Muusikoiden.net
12.04.2021

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Onko lukkoviritin rikki?
1
Traski
10.03.2021 11:05:00 (muokattu 10.03.2021 11:07:01)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on tossa tollanen ESP, jossa on Gotohin lukkovirittimet. Yksi virittimistä kuitenkaan ei kiristy vaan aina kun viritystappia kääntää, lukkoruuvi löystyy ja tolppa pysyy paikoillaan. Toiseen suuntaan virityskoneisto kyllä pyörittää, mutta kiristäessä ei tapahdu mitään. Koitin kiristää tolppaa, mutta muutaman viritystapin käännöksen jälkeen sama jatkuu.

En keksi muuta kuin että tolpan runkoon kiinnittävät kierteet olisivat kaputt, mutta en kauheasti ole lukkovirittimien kanssa leikkinyt. Mielipiteitä tai tietoa?

Jeszse
10.03.2021 11:16:27 (muokattu 10.03.2021 11:17:03)

Onko ne semmoset mitkä kiristää kielen ite ku vääntelee viritysnupista vai kiristetäänkö lukko lavan takaa?

Jos ensimmäinen ni varmista nyt että oot laittanu kaikki asianmukasesti valmiiks. Kielen reiässä just sen verran tilaa että kieli mahtuu läpi, vedät kielen perille asti ja alat sit kiristää. Yhteen kitaraan oon sellaset laittanu ja niissä vaikutti siltä että jos kielellä on siinä reiässä liikaa tilaa ni saa pyöritellä aika kauan ennenku kiristyy.

Saatoin ymmärtää väärinkin.

Hipelius: Olet hieno mies, mutta sulla on aivan ällistyttävän huono maku.
Traski
10.03.2021 11:28:39

Lukko kiristetään lavan takana olevasta ruuvista. Ongelmana tuntuisi olevan itse tolppa, josta kieli laitetaan läpi. Jotenkin järjellä ajateltuna tuntuisi, että tolpan pohjassa olevat kierteet on menneet.

Antti1
10.03.2021 11:30:40

Äkkiseltään kuulostaisi siltä tosiaan, että viritin on kyrvähtänyt.
Traski
10.03.2021 11:34:01

Okei, no siltä vähän tuntuukin. Ajattelin vaan varmistaa.
Tänks.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2021, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti