Hanujuhani 28.04.2024 11:42:05 | |
---|
kysymyksiä teille asiantuntijat! Haluaisin tehdä muutoksia ko. pikkuputkariini seuraavasti: Onnistuuko kaiuttimen vaihto 6,5" 16 ohm. --> 10-12" 16 ohm. ja mitä se tekee äänelle? Nykyinen ääni diskanttivoittoinen ja kotelosta johtuen hieman "ahdas". Jos laittaa tuon isomman kaiuttimen ja tekee myös uuden, hieman isomman kotelon, niin mikä vaikutus ääneen? Onnistuuko putkien vaihto ilman biasointia? Tuossahan on tuo 4w/1W/0,1W joten tarkoitus ei ole saada voimakkuutta vaan ääneen sävyä ja lämpöä. Puutyöstö hanskassa mutta elektroniikka mallia "kädetön.. Korostan, että en hae jälleenmyyntiarvoa, enkä ole myymässä vaan kokeilunhalusta. Jos menisi pieleen, niin ainahan tuon saa palautettua samaksi.. |
73nd3r 28.04.2024 12:49:30 | |
---|
ACnelkussa on liitäntä jolla saa kytkettyä erillisen kaapin ja se kytkee samalla laitteen oman kaiuttimen pois. Mun mielestä helpoin ainakin testausvaiheessa että miten ääni muuttuu, ja on fully reversible tietenkin. Ohjekirja: '1. EXTERNAL SPEAKER Jack - This is used to connect the AC4TV to any 16ohm cabinet. Note ! When an external cabinet is connected, the internal speaker is disconnected. (FYI - the AC4TV sounds awesome through a VOX V412BN 4 x 12" Cabinet!)' |
Hanujuhani 28.04.2024 15:21:07 | |
---|
Kiitos vinkistä! Ajattelin kuitenkin, että joku olisi jo tehnyt itse tuollaisen modauksen jo ja kertoisi mielipiteensä, kannattaako. Pitänee kysellä, löytyisikö jostain lainaksi 16 ohm kaappia... |
mike tapping 28.04.2024 16:36:04 | |
---|
Kuten yllä mainittu niin isompien ämyreiden testaamiseen tuo external out on fiksuin tapa. Jos sitten päädytään modaamaan niin itse varmaan tekisin siitä nupin, jolloin kaapin vaihtaminen olisi vaivatonta. Kysymykseen "Onnistuuko putkien vaihto ilman biasointia?" Siinähän on vain yksi pääteputki, joten onnistuuhan se. Sen kun vain vaihtaa. Voisi se silti olla ihan hyvä tarkistuttaa teknikolla, miten ne jännitteet on tehtaalla laitettu. Liian "kuuma" kuluttaa putkea vaikka voi soundata hyvältä ja liian "kylmä" voi jättää soundin vähän vajaaksi. Tuon lisäksi myös makuasia miten sen haluaa olevan. |
Hanujuhani 28.04.2024 17:50:14 | |
---|
Kiitokset mielipiteistä! Katselen, josko löytäisin lainaksi kaapin testausta varten. |
rainmaker 29.04.2024 07:07:01 | |
---|
Tuosta AC4:sta on olemassa ihan kaupallinenkin versio 12 elementillä. Kylllähän se isompi elementti enemmän auktoriteettia ääneen tuo, joten varsin suositeltava modaus kyseessä. Those who can't do, teach; those who can't teach, teach gym. |
Kefiiri 29.04.2024 10:39:49 (muokattu 29.04.2024 10:44:17) | |
---|
Mä olen luullut että AC4TV perusmallissa on kymppituumainen se kaiutin. Onko niitä tosiaan 6,5" kaiuttimellakin? Edit: näkyy tosiaan minimalli olevan olemassa, semmoisesta en tiennytkään. Kymppituumaisella varustettu soi erittän tasapainoisesti. En ole musiikin asiantuntija. |