Robo 20.03.2021 19:29:26 | |
---|
Olen ymmärtänyt, että 2K maksamalla saa Les Paul tyyppisen huippujapsin. Mutta onko se Tokai vai ESP? Onko muita? |
perttime 21.03.2021 09:00:43 | |
---|
Puhutaanko Les Paulin näköisistä kitaroista vai kitaroista, jotka soi kuin Les Paul? |
Robo 21.03.2021 09:16:35 | |
---|
Voitaisiin puhua kitaroista, jotka soivat kuten Les Paul. Onko sellaisia edes, kyllä kai. |
Kefiiri 21.03.2021 09:21:12 | |
---|
Robo: Voitaisiin puhua kitaroista, jotka soivat kuten Les Paul. Onko sellaisia edes, kyllä kai. Mutta miten Les Paul soi, kas siinä pulma. Varmin tapa on hommata ehta Gibson ja kuunnella sitä, se soi varmasti kuin Les Paul, soi se sitten miten tahansa. En ole musiikin asiantuntija. |
munkero 21.03.2021 09:42:46 | |
---|
2000€ on enää muutaman satasen päässä uudesta Standardista, Classicista jää rahaa jo ylikin. Että nyt rahaa tiskiin ja aito Gibson ostoon. Jätetään ne halpakopiot lapsille. :) Itekki joskus soitellu. |
samiko 21.03.2021 10:14:38 | |
---|
munkero: 2000€ on enää muutaman satasen päässä uudesta Standardista, Classicista jää rahaa jo ylikin. Että nyt rahaa tiskiin ja aito Gibson ostoon. Jätetään ne halpakopiot lapsille. :) Juu Gibsonia vaan. Vaikka taitaa käydä niin kuin yleensä aina näissä kyselyissä että kukaan ei osta yhtään mitään, kunhan kysellään. Ja jos ostetaan, niin se päätös on jo tehty ennen kyselyjä. |
munkero 21.03.2021 10:34:34 | |
---|
samiko: Juu Gibsonia vaan. Vaikka taitaa käydä niin kuin yleensä aina näissä kyselyissä että kukaan ei osta yhtään mitään, kunhan kysellään. Ja jos ostetaan, niin se päätös on jo tehty ennen kyselyjä. Parhaita on mun mielestä ne ostokrapulakyselyt tyyliin: Onko kitara X hyvä? Ja seuraavassa viestissä luonnollisesti: Joo aattelin vaan kysyä ku pistin viimeviikolla saksasta tulemaan... Mutta alle kahteen kiloon saa varsinkin käytettyjä Gibsoneita ihan kivasti. Pienellä lisäponnistuksella ehkä jopa sopivasti ajettu R8. Oman Custominkin sain alle kahteen, mutta se nyt ei muutenkaan ole ihan perinteisimmästä päästä ja vaati hiukan huoltohommia... Itekki joskus soitellu. |
marke- 21.03.2021 10:35:42 | |
---|
munkero: 2000€ on enää muutaman satasen päässä uudesta Standardista, Classicista jää rahaa jo ylikin. Että nyt rahaa tiskiin ja aito Gibson ostoon. Jätetään ne halpakopiot lapsille. :) Se on kyl justiinsa näin ku haluaa teräväreunasen kahvipöydän pätkän, joka painaa ku synti eikä pysy vireessä. |
munkero 21.03.2021 10:39:54 | |
---|
Heroin: Se on kyl justiinsa näin ku haluaa teräväreunasen kahvipöydän pätkän, joka painaa ku synti eikä pysy vireessä. No niin... Olenhan aina sanonut että Gibson on kitaroiden iPhone. Itekki joskus soitellu. |
Illu 21.03.2021 13:04:53 | |
---|
munkero: No niin... Olenhan aina sanonut että Gibson on kitaroiden iPhone. Se on vähän kuin siinä vanhassa perämoottorimainoksessa. Mulla on aina ollut Evinrude, eikä ole tarvinnut selitellä. Gibsonin kanssa sama juttu. Maailman raatajat sorron kahleet pois! |
zedder 21.03.2021 13:07:55 | |
---|
Illu: Se on vähän kuin siinä vanhassa perämoottorimainoksessa. Mulla on aina ollut Evinrude, eikä ole tarvinnut selitellä. Gibsonin kanssa sama juttu. Mulla Evinrude vaihtui Johnsoniin, mutta se onkin sama vehje eri tarroilla.. Näinä aikoina etanolin käyttö lähtee käsistä.. |
Illu 21.03.2021 13:33:53 | |
---|
zedder: Mulla Evinrude vaihtui Johnsoniin, mutta se onkin sama vehje eri tarroilla.. Mulla on Yamaha ja Gibson-hommakin on vielä työn alla, Fenkku-puoli on jo hoidettu. :D Maailman raatajat sorron kahleet pois! |
Les Fender 21.03.2021 13:35:19 | |
---|
Heroin: Se on kyl justiinsa näin ku haluaa teräväreunasen kahvipöydän pätkän, joka painaa ku synti eikä pysy vireessä. Kaiholla muistelen aikoja jolloin tämmöinen kommentti olisi saanut aikaan kiivasta keskustelua. Enään ei lähe, semmosta se on. "Living is easy with eyes closed!" |
McNulty 21.03.2021 13:37:30 | |
---|
Les Fender: Kaiholla muistelen aikoja jolloin tämmöinen kommentti olisi saanut aikaan kiivasta keskustelua. Enään ei lähe, semmosta se on. Nykyäänhän näistä vaan painellaan varoitusta ja ylläpito poistaa viestin ja tarvittaessa antaa banskua kirjoittajalle. Kyllähän tuokin kahvipöytä-kommentti varmasti loukkaa jotakuta. moving in stereo |
LaXu 21.03.2021 13:42:48 | |
---|
Jos Suomesta on hommaamassa, niin varmasti Tokai ja ESP ovat vahvimmat ehdokkaat. Gibsoneitakin toki alkaa saada tuohon rahaan. Käytettynä vaihtikset paranevat vielä entisestään. Thomannin valikoimasta mukaan näyttäisi tulevan Maybach ja PRS S2 594 Singlecut. Sitten "saman tyyppinen soundi, eri ulkonäkö" osastolta olisi käytetyt Yamaha SG/SGB, Ibanez Artist ym vanhat japanilaiset skebat. En tiedä pääseekö kauppoihin noita tähän maailman aikaan kokeilemaan, mutta sillähän se sopiva selviäisi. Omasta mielestäni ainakin vuonna 2017 F-Musiikin myymät 2016/2017 vuoden Gibson LP Standardit olivat niin luokattomia tekeleitä, että kyseisen merkin kohdalla hyvä palautusoikeus tai tarkka syynaus kaupassa olisivat paikallaan. Toivottavasti tuoreemmat olisivat parempia. |
Kefiiri 21.03.2021 13:43:25 | |
---|
McNulty: Kyllähän tuokin kahvipöytä-kommentti varmasti loukkaa jotakuta. Kahvin ystäviä ainakin, kuppihan luisuisi niin kuperalta pöydältä permannolle. En ole musiikin asiantuntija. |
McNulty 21.03.2021 13:47:16 | |
---|
Kefiiri: Kahvin ystäviä ainakin, kuppihan luisuisi niin kuperalta pöydältä permannolle. Koverakantista voisi pitää isona tassina... Les Paul on siis suunniteltu ihan väärin kahvipöydäksi. Ilmankos sitä niin kovasti parjataan. moving in stereo |
zedder 21.03.2021 14:32:39 | |
---|
Poistuivatko HP-mallit tuotannosta? Siis ne joissa oli ergonomisempi kaulaliitäntä? Olivatko kenties liian edistyksellisiä...? Näinä aikoina etanolin käyttö lähtee käsistä.. |
WanhaWetäjä 21.03.2021 14:39:51 | |
---|
LaXu: Jos Suomesta on hommaamassa, niin varmasti Tokai ja ESP ovat vahvimmat Sitten "saman tyyppinen soundi, eri ulkonäkö" osastolta olisi käytetyt Yamaha SG/SGB, Ibanez Artist ym vanhat japanilaiset skebat. En tiedä pääseekö kauppoihin noita tähän maailman aikaan kokeilemaan, mutta sillähän se sopiva selviäisi. https://www.dropbox.com/s/9b3ebhs8m … Yamaha%20SG%20200%20soundi.mp3?dl=0 Oman vasuri Yamaha SG 2000:n ääninäyte, Logicin kitaraplugarilla vedetty joskus muinoin, musanäytteessä sitten toisenlaista samalla kitaralla varmaankin suoraan pöytään. Mulla ei ole Les Paulia ollut koskaan, yhtä kokeilin joskus pikaisesti kun sattui vasuri kohdalle, ei tullut kauppoja, taisi olla 15 000mk hintaa, muistaakseni tuohon maailman aikaan ( ehkä 1990 luvun lopulla) vastaava Yamaha maksoi 11 000mk, saattoi olla kyllä 3000 malli eikä ollut vasuri. Omastani maksoin 4000 mk vuonna 1980. Kiinnostaisi kyllä päästä vertailemaan noita kotioloissa ja ajan kanssa ja omilla kamoilla. Sinällään en usko että G merkki lavassa tuo mitään suunnatonta uutta ainakaan soundipuolelle saati soitettavuuteen jos puhutaan ns hyllytavarasta. Miinuspuolelle Yamahassa menee paino ja jos tuo ulkonäkö ei nappaa niin sehän tyssää heti siihen, mulle sillä ei ole merkitystä, en soita kitaraa koskaan peilin edessä. Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla! |
hallu 21.03.2021 14:40:51 | |
---|
Kefiiri: Mutta miten Les Paul soi, kas siinä pulma. Varmin tapa on hommata ehta Gibson ja kuunnella sitä, se soi varmasti kuin Les Paul, soi se sitten miten tahansa. Näinhän se tosiaan menee, mutta stankuissa on sointieroja liittyen siihen miten kevennykset on tehty ja mikään Gibsonin stankku ei soi kuten kunnollinen CS joten ei Gibsonkaan tarjoa soinnille mitään kovin yleispätevää mallia. Tokain Paulit muistuttaa soinniltaan enemmän Gibsonin CS pajan tuotteita luultavasti siksi, että Tokai tekee ainakin japanin kitaransa aika vintage spekseillä. Aloittajalle sanoisin, että jos ei tartte olla Gibson, niin Tokain lisäksi kandee tsekata Ibanezin Artistit ja Yamaha SG2000/SG3000 jotka liikkuvat samalla tontilla. Tietenkin tähän sointimaailmaan on tarjokkaita koko joukko, itse tykkäilen japskeista. Voisin kyllä ostaa Gibson CS:nkin jos sellaiseen olisi varaa :-), mutta Gibsonin stankut ei enää kiinnosta (vaikka ei nekään mitään huonoja ole). Pikatessa roiskuu :-D |