Aihe: Uudet Harley Bentonit
1
Inevitable
26.05.2024 17:25:32
Mikä lienee laatu näissä uudemmissa HB kitaroissa mitä ovat nyt joitakin vuosia painaneet pihalle. Enkä tarkoita myöskään niitä ihan satasen köhmäleitä, vaan vähän kalliimpia esim. Fusion, Dullahan ja mitä näitä nyt on?

Olisi mahdollisuus ostaa nyt itse todella halvalla tuo EytschPi42- signaturemalli, jossa lukkovirittimet ja P90 kaulassa ym. houkuttelisi todella.
phiit
26.05.2024 18:58:16
Inevitable: Mikä lienee laatu näissä uudemmissa HB kitaroissa mitä ovat nyt joitakin vuosia painaneet pihalle. Enkä tarkoita myöskään niitä ihan satasen köhmäleitä, vaan vähän kalliimpia esim. Fusion, Dullahan ja mitä näitä nyt on?

Olisi mahdollisuus ostaa nyt itse todella halvalla tuo EytschPi42- signaturemalli, jossa lukkovirittimet ja P90 kaulassa ym. houkuttelisi todella.

Laatu on erittäin hyvää, samoilta tehtailtahan nää tulee kuin muutki halvemmat mallit mutta HB speksit on lyömättömiä
Mikko1978
26.05.2024 22:07:28
Mulla on kokemusta kahdesta Dullahanista. Ensimmäinen lähtii heti takaisin, kun intonaation säätöruuvin kierteet jäivät ruuviin kiinni ruuvia ekaa kertaa avattaessa. Pienet ruuvit pehmeässä metallissa eivät ole oikein hyvä idea. Molemmissa myös nauhat ovat olleet karheita. Tuntuma kuin viilan päällä bendailisi kieliä. Nauhojen plaanaus, kiillotus ja päiden viimeistely on jäänyt lähinnä tekemättä. Kaulan päässä olevat kielilukot on toteutettu hölmösti niin, että pääsevät tosi helposti kiertymään, jolloin tuota kiertymistä estävä piikki lukon pohjassa repii itselleen uraa puuhun. Vähän auttaa, kun kiristelee lukkojen kiinnitysruuvit kireälle, mutta ei poista ongelmaa kokonaan, kun rakenne on vain huono.

On tuo ajanut asiansa matkakitarana, mutta nauhatyöt toki piti ensin tehdä ja kaikkien ruuvien kanssa pitää olla tosi varovainen. Mikit vaihdoin, kun en niiden soundista pitänyt ja kaula tuntuu vähän veltolta. Rautaosien laatu geneeristä kiinankaalta. Hommasin erääseen projektiin Ibanezin vastaavat lavattoman kitaran raudat, jotka ovat aivan eri tavalla laadukkaan oloisia.

Vähän aikaa sitten poistivat koko mallin listoilta. Vähän veikkaan, että on syynä voivat olla lukuisat takuukeissit.
discominister
27.05.2024 10:27:27 (muokattu 27.05.2024 10:29:23)
Minulla on viime vuosina ostettuja monen mallisia Harley Benton kitaroita ja bassoja. Yksilöiden välillä on jonkun verran eroja ja toisinaan, mutta harvoin on tullut varsinaisesti viallisia vastaan.

Hinta ei ole minun mielestäni aina korreloinut laadun ja speksien kanssa. Parikin kertaa olen testien jälkeen valinnut edullisen mallin ns. lippulaivamallin sijasta. Nämähän on toki myös makukysymyksiä.

Hinta-laatusuhteeltaan erinomaisia kitaroita varsinkin jos itseltä löytyy vähän taitoa tehdä säätöjä, nauhatöitä yms.

Nykyään toki muitakin hyviä vaihtoehtoja on näissä hintaluokissa mm. Jet.
Lawrence of Suburbia
27.05.2024 14:40:41
Meidän juniorille hommasin HB Mini -akkarin sillä ajatuksella, että ei ole iso vahinko, jos ei kiinnosta tai menee rikki touhutessa.

Iso yllätys oli, että on oikein fiksu laite ja soittokelpoisissa säädöissä suoraan laatikosta. Varmaan kävi tuurikin.
MustaKissa
27.05.2024 15:01:59
Itselläni valkoinen HB:n SC-Custom II Active nykyään (mikeiksi vaihdettu EMG81+85 ja tallaksi FRX koska divebombit+TOM sattuu kämmensyrjään dempatessa), oikein pätevä peli ja sitä rytmikitarana paljon käyttänyt. Aiemmin oli myös SC-1000, johon edellinen omistaja oli vaihtanut hardwaret parempiin mutta sen annoin veljelle kun en vaan tykkää TOMeista, siirryin puhtaasti EMG 81:en käyttäjäksi ja en tarvinnut kahta samanlaista kitaraa, joten musta sai lähteä värin ja mikkien takia. Soitannollisesti erittäin hyvä peli.
Olipa kerran kissa ja paljon soittokalustoa.
fcpr
30.05.2024 11:39:06
Hommasin itse viime vuonna tällaisen: https://www.thomann.de/fi/harley_benton_st_acoustic_black.htm

Säilytän olohuoneessa, tuohon on helppo tarttua ja ei ole niin justiinsa, jos lapset saavat vahinkoa aikaan pintaan. Soundi on ihan jees akustisesti tuohon käyttötarkoitukseen. Muutoin täysin OK, mutta nauhatyö on korkeintaan "sinne päin". Cowboy-soinnut menee nätisti, mutta 5. nauha ja ylöspäin barreotteet alkavat olla varsin vaikeita nauhojen asennuksen laadun vuoksi.
phiit
30.05.2024 12:32:06 (muokattu 30.05.2024 12:32:15)
fcpr: Hommasin itse viime vuonna tällaisen: https://www.thomann.de/fi/harley_benton_st_acoustic_black.htm

5. nauha ja ylöspäin barreotteet alkavat olla varsin vaikeita nauhojen asennuksen laadun vuoksi.

perussäätöä vailla, saahan tässä kaulaa kiristettyä? kuulostaa että on vaan liian löysällä minkä takia kielet liian korkealla
fcpr
30.05.2024 13:01:10
phiit: perussäätöä vailla, saahan tässä kaulaa kiristettyä? kuulostaa että on vaan liian löysällä minkä takia kielet liian korkealla

Säädöt on tehty, nauhat ovat vain osin vinksin vonksin.
elon arska
30.05.2024 13:08:36
fcpr: Säädöt on tehty, nauhat ovat vain osin vinksin vonksin.

Mitä "vinksin vonksin" tarkoittaa käytännössä? Säriseekö kielet niitä vasten?
My friend asked me if I wanted a frozen banana. I said 'No, but I want a regular banana later, so... yes!' -Mitch Hedberg
phiit
30.05.2024 14:21:06
fcpr: Säädöt on tehty, nauhat ovat vain osin vinksin vonksin.

osa nauhoista noussu ja sen takia aiheuttaa särinää? nuohan nyt on helppo painella tai naputella jollain muovivasaralla mut aika harvinaista tuokin
Mikko1978
31.05.2024 10:42:21 (muokattu 31.05.2024 10:42:34)
Mun Dullahanien nauhat menevät tuohon kategoriaan näillä näytöillä: korkeusheittoja, järkyttävän karkea pinta ja päät viimeistelty hyvin karkeasti. Nauhatyöt ovat jääneet ikään kuin puolitiehen.
eth0
04.06.2024 15:38:23
https://www.thomann.de/fi/harley_benton_st_modern_plus_mn_hss_fbb.htm

Nyt taidetaan lähteä haastamaan Yamahaa? Teoriassa parempi talla ja kaula kuin omassa 600-sarjan Pacificassa. Värit ja viilut vievät ajatusta sinne suuntaan, toki esim. kaulaliitos on otettu muualta ja bodyn muoto erilainen.
phiit
04.06.2024 15:43:51 (muokattu 04.06.2024 15:44:01)
eth0: https://www.thomann.de/fi/harley_benton_st_modern_plus_mn_hss_fbb.htm

Nyt taidetaan lähteä haastamaan Yamahaa? Teoriassa parempi talla ja kaula kuin omassa 600-sarjan Pacificassa. Värit ja viilut vievät ajatusta sinne suuntaan, toki esim. kaulaliitos on otettu muualta ja bodyn muoto erilainen.

pelkkä tallan ovh 1/3 hinnasta ja tuossa vielä Teslan mikitkin, rahoille vastinetta isolla kädellä
elon arska
04.06.2024 16:03:29
Teslan mikit yksistään on syy ostaa kitara.
My friend asked me if I wanted a frozen banana. I said 'No, but I want a regular banana later, so... yes!' -Mitch Hedberg
Laulava Kylätohtori
04.06.2024 20:46:08
Varmaan hyvä diili osatoimittajille. Pystyy noilla volyymeilla myymään huokeaan hintaan.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
Inevitable
05.06.2024 15:11:03 (muokattu 05.06.2024 15:12:53)
Vastailen nyt hieman viisaampana. Ostin siis tuon HP42 harmaan signaturemallin ja tässä sai kyllä parille sataselleen vastinetta. Nauhoissa ei sanomista, lukkovirittimet pitää hienosti vireen, soittotatsi kevyt ja myös nuo Roswell mikit (humppari ja P90) ovat aivan jees.

Viimeistelystä kyllä huomaa että ei ole ihan kaikkia paukkuja laitettu tämän valmistamiseen, mutta samaa löytyy satoja euroja kalliimmistakin laitteista.
Siitä nyt voidaan toki myös taistella miten orjatyönä nämä on tähän hintaan valmistettu. No, itse olen tyytyväinen ja sehän riittää.
Laulava Kylätohtori
05.06.2024 17:24:58
Orjuushan on hieno asia, kunhan vaan on saamapuolella.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
Ardez
11.06.2024 14:32:06
eth0: https://www.thomann.de/fi/harley_benton_st_modern_plus_mn_hss_fbb.htm

Itelle tulossa torstaina valkoinen moderniplussa (eli ei viilua). Mielenkiintoista nähdä, onko todellisuus yhtä hyvä, mitä specsheet antaa ymmärtää. Jo ilmestyneiden Youtube-videoiden perusteella kyllä, mutta näissä voi herkästi olla aina niitä maanantaikappaleita.
Täällä ollaan, huusi Mooses pensaasta - Esa Pulliainen
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)