn tai Marshallin. Luultavasti paljon enemmän vastinetta rahoille ja pitävät paremmin arvon..

Kelasin et ku se ei jäljitä eikä oo klooni mistään ampista niin ois kiva kokeilla,
Tulis vähä signature soundia. Sitä paitsi hinta on erinomainen kaiken kaikkiaan sen 430e kun taas esim marshall studio plexi on 600e + viellä se että sitä ei löydä käytettynä melkein milloinkaan
The best of us all.
Lattencia
13.01.2025 17:50:10
RrRailo: En ole henk. koht. soittanut mutta demot vaikuttavat todella lupaavilta. Soundissa on hieman Matampin mieleen tuomaa alamiddlerosoa. Ilmeisesti Ashdown on näitä myynyt aiemmin Hayden Mini MoFo -nimellä.

Joo, niin munkin mielestäni. Toi mini MoFo on vanhempi aika menestynyt versio, sit toi mf284 on reissue uudistuksilla. Kuullostaa aika herkulta ja kun on 15w niin kiva roudailla ja soitella himassa
The best of us all.
Lattencia
13.01.2025 17:53:41
Makelele: Edelliseen ketjuusi vastasinkin jo, mutta kai täälläkin voi katkaa. Jos ylihinnalla tarkoitat tuota Nordsoundin hintaa, niin useimmat ulkomaiset kaupat jotka löysin pyytää aika samanlaista hintaa.

Musik produktiv 666 €
Sam Ash 780$
Ashdownin omat sivut 600€

Parissa brittiläisessä kaupassa (esim gig-gear.co.uk) vahvistin näyttäisi olevan alennuksessa, mutta normihinta ei nyt näyttäisi hirveästi eroavan noista aiemmin mainituista. Lisäksi UK on nykyään EU:n ulkopuolella jolloin lähetyskulujen päälle tulee vielä ALV, ja kun vahvistin on vissiin tehty Kiinassa niin taitaa tulla tullimaksukin päälle.

https://tulli.fi/-/tavarakauppa-iso … %20tehdyist%C3%A4%20komponenteista.

Tuonti Isosta-Britanniasta EU:hun on siis tullitonta vain, jos tavara on sopimuksen mukainen isobritannialainen alkuperätavara. Jos Kiinassa valmistettu tavara tuodaan Isoon-Britanniaan ja jälleenviedään sieltä EU-maahan ilman, että sitä jalostetaan Isossa-Britanniassa, niin tavaran alkuperämaa on Kiina

Saako kysyä minkä takia olet päätynyt just Ashdowniin? Mikä siinä on niin erikoista, että tunnetumpien merkkien saman hintaluokan laitteet jää toiseksi?

Kuten toiselle henkilölle mainitsin, Eli soitan classic/hard rockia ja mulla on ollut nyt katsonnassa joko Marshall studio sv20h taikka tämä ashdown.
juju on siinä että marshall maksaa uutena sen 800e ja käytetynä 600 kun taas tämä maksais tulleineen sen 430 johon minulla näin alaikäisenä keikkailevana muusikkona ois varaa. Mä diggaan et toi on tosi pienikokoinen et on mukava roudaa ja sti et se on sen 15w joten treeniksel/keikoil/kotona voi bläästää.
Osaatko yhtään sanoa paljonko nuo tulli maksut on?
kun itse laskin laskuris et se ois se 430e kun ei maksa tulli vaan vaa alv.
Mielelläni jatkan tätä keskustelua kun kerta täällä on jengiä joka tietää näistö :DD
The best of us all.
Lattencia
13.01.2025 17:55:27
Lattencia: Kuten toiselle henkilölle mainitsin, Eli soitan classic/hard rockia ja mulla on ollut nyt katsonnassa joko Marshall studio sv20h taikka tämä ashdown.
juju on siinä että marshall maksaa uutena sen 800e ja käytetynä 600 kun taas tämä maksais tulleineen sen 430 johon minulla näin alaikäisenä keikkailevana muusikkona ois varaa. Mä diggaan et toi on tosi pienikokoinen et on mukava roudaa ja sti et se on sen 15w joten treeniksel/keikoil/kotona voi bläästää.
Osaatko yhtään sanoa paljonko nuo tulli maksut on?
kun itse laskin laskuris et se ois se 430e kun ei maksa tulli vaan vaa alv.
Mielelläni jatkan tätä keskustelua kun kerta täällä on jengiä joka tietää näistö :DD

Sain tässä sovittua että menis eu sisällä sillä 450e en tiedä oisko hyvä tarjous ku näköjään tulee viel yks maksu ja sit ois vähemmän tulli ja muuta shaibaa
The best of us all.
Lattencia
13.01.2025 17:57:00
Lattencia: Sain tässä sovittua että menis eu sisällä sillä 450e en tiedä oisko hyvä tarjous ku näköjään tulee viel yks maksu ja sit ois vähemmän tulli ja muuta shaibaa

Tää vaan ylivoimaisesti vaikuttaa mun valinnalta ainakin kun pähkäilee nyt, tässä kuuntelen jo kymmenettä kertaa demoa ja diggaan soundist ku ei oo mikään metalli amppi
The best of us all.
Laulava Kylätohtori
13.01.2025 20:06:33
Lattencia: Tää vaan ylivoimaisesti vaikuttaa mun valinnalta ainakin kun pähkäilee nyt, tässä kuuntelen jo kymmenettä kertaa demoa ja diggaan soundist ku ei oo mikään metalli amppi

Tuo 450 € on paljon rahaa, mutta toisaalta niin vähän, että eiköhän tuossa uskalla riskin ottaa jälleenmyyntiarvon uhallakin. Uudestahan tulee aina takkiin, oli merkki mikä tahansa. Ja myynti on aina vähän tuurihommaa joka tapauksessa.

Mieti kunnon bisnesmiehen tapaan satasen poisto per vuosi ja pidä muutama vuosi, niin sen jälkeen tuo onkin jo periaatteessa ilmainen. :)

Tuo on toisaalta hyvä neuvo ostaa kamaa, jonka jälleenmyynti arvoo säilyy ja on helppo myydä, mutta toisaalta, kun on tulossa kunnolla takkiin eikä silti saa myytyä, niin se hillitsee kamarunkkausintoa. Se on kaninkolo, johon ei kannata hypätä.

En itse väheksyisi kamojen fiilispuolta. Minusta varsinkin harrastelijana voi hyvällä omatunnolla keskittyä fiilispuoleen, että kamoissa on mojoa, mitä se sitten ikinä kenellekin tarkoittaa. Toisaalta en usko, että ammattilaisetkaan ovat tuolle kokonaan immuuneja. Itse en koskaan ostaisi kitaraa tai vahvistinta, joka ei millään tapaa puhuttelisi myös tunne- eli fiilispuolella.

Eihän mulla taas asiaa ollut, mutta pitkä viesti tuli siltikin.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
Lattencia
13.01.2025 20:12:40
Laulava Kylätohtori: Tuo 450 € on paljon rahaa, mutta toisaalta niin vähän, että eiköhän tuossa uskalla riskin ottaa jälleenmyyntiarvon uhallakin. Uudestahan tulee aina takkiin, oli merkki mikä tahansa. Ja myynti on aina vähän tuurihommaa joka tapauksessa.

Mieti kunnon bisnesmiehen tapaan satasen poisto per vuosi ja pidä muutama vuosi, niin sen jälkeen tuo onkin jo periaatteessa ilmainen. :)

Tuo on toisaalta hyvä neuvo ostaa kamaa, jonka jälleenmyynti arvoo säilyy ja on helppo myydä, mutta toisaalta, kun on tulossa kunnolla takkiin eikä silti saa myytyä, niin se hillitsee kamarunkkausintoa. Se on kaninkolo, johon ei kannata hypätä.

En itse väheksyisi kamojen fiilispuolta. Minusta varsinkin harrastelijana voi hyvällä omatunnolla keskittyä fiilispuoleen, että kamoissa on mojoa, mitä se sitten ikinä kenellekin tarkoittaa. Toisaalta en usko, että ammattilaisetkaan ovat tuolle kokonaan immuuneja. Itse en koskaan ostaisi kitaraa tai vahvistinta, joka ei millään tapaa puhuttelisi myös tunne- eli fiilispuolella.

Eihän mulla taas asiaa ollut, mutta pitkä viesti tuli siltikin.

Itel näyttäis olevan kama runkkaus vaihe päällä myös, vähä ku tekee mieli kokea kaikki ja en usko että näin tulee olemaan mutta ajattelin että jos ny joskus ostankin jotai isompaa nii pidän tuon kätsynä mini amppina. Noh tässä on kuukauden loppuun aikaa pähkäillä ;D
The best of us all.
RrRailo
13.01.2025 20:57:47

Musahommissa kannattaa ehdottomasti mennä fiilis edellä. Olisi jäänyt lastillisen hienoja soundeja kokematta, jos olisin ostaessa miettinyt laitteen jälleenmyyntiarvoa. Enkä nyt puhu kalliista vehkeistä vaan sellaisista, jotka ovat olleet hiukan nimettömämpiä tai muuten erikoisia. Usein niitä saattaa myös löytää edullisempaan hintaan kuin merkkivehkeitä.

Eipä muuten ole ihme, että Matampin kaikuja olin kuulevinani, kun näemmä alkuperäisten MoFojen suunnittelija on Dave Green.
Sahaa.
mpekkanen
14.01.2025 00:49:50 (muokattu 14.01.2025 01:21:18)
Lattencia
14.01.2025 14:38:08
RrRailo: Musahommissa kannattaa ehdottomasti mennä fiilis edellä. Olisi jäänyt lastillisen hienoja soundeja kokematta, jos olisin ostaessa miettinyt laitteen jälleenmyyntiarvoa. Enkä nyt puhu kalliista vehkeistä vaan sellaisista, jotka ovat olleet hiukan nimettömämpiä tai muuten erikoisia. Usein niitä saattaa myös löytää edullisempaan hintaan kuin merkkivehkeitä.

Eipä muuten ole ihme, että Matampin kaikuja olin kuulevinani, kun näemmä alkuperäisten MoFojen suunnittelija on Dave Green.

Otan huomioon! hinta alentu viel vähän joten vahvasti näyttää siltä että Tää Mf284 on mun valinta
The best of us all.
RrRailo
15.01.2025 10:11:23

Laitapa kokemuksia, kun olet päässyt nupilla soittelemaan. Alkoi itseäkin kiinnostaa.

Lattencia: Otan huomioon! hinta alentu viel vähän joten vahvasti näyttää siltä että Tää Mf284 on mun valinta
Sahaa.
Lattencia
15.01.2025 14:49:32
RrRailo: Laitapa kokemuksia, kun olet päässyt nupilla soittelemaan. Alkoi itseäkin kiinnostaa.

Todellaki! täs nyt menee joku aika kun sitä edes ryhtyy tilaus hommiin
The best of us all.
McNulty
15.01.2025 15:41:07
Onko minulla mennyt jotain ohi vai enkö vain hiffaa?
Mutta siis 600 euron kiinalainen toaster-henkinen piirilevykone pitää saada? Onko sen soundi ylivertainen tai jokin sen ominaisuuksista? Vai onko se Ashdownin brändi?

Kun äkkiseltään tulee mieleen, että Hughes & Kettneriltä saisi samalla rahalla monipuolisemman TubeMeister Deluxe 20 nupin, jossa pääte toteutettu myös EL84-rööreillä. Tai sitten palanen amerikkalaisempaa otetta PRS MT15 matolaatikon muodossa.

Joo, VU-mittari puuttuu molemmista, mutta HuttusKettusessa olisi kaiutinemuloitu lähtö jos joskus halajaa soittaa nupilla suoraan DAWiin tai tiskiin. Kotisoitteluun lisäksi mainiosti soveltuva powersoak (1W, 5W tai 20W). Tremontista löytyy tehon puolituskytkin.

Ihan heti en keksi syytä Ashdownin valinnalle, etenkin kun molemmat H&K ja PRS ovat samaa kokoluokkaa, yhtä simppeleitä käyttää ja lisäksi vielä monipuolisempia laitoksia koti- tai keikkasoittelijalle. Eihän tuossa Ashdownissa ole edes efektiluuppia, jos haluaisi laittaa reverbin tai dilsan vasta etuasteen jälkeen.

Mut jos Ashdown pitää saada, niin mä laittaisin sinuna viestiä Nordsoundiin Runelle ja kysyisin, onko hinnassa tinkivaraa. Ei tarvitsisi leikkiä tullien ja alvien kanssa. Lisäksi jos tulisi jotain takuu-motkotettavaa, niin helpompi asioida Runen kanssa kuin lähetellä vipstaakia jälleen ympäri maailmaa.

Makuasioita, mutta mun mielestä HuttusKettusen sininen hehku voittaa VU-mittarin valon tässä kyseisessä tapauksessa. T-kaupasta tai joltain kotimaiselta kauppiaalta varmasti löytyy TubeMeister Deluxe järkirahaan. Siinä on aika paljon vahvistinta tuohon rahaan.
moving in stereo
Lattencia
15.01.2025 15:58:55
McNulty: Onko minulla mennyt jotain ohi vai enkö vain hiffaa?
Mutta siis 600 euron kiinalainen toaster-henkinen piirilevykone pitää saada? Onko sen soundi ylivertainen tai jokin sen ominaisuuksista? Vai onko se Ashdownin brändi?

Kun äkkiseltään tulee mieleen, että Hughes & Kettneriltä saisi samalla rahalla monipuolisemman TubeMeister Deluxe 20 nupin, jossa pääte toteutettu myös EL84-rööreillä. Tai sitten palanen amerikkalaisempaa otetta PRS MT15 matolaatikon muodossa.

Joo, VU-mittari puuttuu molemmista, mutta HuttusKettusessa olisi kaiutinemuloitu lähtö jos joskus halajaa soittaa nupilla suoraan DAWiin tai tiskiin. Kotisoitteluun lisäksi mainiosti soveltuva powersoak (1W, 5W tai 20W). Tremontista löytyy tehon puolituskytkin.

Ihan heti en keksi syytä Ashdownin valinnalle, etenkin kun molemmat H&K ja PRS ovat samaa kokoluokkaa, yhtä simppeleitä käyttää ja lisäksi vielä monipuolisempia laitoksia koti- tai keikkasoittelijalle. Eihän tuossa Ashdownissa ole edes efektiluuppia, jos haluaisi laittaa reverbin tai dilsan vasta etuasteen jälkeen.

Mut jos Ashdown pitää saada, niin mä laittaisin sinuna viestiä Nordsoundiin Runelle ja kysyisin, onko hinnassa tinkivaraa. Ei tarvitsisi leikkiä tullien ja alvien kanssa. Lisäksi jos tulisi jotain takuu-motkotettavaa, niin helpompi asioida Runen kanssa kuin lähetellä vipstaakia jälleen ympäri maailmaa.

Makuasioita, mutta mun mielestä HuttusKettusen sininen hehku voittaa VU-mittarin valon tässä kyseisessä tapauksessa. T-kaupasta tai joltain kotimaiselta kauppiaalta varmasti löytyy TubeMeister Deluxe järkirahaan. Siinä on aika paljon vahvistinta tuohon rahaan.

Et tainut lukea mitään?? laitoin tuossa jo että löysin eu sisältä tuon vahvarin, en halunnut nyt suoraan sanoa keneltä ostan.. hän saatiin hinnasta sovittua hänen kanssaan..
The best of us all.
Lattencia
15.01.2025 16:07:54

Ihan helvetin aggressiivistä taas, lisätääkseni sulla on mennyt VITUSTI ohi.
Ensimmäiseksi mä sään kyseisen toasterin 400e. En ole katsonut taikka edes kuullut tuosta ampista jonka linkkasit. Menen katsomaan review ja jos se on tosiaankin hybä niin menee harkintaan. Juju on siinä että en etsi mitään perinteistä marshall soundia ja kun pari vuotta sitten törmasin tuohon amppiin niin olin aika mehuissa ku soundaa hyvältä.
The best of us all.
Lattencia
15.01.2025 17:47:27

No kun kerta olet noin asiantuntija niin suositteles mulle jotai lunchbox amppia
Elikkäs kriteerit
Pienikokoinen Ei mikään jäätävä
Ei tonnin maksava (en osta uutena) ostan aika lailla vaan käytettyä gearia
Semmonen että ajaa Classic/hard rock soundin eli: Hanoi rocks, Smack ja la.guns tapasta soundia.
Itselläni on ollut kiikarissa se Marshall sv20h studio Ja se olis käytännössä täydellinen amppi mutta sitä ei oikein löydy käytettynä, oon nähny harvoin niitä.
Sen takia päädyin ashdowniin
Saan sen 430e mallikappaleena kun taas marshall käytettynä ois sen 600e jos semmosta edes löytyy lähiaikoina, otan suosituksia vastaan ja en tiedä kenties säästää viellä??
The best of us all.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)