Aihe: Vahvistimet EI saa virtaa
1
TPS0852
04.08.2024 23:57:01 (muokattu 04.08.2024 23:59:00)

Niinpä ..

Arsenaali on seuraavanlainen ;

2 x stomppia --> FullTone OCD ja JOYO D-SEED
ja vahvistin Fender '57 Twin Amp .

Virtalähteenä Thomann Switching Adapter malli DSA-12PFU

jostain syystä toi Fender:i ei saa virtaa tosta virtalähteestä .
normi 9V paristolla kyllä toimii .

Kumma juttu .. kun tuo Fender signaali - ketjussa mukana, niin myöskään noi FX-purkit ei saa hönkää .

Kun olen yrittänyt tuota Fender:iä käyttää ton virtalähteen kanssa, niin silloin ei siinä ole ollut paristoa paikallaan .

ns. Nokkimis-järjestys eli signaalin kulku seuraavanlainen ;
1. Delay (JOYO) --> 2. Overdrive / Distortion (FullTone) ja --> 3. Itse vahvistin Fender .

EDIT !!!

Mulla on vielä toinen tällainen ns.mini vahvistin ; Orange Mini Cruch ...
Vielä tyyppäämättä toimiiko sekään .

Mielestäni nämä kytkennät ovat oikein, mutta jotakin missaan tässä, eli ..

Kertokaa ...

/ T .
The Four Winds must blow ...
ituvirtanen
05.08.2024 00:21:58

Fenkun sähköissä plussa on keskellä ja efekteissä kuoressa. Kun kytket kaikki samaan, teholähde vaikertaa oikosessa. Tarvitset toisen vahvistimelle.
peteihis
09.08.2024 16:01:05
Ei liity otsikon aiheeseen mutta:

1. Delay (JOYO) --> 2. Overdrive / Distortion (FullTone) ja --> 3. Itse vahvistin Fender .

Eikös tuo Delay ole nyt ihan väärässä päässä ketjua? Laittaisin sen viimeiseksi.

Nimittäin, jos ajat delaylla höystettyä signaalia särön läpi tilanne on vähän sama kuin soittaisit kahta kitaraa saman säröpedaalin läpi --> sotkua. Kun ajaa muuten valmiiksi tehdyn soundin delayn läpi, kuulee alkuperäisen ja kaiun erillään toisistaan.
foliohats
09.08.2024 16:21:21
peteihis:
Eikös tuo Delay ole nyt ihan väärässä päässä ketjua?

Ei ole, jos sen haluaa laittaa siihen kohtaan ketjua. Tilaefektit ennen säröjä on ihan perus toimintamalli, jos siitä tykkää, mutta toimivuus riippuu sitten käytetyistä osasista. Soiton dynamiikkaan reagoiva särö tällöin värittää kaiutettua signaalia elävästi sen sijaan, että kaiku vain orjallisesti toistaisi valmista signaalia. Mikäli siinä olisi jotain erityisen väärää, ei voisi myöskään ajaa efektejä säröllä olevaan vahvistimeen, ja siinä nyt ainakaan ei ole mitään epätavanomaista.
Arkka
09.08.2024 16:22:03 (muokattu 09.08.2024 16:23:25)

Foliohats kerkes ensin, mutta joo EVHkin taisi käyttää dilsaa vaffarin edessä.

Pete Thorn's Tone Secrets #1 "ECHO INTO DISTORTION"
https://www.youtube.com/watch?v=sTIHC86sDZo
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)