Aihe: Orange Crush 35RT efektilenkkiongelma
1
Huuhaahumanisti
10.04.2023 21:28:13
Hommasin tuossa vähän päälle vuosi sitten Orangen Crush 35RT:n. Tänään aamupäivällä soittelin täysin normaalisti, mutta iltapäivällä huomasin, että vahvistimesta alkoi kuulumaan pelkkää huminaa. Efektilenkissä on Mooerin Ocean Machine ja TC Electornicin Corona Chorus. Kytkiessäni kitaran suoraan vahvistimeen kaikki on ok, mutta lenkki ei tunnu toimivan ja siitä kuuluu vain tuota huminaa. Olen testaillut vähemmillä pedaaleilla, mutta mikään ei toimi. Löytyisikö täältä apua?
discominister
11.04.2023 11:38:12
Mulla oli Orangen Dark Terrorissa kerran sellainen ongelma, että efektilenkki katkaisi signaalin. Ongelma korjaantui kun puhdistin efektilenkkien plugit elektroniikan puhdistusaineella ja taisin vielä varovasti jollain pikkukoukulla taivuttaa plugin kontaktia keskelle päin. Ei ole sen koommin tullut takaisin.
nightbird
11.04.2023 18:07:38
Huuhaahumanisti: Hommasin tuossa vähän päälle vuosi sitten Orangen Crush 35RT:n. Tänään aamupäivällä soittelin täysin normaalisti, mutta iltapäivällä huomasin, että vahvistimesta alkoi kuulumaan pelkkää huminaa. Efektilenkissä on Mooerin Ocean Machine ja TC Electornicin Corona Chorus. Kytkiessäni kitaran suoraan vahvistimeen kaikki on ok, mutta lenkki ei tunnu toimivan ja siitä kuuluu vain tuota huminaa. Olen testaillut vähemmillä pedaaleilla, mutta mikään ei toimi. Löytyisikö täältä apua?

Painuuko lenkkiin kytketty plugi pohjaan asti ? Jääkö kantamaan esim. löystyneen runkojakin mutterin päälle?
Muutoin epäilen sisäistä kontaktivikaa kaapeloinnissa joka vaatisi huollossa käynnin. Myyjän lähestyminen saattaa auttaa jos olet uutena liikkeestä ostanut.
Huuhaahumanisti
12.04.2023 20:07:04
Päivitetäänpäs vähän tilannetta. Tutkin vielä kerran perusteellisesti kaikki pedaalit ja kaapelit ja lopulta huomasin että Mooerin Bufferi on rikki. Poistin sen ketjusta ja ongelma on ainakin toistaiseksi ratkennut.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)