Muusikoiden.net
26.02.2021
Suomen monipuolisin konservatorio | Opiskele musiikista ammatti! | www.kpkonsa.fi 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ibanez puoliakkarin kielet
1
Mare552
03.01.2021 21:31:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Millaiset kielet ois parhaat Ibanez puoliakustiseen kitaraan? mieluusti hiotut ja kevyet soittaa, mutta myös että puoliakustisen humpparit pääsisi parhaiten edukseen, eli mielellään soundi edellä.

Oisko suosituksia?

Ai tähänks riville?
hallu
03.01.2021 23:23:52
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mare552: Millaiset kielet ois parhaat Ibanez puoliakustiseen kitaraan? mieluusti hiotut ja kevyet soittaa, mutta myös että puoliakustisen humpparit pääsisi parhaiten edukseen, eli mielellään soundi edellä.

Oisko suosituksia?

Eikös puoliakustinen ole käytännössä sama kuin lankku? siellähän on se lankku keskellä (tyyliin es 335). Eli kielet oman maun mukaan, mutta jos hiotut haluaa niin seuraavaksi kysytään pitäisikö g-kielen olla punottu? jos hiotut jazzahtavat kielet on mieleen, niin itse tykkäsin Thomastik flatwound jazz swing 11-47 tai 12-50 setistä. Tosin käytin noita kieliä Ibanez FG100 kitarassa, joka on kokoakustinen sähkökitara kaheksankytluvulta. Siinäkin tosin oli normi Super58 mikit jotka oli aika kuumat. Nykyisin mulla on puoliakustinen Yamaha SA2200 jossa käytän ihan normi sähkökitaran settiä (taitaa tällä hetkellä olla joku 10-46 tms.).

Mä otan omat juttuni ihan liian tosissani, älä sinä ota :-)
WanhaWetäjä
04.01.2021 12:28:35
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mare552: Millaiset kielet ois parhaat Ibanez puoliakustiseen kitaraan? mieluusti hiotut ja kevyet soittaa, mutta myös että puoliakustisen humpparit pääsisi parhaiten edukseen, eli mielellään soundi edellä.

Oisko suosituksia?

Itellä on vasuri AS93 Ibanez, vaihdoin siihen hiotut taannoin, paikalliselta Fasulta hain, merkki siis heidän valikoimistaan, oletan että ovat Daddariot, 10 setti.
Aiempaa kokemusta hiotuista ei ole mutta ihan ok nuo toimivat ainakin kotisoitossa ja digivermeillä, soundi on hyvä kuin myös soittotuntuma, ei liian lepsu mutta ei myöskään tarvi hampaat irvessä painella, kitaran action on aika passelin matala hiotuille. Kaikki kielet soivat hyvin, eivät ole aivan tumput eikä ole mitään nauhasärinöitä.
Mun kitaran soundi on normi kielilläkin aika tumma, hiotuilla tuo korostuu. Ko kitaran ongelma tai ominaisuus on mikkien ulostulojen tehojen ero, tallamikki on huomattavasti hiljaisempi, toki sitä en juurikaan käytä.

Soitan ko kitaralla pääosin kevyttä jatsia/hissimusaa johon tuo soundimaailma istuu oikeen hyvin.
Omalle kohdalle ei ole osunut koskaan ns huonoa settiä Daddariolta tai Elixirilta joita pääosin käytän muissakin kitaroissa, toisenlaisiakin kokemuksia olen lukenut olleen joten eihän noista koskaan tiedä.
Omat kokemukset rajoittuvat siis vain tuohon oletettuun Daddarioon joten en voi sanoa että ne ovat parhaat kielet sulle tai mulle koska verokkeja ei ole ollut, täytyy tsekata seuraavaksi joku muu setti.

Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
Guildfinger
07.01.2021 21:24:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Omassa -81 AM-50:ssä on 010-052 normisetti tällä hetkellä edellisen omistajan jäljiltä. Aion vaihtaa 011-049 Daddarion normisetin seuraavaksi. 052 tuntuu turhan tumpulta Ibanezin siroon ja litteähköön kaulaprofiiliin ja 010 yläpää taas tuntuu liian rimpulalta. 011-049 on omaan makuuni tasapainoinen setti eli paksuhko, mutta kirkkaus on silti vielä tallella.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2021, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti