Muusikoiden.net
03.03.2021

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kerro kotitreenisetupistasi
1 2 3 4 5 6 7
Robbo
20.01.2021 10:13:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minkäslaista treenisetuppia jengiltä nykypäivänä löytyy kotitreenejä varten?

Itselläni soittoharrastus on ollut pitkään tauolla, ja tullut luovuttua kaikista kamoista paitsi kitaroista. Sitämyöten myös tipahtanut kärryiltä siitä, minkälaisia vehkeitä sitä nykyään ylipäänsä löytyy. Kiinnostaisi kuitenkin herätellä soittoharrastusta uudelleen henkiin, ja olis kiinnostavaa kuulla minkälaisilla kotitreenisetupeilla jengi vetää 2020-luvulla.

aak127
20.01.2021 10:19:48

Kemper ja Sennheiser HD 800 S. Koneesta saa biisit Kemperin läpi soitettavaksi. Halvaksihan tämä ei tullut, mutta Kemper on myös keikkavahvistin ja Senkut ovat päässä myös koneella töissä ollessa ja vapaalla.

ibnz
20.01.2021 10:23:11

Kai se on jokin digivehjes + kuulokkeet + tietokone nykyään? Emt, mä vaan pelkään, että digivehkeen arvo romahtaa heti, kun se postiluukusta tipahtaa :)

Mulla on Englin putkinuppi + 2x12" WGS:n kailottimilla. Olkkarissa Mesan nupit ja 4x12"

Huomenna sitten!
Jeszse
20.01.2021 10:40:16

Kitara - M-audio fast track - Reaper ja Guitar Rig 5. Parinkympin Creativen kaiuttimet riittää aivan hienosti. Kotona ei oo ollu vuosikausiin mitään vahvistinta.

Hynkel
20.01.2021 10:40:52

Mallintavat vehkeet on nykyään niin hyviä, että sellasilla tulee vedettyä. Aktiivisesti Helix LT, hyvät kuulokkeet ja tarvittaessa Genelecit kiinni jos haluaa olla ilman kuulokkeita. Perinteistä vahvistinkalustoa ei tule kotona käytettyä lainkaan, ja nyt kun ei ole bändiäkään, niin itse asiassa Helix aika lailla hoitaa kaiken.

It really is now isn't it?
Traditional
20.01.2021 10:46:52 (muokattu 20.01.2021 10:51:30)

Kitara>Focusrite scarlet 2i2>Archetype Nolly>Luurit

Nollyä ajan joko standalonena tai cubasessa riippuen siitä nauhotteleeko jotain ja haluaako laajemmin efektejä.

Mutta halvaksi on kyllä mennyt erinomaisen kotisetupin hommaaminen. Riittävän hyvä usb-interface maksaa satkun ja studiolaatuiset mallinnokset toisen satasen. Noita archetypen tuotteita suisittelen kokeilemaan, toisena sit ML sound lab. Samalla saa sit taustanauhat tai biisit taustalle blokattavaksi maltillisilla volilla.

karlos... karloses kaar koot ty faiö just half kilomiitter pifoor end of the last lek. thei känit... thei känit ranit enimoor.
Eemelamsi
20.01.2021 10:48:19

Äänikortti focusrite scarlett solo
Ml soundlab Amped Roots joko standalonena tai reaperin kautta
Studiomonitorit Presonus Eris 3.5.

Tämmösellä "budjettisetillä" oon soitellu ja tyytyväinen ollut. Ainut mihin sitten voi mennä enemmän rahaa on tarpeeksi tehokas tietokone, mutta pelailuharrastuksen piikkiin luen sen.

Entropia666
20.01.2021 11:09:19
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Universal Audio Arrow
Neural DSP The Nameless & Abasi
HX Native
ML Labs & Celestion IR:t
Beatbars EXP ja Morley M2
Presonus Eris E8

Mulla on ollu himassa keinokuormalla myös Mesan Recto ja Soldano SLO 100 -klooni. Suoraan linjaan oon vetäny myös Mesan Studio Preampilla. Noi digihommelit on nykyään niin hyvät, ettei aito vahvari pärjää mitenkään himassa kun niitä joutuu kuristamaan niin paljon että soundi on tuhnu kompromissi. Lisäks ne maksaa järjettömiä määriä vrt. digivehkeet, vie tilaa ja sähköö. Noi Neural DSP:t on iha samanlaiset soittotuntumalta ja soundilta ku aidotkin.

Mä soitan aina DAWin läpi, mihin mulle on rakennettu ja tallennettu valmist preset. Muutamalla klikillä saa siis soitot soimaan heti. Kivaa ja kätevää.

Äänikorttiin kannattaa vähän panostaa. Scarlett pääsee kyllä alkuun, mut noissa pykälää paremmissa on selkeesti paremmat muuntimet ja DI. Muuntimet vaikuttaa kaikkeen mikä sen kortin läpi kulkee, eli myös kuunneltuun musaan. Vahva suositus budjettiluokassa Audientille (varsinkin kun iD14 tuli MKII) ja Universal Audiolle.
Krice
20.01.2021 11:21:46 (muokattu 20.01.2021 11:23:42)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yamaha THR2 (10W versio), se on yksinkertainen ja toimii. Mallintavaksi siinä on varmaan latenssia aika vähän, koska ei haittaa minua. Tietokoneen (usb:n) kautta en käytä mallintavia, niissä on aina sen verran latenssia.

Little Savage
20.01.2021 11:33:20

Pelkkä kitara.

Ostimpa kerran kitaran Thomanilta. Se oli I-ha kiva mut...
zedder
20.01.2021 11:41:38

Kitara>pedaalilauta>Marshall DSL1(emulated line out)>Behringer Xenyx-mikseri>Sonyn langattomat kuulokkeet.

Joskus etanolin käyttö lähtee käsistä..
Shredator
20.01.2021 11:51:12
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

https://muusikoiden.net/dyn/users/166429.jpg

Noilla vetelen. Hyvin jytkää.

Minkä sormet heittää, sen wahi peittää
Lunnu
20.01.2021 11:54:48

Nyt kun olosuhteiden pakosta on bänditouhut telakalla niin mennään aika minimaalisella arsenaalilla:
Akustinen teräskielinen ja nailonkielinen. Strato/ES335 ja Vox DA5 + backing trackeja juutuubista jammaillen / jazzstandardeja sovitellen yhdelle soittimelle

Nostalgy is not what it used to be
Tympee Huttunen
20.01.2021 12:03:15

Strymon Iridium + Genelec RAW on pääasiallinen setupin ydin. Niiden välissä tuollainen pieni putkietuaste volan säätöön.

Pedaaleita pyörii lattialla toki mittava määrä.

Entropia666
20.01.2021 12:32:30
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Krice: Yamaha THR2 (10W versio), se on yksinkertainen ja toimii. Mallintavaksi siinä on varmaan latenssia aika vähän, koska ei haittaa minua. Tietokoneen (usb:n) kautta en käytä mallintavia, niissä on aina sen verran latenssia.

Ei pidä paikkaansa. Mulla on omassa roundtrip 4.2ms ja output 1,3ms. Ihmiskorva ei erota enää yli 10ms latensseja, mihin pääsee scarlettillakin jos kone ei oo ihan aataminaikainen. Ja tämä ei ole mielipideasia, vaan fakta. Toi 10ms latenssi taitaa vastata tyyliin 2m etäisyyttä kitarakaapista.
WanhaWetäjä
20.01.2021 12:32:54 (muokattu 20.01.2021 15:19:31)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Krice: Yamaha THR2 (10W versio), se on yksinkertainen ja toimii. Mallintavaksi siinä on varmaan latenssia aika vähän, koska ei haittaa minua. Tietokoneen (usb:n) kautta en käytä mallintavia, niissä on aina sen verran latenssia.

Ite vedän usein Logicin plugareilla ja ei mitään ongelmia vs Helix jolla pääosin vedän, toki iMac 27" 5K 8 core i9 64Gb on niin tykki että se jeesaa plugareiden kaa mukavasti kuin myös laadukas Apogee Duet interface takaa hyvän perussoundin. Soitan myös kiippareita Helixin kautta joko suoraan kontrollivahvariin tai Apogeen kautta Logiciin, ei latenssista tietoakaan.
Mua ei latenssit ole haitanneet koskaan minkään vehkeen kaa, 20 vuotta tuli just täyteen digimaailmaa eli POD 2.0 oli eka mallintava, nyt ja varmaan vika on Helix floor. En ole laskenut montako keikkaa tuona aikana on mallintavilla vedetty mutta aika monta.

Latenssiosastot on joillakin korvien välissä tai sitten on vaan niin vtun huonot laitteet tai huono soittaja tai sitten aivan stanan hyvä pro soittaja, viimeksi mainitussa tapauksessa asia onkin ymmärrettävä ja kaikki vastaavat pikkuasiat saattavat häiritä. Normi mnet kotisoittajalle tuskin merkittävä haitta johon kastiin itsenikin tänä päivänä luen kun keikoista ei ole tietoakaan.

Saatan tehdä jopa alasajaon kamojen kaa eli Helix ja Powercab myyntiin, nyt kun hokasin että Logicin Space Designerin kautta voi käyttää Ownhammerin tai minkä vaan waw-IRreja niin soundi parani entisestään, toki ruuvaamalla sain Logicin omistakin ok soundia, soittotuntuma ja lievä dynamiikan puute on toki huonompi vs Helix. Täytyy vielä testailla asiaa, miinuksena tietty se että jos haluaa soitella sähköisesti niin kone pitää aukasta.
Tämä kyllä vähän kiinnostaisi yhtenä vaihtoehtona, voisi soitella vaikka puutarhassa https://www.youtube.com/watch?v=H8v4-AY3Hb4

Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
Metalkallo
20.01.2021 12:36:03

Mulla on vaan kitarat + line 6 ux2 äänikortti + bias fx2 ja nuo riittää kerrostalossa enemmän kuin hyvin.

Nuo digi digi ohjelmistot on siitä hyviä, että ne on suht halpoja ainakin alessa ja niistä löytyy monia eri vahvareita, niin voi käyttää rahansa kitaroihin :)

Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän.
Heroin
20.01.2021 13:09:34

Tuttu resepti itselläkin
kitara + usb interface + plugari

monitorit tai kuulokkeet kellonajasta riippuen

fcpr
20.01.2021 13:12:29 (muokattu 20.01.2021 13:13:02)

iPad, iRig2 HD, blueboard (tällä vaihdetaan presettejä bt:n avulla) sekä sitten Amplitube + studimonitorikuulokkeet. Näihin skeba kiinni ja toimii himassa hyvin.

El_Jyrkkä
20.01.2021 13:48:57

Kitara > Behringer UMC202HD > reaper & noin miljoona plugaria (ML Soundlabs, Arturia, Neural, Bias FX yms yms) > Sennheiser HD 518 tai Kali Audio LP-6

Kotikamat on vaihtuneet tilan säästämiseksi puhtaasti plugarihommiin, näillä niin treenailut kuin demottelutkin.

Uliuliuli.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2021, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti