Aihe: FRFR kaappi Axe Fx:n kanssa
1
rpjv
12.01.2024 14:39:21
Onko kokemuksia millainen FRFR kaappi toimisi hyvin Axe Fx:n kanssa kotikäyttöön ainoastaan.

Matrixin päätevahvistin tulisi väliin.

Hyvä olisi että saisi räkin vielä kaapin päälle.
askomiko
13.01.2024 13:23:14 (muokattu 13.01.2024 13:24:07)
Noooo, jos kerta oikeasti pelkästään kotikäyttöön niin laittasin vaan pienehköt studiokajarit niin saat stereon, se on kivaa. Jos pitää optimoida hinta lähelle nollaa niin käytetyt perinteiset stereokajarit poimit jostain torista paikallisesti koska sinulla on jo pääte.

Hifihörhöillä on usein vähän keskivertotorittajaa parempaa kamaa:
https://foorumi.hifiharrastajat.org/index.php?forums/m-kaiuttimet.71/

Jos tarpeena on sitten kuitenkin jossain kohtaa bändisoitto niin aloitetaan alusta eri suunnitelmalla.
Tästä löytyy musaa - Haamurakastaja
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
rakula
13.01.2024 14:07:43
Oma lehmä ojassa. Laneyn lfr 112 toimii kivasti kotisoitossa axen ja quad cortexin kanssa. Itselläni näitä kaksi ja toinen myynnissä ;)
Sun skittas maalin alta paljastui todella hieno puupinta
JohnnyLee
14.01.2024 01:53:26

Kotisoitossahan Axe Fx:n kanssa menis hyvin aktiivikajarit, niin erillistä vahvistinta ei tarvitse.
Mulla on ollu yli 10 vuotta Behkun 2031A aktiivipöntöt ja mainiosti olen eri digivermeitä noiden kautta soitellut.
Löytyy myös Headrush frfr112, mutta hiljaisella soittelen mielummin stereona Behkujen kautta.
Hyvä tuo Headrushkin on, mutta sitä käytän lattiamonitorina QuadCortexin kanssa.
Klikkaa musanäytettä!
BulletFace
14.01.2024 12:33:33
Tietenkin tämä Laney LFR-412.

https://www.laney.co.uk/amps/guitar/frfr/lfr-412

Pääset samalla eroon naapureista.

Toki jos haluat hieman maltillisemman niin minulla on myynnissä sama pienempänä eli Lfr 2x12.
Get the best and fuck the rest.
rpjv
14.01.2024 17:07:23
Laney lfr-212 olisi ainakin sopivan kokoinen. Tuoko ei tarvitse vahvistinta väliin? Muuttuuko soundi mitenkään olennaisesti?
askomiko
14.01.2024 17:28:46
Joo, kiva olisi kuulla käyttökokemuksia jos joku on rämpytellyt myös hyvin yleisten vaikkapa QSX k10 tai Yamaha DXR kanssa?
Tästä löytyy musaa - Haamurakastaja
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
Kontiak
14.01.2024 22:07:35
"Improvisation is a genesis of composition" - YJM
BulletFace
15.01.2024 10:35:55
rpjv: Laney lfr-212 olisi ainakin sopivan kokoinen. Tuoko ei tarvitse vahvistinta väliin? Muuttuuko soundi mitenkään olennaisesti?

Tämä tosiaan aktiivikaappi ja tehoa 800w joten ei tarvitse väliin mitään vahvistinta.
Get the best and fuck the rest.
Antti1
15.01.2024 11:04:54
Noita tehoja tuijottaessa kannattaa huomioida, että liian usein ne ovat piikkitehoja joillain kertomatta jätetyillä säröarvoilla. Laneyn tapauksessa näin myös. Ei sillä mitään väliä sinänsä ole, tehoa on varmasti riittävästi, vaikka olisi vain kolmasosa jatkuvaa tehoa.
WanhaWetäjä
15.01.2024 12:54:33

askomiko: Joo, kiva olisi kuulla käyttökokemuksia jos joku on rämpytellyt myös hyvin yleisten vaikkapa QSX k10 tai Yamaha DXR kanssa?

Kuten itse totesit, himaan joku stereosysteemi, onhan se soundi ihan eri etenkin jos käyttää stereoefekteja tai jos soittaa taustojen kaa niin että on ikäänkuin osa bandia.

Jos tarkoitat QSC:ta niin jokusen keikan oon soittanut Helixin kanssa, myös Yamahaa on ollut sekä 10" että 12 ", nyt on keikoilla 12" db:n halpis, hirmu eroja noissa ei ole mutta siinä on ero miten nuo sijottaa, suoraan naamaan ei hyvä ainakaan diskanttipillin puolelta. Himassa on 2 isoa 4-tie stereokaappia 80-luvulta, vahvistimena joku perus digivahvistin, näissä on se hyvä että liitäntöjä piisaa, saa tietsikan ja multihärvelin kytkettyä ja voi soitella joko tai eli tietsikan kautta tau suoraan digimyllystä, toki vaatii sen että digissa on 2 x 2 stereoulostulot. Tehoa piisaa mutta soundi on hyvä myös pienillä tehoilla.

FRFR kaappi himassa on niin ja näin, jos kuitekin sellasen haluaa niin mieluummin 2 x 8" kuin yks 10", esmes noita db:ta saa parin aika halvalla. https://www.thomann.de/fi/db_techno … b_hype_8.htm?glp=1&gad_source=1

Alapäitähän noista ei lähe mutta tuskin ainakaan kerrostalovolumella ole niin väliksikään.

Db:n huono puoli on liitännät eli jos haluaa soittaa vaikkapa taustojen kanssa niin ei ole kuin yksi sisäänmeno toisin kuin ns laatukaapeissa kuten QSC, tais Yamahoissakin olla 2 sisäänmenoa.
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
pappasfin
22.01.2024 14:35:28 (muokattu 24.01.2024 22:14:24)
Edit: Poistettu oma kirjoitus!
PappaSFin
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)