Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Anonyymit GASilaiset vol2 - mikä tällä kertaa himottaa?
1 2 3 4 58 9 10 11 12
hallu
24.11.2021 13:40:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen koittanut viritellä itselleni gasia aika huonolla menestyksellä...... ei oikein mikään huvita. Katselin noita harvakseltaan torille ilmaantuvia 11R:iä, että olisiko hinta jo riittävän huokea että innostuisin tuollaista vähän laadukkaampaa digilaitetta kokeilemaan. Toisaalta pisti silmään tänään, että Kempereitä on nyt torilla useampikin ja yksi näytti hintapyynniltään varsin maltilliseltakin, niin mistäs nyt tuulee? kävin katsomassa Kemperin kotisivuillakin niin ei siellä mitään uutta malliakaan ollut tarjolla. Onko digimarkkinoilla tapahtunut jotakin Kemperit syrjäyttävää? vai onko kyse vain yksittäistapauksista?
 
Antti1
24.11.2021 13:51:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fractal Audio ja Neural DSP on nykyään the thing mallinnusmarkkinoilla. Kemper on jo joku 148 vuotta vanha homma, eikä siitä lähde enää nykypäivän 16-kielisillä metallikitaroilla paras mörinäsoundi ja kilikolinapuhtaat.
hallu
24.11.2021 14:47:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Fractal Audio ja Neural DSP on nykyään the thing mallinnusmarkkinoilla. Kemper on jo joku 148 vuotta vanha homma, eikä siitä lähde enää nykypäivän 16-kielisillä metallikitaroilla paras mörinäsoundi ja kilikolinapuhtaat.
 
Neural DSP ja Line6 ja Bossia ja Kemperiä löytyi helposti Thomannilta, mutta yhtään Fractalia siellä ei ollut? Fractalin saatavuus ei näytä muutenkaan kovin lupaavalta, se lienee joku ameriikan juttu?
 
Mä soittelen enemmän bluusia ja jazzia ja pehmorokkia tms. joten örinäsäröt ei ole mulle tärkeitä. Kliinit ja lievästi säröytyvät kliinit on tärkeitä. Ajattelin että R11 oli aikanaan kovasti ylistetty laitos, niin siksi se voisi olla matalan kynnyksen sisäänheittotuote digimaailmaan kun niitä saa aika halvalla silloin kun joku sattuu sellaisesta luopumaan. Kemperi kiinnitti huomion siksi, että torilla näytti olevan pari jo alle tonnin hintapyynneillä kun kaupassa niistä vaaditaan puolitoistarahaa. Neural DSP on hieno laite, mutta hinnaltaan se ei oikein ole vasta-alkajan vehje...... ts. se vähän karkaa kalliiksi minun makuun kun en varsinaisesti tarvitse tuollaista, olisi vaan ollut hauska leikkiä semmoisella.
 
Antti1
24.11.2021 14:56:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eleven Rack on muuten ihan ok laite, mutta suurin osa niistä kaappimallinnuksista on melkoista veriripulia. Siitä jäi lopulta lähinnä paskanmaku suuhun, mutta kyllä siitäkin jotain käyttökelpoista sai ulos.
 
Jos ostat, niin älä nyt ainakaan yli 200 € siitä maksa.
milgromsegal
24.11.2021 15:00:32
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fractalin laitteiden jakelija taitaa täällä rapakon tällä puolen olla ainoastaan G66 -firma, ainakaan itse en ole nähnyt (pl. jälkimarkkinalla) muualla nuita myynnissä.
 
"... joku vahvistin ja särö, mut kyl nyt akkarillakin voi vetää."
hallu
24.11.2021 15:39:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

milgromsegal: Fractalin laitteiden jakelija taitaa täällä rapakon tällä puolen olla ainoastaan G66 -firma, ainakaan itse en ole nähnyt (pl. jälkimarkkinalla) muualla nuita myynnissä.
 
No nyt löytyi, mutta tuo on vielä kalliimpi mun makuun kuin Neural, jota jo pidin aika hintavana. Mä luulen, että mun pitää perehtyä kunnolla digilaitteisiin ennekuin alan koko kuukausipalkkaa (tai joskus vähän enemmänkin) yhteen masiinaan sijoittamaan. Hieno tuo kyllä on värivaloja ja tosi näyttävä design.
 
hallu
24.11.2021 15:46:09 (muokattu 24.11.2021 16:36:15)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Eleven Rack on muuten ihan ok laite, mutta suurin osa niistä kaappimallinnuksista on melkoista veriripulia. Siitä jäi lopulta lähinnä paskanmaku suuhun, mutta kyllä siitäkin jotain käyttökelpoista sai ulos.
 
Jos ostat, niin älä nyt ainakaan yli 200 € siitä maksa.

 
No juu en, pariin sataan ja alle olen noita nähnyt. Eikö periaatteessa tuon kanssa voi käyttää jotain ulkoista kaappisimua? siis saa kai sieltä signaalin raakana ulos? jos tsoundit muuten olisi okei. Kyllähän tuo rautapohjaisena kuitenkin tietokoneella ajettavat mallit pitäisi voittaa..... tai ainakaan latensseja ei pitäisi olla. Äh en mä tiedä, sait minut nyt epäröimään taas tätä juttua :-).
 
Kokeilin justiinsa Yamaha EMP100 multiefektimasiinaa kahteen vahvistimeen (se on vuodelta 1995) ja se on oikeasti aika huono ja vaikea käyttöinen.... taidan heittää sillä vesilintua. Mietin, että pystyisiköhän taabletilta ajamaan efektejä vahvistimen efektilenkkiin..... pitää kokeilla. Eihän se vissiin muuta vaadi kun äänikortin jossa on out sekä in ja sitten vaan sopiva softa tabletille? aattelin, että kokeilen vaikka tolla Garagebandilla, että saako sen edes toimimaan. Siinähän sitä saisi vähän esimakua mihin täysiverinen digimasiina pystyisi.
 
Antti1
24.11.2021 16:16:10 (muokattu 24.11.2021 16:18:48)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eipä sittenkään mitään, ymmärsin väärin. Pilkku puuttui.
hallu
24.11.2021 16:37:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Eipä sittenkään mitään, ymmärsin väärin. Pilkku puuttui.
 
Pahus, anteeksi. Kävin lisäämässä pilkun tohon ekaan lauseeseen. En ollut huomannut, että se oli noin sekava :-)
 
samiko
24.11.2021 21:36:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Kyllähän tuo rautapohjaisena kuitenkin tietokoneella ajettavat mallit pitäisi voittaa.....
 
Niin... miksi yli 10v. vanha rauta voittaisi nykypäivän tietokonesoftat? Ei mitenkään. Sitä vaan haluaa jotain käsin hypisteltävää aineellista tavaraa.
 
Itse olen paininut kanssa tämän "ostaako digilaite vai ei". En ole vielä keksinyt järkevää syytä sellaista hankkia, kun en luureilla soittele ollenkaan.
 
hallu
25.11.2021 09:29:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

samiko: Niin... miksi yli 10v. vanha rauta voittaisi nykypäivän tietokonesoftat? Ei mitenkään. Sitä vaan haluaa jotain käsin hypisteltävää aineellista tavaraa.
 
Itse olen paininut kanssa tämän "ostaako digilaite vai ei". En ole vielä keksinyt järkevää syytä sellaista hankkia, kun en luureilla soittele ollenkaan.

 
Mä soittelen illalla luureilla ja olen käyttänyt nyt siihen Boss WazaAiria, joka on vähän siinä ja siinä. Mulla on myös taabletti, jossa on äänikortti ja taabletissa Garageband, mutta se menee pikkuisen piuhasulkeisiksi. Välillä soittelen myös oikealla vahvistimella kuulokkeisiin, mutta siinäkin on se piuharulianssi. Tietenkin oikea vahvistin oikeaan kaappiin on se kaikkein paras vaihtoehto eikä ainakaan nuo halvat mallintimet vaan mitenkään näytä siihen yltävän.
 
Mutta ajattelin, että lopultahan kyse on vain minun omasta päätöksestä. Että olen päättänyt, että vahvistin ja kaappi on parempi ja jos ei mallinnus luuriin pysty samaan, niin se ei ole hyvä. Sehän tarkoittaa, että voin ihan hyvin päättää myös toisin, että voin päättää että se mallinnus luuriin onkin se hyvä ja todeta ettei vahvistin ja kaappi vaan pysty samaan :-).
 
Jotta voisin tämmöisen päätöksen tehdä, niin minun pitäisi opetella pitämään mallinnetuista soundeista luureihin. Mutta ennen kuin voin pitää niistä, niin minun pitää opetella sietämään niitä ja tässä tullaan näihin ajatuksiin, että millä siihen päämäärään pääsisi. Ei kymmenen vuotta vanha digilaite välttis olekaan parempi kuin nykyaikainen laite, mutta ensinnäkin mun tietokone on jo kohta kymmenen vuotias joten ei se R11 kovin paljoa vanhempi ole kuin tämä iMac late 2014 ja tuo mun äänikortti Focusrite Saffire Pro24 on suunnilleen samalta ajalta. Kun tähän ajatukseen lisätään idea, että ymmrätääkseni erillisessä raudassa olisi jotenkin erikoistuneempi prosessori ja sen ohjelmisto ja rauta on räätälöityä, niin en pitänyt mahdottomana etteikö se voisi jopa parempikin olla. Muistan että R11 oli omana aikanaan vähintään yhtä hypetetty kuin joku Fractaali tänäpänä ja jo R11 monen mielestä pesi ja linkosi vanhanaikaiset putkivahvistimet, niin tuumasin ettei se mitenkään voi ihan paska olla.
 
Mutta kuten Antti ja nyt sinä totesitte, että kymmenenvuotta vanha oman aikansa huippumasiinakin saattaa osoittautua pettymykseksi, niin meinaa tämä minun onneton kaasutusyritys kuolla taas ihan alkuunsa.
 
Mietin tuota Fractalin hintaa, että jos oikeasti lähtisi sijoittamaan digilaitteeseen noin paljon, niin kuinka paljon siinä laadullisesti häviäisi jos ostaisikin viimeisen päälle hyvän tietokoneen ja pikkuisen häävimmän äänikortin? hinnaltaan se tietenkin menisi jo Fractalin ohi, mutta tietokoneella pääsisi toisaalta myös jauhamaan nettiin babanaa :-D. En tiä, pahasti näyttää siltä että tämä hyvin alkanut kaasu pihisee tyhjeen ennenkuin pääsen rahojani tuhlaamaan :-).
 
Ehkä käytän tämän päivän kokeillakseni, miten tabletilta ajettavat efektit toimisi efektilenkissä ja käyn ostamassa Prismasta talvirenkaat fillariin, että pääsen huomenna töihin.
 
Baraka
25.11.2021 10:19:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Mietin tuota Fractalin hintaa, että jos oikeasti lähtisi sijoittamaan digilaitteeseen noin paljon, niin kuinka paljon siinä laadullisesti häviäisi jos ostaisikin viimeisen päälle hyvän tietokoneen ja pikkuisen häävimmän äänikortin? hinnaltaan se tietenkin menisi jo Fractalin ohi, mutta tietokoneella pääsisi toisaalta myös jauhamaan nettiin babanaa :-D. En tiä, pahasti näyttää siltä että tämä hyvin alkanut kaasu pihisee tyhjeen ennenkuin pääsen rahojani tuhlaamaan :-).
 
Jos tavoitteena on soittaa 90% ajasta koneen ääressä, niin silloin pistäisin rahat koneeseen, äänikorttiin ja plugareihin. Ne kun on nykyään jo todella hyviä ja varmasti löytyy mitä haluaa. En usko, että laadullisesti juurikaan häviät. Noiden mallintavien etu on siinä, että ne on helpompi roudata mukana ja sama soundi on kotona, treeniksellä ja vaikka keikallakin. Tosin eihän mikään estä konettakaan roudailemasta, mutta omaan käyttöön tuollainen pedaalimallinen mallintava on juuri täydellinen. Tosin kun bänditoiminta hiipui niin sama se olisi nyt soitella vaikka koneen plugareillakin kuten ennen FM3:sen ostoa tein.
 
Lyhyesti niin, että käyttötarve ratkaisee onko mallintava vai kone parempi ratkaisu.
 
Antti1
25.11.2021 10:23:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä olen hieman eri mieltä. Ero ei ole äänenlaadussa oikein minkäänlainen, mutten ole törmännyt yhteenkään plugariin, joilla soittotuntuma olisi yhtä luonnollinen kuin Fractalin uusimpien värkkien kanssa. Quad Cortexista en osaa sanoa, mutta Neuralin plugareilla esimerkiksi kitaran volapotikan pyörittely on melkein yhtä tyhjän kanssa.
Baraka
25.11.2021 10:31:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Mä olen hieman eri mieltä. Ero ei ole äänenlaadussa oikein minkäänlainen, mutten ole törmännyt yhteenkään plugariin, joilla soittotuntuma olisi yhtä luonnollinen kuin Fractalin uusimpien värkkien kanssa. Quad Cortexista en osaa sanoa, mutta Neuralin plugareilla esimerkiksi kitaran volapotikan pyörittely on melkein yhtä tyhjän kanssa.
 
Tähän vaikuttaa olennaisesti se mitä ja miten soitetaan. Mulla on kokemusta vain Neuralin raskaampaan musiikkiin tarkoitetuista plugareista (onko niitä muita?).Esim mulle tuo volapotikan pyörittelyn vaikutus on lähtökohtaisesti merkityksetön asia, koska volan käyttö on luokkaa on/off ja erilaiset soundit teen erilaisilla sceneillä.
 
The Jack
25.11.2021 11:04:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Toisaalta pisti silmään tänään, että Kempereitä on nyt torilla useampikin ja yksi näytti hintapyynniltään varsin maltilliseltakin, niin mistäs nyt tuulee? kävin katsomassa Kemperin kotisivuillakin niin ei siellä mitään uutta malliakaan ollut tarjolla. Onko digimarkkinoilla tapahtunut jotakin Kemperit syrjäyttävää? vai onko kyse vain yksittäistapauksista?
 
Minusta Kempereiden pyynnit on edelleen turhan kovia, kun ottaa huomioon että kyseessä on tietokonemainen laitos ja monella Kemperillä on jo pahimmillaan 7-8 vuotta ikää. Vaikka ovatkin ilmeisen kestäviä laitteita, niin kuinka monta vuotta voi vielä laskea näillä olevan käyttöikää jäljellä? Torilla taitaa olla yleisesti tapana myydessä ilmoittaa Kemperin ikä ainoastaan mikäli se on pari vuotta vanha tai nuorempi. Itse haluaisin Kemperiä hankkiessa tietää iän ja se on minusta merkityksellinen tieto. Sitten kun päästään käytettyjen osalta johonkin 400-500 euron hintoihin voisi ottaa Kemperin testiin.
 
askomiko
25.11.2021 15:04:13 (muokattu 25.11.2021 15:05:13)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fractalin saa asiallisella palautusajalla sieltä G66 kaupasta. Ennen Fractalia mikään digilaite ei tyydyttänyt ynseää soundihifistelyn snobismiani. Fractal räjäytti pankin. Onhan se teoriassa mahdollista että joku muukin joskus tekee hyvän, mutten ole vielä kuullut. Plugarien läpi soittelu on lähtökohtaisesti aina perseestä: latenssi, ja sisäänmenon toteutuksen laatu on ihan siitä kiinni paljonko äänikorttifirma halusi käyttää DI-sisääntulon laatuun. Ei välttämättä ole milään ykkösprioriteetti kun kirjanpitäjät jakaa pennejä mitä saa laitteeseen käyttää.
 
Ja sit se kone pitää olla päällä surisemassa, koneen ääressä soittelu nostaa kitaran mikkien läpi kulkevaa surinaa satakertaiseksi. Kone kiinni niin ihana hiljaisuus valtaa talon sekä signaalin.
 
Tästä löytyy musaa - Haamurakastaja
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
McNulty
25.11.2021 18:13:42 (muokattu 25.11.2021 18:14:31)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ai että... pitkästä aikaa oikein KUNNON kaasu.
Chase Bliss Blooper ja Mood kiinnostavat. Samoin Keeleyn Eccos ja Hydra.
 
moving in stereo
Humanoid
25.11.2021 18:17:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Strato. Tallaan humppari ja kaulaan P90. Eikai tässä auta, kun alkaa kasaamaan sellaista osista.
 
novo
25.11.2021 22:06:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

McNulty: Ai että... pitkästä aikaa oikein KUNNON kaasu.
Chase Bliss Blooper ja Mood kiinnostavat. Samoin Keeleyn Eccos ja Hydra.

 
Itekin olen Hydraa useamman kerran kaasutellut, mutta oikeasti AC Noises Respira kiinnostaa enempi. Mood ois kyllä päheä, mutta menis huruna aikaa sen opetteluun ja muutama muukin spedu on ns. työn alla jo. :D
 
Landstr: "En kuitenkaan osaa selittää asioita niin, että ne tuntuisivat järkeviltä, joten annan olla." vvaltsu:"Mä teen koko loman duunia ja luen siinä samalla kolmeen syksyn YO-kokeeseen. Kun on selkärankaa ja kanttia, niin.."
McNulty
25.11.2021 22:52:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

novo: Itekin olen Hydraa useamman kerran kaasutellut, mutta oikeasti AC Noises Respira kiinnostaa enempi. Mood ois kyllä päheä, mutta menis huruna aikaa sen opetteluun ja muutama muukin spedu on ns. työn alla jo. :D
 
Ok, tuo Respira onkin mulle vieraampi.
Eccos ja Hydra kiilaa mulla kyllä edelle pelkästään jo tuon stereo in ja out liitäntöjen takia.
 
That Pedal Shown "kuraattori" Beve sai Keeleyltä aika mageet purppuraiset Eccos ja Hydra -pedaalit. Sisäkannessa "1 of 1" :)
 
https://www.facebook.com/photo/?fbi … 5860805789309&set=g.423118928821633
 
moving in stereo
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 58 9 10 11 12

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «