Aihe: Pieni combo kotikäyttöön 1 2 | |
---|---|
Laulava Kylätohtori 01.10.2023 19:23:30 | |
Tullut silloin tällöin Strymonin Iridiumilla soiteltua kuulokkeisiin. Tuosta tuli kuitenkin ajatus, että jos Strymonin korvaisi jollain pienellä combolla, josta saisi myös efektejä. Aina tullut luukutettua isoilla putkivahvistimilla, joten olen aika pihalla tästä skenestä. Ajatuksena siis joku Iridiumin tyylinen/tasoinen combo, josta saa äänen luureihin (kaiutin mutella) ja aux in esim. kännykästä tulevaa taustaa varten. Jotain efektejä ja koko systeemi samasta combosta eli piuha vaan kitarasta comboon ja combosta luureihin. Ja taustat samoihin luureihin. En osaa oikein sen tarkempia speksejä laittaa. Suht edullinen pitäisi olla, koska tulee satunnaiseen iltakäyttöön hiljaisella. Äänestysmahdollisuus ei välttämättä olisi haitaksi, mutta toisaalta olisi kiva pitää homma suht simppelinä eikä siten siis mitkään superturbomultimulinexit jaksa innostaa. Myös vähemmän tietokonetta on aina parempi. Katana taitaa olla se hypetetty vehjas, vai onko tullut jo joku uusi tilalle? Katana ehkä vähän järeä, ei tässä mitään keikkakonetta haeta kuitenkaan. Tarkoitus ei ole korvata putkivahvistimia. Ajatuksia? Kiitollisin terveisin jo etukäteen, Kylis. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. | |
mpekkanen 01.10.2023 20:22:23 | |
Minäkin olen katsastellut jotain comboa joka toimisi kerrostalovolumella ja siinä olisi kaiku ja mieluusti myös kuuloke mahdollisuus. Nyt on Blackstar ID 15 TVP combo, mutta tämä on rikkinäinen ja uusi pitäisi hommata. Gainin dynamiikka jotenkin hajalla ja kuulokkeet täysin pimeänä. Muutenhan tälläinen Blackstar olisi varmaan kotiin ihan hyvä. Voi olla, että tämän merkkistä pommia en enää kuitenkaan hommaa, enkä myös mitään käytettyä, sattuneesta syystä. Joku tuossa Katanassa kuitenkin tökkii. En tarvitse kotiin 50w vahvaria, mutta onko se ainoa vaihtoehto? Marsulta on DSL5CR, putkicombo, mutta onko sekään omaan käyttöön hyvä kun eniten kiinnostaisi pienet reunasäröt ja puhtaat. Bluetonelta Black Prince 5 Reverb olisi varmasti hyvä, mutta se maksaa yli tonnin ja siihen ei taida saada kuulokkeita. Jotenkin ei viitsisi tonnia maksaa vahvarista, jolla kuitenkin vain soitan kotona. En edes nauhoita mitään, että ei tule mihinkään studioon. Hyvä vaan jos combo olisi yksinkertainen käyttää, eli mieluusti ei mitään tietokoneliitäntöjä että koneen saa kunnolla toimimaan. Täytyy katsella onko Laneylla minkälaisia malleja, niistä ei ole itsellä tietoa. Yllättävän vähän on vaihtoehtoja kun jätetään ne halvimmat pikkucombot pois ja samoin myös ne hinnakkaammat pelit, jotka monesti on tehoiltaan isompia, mutta niissä on myös mahdollisuus tiputtaa tehoja. Ja tosiaan pienet tehot pitäisi olla, mahdollisesti putkivahvistin, kaiku ja kuulokeliitäntä, ja hinnan pitäisi olla alle tonnin. Kajarin pitäisi olla vähintään 8 tuumainen, mutta mielummin kymppi tai ehkä 12 kävisi myös. | |
Mikko1978 02.10.2023 07:12:37 | |
Jos perus-Katana on turhan kookas, niin miten olisi uusi Katana-Air? Pieneen keveään pakettiin on mahdutettu kaiken olennaisen lisäksi wireless- ja stereo-systeemit. | |
hallu 02.10.2023 07:50:37 | |
Jos sulla kerran jo Iridium on, niin eikö periaatteessa mikä tahansa aktiivikajari olisi ihan riittävä jos haluat soittaa välillä ilman luureja? Mukavat Kengät- Hittejä, joita kukaan ei kuuntele | |
mpekkanen 02.10.2023 09:07:55 | |
Line6 SpiderV MkII voisi olla kotiin ihan hyvä, mutta se mikä tässä tökkii on 8 tuumainen kajari. Kuulostaako liian purkkimaiselta... Hinta näyttää thomannilla olevan 160€, ettei se ainakaan kauhean kallis ole. | |
Rämppy 02.10.2023 09:49:01 | |
Mites Yamaha THR5? Tulin, näin, soitin. | |
Imper 02.10.2023 09:59:14 | |
Mä myin Iridiumin ja otin luurikäyttöön Microcuben. Tykkään enempi microcubesta omaan käyttöön!:) Everyone is a per-son | |
phiit 02.10.2023 10:32:57 (muokattu 02.10.2023 10:33:06) | |
Iridum kans käyny talossa ja lähti samantien kiertoon, ei toiminu minkään boostin / overdriven kanssa. Kyllä se nykysi on helpointa joko joku multipaavo tai sitte Macilla plugareilla soitella kotosalla | |
LaXu 02.10.2023 10:55:44 | |
hallu: Jos sulla kerran jo Iridium on, niin eikö periaatteessa mikä tahansa aktiivikajari olisi ihan riittävä jos haluat soittaa välillä ilman luureja? Tää ois se mun valinta. Iridium on hyvä boksi, vaatii vaan 3. osapuolen kaappisimut, koska ne vakkarit on "vaan ok" taso. Käytän itse enimmäkseen York Audion kamaa tähän. Kokeilin itseasiassa ihan kuriositeettina ajaa Iridiumia Marshall Acton Bluetooth-kajariin ja se oikeasti kuulosti ihan hyvältä! Se olisi täysin toimiva hiljaisen volan kotiratkaisu, vaikka nyt ei vastaakaan jotain oikeaa studio monitoria tms. Joten jos joku vastaava purkki löytyy jo kotoa, kannattaa tyypata sitä. | |
hallu 02.10.2023 11:01:03 | |
LaXu: Tää ois se mun valinta. Iridium on hyvä boksi, vaatii vaan 3. osapuolen kaappisimut, koska ne vakkarit on "vaan ok" taso. Käytän itse enimmäkseen York Audion kamaa tähän. Kokeilin itseasiassa ihan kuriositeettina ajaa Iridiumia Marshall Acton Bluetooth-kajariin ja se oikeasti kuulosti ihan hyvältä! Se olisi täysin toimiva hiljaisen volan kotiratkaisu, vaikka nyt ei vastaakaan jotain oikeaa studio monitoria tms. Joten jos joku vastaava purkki löytyy jo kotoa, kannattaa tyypata sitä. Eikös joskus aikanaan ollut jotain kitaralle tarkoitettuja aktiivikaappeja? Teck21 oli joku powerback tms. jossa on niinkö d-luokan pääte ja kitarakaiutin. Semmoinenhan ei tarvitsisi edes mitään kaappisimuja, kun sehän on itse kaappi. Mukavat Kengät- Hittejä, joita kukaan ei kuuntele | |
Jeszse 02.10.2023 11:07:20 | |
Kyllä mä jättäsin ne vaffarit kauppaan ja alkaisin perkaamaan plugareita. Hipelius: Olet hieno mies, mutta sulla on aivan ällistyttävän huono maku. | |
LaXu 02.10.2023 11:12:08 | |
hallu: Eikös joskus aikanaan ollut jotain kitaralle tarkoitettuja aktiivikaappeja? Teck21 oli joku powerback tms. jossa on niinkö d-luokan pääte ja kitarakaiutin. Semmoinenhan ei tarvitsisi edes mitään kaappisimuja, kun sehän on itse kaappi. On niitä varmaan ollut. Saahan tuollaisen rakenneltua jostain halvasta päätevahvarista ja mieleisestä kitarakaapista. Mielestäni digimallintavien kanssa "full range, flat response"-tyyppinen ratkaisu on kuitenkin parempi, kun saa jokaiselle vahvarimalille sen kanssa hyvin toimivan kaappimallinnoksen ja äänentoisto on äänensävyltään jotakuinkin neutraali. Oikean kitarakaapin kanssa tehdään eri kompromisseja. Esim. Fender Deluxe Reverb mallinnus Marshall 4x12 GB -kaapin kautta ei kuulosta 1x12 Fender combolta. Toki se mallinnus + päätevahvari + oikea kaappi kuulostaa "perinteisemmältä" kitarasoundilta ja voi olla omana juttunaan hyvä sekin. | |
mpekkanen 02.11.2023 13:50:59 (muokattu 02.11.2023 13:55:54) | |
Laulava Kylätohtori: Katana taitaa olla se hypetetty vehjas, vai onko tullut jo joku uusi tilalle? Katana ehkä vähän järeä, ei tässä mitään keikkakonetta haeta kuitenkaan. Tarkoitus ei ole korvata putkivahvistimia. Ajatuksia? Kiitollisin terveisin jo etukäteen, Kylis. Joku aika sitten kun olin vahvaria vailla, mietin jopa Katanaa, mutta hyvä etten sellaista hankkinut. Katsoin juuri Katanasta videon ja näyttäisi siltä, että ilman tietokonetta siitä ei taida saada irti koko kapasiteettia. E: Hommasin Marshall Origin 20C combon joka on hyvä pedaali alusta. Kerrostalo voluumeilla ei oikein saa kuin puhdasta soundia, mutta se on pirun hyvä. Täytynee ottaa muut äänet purkeista... | |
Laulava Kylätohtori 10.11.2023 13:52:29 | |
Vastaukset huomioitu, kiitos niistä. Etsinnässä ei siis ole putkivahvistin+spedut ratkaisua, koska sellainen on jo. Plugarit varmasti tosi jees tietokoneella puuhailuun ja tästä, kun saa "kotistudiota" taas kasaan, niin täytyy kokeilla niitäkin. Haussa siis kätevä combo, jossa olisi terve perussoundi tai pari sekä säröt + jotain efektejä combosta. Ideana, että speduja ei tarvita ja combo olisi helppo siirrellä huoneesta toiseen esim. ilta-aikaan ja siitä saisi kaikki treenisoittoon. Toki soundin pitäisi olla ihan ok ja putkivahvareiden jälkeen dynamiikkaakin kaivataan, mutta hifistelyt sitten eri vehkeillä. Combo siis siksi, että voi soitella luureilla tai halutessa combon kautta ja combo olisi helppo siirtää huoneesta toiseen. Lisäksi pitäisi olla aux in taustanauhoja varten. Saisi taustatkin luureihin. THR5 onkin nimenä tuttu, mutta ei ole tullut sen tarkemmin perehdyttyä. Katana Airista en ole ennen kuullutkaan. Rolandin Cubetkin ovat kiinnostavia vaihtoehtoja. Pitääpä tutustua noihin tarkemmin. Täällä metsässä kokeilu on vähän hankalaa, kun kaupan valikoima on mitä on. Ja lisää vinkkejä saa edelleen laittaa... Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. | |
juici 10.11.2023 14:05:10 | |
Yamaha THR. Itsellä on ekan sukunpolven THR10 ja se toimittanut koticombon virkaa jo vuosia. Saan soiteltua sähkistä ja bassoa samalla vahvarilla, perusefektit löytyy. Kaiuttimien soundi hyvä, soundi luureihinkin mainio, aux in löytyy. Ja USB:n kautta oon soittanut äänitysohjelmaan kymmeniä raitoja. Ja kun pattereillakin toimii niin pystyy halutessaan kantamaan huoneesta toiseen. "Juici meni ravintolaan ja tilas tarjoilijalta: "Jekku ruuan kans!" "Taidatkin olla sellainen anagrammijätkä", kommentoi tarjoilija." -Jabe | |
mpekkanen 10.11.2023 14:36:36 | |
Mites joku Line6 Flextone. Niitä pyörii välillä aika edullisesti ja sen pedaalin kanssa on efektejä ja erilaisia soundeja enemmän kuin tarpeeksi. Tai miksei uudempiakin malleja... | |
juici 10.11.2023 18:08:18 | |
mpekkanen: Mites joku Line6 Flextone. Niitä pyörii välillä aika edullisesti ja sen pedaalin kanssa on efektejä ja erilaisia soundeja enemmän kuin tarpeeksi. Tai miksei uudempiakin malleja... Onko se enää kovin roudattava? "Juici meni ravintolaan ja tilas tarjoilijalta: "Jekku ruuan kans!" "Taidatkin olla sellainen anagrammijätkä", kommentoi tarjoilija." -Jabe | |
mpekkanen 10.11.2023 18:21:24 | |
juici: Onko se enää kovin roudattava? No, en tiedä miten pieni sen combon pitäisi olla, mutta ei tuollainen 1x12 combon ihan älyttömiä paina. Ja on tuossa isommassa kajarissa yleensä soundi parempi kuin niissä pienemmissä. Jonkinlainen kompromissi kai se on, jos pitää saada hyvä soundi, useammalla efektillä ja koko homma pitäisi olla mahdollisimman pienessä paketissa. | |
Laulava Kylätohtori 10.11.2023 18:29:27 | |
mpekkanen: Mites joku Line6 Flextone. Niitä pyörii välillä aika edullisesti ja sen pedaalin kanssa on efektejä ja erilaisia soundeja enemmän kuin tarpeeksi. Tai miksei uudempiakin malleja... Mulla oli joskus Flextone II ihan bändikäytössä. Ihan pätevä peli, vaikka oli mulle kyllä aikanaan ihan liian hedelmäpeli. Osaava kaveri pisti muistiin pari soundia ja niillä mentiin. Jos en osaa vieläkään säätää soundeja, niin silloin se oli ihan toivotonta. Kyllä se ainakin muutaman vuoden mulla oli ennen kuin Fenderin punanuppi Twin tuli tilalle. Siinä olisi kyllä monenlaista, mutta ehkä vähän järeä peli kuitenkin. Mulla on Bluetonen blackface-henkinen nuppi, sitten kun haluaa vähän parempaa ja/tai kovempaa soundia käyttää. Eipä tuo silti välttämättä täysin pois suljettu vaihtoehto ole. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. | |
mpekkanen 10.11.2023 19:11:02 | |
Laulava Kylätohtori: Mulla oli joskus Flextone II ihan bändikäytössä. Ihan pätevä peli, vaikka oli mulle kyllä aikanaan ihan liian hedelmäpeli. Osaava kaveri pisti muistiin pari soundia ja niillä mentiin. Jos en osaa vieläkään säätää soundeja, niin silloin se oli ihan toivotonta. Kyllä se ainakin muutaman vuoden mulla oli ennen kuin Fenderin punanuppi Twin tuli tilalle. Siinä olisi kyllä monenlaista, mutta ehkä vähän järeä peli kuitenkin. Mulla on Bluetonen blackface-henkinen nuppi, sitten kun haluaa vähän parempaa ja/tai kovempaa soundia käyttää. Eipä tuo silti välttämättä täysin pois suljettu vaihtoehto ole. Itse myös tykkään simppeleistä vehkeistä ja monet digihirmut ei siksikään niin kiinnosta. Mietin, että jos Flextone on liian vaikea/hedelmäpeli, niin onko moni uudempi mallintava kovinkaan paljon yksinkertaisempi käyttää? Ehkä joku Boss ME-90 tai vastaava etuaste multiefektipedaali ja siihen joku aktiivikajari. Onko sellainen sitten helpompi/parempi roudattava, niin sitä en tiedä. Mulla oli Blackstar ID 15 TVP jossa ei tosin toiminut kuin muistipaikkojen soundit, mutta ne oli ihan hyvät. Se on 1x10 combon ja saa kuulokkeet ja oli ainakin reverb, delay, chorus ja phaser +monenlaisia säröjä. En tosin tiedä, onko Flextoneen verrattuna helpompi käyttää. Minusta aika saman tyylinen siinä suhteessa. Minusta Flextone on Blackstaria parempi... | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)